pc

H Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας ενημερώνει τους πολίτες για την εμφάνιση και στη χώρα μας, νέων εκδόσεων του κακόβουλου λογισμικού «Dharma», το οποίο είναι τύπου «Ransomware - Cryptoware» και μπορεί να επηρεάσει αρκετές εκδόσεις λειτουργικού συστήματος.

Το κακόβουλο λογισμικό μολύνει τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές με δύο, κυρίως, τρόπους:

  • μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που εμπεριέχουν κακόβουλα επισυναπτόμενα αρχεία και
  • μέσω επισφαλών ή «μολυσμένων» ιστοσελίδων.

Ειδικότερα, ως προς τα κακόβουλα αρχεία, πρόκειται συνήθως για αρχεία τύπου .docx και .pdf, στα οποία έχουν ενσωματωθεί κακόβουλες μακροεντολές, που εκτελούνται κατά το άνοιγμά τους και εγκαθιστούν το κακόβουλο λογισμικό στον ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Μετά την εγκατάστασή του στο λειτουργικό σύστημα, το ransomware κρυπτογραφεί - κλειδώνει ψηφιακά αρχεία, που είναι αποθηκευμένα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του χρήστη που έχει μολυνθεί.

Για να ξεκλειδωθούν τα μολυσμένα αρχεία ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή, ζητείται η καταβολή χρηματικού ποσού, με τη χρήση του ψηφιακού νομίσματος Bitcoin (BTC) ως «λύτρα», σε διαφορετική περίπτωση καθίστανται απροσπέλαστα για το χρήστη τους.

Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο κακόβουλο λογισμικό έχει τη δυνατότητα να αυτοδιαδίδεται μέσω του τοπικού δικτύου και να κρυπτογραφεί τα αρχεία κάθε συστήματος στο οποίο αποκτά πρόσβαση. Η δυνατότητα αυτή το καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνο σε εταιρικά δίκτυα όπου η διάδοση μπορεί να είναι ραγδαία.

Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται οι χρήστες του διαδικτύου και οι διαχειριστές δικτύων να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να λαμβάνουν μέτρα ψηφιακής προστασίας και ασφάλειας για την αποφυγή προσβολής από το κακόβουλο λογισμικό, καθώς και να μην πληρώνουν τα χρήματα που ζητούνται, προκειμένου να αποθαρρύνονται τέτοιες παράνομες πρακτικές και να αποτρέπεται η περαιτέρω εξάπλωση του φαινομένου.

Συγκεκριμένα, καλούνται οι χρήστες του διαδικτύου ή/και οι διαχειριστές δικτύων:

  • Να δημιουργούν αντίγραφα ασφαλείας των αρχείων (backup) σε τακτά χρονικά διαστήματα, σε εξωτερικό μέσο αποθήκευσης και να διατηρούνται εκτός δικτύου, έτσι ώστε να είναι δυνατή η αποκατάστασή τους.
  • Στις περιπτώσεις όπου λαμβάνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από άγνωστους αποστολείς ή άγνωστη προέλευση, να μην ανοίγουν τους συνδέσμους (links) και να μην κατεβάζουν συνημμένα αρχεία, που περιέχονται στα μηνύματα αυτά, για τα οποία δεν γνωρίζουν με βεβαιότητα τον αποστολέα και το περιεχόμενο του συνημμένου αρχείου. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπου ως αποστολέας φαίνεται να είναι κάποια υπηρεσία ή εταιρεία άγνωστη προς αυτούς.
  • Να πληκτρολογούν τις διευθύνσεις των ιστοσελίδων (URL) στον φυλλομετρητή ιστοσελίδων (browser), αντί να χρησιμοποιούν υπερσυνδέσμους (links).
  • Να χρησιμοποιούν γνήσια λογισμικά προγράμματα, ενώ θα πρέπει να υπάρχει πάντα ενημερωμένο πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό του ηλεκτρονικού υπολογιστή.
  • Να ελέγχουν και να έχουν πάντοτε ενημερωμένη την έκδοση του λειτουργικού τους συστήματος.
  • Να απενεργοποιήσουν την εκτέλεση μακροεντολών και JavaScript στις εφαρμογές με τις οποίες ανοίγουν αρχεία τύπου .docx και .pdf.
  • Να φροντίζουν για την προστασία και των φορητών τους συσκευών ( tablet & έξυπνα κινητά τηλέφωνα). Περισσότερες οδηγίες και συμβουλές υπάρχουν στον ιστότοπο http://www.cyberalert.gr/mobile-malware/ .

Σημειώνεται ότι για περιστατικά μολύνσεων από κακόβουλο λογισμικό τύπου Ransomware - Cryptoware, η EUROPOL και το European Cybercrime Centre (EC3) έχουν θέσει σε λειτουργία τον ιστότοπο https://www.nomoreransom.org , όπου οι πολίτες μπορούν να βρουν συμβουλές προστασίας, αλλά και κλειδιά αποκρυπτογράφησης για ορισμένες μορφές κακόβουλου λογισμικού.

Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν, ανώνυμα ή επώνυμα, με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προκειμένου να παρέχουν πληροφορίες ή να καταγγέλλουν παράνομες ή επίμεμπτες πράξεις ή δραστηριότητες που τελούνται μέσω Διαδικτύου, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

  • Τηλεφωνικά στον αριθμό 111 88
  • Στέλνοντας e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones), με λειτουργικό σύστημα iOS – Αndroid: FEELSAFE E-COMMERCE
  • Μέσω Twitter « Γραμμή SOS Cyber Alert»: https://twitter.com/CyberAlertGR

moto kozani

Τις τελευταίες προετοιμασίες, πριν την αναχώρησή τους με το ολοκαίνουργιο «Μότο 3» για την Ισπανία, πραγματοποιεί η Tyφoon MotoRacing, η ομάδα φοιτητών του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας, που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο διεθνή διαγωνισμό MotoStudent.

Η «Χίμαιρα» είναι το νέο πρωτότυπο μοντέλο της ομάδας και αποτελεί εξέλιξη του προγενέστερου μοντέλου Τyφ-One, με το οποίο, το 2016, η ομάδα του Πολυτεχνείου Κοζάνης έλαβε μέρος στον ίδιο διαγωνισμό καταλαμβάνοντας στην γενική κατάταξη την 9η θέση ανάμεσα σε 36 αγωνιστικές ομάδες από Πολυτεχνεία και τεχνολογικά πανεπιστήμια του κόσμου.

Όπως εξηγεί ο επίκουρος καθηγητής του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, Δημήτρης Γιαγκόπουλος, ο οποίος επέβλεψε και την παρθενική εμφάνιση της ομάδας στο διαγωνισμό του 2016, «στην φετινή διοργάνωση ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγαλύτερος αφού συμμετέχουν 48 πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο με ομάδες, που εξ αιτίας των χωρών τους, έχουν μακρά παράδοση στην κατασκευή του Μoto GP-3». Παράλληλα εξέφρασε την αισιοδοξία του για την ετοιμότητα της ομάδας σημειώνοντας ότι «θα καταφέρει να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες του διαγωνισμού».

Ο επικεφαλής της φοιτητικής ομάδας Τyφοοn MotoRacing, Ευθύμιος Παππάς επεσήμανε ότι η «Χίμαιρα» είναι το εξελιγμένο μοντέλο από την Tyφ-Οne ωστόσο τα δύο μοντέλα διαφέρουν αρκετά, με το τελευταίο δημιούργημα της ομάδας να φέρει αρκετές κατασκευαστικές καινοτομίες. Ο σκελετός της μηχανής και πολλά δομικά μέρη της μοτοσυκλέτας είναι από ανθρακονήματα και αλουμίνιο.

Ένα κινητό τηλέφωνο έχει τοποθετηθεί στην θέση του κοντέρ όπου ο αναβάτης βλέπει όλες τις ενδείξεις λειτουργίας του κινητήρα. Μάλιστα η ομάδα ανέπτυξε μια εφαρμογή όπου μόλις ο αναβάτης καθίσει στην μοτοσυκλέτα και πληκτρολογήσει το προφίλ του η εφαρμογή υπολογίζει και προτείνει ρυθμίσεις για τις αναρτήσεις του αλλά και για άλλες λειτουργίες προσφέροντας την καλύτερη οδηγική αίσθηση.

Η ικανοποίηση των υποψήφιων Μηχανικών είναι εμφανής, που κατάφεραν εξελίξουν σε σημαντικό βαθμό το προηγούμενο μοντέλο των συμφοιτητών τους.

Η ομάδα, με πιλότο έμπειρο μοτοσικλετιστή αγώνων, ο οποίος έχει αναλάβει να τρέξει το αγωνιστικό «Moto GP-3» στην πίστα της Αραγονίας, μόλις ολοκλήρωσε τις τελευταίες δοκιμές στην αγωνιστική πίστα των Σερρών.

Το νέο Μότο-3 είναι πιο ευέλικτο, ταχύτερο κι ελαφρύτερο κατά 20 κιλά από το προηγούμενο μοντέλο. Ορισμένα κατασκευαστικά στοιχεία της Χίμαιρας είναι ότι διαθέτει πλαίσιο από χρωμομολυβδένιο, ελαφρύ ψαλίδι αλουμινίου, κινητήρα KTM RC 250, υποπλαίσιο από carbon σωλήνες, custom μπότες στο μπροστινό σύστημα αναρτήσεων και σύστημα μοχλισμού στο πίσω. Όλα τα δομικά μέρη της μοτοσικλέτας σχεδιάστηκαν από την ομάδα και κατασκευάστηκαν σε επιχειρήσεις και μηχανουργεία της δυτικής Μακεδονίας και Θεσσαλονίκης και οι οποίες έγιναν και χορηγοί υποστήριξης της αγωνιστικής προσπάθειας.

Η Χριστίνα Χατζηγεωργίου, τριτοετής φοιτήτρια του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, ως υπεύθυνη του μάρκετιγκ της ομάδας, δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει τη στήριξη που πρόσφεραν όχι μόνο οι χορηγοί αλλά και η πολίτες της Κοζάνης, προσφέροντας υπηρεσίες και χρήματα, "δείχνοντας με τον τρόπο αυτό ότι επιθυμούν μαζί με μας να ανεβάσουν ακόμη περισσότερο την φοιτητική κοινότητα της περιοχής".

Ο διαγωνισμός MotoStudent πραγματοποιείται κάθε 2 χρόνια στην πίστα MotorLand Aragon της Ισπανίας και συμμετέχουν πανεπιστήμια από όλον τον κόσμο, με στόχο η αγωνιστική μοτοσυκλέτα τύπου «Moto3» που έχουν σχεδιάσει, να ικανοποιεί τις τεχνολογικές απαιτήσεις που ορίζονται από τον διαγωνισμό.

Το MotoStudent διοργανώνεται από την MEF (Moto Engineering Foundation) και οι συμμετέχοντες φοιτητές έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις δεξιότητές τους ως μελλοντικοί μηχανικοί, να αποκτήσουν εμπειρία δουλεύοντας σε πραγματικές συνθήκες και κάτω από πολύ αυστηρά χρονικά περιθώρια.

Η κατασκευή της κάθε ομάδας υπόκειται σε αυστηρούς ελέγχους επαγγελματικού επιπέδου και βαθμολογείται ανάλογα ενώ στην συνέχεια τα «Μότο-3» συμμετέχουν σε διάφορα αγωνίσματα (όπως acceleration, gymkhana, breaking test) συλλέγοντας βαθμούς, με στόχο μία υψηλή θέση στη γενική κατάταξη.

Η ομάδα Τyφοοn MotoRacing, ιδρύθηκε το 2014 από φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών. Σήμερα, αποτελείται από 22 προπτυχιακούς φοιτητές..

Τα ονόματα που έδωσαν οι φοιτητές στις δημιουργίες τους τα εμπνεύστηκαν από την Ελληνική Μυθολογία: Η Χίμαιρα ήταν κόρη του Τυφώνα και της Έχιδνας και αναφέρεται ως ένα φοβερό τέρας που εξέπνεε φωτιά, είχε σώμα κατσίκας, κεφάλι λιονταριού, και η ουρά του κατέληγε σε φίδι.

fbproblima zugeberg

Μέχρι στιγμής, το 2018 έχει μετατραπεί σε annus horribilis για το Facebook. Αρχής γενομένης από την αποκάλυψη ότι η εταιρεία Cambridge Analytica χρησιμοποίησε όλα τα ευάλωτα σημεία της πιο δημοφιλούς πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης για να «πειράξει» τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ και (κατά τα φαινόμενα) το δημοψήφισμα για το Brexit στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Facebook περνά τον ένα κάβο πίσω από τον άλλο.

Η παρουσία του ιδρυτή και CEO του, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, σε επιτροπή του Αμερικανικού Κογκρέσου δημιούργησε περισσότερα ερωτηματικά απ' όσα απάντησε και, παρά το γεγονός ότι η Ε.Ε. του επιφύλαξε πιο φιλική συμπεριφορά, οι Ευρωπαίοι δείχνουν να μην εμπιστεύονται πλέον -τουλάχιστον όσο πριν...- την πλατφόρμα και τις διαβεβαιώσεις περί την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των χρηστών της, ενώ ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έριξε στο Facebook «καμπάνα» για την εξαγορά του WhatsApp.

Ωστόσο, κανείς δεν περίμενε τη «σφαγή» της 26ης Ιουλίου, όταν η μετοχή του Facebook στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης κυριολεκτικά κατέρρευσε, χάνοντας μέσα σε λίγες ώρες το 20% της αξίας της και εξανεμίζοντας σχεδόν 120 δισεκατομμύρια δολάρια. Η μετοχή ανέκαμψε κάπως τις επόμενες ημέρες, αλλά παραμένει χαμηλά και πολλοί επενδυτές φοβούνται ότι η όποια ανάκαμψη θα είναι εξαιρετικά αργή και επώδυνη.

Τα «αντικειμενικά» στοιχεία

Διεθνείς οικονομικοί αναλυτές αποδίδουν την «μαύρη Πέμπτη» για το Facebook σε δύο βασικά «αντικειμενικά» στοιχεία: τον μειωμένο τζίρο που παρατηρείται για την εταιρεία κατά τα τελευταία τρίμηνα και τις αυξημένες δαπάνες της. Ωστόσο, και τα δύο αυτά στοιχεία έχουν τη ρίζα τους σε προβλήματα που το ίδιο το Facebook δημιούργησε.

Βλέπετε, η διαρκής και αμείλικτη συγκέντρωση προσωπικών δεδομένων των χρηστών της πλατφόρμας «έσκασε» με την αποκάλυψη του σκανδάλου της Cambridge Analytica και υποχρέωσε το Facebook να αυξήσει δραματικά τα μέτρα προστασίας των δεδομένων των χρηστών του, κίνηση που προφανώς έχει κόστος.

Από την άλλη, η διαβόητη οδηγία GDPR για τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών στο διαδίκτυο -μια οδηγία που σχεδιάζεται εδώ και χρόνια και έρχεται για να βάλει φρένο στην ακατάσχετη συγκέντρωση προσωπικών δεδομένων από τεχνολογικούς γίγαντες, όπως το Facebook, η Google ή η Microsoft- τέθηκε σε εφαρμογή ακριβώς τη στιγμή που η πλατφόρμα βρισκόταν στο μέσο της «καταιγίδας» της Cambridge Analytica και φάνηκε να «χτυπά» το Facebook εκεί που πονούσε περισσότερο.

Τέλος, η δέσμευση του Ζάκερμπεργκ για καταπολέμηση της διασποράς fake news μέσω του Facebook προϋποθέτει ακόμα περισσότερο προσωπικό που θα ασχολείται με αυτό το ζήτημα, αυξάνοντας τα λειτουργικά κόστη της εταιρείας.
Από εκεί και πέρα, αλλαγές στην πολιτική και τους αλγόριθμους με έμφαση τη διάδραση μεταξύ φίλων και μετάλλαξη της λειτουργίας της πλατφόρμας μοιάζουν να επιδρούν αρνητικά στα διαφημιστικά έσοδα του Facebook, χωρίς ακόμα, πάντως, να υπάρχουν οριστικά στοιχεία για αυτό.

Αντιφατικά μηνύματα

Την ίδια στιγμή, ο ίδιος ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ στέλνει διάφορα αντιφατικά μηνύματα στους χρήστες του Facebook αυξάνοντας την αίσθηση χάους που επικρατεί στην πλατφόρμα. Η τελευταία μεγάλη του γκάφα ήλθε όταν δήλωσε πριν από μερικές εβδομάδες στο Recode ότι το Facebook δεν θα κατεβάζει αναρτήσεις αρνητών του Ολοκαυτώματος.

Συγκεκριμένα, ο Ζάκερμπεργκ, αν και ξεκαθάρισε ότι ο ίδιος θεωρεί «βαθύτατα προσβλητική» την άρνηση του Ολοκαυτώματος, εν τούτοις ξεκαθάρισε ότι δεν προτίθεται να πετάξει έξω από το Facebook τους αρνητές του Ολοκαυτώματος, λέγοντας μάλιστα ότι «είναι δύσκολο να ποινικοποιήσεις και να κατανοήσεις τον σκοπό (σ.σ. του κάθε χρήστη). Νομίζω ότι, όσο αποτρόπαια κι αν είναι αυτά τα παραδείγματα (σ.σ. αρνητών του Ολοκαυτώματος), νομίζω ότι η πραγματικότητα είναι ότι κι εγώ λέω λάθος πράγματα όταν μιλάω δημόσια» και εξηγώντας ότι συχνά υπάρχουν «παρεξηγήσεις».

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι δηλώσεις του Ζάκερμπεργκ προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις από οργανώσεις όπως η Anti-Defamation League, η οποία σε δημόσια δήλωσή της τόνισε ότι το Facebook «έχει ηθική υποχρέωση» να απαγορεύσει τη διασπορά της άρνησης του Ολοκαυτώματος. Παράλληλα, πολλοί χρήστες επισήμαναν ότι, ενώ η πλατφόρμα αφήνει ελεύθερους τους αρνητές του Ολοκαυτώματος, την ίδια ώρα ο αλγόριθμός της σβήνει ποστς αντιφασιστών, με το αιτιολογικό της «διασποράς ρητορικής μίσους».

Τεχνικά προβλήματα και δημογραφικό

Και, μέσα σε όλα, το Facebook το τελευταίο διάστημα παρουσιάζει τεχνικής φύσεως προβλήματα, καθώς μέσα στον Ιούλιο έχει πέσει τουλάχιστον δύο φορές, πλήττοντας κυρίως τους χρήστες συσκευών Android (το πιο δημοφιλές λειτουργικό σύστημα για φορητές συσκευές στον κόσμο), οι οποίοι διαπίστωναν ότι η εφαρμογή του Facebook στα κινητά του τους «κράσαρε» μετά από μια αναβάθμιση και ότι το πρόβλημα απλωνόταν και σε συνδεδεμένες εφαρμογές.

Παράλληλα, έρευνα του Ινστιτούτου Pew προκάλεσε ανησυχία στα αφεντικά του Facebook καθώς έδειξε ότι οι μικρές ηλικίες χρηστών το αποφεύγουν και χρησιμοποιούν άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι άκρως ανησυχητικά για το Facebook, καθώς χάνει δημογραφικά κρίσιμες ηλικίες, οι οποίες δύσκολα όσο μεγαλώνουν θα στραφούν σε αυτό, έχοντας συνηθίσει στην εμπειρία, π.χ. του Snapchat ή άλλων social media.

Κάποιοι προφήτες της καταστροφής μιλούν για το τέλος του Facebook ή, τέλος πάντων, για το τέλος της διαρκούς ανάπτυξης της πλατφόρμας που σήμερα έχει περίπου 2,5 δισ. χρήστες παγκοσμίως. Το πιθανότερο είναι ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, δεν θα συμβεί στο ορατό μέλλον. Το Facebook είναι κομμάτι της καθημερινότητας για εκατομμύρια ανθρώπους στον κόσμο και αυτό δύσκολα αλλάζει από τη μια μέρα στην άλλη. Ωστόσο, η κρίση που διέρχεται είναι βαθιά και όσο καθυστερεί να δώσει λύση τόσο οι προβλέψεις αυτές μπορούν να μετατραπούν σε αυτοεκπληρούμενη προφητεία.

 

 

facebook

Εκτεταμένες αλλαγές στους όρους και την πολιτική διαχείρισης των δεδομένων των χρηστών του προωθεί το Facebook εν όψει και της εφαρμογής του νέου Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), που θα ισχύσει στην Ευρώπη από 25 Μαίου 2018.

Την Παρασκευή 25 Μαΐου θα τεθεί σε εφαρμογή ο αναθεωρημένος κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών της. Ο κανονισμός General Data Protection Regulation (GDPR) είναι η πιο σοβαρή μεταρρύθμιση σε αυτό τον τομέα από την ίδρυση του διαδικτύου και την εισβολή της τεχνολογίας στη ζωή μας με έναν σαρωτικό τρόπο.

Στην ουσία δεν πρόκειται για μια καινούργια σειρά νομοθεσιών, αλλά για ένα επικαιροποιημένο νομοθέτημα, που λαμβάνει υπόψη τις νέες τεχνολογίες και φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε, διαχειριζόμαστε και αναλύουμε το ψηφιακό μας αποτύπωμα. Με την εφαρμογή του GDPR οι χρήστες θα δουν αρκετές αλλαγές στην καθημερινότητά τους

Όπως ανακοίνωσε το Facebook, θα ζητηθεί από όλους τους χρήστες-μέλη του να πραγματοποιήσουν τις δικές τους επιλογές-ρυθμίσεις, σχετικά με τις διαφημίσεις, τις πληροφορίες του προφίλ, την αναγνώριση προσώπου, καθώς και για μια σειρά άλλων εφαρμογών-υπηρεσιών.

Ειδικότερα, το Facebook, σε εκτενή ανακοίνωσή του, μεταξύ άλλων, αναφέρει:

«Θα ζητήσουμε από κάθε χρήστη του Facebook να προχωρήσει σε επιλογές σχετικά με:

α) Τις διαφημίσεις με βάση δεδομένα από συνεργάτες μας. Οι διαφημίσεις στο Facebook παρουσιάζουν αυξημένη σχετικότητα όταν χρησιμοποιούμε δεδομένα από τους συνεργάτες μας, όπως ιστοσελίδες και εφαρμογές που χρησιμοποιούν επιχειρηματικά εργαλεία όπως την επιλογή Μου αρέσει. Θα ζητήσουμε από τους χρήστες να εξετάσουν πληροφορίες σχετικά με αυτού του είδους τη διαφήμιση και να επιλέξουν εάν επιθυμούν ή όχι να χρησιμοποιούμε δεδομένα από συνεργάτες για την προβολή διαφημίσεων.

β) Τις πληροφορίες στο προφίλ τους. Εάν έχετε επιλέξει να μοιράζεστε πληροφορίες για τα πολιτικά και θρησκευτικά πιστεύω και τις σχέσεις σας στο προφίλ σας, θα σας ζητήσουμε να επιλέξετε εάν εξακολουθείτε να θέλετε να μοιράζεστε αυτές τις πληροφορίες και να μας επιτρέπετε να τις χρησιμοποιούμε. Όπως πάντα, η συμπερίληψη αυτών των πληροφοριών στο προφίλ σας είναι απολύτως προαιρετική. Κάνουμε πιο εύκολή την επιλογή των χρηστών να τις διαγράψουν εφόσον δεν επιθυμούν πλέον να τις μοιράζονται.

γ) Τη χρήση τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου (face recognition). Οι ρυθμίσεις αναγνώρισης προσώπου που διαθέτουμε συμβάλλουν στην προστασία των προσωπικών δεδομένων σας και βελτιώνουν τις εμπειρίες σας, όπως τον εντοπισμό μιας πιθανής απόπειρας από τρίτους να χρησιμοποιήσουν την εικόνα σας ως φωτογραφία προφίλ και τη δυνατότητα να σας προτείνουμε φίλους τους οποίους ενδέχεται να θέλετε να προσθέσετε με ετικέτα (tag) στις φωτογραφίες ή τα βίντεό σας.

Παρέχουμε προϊόντα που χρησιμοποιούν την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου στα περισσότερα μέρη του κόσμου εδώ και περισσότερα από έξι χρόνια. Ως μέρος της παρούσας ενημέρωσης, δίνουμε την επιλογή σε χρήστες στην ΕΕ και τον Καναδά να ενεργοποιήσουν τη δυνατότητα αναγνώρισης προσώπου. Η χρήση της αναγνώρισης προσώπου είναι απολύτως προαιρετική για κάθε χρήστη του Facebook.

δ) Επίσης, θα ζητήσουμε από τους χρήστες να αποδεχτούν τους αναθεωρημένους όρους χρήσης της υπηρεσίας και την πολιτική δεδομένων, που περιλαμβάνουν περισσότερες λεπτομέρειες ως απάντηση σε ερωτήματα που τέθηκαν σχετικά με τη λειτουργία των υπηρεσιών μας. Δεν ζητάμε νέα δικαιώματα για τη συλλογή, χρήση ή την κοινοποίηση των σας δεδομένων στο Facebook και διατηρούμε τη δέσμευσή μας ότι δεν πουλάμε τα προσωπικά σας δεδομένα σε διαφημιστές ή άλλους συνεργάτες μας.

Ενώ η ουσία της πολιτικής προστασίας προσωπικών δεδομένων που εφαρμόζουμε είναι παρόμοια παγκοσμίως, τα άτομα που ζουν στην ΕΕ θα δουν συγκεκριμένες λεπτομέρειες που αφορούν μόνο τους κατοίκους της Ευρώπης, όπως για παράδειγμα, το πώς μπορούν να επικοινωνήσουν με τον υπεύθυνο προστασίας προσωπικών δεδομένων της εταιρείας μας, σύμφωνα με τον GDPR.

Τα άτομα που ζουν στην Ε.Ε, θα ξεκινήσουν να λαμβάνουν τα παραπάνω αιτήματα αυτή την εβδομάδα, ώστε να διασφαλιστεί ότι θα έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν στις επιλογές τους πριν να τεθεί σε ισχύ ο GDPR στις 25 Μαΐου. Στο πλαίσιο της σταδιακής προσέγγισής μας, οι άνθρωποι που ζουν στον υπόλοιπο κόσμο, θα λάβουν ειδοποίηση για να προχωρήσουν στις δικές τους επιλογές σε ένα μετέπειτα στάδιο, βάσει του προγραμματισμού και θα παρουσιάσουμε τις πληροφορίες με τους κατάλληλους τρόπους για κάθε περιοχή.

Παρουσίαση καλύτερων εργαλείων για πρόσβαση, διαγραφή και μεταφόρτωση δεδομένων

Οι νέες δυνατότητες που αφορούν τις «Συντομεύσεις Ρυθμίσεων και Απορρήτου» που ανακοινώθηκαν τον προηγούμενο μήνα, δημιουργήθηκαν λαμβάνοντας υπόψη τον GDPR, και οι χρήστες θα ξεκινήσουν να έχουν πρόσβαση σε αυτές, αυτήν την εβδομάδα. Τα πρόσφατα διευρυμένα εργαλεία για πρόσβαση στα δεδομένα που παρουσιάσαμε, θα επιτρέπουν στους χρήστες να βλέπουν τα δεδομένα τους, να τα διαγράφουν, να τα μεταφορτώνουν και να τα εξάγουν με πιο εύκολο τρόπο. Αυτά τα εργαλεία είναι διαθέσιμα παγκοσμίως, παρόλο που σχεδιάστηκαν με βάση τις απαιτήσεις συμμόρφωσης με τον GDPR.

Επίσης, ενημερώσαμε τη ρύθμιση «Αρχείο Δραστηριοτήτων» στις κινητές συσκευές, ώστε να είναι πιο εύκολο για τους χρήστες να βλέπουν τις πληροφορίες που έχουν κοινοποιήσει στο Facebook από την κινητή συσκευή τους.

Παροχή ειδικών ρυθμίσεων για τους εφήβους

Ο νέος GDPR αναγνωρίζει τη σημασία της καθιέρωσης ειδικής προστασίας και εμπειρίας για τους εφήβους. Έχουμε ενσωματώσει πολλές ρυθμίσεις ειδικής προστασίας στο Facebook για τους εφήβους, ανεξάρτητα από την περιοχή όπου βρίσκονται. Για παράδειγμα, οι διαφημιστικές κατηγορίες για εφήβους είναι πιο περιορισμένες και οι προεπιλεγμένες επιλογές του κοινού δημοσιεύσεων, δεν περιλαμβάνουν την επιλογή «δημόσια».

Επιπλέον, διατηρούμε απενεργοποιημένη τη δυνατότητα αναγνώρισης προσώπου για κάθε χρήστη ηλικίας κάτω των 18 ετών και περιορίζουμε τα άτομα που μπορούν να δουν ή να αναζητήσουν πληροφορίες που έχουν κοινοποιήσει έφηβοι, όπως ο τόπος καταγωγής ή τα γενέθλιά τους.

Στη διάρκεια του τρέχοντος έτους, θα παρουσιάσουμε ένα νέο παγκόσμιο κέντρο online πόρων, ειδικά για εφήβους και πρόσθετη εκπαίδευση σχετικά με τα πιο συνηθισμένα ερωτήματά τους σχετικά με το απόρρητο.

Σύμφωνα με το GDPR, άτομα ηλικίας μεταξύ 13 και 15 ετών σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες χρειάζονται την άδεια ενός γονέα ή κηδεμόνα για τη χρήση κάποιων ρυθμίσεων στο Facebook – την προβολή διαφημίσεων με βάση δεδομένα από συνεργάτες και τη συμπερίληψη θρησκευτικών και πολιτικών απόψεων ή προτιμήσεων στο προφίλ τους. Οι συγκεκριμένοι έφηβοι θα έχουν πρόσβαση σε μια λιγότερο εξατομικευμένη εκδοχή του Facebook, με περιορισμένη δυνατότητα δημοσιεύσεων και λιγότερο σχετικές διαφημίσεις, μέχρι να λάβουν την άδεια ενός γονέα ή κηδεμόνα για να χρησιμοποιούν όλες τις δυνατότητες του Facebook.

«Ακόμα και στις περιπτώσεις που κάτι τέτοιο δεν επιβάλλεται από τη σχετική νομοθεσία, θα ρωτήσουμε κάθε έφηβο εάν επιθυμεί να προβάλλονται διαφημίσεις με βάση δεδομένα από συνεργάτες και εάν επιθυμεί να συμπεριλάβει προσωπικά δεδομένα στο προφίλ του…».

Σε εφαρμογή ο νέος αυστηρός Κανονισμός για την προστασία των προσωπικών δεδομένων

fb kinito paidia

Η Facebook Inc ανακάλυψε ένα κενό ασφαλείας που άφησε εκτεθειμένους περίπου 50 εκατομμύρια λογαριασμούς χρηστών, με αποτέλεσμα χάκερ να πάρουν τον έλεγχο των λογαριασμών και να αποκτήσουν πρόσβαση σε δεδομένα τους, αποκάλυψε σήμερα η εταιρεία.

Το Facebook, που έχει περισσότερους από 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε μηνιαία βάση, έχει διορθώσει το πρόβλημα και έχει ενημερώσει τις δυνάμεις επιβολής του νόμου, αναφέρεται στην ανακοίνωση που εκδόθηκε.

«Το ελάττωμα διορθώθηκε χθες (Πέμπτη) το βράδυ» ανέφερε σήμερα ο επικεφαλής του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης Μαρκ Ζάκερμπεργκ κατά τη διάρκεια μιας τηλεδιάσκεψης, σημειώνοντας ότι το πρόβλημα ανακαλύφθηκε την Τρίτη.

«Χάκερ εκμεταλλεύτηκε το τεχνικό πρόβλημα για να κλέψει κωδικούς πρόσβασης που επιτρέπουν την είσοδο στο λογαριασμό Facebook περίπου 50 εκατομμυρίων χρηστών», σημείωσε, υπογραμμίζοντας εντούτοις ότι προς το παρόν, η Facebook δεν γνωρίζει εάν «αυτοί οι λογαριασμοί χρησιμοποιήθηκαν από τον χάκερ».

«Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε στοιχεία που να καταδεικνύουν ότι οι λογαριασμοί τέθηκαν σε κίνδυνο» διαβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος σε μια ανάρτηση στο Facebook.

Οι ομάδες του ιστότοπου «ανακάλυψαν ένα πρόβλημα ασφαλείας που επηρέασε σχεδόν 50 εκατομμύρια λογαριασμούς. Το αντιμετωπίζουμε με εξαιρετική σοβαρότητα» επισήμανε νωρίτερα η εταιρεία σε ένα δελτίο τύπου, προσθέτοντας ότι «λαμβάνει άμεσα μέτρα».

Οι χάκερ έκλεψαν “access tokens”, ψηφιακά κλειδιά, μέσω της λειτουργίας “view as”, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να δουν πώς εμφανίζεται το προφίλ τους σε κάποιον άλλο χρήστη.

Πρόκειται για ένα νέο πλήγμα, η σοβαρότητα του οποίου θα καθοριστεί το επόμενο διάστημα, για το δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης με τους άνω των 2 δισεκατομμυρίων χρήστες παγκοσμίως.

Οι μετοχές της Facebook Inc κατέγραψαν πτώση στο Χρηματιστήριο, άνω του 3% την ώρα των ανακοινώσεων της εταιρείας.

wifi

Η χρήση δημόσιου Wi-Fi μπορεί να είναι επικίνδυνη, προειδοποιούν οι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας, καθώς οι κυβερνοεγκληματίες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τα δωρεάν hotspot για να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες από τους χρήστες που συνδέονται σε αυτά.

Παρόλο που η χρήση δεδομένων 3G ή 4G θεωρείται το πλέον κατάλληλο μέσο σύνδεσης, υπάρχουν στιγμές που το σήμα του κινητού τηλεφώνου δεν το επιτρέπει, οπότε ένα δημόσιο Wi-Fi είναι η αναπόφευκτη λύση.

Στις περιπτώσεις αυτές, ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα που προτείνει η ESET, οι χρήστες μπορέσουν να είναι σίγουροι ότι θα επιλέξουν όσο το δυνατόν πιο αξιόπιστα και ασφαλή hotspot.

Ελέγξτε την αυθεντικότητα του δικτύου πριν συνδεθείτε

Το χειρότερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να θεωρήσετε ότι ένα δίκτυο Wi-Fi είναι ασφαλές χωρίς πρώτα να το έχετε ελέγξει. Ένας γενικός κανόνας είναι ότι δεν συνδεόμαστε σε κανένα δίκτυο που ονομάζεται «Δωρεάν Wi-Fi», καθώς, ακόμη κι αν δεν είναι ένα κακόβουλο hotspot, μπορεί να απαιτείται η εγγραφή σε newsletter ή η υποχρέωση να παρακολουθήσετε διαφημίσεις.

Ο Mark James, Security Specialist της ESET, αναφέρει: «Αν πρόκειται για ένα κοινόχρηστο μέρος (καφετέρια, McDonalds κ.λπ.), ρωτήστε κάποιον από το προσωπικό για το σωστό όνομα του WiFi – μην συνδέεστε απλώς με το πρώτο δίκτυο που βλέπετε».

Τι να κάνετε αφού συνδεθείτε σε δημόσιο hotspot

Αρχικά βεβαιωθείτε ότι έχει απενεργοποιηθεί η λειτουργία κοινής χρήσης – αναζητείστε τη σχετική ρύθμιση ανάλογα με τη συσκευή και το λειτουργικό που χρησιμοποιείτε. Οι περισσότεροι browser προσφέρουν την επιλογή ενεργοποίησης του HTTPS (ασφαλής περιήγηση) από προεπιλογή, φροντίστε να ελέγξετε ότι όντως έχει ενεργοποιηθεί.

Πολλές υπηρεσίες – όπως το Google Mail – το κάνουν αυτό από προεπιλογή, ενώ άλλες θα εμφανίσουν την επιλογή ενεργοποίησης. Στη δεύτερη περίπτωση, αναζητήστε τη σχετική επιλογή στο μενού «Ρυθμίσεις» των λογαριασμών και ενεργοποιήστε τη. Εάν πρέπει να συνδεθείτε με εταιρικό περιβάλλον (server, email), χρησιμοποιήστε VPN – διαφορετικά, περιμένετε να βρείτε ασφαλέστερη σύνδεση. Τέλος, μην χρησιμοποιήσετε οικονομικά και προσωπικά δεδομένα: μην πληκτρολογήσετε τα στοιχεία της πιστωτικής σας κάρτας, μην αγοράσετε τίποτα, μην επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της τράπεζάς σας.

Προτιμήστε να βλέπετε email και facebook από τον υπολογιστή σας

Οι χάκερ παρακολουθούν την κυκλοφορία δικτύου περιμένοντας χρήστες που θα πληκτρολογήσουν κωδικούς πρόσβασης σε λογαριασμούς email και social media. Γι' αυτό είναι προτιμότερο να μπαίνετε στους λογαριασμούς αυτούς από τον υπολογιστή σας, καθώς εκεί μπορείτε να ελέγχετε αν το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε είναι ασφαλές (π.χ. μέσω HTTPS).

Ο Mark James, ESET Security Specialist λέει: «Προσωπικά θα περιόριζα τις δραστηριότητές μου σε οτιδήποτε δεν απαιτεί όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης για να συνδεθώ, αλλά έχετε υπόψη σας ότι οι περισσότερες εφαρμογές ενός smartphone θα συνδεθούν αυτόματα». Αν στέλνετε εταιρικά email ή email με ευαίσθητες πληροφορίες, καλύτερα να χρησιμοποιήσετε κρυπτογράφηση.

Ποια δημόσια hotspot θα πρέπει σίγουρα να αποφύγετε

Σε απομακρυσμένες περιοχές ή σε ορισμένες χώρες της Άπω Ανατολής, είναι απολύτως φυσιολογικό να συναντήσετε δίκτυα Wi-Fi χωρίς καμία απολύτως ασφάλεια. Πρόκειται για δίκτυα που κυρίως διευκολύνουν τους επισκέπτες, όσο ταξιδεύουν και μετακινούνται διαρκώς στο ξενοδοχείο ή το μπαρ ή την καφετέρια. Μην συνδέεστε σε αυτά τα hotspot, προειδοποιεί ο Mark James της ESET: «Θα υπάρχει πρόσβαση από επιτήδειους στα δεδομένα σας και εσείς δεν θα το έχετε καταλάβει»

Ξεχάστε τελείως το hotspot όταν αποσυνδεθείτε από αυτό

Ακόμη και δίκτυα Wi-Fi hotspots που ανήκουν σε μεγάλες αλυσίδες επιχειρήσεων παρουσιάζουν κινδύνους. Τα smartphone μπορούν να αποθηκεύουν τα δημόσια hotspot Wi-Fi και να συνδέονται μόλις βρεθούν στην εμβέλειά τους από προεπιλογή, χωρίς να ενημερώνεται ο χρήστης.

Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να συνδεθούν και σε ψεύτικα hotspot με το ίδιο όνομα, τα οποία ανακατευθύνουν τους χρήστες σε κακόβουλες ιστοσελίδες που συλλέγουν ονόματα χρηστών και κωδικούς πρόσβασης. Για το λόγο αυτό, μία καλή πρακτική είναι να επιθεωρείτε προσεκτικά στην έξυπνη συσκευή σας τη λίστα με τα γνωστά δίκτυα.

facebook

Περίπου 837 εκατομμύρια αναρτήσεις τύπου «σπαμ» διέγραψε το σύμφωνα με ανακοίνωσή του το Facebook το πρώτο τρίμηνο του 2018.

Επίσης, το Facebook διέγραψε περίπου 583 εκατομμύρια ψευδο-λογαριασμούς που διέσπειραν όλο αυτό τον όγκο του «σπαμ». Οι περισσότεροι από αυτούς τους λογαριασμούς εντοπίσθηκαν και διαγράφηκαν μόλις μερικά λεπτά μετά τη δημιουργία τους.

Είναι η πρώτη φορά που το Facebook δημοσιοποίησε αναλυτικά στοιχεία για τα μέτρα που έχει πάρει με στόχο να «καθαρίσει» την πλατφόρμα του από περιεχόμενο βίας, σεξ, τρομοκρατικής προπαγάνδας, μίσους, σπαμ κ.α.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Facebook ‘Αλεξ Σουλτς, υπεύθυνο για την ανάλυση δεδομένων των χρηστών, το 3% έως 4% των ενεργών λογαριασμών του δικτύου εκτιμάται ότι είναι «fake».

Αναλυτικότερα, από άποψη περιεχομένου, οι 21 εκατομμύρια αναρτήσεις που διαγράφηκαν στο πρώτο τρίμηνο φέτος, αφορούσαν σεξουαλική δραστηριότητα και γυμνές εικόνες ενηλίκων (το 96% έγινε αντιληπτό από την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης του Facebook προτού επισημανθεί από άλλο χρήστη). Περίπου οκτώ ανά 10.000 αναρτήσεις αφορούν γυμνό ή πορνογραφικό περιεχόμενο που παραβιάζει τους κανονισμούς του δικτύου.

Επίσης, διαγράφηκαν περίπου 3,5 εκατομμύρια αναρτήσεις που απεικονίζουν βίαιο περιεχόμενο (το 86% προτού αναφερθούν από άλλο χρήστη). Περίπου το 0,25% των συνολικών αναρτήσεων απεικονίζουν (όχι λεκτική) βία κάποιας μορφής.

Ακόμη, διαγράφηκαν 2,5 εκατομμύρια αναρτήσεις μισαλλόδοξου λόγου (ομοφοβικού, ρατσιστικού κ.α.), από τις οποίες μόνο το 38% είχαν εντοπισθεί εκ των προτέρων, καθώς σε αυτό το πεδίο η ανίχνευση από την τεχνητή νοημοσύνη τα πηγαίνει λιγότερο καλά μέχρι στιγμής, αν και έχει πετύχει αύξηση διαγραφών 56% έναντι του τελευταίου τριμήνου του προηγούμενου έτους.

Οι διαγραφές αναρτήσεων τρομοκρατικής προπαγάνδας έφθασαν τα 1,9 εκατομμύρια (αύξηση 73% σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2017) και σχεδόν όλες έγιναν αντιληπτές από την τεχνητή νοημοσύνη έγκαιρα.

Έχοντας κάνει περίπου 3.000 νέες προσλήψεις στην αρχή του 2018, το συνολικό προσωπικό του Facebook που ασχολείται με την επιτήρηση των λογαριασμών και αναρτήσεων των χρηστών, έχει φθάσει πια τα 7.500 άτομα.

Περισσότερα Άρθρα...