Με σύλληψη και παραπομπή στο Αυτόφωρο για παραβίαση δικαστικής απόφασης που απαγόρευε την επανάληψη των κινητοποιήσεων , απειλούνται πλέον οι απεργοί του ΜΕΤΡΟ μετά από απόφαση της Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών.

Έτσι μετά την απόφαση για επίταξη, οι εργαζόμενοι στο ΜΕΤΡΟ απειλούνται και με αυτόφωρο καθώς συνεχίζουν να απεργούν παρά το γεγονός ότι με δικαστικές αποφάσεις έχουν κριθεί παράνομες οι κινητοποιήσεις τους.

Η προϊσταμένη της εισαγγελίας ποινικής δίωξης διαβίβασε τα αποσπάσματα των σχετικών αποφάσεων στην Κρατική Ασφάλεια που διενεργεί την έρευνα με εντολή να εφαρμοστεί η αυτόφωρη διαδικασία.

Ο χρόνος βέβαια αν θα εφαρμοστεί ένα τέτοιο μέτρο εναπόκειται στην βούληση της Πολιτείας και στην επιχειρησιακή οργάνωση εκ μέρους της Αστυνομίας.

Σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες μέχρι και την Τρίτη αποφάσισαν να προχωρήσουν οι εργαζόμενοι σε προαστιακό, λεωφορεία και τρόλεϊ.

Με μπαράζ απεργιών απαντούν λοιπόν οι εργαζόμενοι στην απόφαση της κυβέρνησης για επίταξη.

Η ανακοίνωση της αυριανής απεργίας έγινε από τον αντιπρόεδρο των εργαζομένων Νίκο Δρίτσα, ο οποίος βρίσκεται στο αμαξοστάσιο των Σεπολίων και δήλωσε πως «η κυβέρνηση αντί να δείξει έξοδο στο αδιέξοδο, διέταξε επίταξη».

 

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ)αποφάσισε την απεργία, αντιδρώντας στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας «Ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις» στο οποίο επέρχονται σημαντικές αλλαγές στα εργασιακά των ναυτικών και στον κλάδο της ακτοπλοΐας.

Με τις νέες τροποποιήσεις του πολυνομοσχεδίου, μειώνεται από 1ης Νοεμβρίου μέχρι και 31ης Μαρτίου η οργανική σύνθεση του ξενοδοχειακού και βοηθητικού προσωπικού των επιβατηγών και οχηματαγωγών πλοίων, που εκτελούν δρομολόγια συνολικής απόστασης από το λιμάνι αφετηρίας μέχρι το λιμάνι προορισμού, 30 ναυτικών μιλίων.

Επίσης, ο πλοιοκτήτης μπορεί κατά τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου να αντικαταστήσει το πλοίο με άλλο, ιδίου είδους, ανάλογης ή μικρότερης μεταφορικής ικανότητας και να δρομολογήσει ένα επιπλέον κατά τη θερινή περίοδο.

Η ΠΝΟ υποστηρίζει ότι αυτό θα οδηγήσει σε απώλεια θέσεων εργασίας, καθώς αν ο πλοιοκτήτης αλλάξει ένα μεγάλο πλοίο με ένα μικρότερο, αυτό σημαίνει άμεσα και μείωση της δύναμης του αριθμού των ναυτικών πάνω σε αυτό.

matrix

tt
 
Την έγκρισή της για τη διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο έδωσε..... η τρόικα.
 
Το «ok», βέβαια, δεν ήρθε δίχως παραχωρήσεις από τους εργαζομένους αφού συμφώνησαν σε μειώσεις 30% στις αποδοχές τους στη συνάντηση των συνδικαλιστών με τη διοίκηση το Σάββατο. Ωστόσο, εξασφαλίστηκε ότι δε θα γίνει καμία απόλυση,
 
Σύμφωνα με πληροφορίες, θα αναζητηθεί μια άλλη φόρμουλα, πιο… ήπια που δεν θα περιλαμβάνει περικοπές προσωπικού, για τη την ιδιωτικοποίηση του ΤΤ… 
 
Φοβού τους τροϊκανούς Δαναούς και "δώρα" φέροντες !!

samaras

Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά με την συμμετοχή υπουργών, υφυπουργών και γενικών γραμματέων των παραγωγικών υπουργείων.

«Βασικό μου μέλημα είναι μέσα σε αυτή τη χρονιά, να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, ιδιαιτερα για τα νέα παιδιά που δυσκολεύονται να βρουν δουλειά και σκέφτονται να μεταναστεύσουν», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός. Στη σύσκεψη συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, οι υπουργοί Ανάπτυξης, Εργασίας, Ναυτιλίας και Τουρισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, επί τάπητος βρέθηκαν, μεταξύ άλλων, η επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων ενόψει του κρίσιμου Eurogroup που θα πραγματοποιηθεί στις 21 Ιανουαρίου για την εκταμίευση της επόμενης δόσης.

Ταυτόχρονα, δόθηκαν σαφείς εντολές από τον πρωθυπουργό ώστε να μην υπάρξει καμία καθυστέρηση στην εφαρμογή των συμφωνηθέντων μέτρων, που θα έβγαζαν εκτός τροχιάς το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής αλλά και τον κρίσιμο τομέα των εσόδων.

Ιδιαίτερο βάρος δόθηκε στις μεταρρυθμίσεις, στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στην πάταξη της γραφειοκρατίας, στην επίσπευση των αποκρατικοποιήσεων ωστε να δημιουργηθεί ένα ευνοϊκό περιβάλλον προσέλκυσης επενδύσεων.

 

Γιάννης Βρούτσης: Ο πρωθυπουργός σήμανε συναγερμό

Εξερχόμενος από το Μέγαρο Μαξίμου, ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης υποστήριξε ότι «ο πρωθυπουργός σήμανε συναγερμό για άμεση εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων». «Χρειάζεται γενική επιστράτευση. Αρχίζει ο "πόλεμος" κατά της ανεργίας», πρόσθεσε ο κ. Βρούτσης.

Τη συνέχιση των κινητοποιήσεων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αποφάσισαν πριν από λίγο οι εργαζόμενοι.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΝΕΤ, αποφασίστηκε στάση εργασίας σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ για αύριο Τετάρτης.

Επιπλέον, για την Πέμπτη είναι προγραμματισμένη στάση εργασίας των Λεωφορείων από τις 11 το πρωί έως τις 4 το μεσημέρι, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η γενική συνέλευση των εργαζομένων.
 
 
Εισαγγελική έρευνα για την απεργία στο Μετρό

Τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης σχετικά με τις καταγγελίες Χατζηδάκη περί "μαϊμού απεργιών" στο Μετρό διέταξε η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών. Επίσης, θα εξεταστεί και κατά πόσον παραβιάστηκε η δικαστική απόφαση αναφορικά με την κήρυξη της απεργίας ως παράνομης και καταχρηστικής.

Η εισαγγελέας ζητά να διαπιστωθεί αν πράγματι οι εργαζόμενοι στο Μετρό πληρώνονται κανονικά τις ημέρες απεργίας, δηλώνοντας ασθένεια ή κάνοντας χρήση των ρεπό τους.

Επιπλέον, ο εισαγγελέας που θα διενεργήσει την έρευνα έχει εντολή να αναζητήσει την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου, που έκρινε παράνομη την κινητοποίηση των εργαζομένων και να κρίνει αν η συνέχιση της απεργίας συνιστά παραβίαση δικαστικής απόφασης.

Ταυτόχρονα, στα δικαστήρια προσέφυγε εκ νέου η διοίκηση των Σταθερών Συγκοινωνιών (ΣΤΑΣΥ ΑΕ) για τις απεργιακές κινητοποιήσεις σε μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ, με τη σύγκρουση μεταξύ κυβέρνησης και εργαζομένων να φτάνει στα άκρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εφόσον οι εργαζόμενοι εμμείνουν στις κινητοποιήσεις, οι οποίες -τη Δευτέρα- κρίθηκαν παράνομες, ορατό είναι πλέον το ενδεχόμενο της επίταξης.

Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, οι εργαζόμενοι στο μετρό απαντούν: «Στον αγώνα μας έχουμε τη συμπαράσταση από εκπροσώπους 150 και πάνω σωματείων τόσο από το δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα. Η κυβέρνηση με τις αποφάσεις της και τις επιλογές της βιάζει το λαό».

Παράλληλα, οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνιακές εταιρείες και τον σιδηρόδρομο πραγματοποίησαν σύσκεψη στα γραφεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, για τη δημιουργία ενιαίου απεργιακού μετώπου.

Στη σύσκεψη προτάθηκε τα σωματεία, εκτός του Μετρό, το οποίο θα καθορίσει μόνο του τις περαιτέρω κινητοποιήσεις, να προβούν σε συντονισμένες δράσεις μέσα στην εβδομάδα.

Αποφάσισαν για την ερχόμενη Τρίτη (29/1) στάση εργασίας σε όλα τα Μέσα και την Πέμπτη (31/1) κορύφωση με παναττική απεργία σε όλα τα Μέσα και του προαστιακού.

 

Τι λέει η κυβέρνηση

Η κυβέρνηση με δηλώσεις του Κ. Χατζηδάκη, διαμήνυσε πως ο νόμος θα εφαρμοστεί, υπάρχουν όρια και όροι στην απεργία, ενώ κατήγγειλε ως «ανέξοδες και εκτός νομιμότητας» τις απεργίες στις σταθερές συγκοινωνίες.

Προανήγγειλε, επίσης, αλλαγές στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο για την κήρυξη απεργιών στα μέσα μαζικής μεταφοράς και εξαπέλυσε βαρύτατους χαρακτηρισμούς εναντίον των απεργών κάνοντας λόγο για «απεργίες-μαϊμού» όπου η πλειονότητα των εργαζομένων σε μετρό, ΗΣΑΠ και τραμ πληρώνονται κανονικά, αν και τα συγκοινωνιακά μέσα δεν λειτουργούν, παρά τη μειωμένη συμμετοχή στις απεργίες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, την πρώτη ημέρα της απεργίας στο μετρό, δηλαδή στις 17 Ιανουαρίου, το ποσοστό των απεργούντων υπαλλήλων του έφθασε στο 33%. Στις 18 Ιανουαρίου απήργησε το 48% των εργαζομένων στο μετρό, το 44% στους ΗΣΑΠ και το 3,94% στο τραμ. Το Σάββατο 19 Ιανουαρίου απεργούσε στο μετρό μόλις το 16% και την Κυριακή 20 Ιανουαρίου μόλις το 14%.

Οι εργαζόμενοι δηλώνουν ότι το αίτημα να μην περικοπούν οι αποδοχές τους είναι καθ' όλα νόμιμο, όπως και κάθε άλλου εργαζομένου.

«Η αγωνιστική μας κινητοποίηση είναι καθ' όλα νόμιμη, όσο ακριβώς και ο πολύχρονος αγώνας των δικαστών» σημειώνουν.

 

Παναττική απεργία την επόμενη Πέμπτη σε όλα τα Μέσα Μεταφοράς

Την Τρίτη (22/1), ακινητοποιημένοι, καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας, είναι οι συρμοί του μετρό, ενώ λεωφορεία και τρόλεϊ πραγματοποιούν στάσεις εργασίας από τις 11.00 έως τις 16.00.

Επίσης, στάσεις εργασίας πραγματοποιούν ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και το τραμ, από τις 12.00 έως τις 16.00.

Τέλος, οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία έχουν εξαγγείλει, για την Πέμπτη, 24 Ιανουαρίου, στάση εργασίας και γενική συνέλευση από τις 11 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα.

oaed-anergoi

Πακτωλός κοινοτικών κονδυλίων που φτάνει στα 439 εκατομμύρια ευρώ και προοριζόταν από το 2009 να θωρακίσει εργαζόμενους και επιχειρήσεις απέναντι στην κρίση παραμένει σήμερα στα αζήτητα με ποσοστό απορρόφησης (Νοέμβριος του 2012) που δεν φτάνει ούτε στο 9%.!!

Από το συνολικό πακέτο των 439 εκατ. ευρώ, που είχαν δεσμευτεί το 2009 για να στηρίξουν την προσαρμογή εργαζομένων και επιχειρήσεων στις σκληρές συνθήκες της επερχόμενης κρίσης, μέχρι τον Νοέμβριο του 2012 είχαν αξιοποιηθεί γι' αυτό το σκοπό μόλις 35,9 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρει o Ελεύθερος Τύπος, το ποσοστό απορρόφησης, δηλαδή, με βάση τις τελικές πληρωμές που έγινε έφτασε στο 8,2%. Το 92% του προγράμματος παραμένει αναξιοποίητο και τα υπόλοιπα 403,6 εκατ. ευρώ παραμένουν ανέγγιχτα, ενώ θα έπρεπε να είχαν απορροφηθεί εν ριπή οφθαλμού, από τη στιγμή που η ανεργία καλπάζει στο 26,8% και οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να απολύουν εργαζόμενους για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα ρευστότητας.

oaed-anergoi

Ανώτατος αριθμός 450 ημερήσιων επιδομάτων ανεργίας, για διάστημα 4ετίας, ορίζεται με τις νέες ρυθμίσεις που τέθηκαν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2013, πράγμα που σημαίνει ότι αν κάποιος μείνει δύο φορές άνεργος μέσα σε ένα τέτοιο διάστημα, δεν δικαιούται πια πλήρη επιδότηση και την δεύτερη, σύμφωνα με δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών.

Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι σε κάθε περίπτωση, τα ημερήσια επιδόματα ανεργίας, εντός της προηγούμενης από την εκάστοτε έναρξη της επιδότησης, λόγω ανεργίας, τετραετίας, δεν είναι δυνατόν να είναι περισσότερα των 450. Ετσι, αν εντός της 4ετίας ο άνεργος έχει επιδοτηθεί για χρονικό διάστημα μικρότερο των 450 επιδομάτων, δικαιούται να επιδοτηθεί λόγω ανεργίας για τον υπόλοιπο αριθμό των ημερήσιων επιδομάτων, μέχρι τη συμπλήρωση του ανώτατου ορίου.

Μάλιστα αυτός ο αριθμός από την επόμενη χρονιά θα μειωθεί ακόμα περισσότερο, αφού από 1-1-2014 τα ημερήσια επιδόματα ανεργίας στην τετραετία δεν θα είναι δυνατόν να είναι περισσότερα των 400.

Με βάση τις κείμενες διατάξεις υπάρχουν δύο κατηγορίες ανέργων που δικαιούται το επίδομα.

Αν ο άνεργος επιδοτείται πρώτη φορά: Για να δικαιούται ο εργαζόμενος να επιδοτηθεί από το ταμείο ανεργίας, πρέπει να έχει πραγματοποιήσει 80 ημέρες εργασίας κατ' έτος στα 2 προηγούμενα χρόνια πριν από την επιδότησή του. Το τελευταίο όμως 14μηνο πρέπει να έχει συμπληρώσει 125 ημέρες εργασίας, χωρίς να υπολογίζονται τα ημερομίσθια του τελευταίου διμήνου. Επίσης, επίδομα ανεργίας δικαιούται και ο ασφαλισμένος που έχει πραγματοποιήσει 200 ημέρες εργασίας στα τελευταία 2 χρόνια, πριν την απόλυσή του, από τις οποίες 80 ημέρες το λιγότερο κάθε χρόνο.

Αν ο άνεργος επιδοτείται δεύτερη φορά: Πρέπει να έχει πραγματοποιήσει 125 ημέρες εργασίας το τελευταίο 14μηνο πριν από την απόλυσή του χωρίς να υπολογίζονται τα ημερομίσθια του τελευταίου διμήνου. Να σημειωθεί ότι από τις 12-3-2012, οπότε και μειώθηκε, το βασικό μηνιαίο επίδομα έχει διαμορφωθεί στα 360 ευρώ, ενώ για κάθε μέλος της οικογένειας το επίδομα προσαυξάνεται κατά 10%.

onair

Περισσότερα Άρθρα...