enstoloi ayxiseis

Δεδομένη θεωρείται η παράταση της έκτακτης εισφοράς έως και το 2016 ως ισοδύναμο μέτρο για τις απαιτήσεις των ενστόλων για αναπροσαρμογή των μισθολογικών και συνταξιοδοτικών αποδοχών τους σε εφαρμογή των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Ως εκ τούτου για μία ακόμη φορά η «κόκκινη» γραμμή για τη λήψη νέων μέτρων αρχίζει να ξεθωριάζει, αφού η επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού από τις αναπροσαρμογές των αποδοχών των ενστόλων θεωρούνται αναγκαίο κακό για το κυβερνητικό επιτελείο που θέλει να αποφύγει ένα νέο ανοιχτό μέτωπο, αυτή τη φορά με τα Σώματα Ασφαλείας.

Οι κυβερνητικές διαρροές για κατάργηση της έκτακτης εισφοράς ή η μείωσή της στο μισό – στο χειρότερο σενάριο – το 2015 φαίνεται να διαψεύδονται καθώς εξετάζεται να παραταθεί. Η υλοποίηση των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας για τους ένστολους, όπως αναφέρουν τα Νέα, συνεπάγεται επιβαρύνσεις που αθροιστικά προσεγγίζουν τα 800 εκατ. ευρώ.

Μόνο για την κάλυψη των αναδρομικών απαιτούνται 550-600 εκατ. ευρώ, ενώ η εφάπαξ ετήσια δαπάνη που θα προκληθεί από την επάνοδο μισθών και συντάξεων των ενστόλων στα επίπεδα του Ιουλίου 2012 αγγίζει τα 200 εκατ.

Σύμφωνα με υπολογισμούς που βασίζονται στα δεδομένα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η εκτέλεση της απόφασης του ΣτΕ θα έχει ως συνέπεια: 

1. Να αυξηθούν από 3% έως και 25% οι βασικοί μισθοί και από 10% έως 37% τα επιδόματα των εν ενεργεία στρατιωτικών, αστυνομικών, πυροσβεστών και λιμενικών. Αυτό σημαίνει ότι οι βασικοί μισθοί των ενστόλων θα πρέπει να αυξηθούν κατά 8 έως και 464 ευρώ το μήνα, ενώ τα επιδόματα θα πρέπει να αυξηθούν κατά 3 έως και 178 ευρώ το μήνα.

Οι συνολικές αποδοχές των ενστόλων θα αυξηθούν κατά 10% έως και 30% ώστε να επανέλθουν στα επίπεδα που βρίσκονταν τον Ιούλιο του 2012. 

Επιπλέον, εφόσον η απόφαση εφαρμοστεί άμεσα, οι ένστολοι δικαιούνται να λάβουν αναδρομικά για 19 μήνες, τα οποία κυμαίνονται από 152 έως και 8.816 ευρώ όσον αφορά τους βασικούς μισθούς και από 60 έως και 3.387 ευρώ όσον αφορά τα επιδόματα!

2. Να αυξηθούν κατά 100 έως και 820 ευρώ το μήνα ή κατά 8% έως και 25% τα ακαθάριστα ποσά των συντάξεων των στρατιωτικών, των αστυνομικών, των λιμενικών και των πυροσβεστών. 

Τα καθαρά ποσά, ωστόσο, θα αυξηθούν λιγότερο, καθώς θα χρειαστεί να επανακαθοριστούν τα επίπεδα των συντάξεων όπως είχαν διαμορφωθεί τον Ιούλιο του 2012 και εν συνεχεία να υπολογιστούν ξανά, επί των ποσών αυτών, οι κλιμακωτές μειώσεις 5%-20% που επιβλήθηκαν από την 1η-1-2013 σε εφαρμογή του Μνημονίου ΙΙ.

Διαψεύδει το  ΥΠΟΙΚ

Σε διάψευση των δημοσιευμάτων που κάνουν λόγο για παράταση της έκτακτης εισφοράς προέβη το υπουργείο Οικονομικών.

«Από το υπουργείο Οικονομικών ανακοινώνεται ότι τα δημοσιεύματα περί πρόθεσης της κυβέρνησης για παράταση της έκτακτης εισφοράς δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα», αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ.

Πατήστε επάνω στον πίνακα για να δείτε τις αυξήσεις σε βασικούς μισθούς και επιδόματα των ενστόλων


 

forologisi

Αντίθετη με τον τέως υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα είναι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσον αφορά στο θέμα της φορολογίας.

Σύμφωνα με την έκθεση της Κομισιόν, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 8η θέση μεταξύ των 28 της ΕΕ σε ό,τι αφορά τους φόρους σε ακίνητα και καύσιμα, επιβεβαιώνοντας ότι οι Έλληνες πολίτες υπερφορολογούνται, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις της ελληνικής κυβέρνησης.

Επισημαίνεται ότι ο Γιάννη Στουρνάρας είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ότι: Οι Έλληνες δεν υπερφορολογούνται. Στο φόρο εισοδήματος είμαστε κάτω από το μέσο όρο της Ευρώπης που είναι στο 4% του ΑΕΠ. Σύμφωνα με την Κομισιόν η Ελλάδα κατατάσσεται 5η μεταξύ των «28» σε ό,τι αφορά τους φόρους στην ακίνητη περιουσία και 8η σε ό,τι αφορά τους φόρους στα καύσιμα.

Σην έκθεση, που πρόκειται να δοθεί επισήμως στη δημοσιότητα σήμερα στις Βρυξέλλες, αναδεικνύεται το εξής παράδοξο: αν και μεταξύ των πιο υπερφορολογημένων χωρών, τα έσοδα από τους φόρους ως ποσοστό του ΑΕΠ στην Ελλάδα παραμένουν συγκριτικά χαμηλά. Ειδικότερα, τα έσοδα ως ποσοστό του ΑΕΠ κατά μέσο όρο στην Ευρώπη των 28 αντιστοιχούν σε 39,4%, στην ευρωζώνη σε 40,4%, ενώ στην Ελλάδα μόλις στο 33,7%.

Αυτά κατά βάση οφείλεται στην υψηλή φοροδιαφυγή, σε συνδυασμό με τη βίαιη συρρίκνωση της οικονομίας, που προκλήθηκε από τα σκληρά μέτρα λιτότητας. Στέλεχος της Κομισιόν υπογραμμίζει ότι: «Παρά τις μεταρρυθμίσεις, οι οποίες έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς από ό,τι δείχνουν οι επιμέρους φορολογικοί δείκτες, η Ελλάδα παραμένει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα όσον αφορά στην είσπραξη φόρων».

sofokleousin

 akinita

Δημοτικά τέλη αλλά και πρόσθετους φόρους θα κληθούν να πληρώσουν όσοι έσπευσαν να νομιμοποιήσουν το αυθαίρετό τους, αξιοποιώντας τους σχετικούς νόμους, συνειδητοποιώντας ότι το κυνήγι της κυβέρνησης για έσοδα είναι αδυσώπητο και ασταμάτητο. Η ειρωνεία είναι ότι οι χιλιάδες πολίτες έδωσαν ένα σημαντικό ποσό για να νομιμοποιήσουν ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα αυθαίρετων και ημιυπαίθριων χώρων από το 2011 και μετά, αλλά η συνεισφορά τους στο Δημόσιο δεν σταμάτησε εκεί. Θα είναι παντοτινή.

Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η φορολόγηση που θα υποστούν φέτος δεκάδες χιλιάδες φορολογούμενοι, αφού θα πρέπει στο Ε9 που θα υποβάλουν στην Εφορία (αύριο λήγει η προθεσμία υποβολής των αλλαγών στο Ε9) να συμπεριλάβουν αυθαίρετα κτίσματα ή ημιυπαίθριους χώρους, που νομιμοποίησαν. 

 

Παλαιός νόμος

 Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Περιβάλλοντος, τονίζεται προς πάσα κατεύθυνση ότι όσοι υπάχθηκαν στον παλαιό νόμο για τα αυθαίρετα (ν. 4014/2011), γνωστό και ως «νόμο Παπακωνσταντίνου», καλούνται να πληρώσουν δημοτικά τέλη και φόρους από την ημερομηνία δημοσίευσής τους, δηλαδή από τις 21 Σεπτεμβρίου 2011 και μετά. Αντίστοιχα, όσοι υπάχθηκαν στον νέο νόμο για τα αυθαίρετα (ν. 4178/2013), υποχρεώνονται να καταβάλουν φόρους και δημοτικά τέλη από τις 8 Αυγούστου 2013 και μετά, επίσης ημερομηνία που ο νέος νόμος δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Στο ίδιο έγγραφο τονίζεται ότι τυχόν αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετες αλλαγές χρήσης που πραγματοποιήθηκαν πριν από τις 28 Ιουλίου 2011, ημερομηνία-όριο που μπήκε και στους δύο νόμους, δεν οφείλουν αναδρομικά ούτε φόρους ούτε οποιασδήποτε μορφής πρόστιμα και τέλη (για παράδειγμα, τέλη ύδρευσης, καθαριότητας και αποχετευτικά τέλη).

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος προκύπτει πως ξεπερνούν τις 350.000 οι δηλώσεις που έχουν κατατεθεί και για τους δύο νόμους για την τακτοποίηση αυθαιρέτων. Μόνο στον τελευταίο νόμο οι αιτήσεις υπαγωγής ξεπέρασαν τις 130.000, καθώς οι πολίτες είχαν εντοπίσει ευεργετικές ρυθμίσεις που θα μπορούσαν να νομιμοποιήσουν το αυθαίρετό τους, καταβάλλοντας ποσά πολύ μικρότερα από τα πρόστιμα. Ομως στα ποσά της νομιμοποίησης δεν είχαν συμπεριλάβει τη μόνιμη επιβάρυνση από εδώ και στο εξής, που θα προκύπτει από την έξτρα φορολόγηση και από την καταβολή αυξημένων δημοτικών τελών. Ειδικότερα για το Ε9, οι φορολογούμενοι οι οποίοι υποχρεούνται να υποβάλουν φέτος και εξαιτίας της πράξης τους αυτής θα κληθούν να καταβάλουν αυξημένα ποσά νέου φόρου ακινήτων θα είναι:

Ολοι όσοι νομιμοποίησαν ή τακτοποίησαν αυθαίρετα κτίσματα, ημιυπαίθριους ή άλλους χώρους εντός του 2013.

Οσοι προέβησαν σε νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων ή τακτοποιήσεις ημιυπαίθριων και άλλων χώρων εντός των προηγουμένων ετών, αλλά δεν δήλωσαν τα σχετικά στοιχεία στο Ε9 κατά τα αντίστοιχα έτη.

Σε κάθε περίπτωση, τα ακίνητα πρέπει να δηλωθούν στην πραγματική τους κατάσταση, όπως αυτή διαμορφώθηκε μετά τις νομιμοποιήσεις ή τακτοποιήσεις. Οποιοι από τους παραπάνω φορολογουμένους δεν υποβάλουν Ε9 έτους 2014 για να δηλώσουν τις νομιμοποιημένες ή τακτοποιημένες ιδιοκτησίες τους, στην πραγματική τους κατάσταση δεν θα μπορούν να τις πωλήσουν ή να τις μεταβιβάσουν με γονική παροχή ή δωρεά, διότι οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών θα αρνηθούν να τους χορηγήσουν τα απαραίτητα για τις συγκεκριμένες πράξεις πιστοποιητικά καταβολής του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ).

Σημειώνεται ότι ειδικά για όσους τακτοποίησαν ημιυπαίθριους χώρους, η υποχρεωτική δήλωσή τους στο Ε9 κρύβει μια πολύ μεγάλη παγίδα. Εως σήμερα οι φορολογούμενοι αυτοί δεν ήταν υποχρεωμένοι να δηλώσουν τους τακτοποιημένους ημιυπαίθριους στο Ε9 παρά μόνο στην περίπτωση που μεταβίβαζαν το ακίνητο. Τώρα, με την υποχρεωτική αναγραφή και των ημιυπαίθριων χώρων, αυτομάτως αυξάνεται και η επιφάνεια των κατοικιών που θα πρέπει να δηλώσουν στην Εφορία, με συνέπεια την αύξηση του ΕΝΦΙΑ που θα κληθούν να καταβάλουν φέτος.

 

Η διαδικασία για τη νομιμοποίηση  

Τα αυθαίρετα εντάσσονται στον νέο νόμο ανάλογα με την ημερομηνία κατασκευής τους. Πριν από τις 9/6/1975 θα μπορούν να εξαιρεθούν μόνιμα από την κατεδάφιση με την πληρωμή μόνο ενός μικρού ποσού, το οποίο έχει οριστεί στα 500 ευρώ. Πριν από την 1/1/1983 ο ιδιοκτήτης τους, εκτός από το ποσό των 500 ευρώ, πρέπει να πληρώσει και το 15% του υπολογιζόμενου προστίμου. 

 

Παράβαση 

Τα αυθαίρετα εντάσσονται στον νέο νόμο με βάση και τη βαρύτητα της παράβασης: Ειδικότερα, προβλέπονται μικρές αυθαιρεσίες που τακτοποιούνται για πάντα και χωρίς καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής, με την καταβολή ποσού 500 ευρώ. Για μεσαίες και μεγάλες παραβάσεις το πρόστιμο υπολογίζεται με βάση το μέγεθος της αυθαιρεσίας. Οι δόσεις ήταν αρχικά 102 μηνιαίες, αλλά από τον Φεβρουάριο και μετά είναι έως 84 μηνιαίες ή 17 εξαμηνιαίες. Δίνεται επίσης η ευκαιρία σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες να αξιοποιήσουν εκπτώσεις στα πρόστιμα που φτάνουν έως και το 85% σε κάποιες περιπτώσεις. 

 

Επιστρέφει το χαράτσι μέσα στο καλοκαίρι 

Με βάση τα νέα στοιχεία που θα δηλώσουν στο Ε9 οι ιδιοκτήτες που νομιμοποίησαν αυθαίρετα κτίσματα ή και ημιυπαίθριους χώρους θα υπολογιστεί ο νέος φόρος ακινήτων ΕΝΦΙΑ που επιστρέφει μέσα στο καλοκαίρι και θα προκαλέσει τουλάχιστον θερμοπληξία στους φορολογουμένους. Το υπουργείο Οικονομικών έχει πει -χωρίς να το έχει οριστικοποιήσει- ότι τα ειδοποιητήρια θα σταλούν Ιούνιο ή Ιούλιο και ότι ο φόρος θα αποπληρωθεί σε έξι μηνιαίες δόσεις.α

dimokratianews

Μια πολύ εύστοχη περιγραφή του τι έχει συμβεί στη χώρα τα τελευταία χρόνια προσφέρει ο παρακάτω πίνακας, ο οποίος συντάχθηκε με βάση επίσημα στοιχεία του ΟΟΣΑ.

Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες χώρες, στην Ελλάδα δεν προσφέρονται μειωμένοι φόροι για τις οικογένειες αλλά αντιθέτως αυτοί αυξήθηκαν μέσα στο 2013 παρόλο που ακόμα σε χώρες όπως η Ιρλανδία και η Ισπανία η πορεία που ακολουθήθηκε ήταν αντίστροφη.

parapolitiki

e paravolo

H Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων έθεσε σε λειτουργία την υπηρεσία διάθεσης ηλεκτρονικού παραβόλου (e-παράβολο), στην οποία εντάσσονται σταδιακά όλες οι πληρωμές προς το Δημόσιο που γίνονται σήμερα με έντυπο παράβολο.

Με τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία θα υπάρξει σημαντική εξοικονόμηση κόστους για το Δημόσιο, τον πολίτη και την κοινωνία, ως σύνολο. 

Το Υπουργείο μας σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων έχει προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την ένταξη των παραβόλων και λοιπών πληρωμών (τέλη, πρόστιμα), που εισπράττονται στα πλαίσια εφαρμογής της μεταναστευτικής νομοθεσίας, στην ανωτέρω ηλεκτρονική υπηρεσία. Η μεταβολή της διαδικασίας είσπραξης των ποσών κατά τα ανωτέρω ξεκίνησε από 1 Ιουνίου 2014.

Πώς γίνεται η διαδικασία:

Ο ενδιαφερόμενος εφόσον έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, από οποιοδήποτε σημείο, μπορεί να συνδεθεί στη διαδικτυακή πύλη της Γ.Γ.Π.Σ. (www.gsis.gr) και στο πεδίο «Υπηρεσίες προς Πολίτες» να επιλέξει την υπηρεσία «e-Παράβολο». Στη συνέχεια συμπληρώνει το Αίτημα Χορήγησης Παραβόλου. Με απλή διαδικασία και μέσω αναδυόμενων μενού καλείται να επιλέξει το ειδικότερο παράβολο που επιθυμεί. Ειδικότερα θα επιλέξει ως φορέα το Υπουργείο Εσωτερικών και την επιλογή «Παράβολα Μετανάστευσης».

Στην περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο η ανωτέρω διαδικασία θα διενεργείται ως εξής:
Βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο η προετοιμασία ώστε η διαδικασία αυτή να διενεργείται από τις Τράπεζες και τα ΕΛΤΑ, ενώ αναμένεται σύντομα η έκδοση σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης για την ανάθεση της αρμοδιότητας υποβοήθησης των πολιτών στην εν λόγω διαδικασία και στα ΚΕΠ.

Στο δεύτερο στάδιο ο ενδιαφερόμενος καταβάλλει το αναλογούν ποσό. Η καταβολή αυτή μπορεί να γίνει με τους εξής τρόπους:
1. Ο ενδιαφερόμενος καταβάλλει άμεσα το αναλογούν ποσό κάνοντας χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής του κάρτας και πάλι μέσω της διαδικτυακής πύλης της Γ.Γ.Π.Σ. (www.gsis.gr). Η υπηρεσία αυτή παρέχεται για λόγους ασφαλείας μόνο στους πιστοποιημένους χρήστες του TaxisNet.
2. Ο ενδιαφερόμενος μεταβαίνει στο φορέα είσπραξης (Τράπεζα ή ΕΛΤΑ) και καταβάλλει το αναλογούν ποσό προσκομίζοντας το εκτυπωθέν αίτημα e-παράβολο (πληρωμή σε κατάστημα) ή καταβάλλει το ποσό κάνοντας χρήση των εναλλακτικών τρόπων πληρωμής που παρέχονται κατά περίπτωση από τους φορείς είσπραξης.

Η κατάθεση του αποδεικτικού είσπραξης που αποδεικνύει ότι το αναγραφόμενο ποσό έχει καταβληθεί προσκομίζεται στην Υπηρεσία και κατατίθεται μαζί με την αίτηση και τα λοιπά δικαιολογητικά από τον ενδιαφερόμενο στην αρμόδια υπηρεσία.

akropoli simaia ellados ee

Ακόμη και μειώσεις φόρων υπόσχεται η Κομισιόν σε περίπτωση που η Ελλάδα πετύχει στόχους για αύξηση των εσόδων και φυσικά τηρούνται οι δημοσιονομικοί στόχοι. Στο αναθεωρημένο Μνημόνιο αναφέρεται πως αν έρθει η υπεραπόδοση εσόδων η τρόικα μπορεί να συζητήσει μειώσεις των φόρων για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες.

Η Κομισιόν επίσης ζητείται επειγόντως μεταρρύθμιση του συστήματος ΦΠΑ. Ουσιαστικά ζητά αλλαγές στο καθεστώς είσπραξης του ΦΠΑ με στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς του.

Σε ότι αφορά το ΦΠΑ, στην έκθεση αξιολόγησης διαπιστώνεται ότι το δημόσιο έχει μεγάλες απώλειες ύψους 10 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση λόγω της φοροδιαφυγής που συντελείται στον τομέα αυτόν. Έτσι προβλέπεται η μεταρρύθμιση του συστήματος με νόμο τον Οκτώβριο του 2014 προκειμένου οι αλλαγές να εφαρμοσθούν από την 1.1.2015.

Μεταξύ άλλων τα νέα μέτρα για την αποτελεσματικότερη είσπραξη του ΦΠΑ θα αφορούν τη διαγραφή των ανενεργών επιχειρήσεων για να ξεκαθαρίσει η λίστα των υπόχρεων στο φόρο, την απαλλαγή πολύ μικρών επιχειρήσεων από την υποχρέωση απόδοσης ΦΠΑ για να απλοποιηθεί το σύστημα, τη δημιουργία ειδικής μονάδας ελεγκτών για το ΦΠΑ και την επιτάχυνση των επιστροφών ΦΠΑ στις συνεπείς επιχειρήσεις.

Εξάλλου στην έκθεση προβλέπεται η αλλαγή του συστήματος παρακράτησης φόρου εισοδήματος σταδιακά από το 2015. Με βάση το νέο προτεινόμενο καθεστώς η παρακράτηση θα διενεργείται επί του συνόλου των εισοδημάτων των μισθωτών από λογιστήρια των επιχειρήσεων στα οποία εργάζονται.

Σε ότι αφορά την εισφορά αλληλεγγύης στην έκθεση αναφέρεται ότι εφόσον γίνει επανασχεδιασμός της αυτό θα γίνει με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο. Σημειώνεται ότι το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει αποκλείει στη διατήρησή της έως το 2016 αλλά ενδεχομένως με μείωση της.

imerisia

sdoe logo

Το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, στο πλαίσιο των ελέγχων και ερευνών, για την πάταξη του οικονομικού εγκλήματος, της διαφθοράς και του παράνομου πλουτισμού, διαπίστωσε και απέστειλε στον αρμόδιο Οικονομικό Εισαγγελέα και τις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. και Τελωνεία, τις πιο κάτω σημαντικές υποθέσεις, το μήνα Μάρτιο 2014, ως ακολούθως:

- H Π.Δ. Αττικής αποκάλυψε ότι 47 επιχειρήσεις εξέδωσαν ή έλαβαν εικονικά ή πλαστά τιμολόγια ύψους 60.800.000 ευρώ, στα οποία αντιστοιχεί Φ.Π.Α. 13.400.000 ευρώ, ο οποίος, είτε δεν αποδόθηκε στο Δημόσιο, είτε συμψηφίστηκε με ανύπαρκτες δαπάνες-συναλλαγές.

- Η Π.Δ. Θεσσαλίας καταλόγισε πρόστιμο ύψους 7.912.000 ευρώ σε 20 αγρότες και 9 Αγροτικούς Συνεταιρισμούς, οι οποίοι εμπλέκονται σε παράνομη επιστροφή Φ.Π.Α., χρησιμοποιώντας πλαστά και εικονικά τιμολόγια.

- Η Π.Δ. Νοτίου Αιγαίου επέβαλε πρόστιμα ύψους 8.000.000 ευρώ σε γραφείο Γενικού Τουρισμού και εκμετάλλευσης πλοίων, γιατί έλαβε 367 εικονικά τιμολόγια προκειμένου να καλύψει κέρδη και να παρουσιάσει εικονικές δαπάνες.

- Η Π.Δ. Ηπείρου, επέβαλε πρόστιμο ύψους 2.991.000 ευρώ σε Τεχνική - Βιομηχανική επιχείρησηστην Πρέβεζα γιατί έλαβε εικονικά και πλαστά τιμολόγια.

Σημαντικές περιπτώσεις φοροδιαφυγής, με την μέθοδο της μη έκδοσης αποδείξεων παροχής υπηρεσιών:

- Στην Βούλα Αττικής, οδοντίατρος κατά τα έτη 2004-2009 δεν εξέδωσε αποδείξεις ύψους 2.390.000 ευρώ.

-Ιατρός-ουρολόγος στο Χαλάνδρι, δεν εξέδωσε αποδείξεις για τα έτη 2002-2011, ύψους 1.580.000 ευρώ.

Ιατρός-γυναικολόγος στην Αθήνα, δεν εξέδωσε αποδείξεις ύψους 2.636.000 ευρώ, για τα έτη 2005-2012.

Ιατρός-παθολόγος στο Χαλάνδρι δεν εξέδωσε αποδείξεις ύψους 1.325.000 ευρώ, για τα έτη 2003-2011.

Ιατρός-γυναικολόγος στην Καλλιθέα δεν εξέδωσε αποδείξεις ύψους 1.125.000 ευρώ.

Στον τομέα Ελέγχων που διενήργησε η Π.Δ. Αττικής, για αδικαιολόγητη προσαύξηση της περιουσίας διαπιστώθηκε ότι:

Συνταξιούχος Δημόσιος Υπάλληλος και 2 μέλη της οικογενείας του, προσαύξησαν αδικαιολόγητα την περιουσίας τους κατά 470.455 ευρώ.

Εργάτης-Ιδ. Υπάλληλος, εκπρόσωπος off shore εταιρείας, προσαύξησε αδικαιολόγητα την περιουσία του κατά 3.018.119 ευρώ.

Ιατρός-γυναικολόγος κατά τα έτη 2005- 2012, προσαύξησε αδικαιολόγητα την περιουσία του κατά6.892.000 ευρώ.

Συνταξιούχος προσαύξησε την περιουσία του αδικαιολόγητα κατά 2.314.000 ευρώ.

Δικηγόρος στο Κολωνάκι είχε προσαύξηση περιουσίας κατά 1.606.000 ευρώ, χωρίς να προκύπτει η αιτία προέλευσης.

Αρχιτέκτων-Μηχανικός στο Κολωνάκι, είχε προσαύξηση περιουσίας κατά 1.463.000 ευρώ χωρίς να προκύπτει η νόμιμη αιτία. Ο εν λόγω έλεγχος έγινε συνεπεία άλλης δικογραφίας.

Ζεύγος συνταξιούχων, ήδη θανόντων, είχε προσαυξήσει αδικαιολόγητα την περιουσία του κατά3.245.757 ευρώ. Τα αποτελέσματα και οι εκθέσεις ελέγχου απεστάλησαν στους κληρονόμους αυτών.

Ελεύθερος επαγγελματίας κατείχε στους τραπεζικούς του λογαριασμούς 636.000 ευρώ ενώ δεν είχε δηλώσει αντίστοιχο εισόδημα.

- Αγρότης είχε αδικαιολόγητη προσαύξηση περιουσίας 356.000 ευρώ.

- 6 Ιατροί διαφόρων ειδικοτήτων είχαν προσαύξηση περιουσίας 7.280.000 ευρώ, η οποία δεν δικαιολογείται από τις φορολογικές τους δηλώσεις.

Από τα παραπάνω φυσικά πρόσωπα, που ελέγχθησαν, 7 περιλαμβάνονται και στη λίστα των καταθετών της Ελβετικής Τράπεζας HSBC Γενεύης (λίστα Λαγκάρντ).

ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ

- Η Επιχειρησιακή Δ/νση Ειδικών Υποθέσεων Αθηνών, πραγματοποίησε έλεγχο στον Ειδικό Λογαριασμό Αξιοποίησης Κονδυλίων του ΕΜΠ, διαπιστώνοντας ότι, κατά τα έτη 2002 - 2013, υπέβαλε ανακριβείς δηλώσεις εισοδήματος, με συνέπεια τη μη απόδοση φόρου ύψους 20.796.216 ευρώ.

- Σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε για προσαύξηση περιουσίας σε συνταξιούχο του ΟΑΕΕ διαπιστώθηκε ότι, ποσό 4.521.670 ευρώ δεν δικαιολογείτο από τις φορολογικές του δηλώσεις.

Τεχνική εταιρεία δεν υπέβαλε δήλωση υπεραξίας μετοχών για το έτος 2013 και δεν απέδωσε ΦΠΑ ύψους5.344.000 ευρώ.

- Στον τομέα της πάταξης του λαθρεμπορίου, το ΣΔΟΕ διεξάγει έρευνα για την εικονική μείωση του κυβισμού των αυτοκινήτων, άνω των 1929 cc, προκειμένου οι ιδιοκτήτες να αποφύγουν τα τεκμήρια διαβίωσης και τον φόρο πολυτελείας. Εμπλέκονται ιδιωτικά ΚΤΕΟ, διεκπεραιωτές, συνεργεία, μηχανολόγοι και έμποροι παλαιών αυτοκινήτων.

Το ΣΔΟΕ Π.Δ. Πελοποννήσου έχει εντοπίσει 36 περιπτώσεις.

Έχουν ζητηθεί όλοι οι σχετικοί φάκελοι από το Υπουργείο Μεταφορών και την Γ.Γ.Π.Σ., προκειμένου να γίνει διασταύρωση φακέλου και οχήματος από το ΣΔΟΕ.

Η όλη έρευνα εποπτεύεται από τον Οικονομικό Εισαγγελέα.

epoli

Περισσότερα Άρθρα...