eforia gise

Όσοι στο παρελθόν είχα κάνει χρήση φορολογικών ρυθμίσεων και ήταν ασυνεπείς, θα βρεθούν εκτός της νέας ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την εφορία.

Μάλιστα, οι όροι για την υπαγωγή στη ρύθμιση θα είναι αυστηροί, με υψηλά επιτόκια για όσους ενταχθούν και ποινές για όσους ξεχάσουν να πληρώσουν κάποια δόση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης βρίσκεται στην τελική ευθεία και θα εγκριθεί πιθανόν στην ερχόμενη εβδομάδα.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, τα κλιμάκια έχουν λάβει στατιστικά στοιχεία από τις υπηρεσίες του υπουργείου για τους οφειλέτες που υπάγονται αυτή τη στιγμή σε ρυθμίσεις, ποιοι στο παρελθόν αγνόησαν τη ρύθμιση, καθώς και τα αποτελέσματα των εισπράξεων από τις παλαιότερες ρυθμίσεις που είχαν γίνει.

Αυστηροί όροι και ποινές για τους οφειλέτες

Εκτός των υψηλών επιτοκίων, σκληρές θα είναι και οι ποινές για όσους ''ξεχάσουν'' να πληρώσουν κάποια από τις δόσεις των οφειλών. Δεν θα βρεθούν απλώς εκτός ρύθμισης, αλλά δεν έχουν δικαίωμα να ενταχθούν ξανά σε αυτήν.

Χάσμα τρόικας-υπουργείου Εργασίας

Μεγάλο παραμένει το χάσμα μεταξύ τρόικας και υπουργείου Εργασίας. Το τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας ήταν ανυποχώρητο στις 36 μηνιαίες δόσεις μάξιμουμ και για τους οφειλέτες που θα κατορθώσουν να ενταχθούν στη νέα ρύθμιση ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών εισφορών και όχι σε 60 δόσεις, όπως πρότεινε το υπουργείο Εργασίας και διοικητές των μεγάλων Ταμείων.

Οι συζητήσεις συνεχίζονται και σήμερα.

Κατασχέσεις με διαδικασίες - εξπρές μέσω email

H εφορία θα μπορεί με διαδικασίες εξπρές να προχωρά σε κατασχέσεις σε μισθούς, συντάξεις, ενοίκια ή καταθέσεις.

Και αυτό θα γίνεται πλέον ακόμη και στις περιπτώσεις που δεν έχει τελεσιδικήσει μια υπόθεση, με μια… απλή ειδοποίηση, πχ μέσω email!

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την επίμαχη διάταξη στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, οι διαδικασίες είσπραξης που θα ακολουθήσουν οι Εφορίες προβλέπουν:

1) Αποστολή ειδοποιητηρίων προς τους οφειλέτες με κάθε πρόσφορο μέσο (ταχυδρομικώς, με e-mail, SMS κ.λπ.).

Με τα ειδοποιητήρια αυτά θα δίδεται στους οφειλέτες προθεσμία μερικών ημερών να προσέλθουν στις Εφορίες τους για να εξοφλήσουν ή να ρυθμίσουν τα ληξιπρόθεσμα χρέη τους.

2) Λήψη αναγκαστικών μέτρων είσπραξης, σε κάθε περίπτωση μη προσέλευσης οφειλέτη

Τα μέτρα θα προβλέπουν κατασχέσεις εισοδημάτων ή άλλων ποσών που πρόκειται να εισπράξουν οι οφειλέτες από τρίτους.

Σύμφωνα με την νομοθεσία, για τους μισθούς και τις συντάξεις προβλέπεται η κατάσχεσή τους μέχρι ποσοστού 25% επί του συνολικού μηνιαίου ποσού και μόνο εφόσον το ύψος του ποσού είναι μεγαλύτερο των 1.000 ευρώ.

σταρ

Eforia tax sock

Όλοι πλήρωσαν την εισφορά αλληλεγγύης, όμως το κράτος θέλει παραπάνω. Για όσους είχαν επιπλέον εισόδημα από τόκους μερίσματα κλπ προβλέπεται νέος επιπλέον φόρος. Το εισόδημα αυτό θα συνυπολογιστεί και από αυτό θα παρακρατηθεί επιπλέον εισφορά.

Αν δηλαδή ένας μισθωτός ή ένας συνταξιούχος είχε εισόδημα 20.000 ευρώ και δηλώσει επιπλέον 3.000 από τόκους μερίσματα κλπ θα πρέπει να πληρώσει και την αντίστοιχη εισφορά για το 2012, το 2% δηλαδή που αντιστοιχεί σε ένα ποσό 460 ευρώ!

Σύμφωνα με την "Ημερησία από το ποσό αυτό θα αφαιρέσει τα 200 ευρώ που αντιστοιχούν στην παρακράτηση της εισφοράς για τους μισθούς των 20.000 ευρώ και συνεπώς ο τελικός φόρος που θα κληθεί να πληρώσει ο συγκεκριμένος φορολογούμενος θα είναι 260 ευρώ.

Ο πίνακας 8 της εφορίας

Ο συμψηφισμός της εισφοράς που παρακρατήθηκε το 2012 με το τελικό ποσό της εκκαθάρισης θα γίνει από την Εφορία μέσω του νέου κωδικού που θα υπάρχει στο έντυπο της φορολογικής δήλωσης. Ειδικότερα στον πίνακα 8 θα προστεθεί ένας νέος κωδικός στον οποίο θα αναγράψουν οι φορολογούμενοι το ποσό της εισφοράς αλληλεγγύης 1%-4% που τους έχει παρακρατηθεί από τους μισθούς και τις συντάξεις κατά τη διάρκεια του 2012.

Πως υπολογίζεται η εισφορά:
για συνολικό καθαρό εισόδημα από 12.001 ευρώ έως 20.000 ευρώ με συντελεστή 1% επί ολόκληρου του ποσού
από 20.001 ευρώ έως και 50.000 ευρώ, με συντελεστή 2% επί ολόκληρου του ποσού
από 50.001 έως και 100.000 ευρώ, με συντελεστή 3%
από 100.001 ευρώ και άνω, με συντελεστή 4%.

eforia den plirono

Έξι στους δέκα πολίτες (58,4%) θεωρούν ότι οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες φοροδιαφεύγουν λιγότερο από τις μεγάλες εταιρίες. Ωστόσο, οι πολίτες αναγνωρίζουν, σε ποσοστό 70% ότι η φοροδιαφυγή στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις σχετίζεται με την ανάγκη βιωσιμότητας αυτών και όχι με την προσπάθεια δημιουργίας μεγαλύτερου κέρδους.

Αυτό προκύπτει από τα συμπεράσματα έρευνας της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου που διεξήχθη τον Ιανουάριο του 2013 με αντικείμενο τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα.

Αναλυτικότερα, το 86,8% των πολιτών πιστεύει ότι ο σχετικά υψηλός αριθμός Μ.Μ.Ε. που λειτουργούν στην Ελλάδα είναι προς όφελος της εθνικής οικονομίας ενώ το 89,1% θεωρεί ότι η ύπαρξη πολλών Μικρομεσαίων Εμπορικών καταστημάτων είναι προς όφελος του καταναλωτή.

Εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα (95,7%) θεωρεί η κοινή γνώμη το φαινόμενο της φοροδιαφυγής καθώς το 53% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι περισσότεροι από τους μισούς συμπολίτες τους φοροδιαφεύγουν συστηματικά, μόλις όμως το 16,4% παραδέχεται ότι έχει φοροδιαφύγει, αποκρύπτοντας εισοδήματα.

Πρόκειται κυρίως για άνδρες (24,7%) και άτομα με εισοδήματα άνω των 2.000 ευρώ μηνιαίως (23,1%). Ωστόσο, το 46,3% δηλώνει ότι έχει συμβάλει στο να φοροδιαφύγει κάποιος (μη ζητώντας π.χ. απόδειξη).

Σε ό,τι αφορά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ), η κοινή γνώμη πιστεύει σε ποσοστό 39,5% ότι είναι μέτρια και το 22,1% μικρή, ενώ μόνο το 34,9% υποστηρίζει ότι η φοροδιαφυγή από τις ΜμΕ είναι μεγάλη και σε ότι αφορά στα επαγγέλματα πρωταγωνιστές, σύμφωνα με τους πολίτες, στη φοροδιαφυγή αναδεικνύονται: τα Ιατρεία (88,6%), οι τεχνίτες (85,4%), τα Δικηγορικά γραφεία/συμβολαιογραφεία (75,2%), οι χώροι εστίασης (57,9%) ενώ πολύ μικρότερο καταγράφεται το ποσοστό φοροδιαφυγής στα μικρά εμπορικά καταστήματα (37,6%), στα πρατήρια βενζίνης (44,1%) και στα σούπερ μάρκετ (17,7%).

Σε ό,τι αφορά το φορολογικό σύστημα, η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής μπορεί να επιτευχθεί αποτελεσματικότερα από τη μείωση της φορολόγησης των επιχειρήσεων, η οποία επιπλέον θα βοηθήσει σημαντικά στη διατήρηση και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Σημειώνεται πως το 74,2% των πολιτών τοποθετείται αρνητικά απέναντι στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο για το οποίο, σε ποσοστό 64,4%, πιστεύει ότι δεν θα αντιμετωπίσει ουσιαστικά τη φοροδιαφυγή. Παράλληλα, οι πολίτες τοποθετούνται αρνητικά με ποσοστό 67% στο ενδεχόμενο ανοίγματος των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές.

Οι περισσότεροι εκπρόσωποι ΜΜΕ εκτιμούν ότι η φοροδιαφυγή στις ΜμΕ είναι μικρή και μέτρια, καθώς επίσης ότι οι ΜμΕ φοροδιαφεύγουν λιγότερο από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις.

Οι περισσότεροι ερωτώμενοι κρίνουν ότι οι υπάρχουσες μέθοδοι αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής είναι χαμηλής επάρκειας.


Παράλληλα, το ασταθές και πολύπλοκο φορολογικό σύστημα κρίθηκε από τους περισσότερους ως η σημαντικότερη αιτία για τη μη αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής ενώ οι περισσότεροι συμμετέχοντες στην έρευνα έχουν αρνητική γνώμη για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο και πιστεύουν ότι δεν είναι πιο αποτελεσματικό για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.

Μετά την έλλειψη ρευστότητας, το ασταθές φορολογικό σύστημα και η γραφειοκρατία θεωρούνται τα σημαντικότερα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας ενώ ακολουθούν χαμηλή ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων/ υπηρεσιών (20,6%), η φοροδιαφυγή (20,2%).

Τα σημαντικότερα προβλήματα στη λειτουργία των ΜμΕ είναι η έλλειψη ρευστότητας, η υψηλή φορολογία και η χαμηλή καταναλωτική ζήτηση, ενώ η πλειοψηφία των ΜμΕ δεν θα ήθελε να λειτουργούν τα καταστήματα τις Κυριακές.

Δηλαδή, η πλειοψηφία των εκπροσώπων ΜμΕ πιστεύει ότι η παρούσα οικονομική κατάσταση δεν ευνοεί την ανάληψη επιχειρηματικής δράσης στην Ελλάδα (86,5%). Οι περισσότεροι εκπρόσωποι των ΜμΕ δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξοι για το μέλλον της επιχείρησής τους και το μέλλον της ελληνικής οικονομίας.

Συγκεκριμένα το 39,6% είναι λίγο αισιόδοξο για το μέλλον της επιχείρησης του και το 40,7% είναι λίγο αισιόδοξο για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας.

Τα αντίστοιχα ποσοστά για εκείνους που δεν είναι καθόλου αισιόδοξοι είναι 29,7% και 40,2% αντίστοιχα. Το 66,6% του δείγματος δήλωσε πως δεν είναι καθόλου ικανοποιημένο από την οικονομική πολιτική που ακολουθείται στην Ελλάδα, το συγκεκριμένο ποσοστό είναι ελαφρώς αυξημένο ανάμεσα στις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μικρότερο των 50.000 ευρώ.

Ακόμη, το 74,4% του δείγματος δήλωσε πως έχουν προβεί σε αλλαγές στην οργάνωση και λειτουργία της επιχείρησης λόγω της παρούσας οικονομικής συγκυρίας. Το συγκεκριμένο ποσοστό είναι υψηλότερο του μέσου όρου για τις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μεγαλύτερου των 150.000 ευρώ (81,6%).

Για τις επιχειρήσεις που προέβησαν σε τέτοιες αλλαγές, οι περισσότερες δήλωσαν ότι μείωσαν τις δραστηριότητες της επιχείρησης (30,1%) και έκαναν απολύσεις (29,3%). Οι αλλαγές αυτές αφορούν επίσης μειώσεις μισθών (15,2%) και ελαστικοποίηση του ωραρίου εργασίας (10,7%). Παρ' όλα αυτά, το 68,2 των επιχειρήσεων δήλωσαν πως δεν σκέπτονται να προβούν σε μειώσεις μισθών ή απολύσεις προσωπικού στο επόμενο διάστημα.

Στοιχεία έρευνας

Η έρευνα διενεργήθηκε από την εταιρεία GPO για λογαριασμό της ΕΣΕΕ, το χρονικό διάστημα από 23 έως 30 Ιανουαρίου 2013. H Έρευνα για τη Κοινή Γνώμη πραγματοποιήθηκε σε Πανελλαδικό δείγμα 1.600 ερωτώμενων (κατοίκων της χώρας από 18 ετών και πάνω) ενώ η αντίστοιχη για τις ΜμΕ σε δείγμα 1.000 Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στο σύνολο της Επικράτειας, με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων μέσω χρήσης γραπτού δομημένου ερωτηματολογίου.

theoxaris-xaris

Με αφορμή τη «θύελλα» αντιδράσεων που προκλήθηκε από την εγκύκλιο η οποία προβλέπει ποινικές διώξεις σε κάθε φορολογούμενο με ληξιπρόθεσμα χρέη άνω των 5.000 ευρώ, ο γενικός γραμματέας Εσόδων, Χάρης Θεοχάρης, έσπευσε να χαρακτηρίσει ισοπεδωτική τη σχετική διάταξη.

Εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους εξέδωσε την εγκύκλιο, ο Χ. Θεοχάρης επισήμανε: «Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να υπενθυμίζουμε το νόμο. Αυτό πρέπει να το σκεφτόμαστε όταν ψηφίζουμε ένα νόμο. Οι δημόσιοι υπάλληλοι και ο μηχανισμός είναι για να τηρούν το νόμο και κατά καιρούς να τον υπενθυμίζουν οι υπηρεσίες.

Τώρα βγήκε μια εγκύκλιος που τους υπενθυμίζει ποιες πρέπει να είναι οι διαδικασίες. Ισοπεδωτική δεν είναι η εγκύκλιος, ισοπεδωτική είναι η διάταξη και ο νόμος», είπε ο Θεοχάρης μιλώντας στον ΒΗΜΑ FM.

«Το ζήτημα δεν είναι να πάει κανένας φυλακή, το ζήτημα είναι τα χρέη που έχουν δημιουργηθεί να εξοφληθούν», πρόσθεσε ο γενικός γραμματέας Εσόδων.

 

Σεβασμός στους μη έχοντες...!

Σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να μαζέψει έσοδα για τα ταμεία του κράτους, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών αποφάσισε να ενεργοποιήσει εσπευσμένα τις διατάξεις του νόμου που προβλέπουν ποινικές κυρώσεις σε όσους χρωστούν στο Δημόσιο ποσά από 5.000 έως 150.000 ευρώ. Και απειλεί, μάλιστα, τους οφειλέτες με συλλήψεις και δίκες με τη διαδικασία του αυτοφώρου, μήπως, δηλαδή, κάποιοι φοβηθούν και τρέξουν να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους μέσω των διευκολύνσεων που παρέχονται για εξόφληση έως και σε 48 μηνιαίες δόσεις.

Είναι ολοφάνερο το άγχος του οικονομικού επιτελείου να συγκεντρώσει όσα περισσότερα μπορέσει προκειμένου να καλύψει τις «μαύρες τρύπες» που δημιουργούνται στον Προϋπολογισμό.

Το πρόβλημα, ωστόσο, είναι ότι οι οφειλέτες του Δημοσίου θα έπρεπε να αναζητηθούν για να πληρώσουν τα χρέη τους τότε που υπήρχαν χρήματα στη χώρα μας και όχι σήμερα που η δραματική συρρίκνωση των εισοδημάτων έχει δυσχεράνει την προσπάθεια των νοικοκυριών να εξασφαλίσουν ακόμα και τη στοιχειώδη καθημερινή τους διαβίωση, πόσω μάλλον να εξοφλήσουν τα χρέη τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Γιούροστατ επιβεβαιώνουν την έκρηξη της φτώχειας που σημειώθηκε το 2011 στην Ελλάδα, η οποία καταγράφει τη χειρότερη επίδοση μεταξύ των χωρών της ευρωζώνης. Οι πολίτες που αδυνατούν να πληρώσουν ενοίκιο και κοινόχρηστα, να συμπεριλάβουν στο γεύμα τους κρέας ή ψάρι και να ζεστάνουν το σπίτι τους, είναι προφανές ότι δεν έχουν να πληρώσουν μια οφειλή 5.000 ευρώ, όσο και αν απειλούνται με αυτόφωρα.

Αντί το κράτος να στρέφεται με τιμωρητική διάθεση προς εκείνους για τους οποίους ισχύει το «ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος», θα ήταν κοινωνικά πιο δίκαιο, και σίγουρα αποτελεσματικότερο, να κινηθεί προς αυτούς που αποκρύπτουν μεγάλα εισοδήματα και να αναζητήσει τρόπους ουσιαστικής αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής.

«Ισοπεδωτική» χαρακτήρισε τη διάταξη που προβλέπει την άσκηση ποινικής δίωξης για χρέη στην εφορία άνω των 5.000 ευρώ, ο γενικός γραμματέας Εσόδων Χάρης Θεοχάρης, μιλώντας στον ραδιοσταθμό ΒΗΜΑ.

Εξηγώντας γιατί εξέδωσε εγκύκλιο, επισήμανε ότι «εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να υπενθυμίζουμε το νόμο. Αυτό πρέπει να το σκεφτόμαστε όταν ψηφίζουμε ένα νόμο».

«Οι δημόσιοι υπάλληλοι και ο μηχανισμός είναι για να τηρούν το νόμο και κατά καιρούς να τον υπενθυμίζουν οι υπηρεσίες. Τώρα βγήκε μια εγκύκλιος που τους υπενθυμίζει ποιες πρέπει να είναι οι διαδικασίες. Ισοπεδωτική δεν είναι η εγκύκλιος, ισοπεδωτική είναι η διάταξη και ο νόμος» είπε ο κ. Θεοχάρης.

Πρόσθεσε πως «το ζήτημα δεν είναι να πάει κανένας φυλακή, το ζήτημα είναι τα χρέη που έχουν δημιουργηθεί να εξοφληθούν».
  - See more at: http://www.nooz.gr/economy/diafonei-o-gg-esodon-me-tis-poinikes-diokseis#sthash.Vc3UlRMp.dpuf«Ισοπεδωτική» χαρακτήρισε τη διάταξη που προβλέπει την άσκηση ποινικής δίωξης για χρέη στην εφορία άνω των 5.000 ευρώ, ο γενικός γραμματέας Εσόδων Χάρης Θεοχάρης, μιλώντας στον ραδιοσταθμό ΒΗΜΑ.

Εξηγώντας γιατί εξέδωσε εγκύκλιο, επισήμανε ότι «εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να υπενθυμίζουμε το νόμο. Αυτό πρέπει να το σκεφτόμαστε όταν ψηφίζουμε ένα νόμο».

«Οι δημόσιοι υπάλληλοι και ο μηχανισμός είναι για να τηρούν το νόμο και κατά καιρούς να τον υπενθυμίζουν οι υπηρεσίες. Τώρα βγήκε μια εγκύκλιος που τους υπενθυμίζει ποιες πρέπει να είναι οι διαδικασίες. Ισοπεδωτική δεν είναι η εγκύκλιος, ισοπεδωτική είναι η διάταξη και ο νόμος» είπε ο κ. Θεοχάρης.

Πρόσθεσε πως «το ζήτημα δεν είναι να πάει κανένας φυλακή, το ζήτημα είναι τα χρέη που έχουν δημιουργηθεί να εξοφληθούν».
- See more at: http://www.nooz.gr/economy/diafonei-o-gg-esodon-me-tis-poinikes-diokseis#sthash.Vc3UlRMp.dpuf

«Ισοπεδωτική» χαρακτήρισε τη διάταξη που προβλέπει την άσκηση ποινικής δίωξης για χρέη στην εφορία άνω των 5.000 ευρώ, ο γενικός γραμματέας Εσόδων Χάρης Θεοχάρης, μιλώντας στον ραδιοσταθμό ΒΗΜΑ.

Εξηγώντας γιατί εξέδωσε εγκύκλιο, επισήμανε ότι «εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να υπενθυμίζουμε το νόμο. Αυτό πρέπει να το σκεφτόμαστε όταν ψηφίζουμε ένα νόμο».

«Οι δημόσιοι υπάλληλοι και ο μηχανισμός είναι για να τηρούν το νόμο και κατά καιρούς να τον υπενθυμίζουν οι υπηρεσίες. Τώρα βγήκε μια εγκύκλιος που τους υπενθυμίζει ποιες πρέπει να είναι οι διαδικασίες. Ισοπεδωτική δεν είναι η εγκύκλιος, ισοπεδωτική είναι η διάταξη και ο νόμος» είπε ο κ. Θεοχάρης.

Πρόσθεσε πως «το ζήτημα δεν είναι να πάει κανένας φυλακή, το ζήτημα είναι τα χρέη που έχουν δημιουργηθεί να εξοφληθούν».
  - See more at: http://www.nooz.gr/economy/diafonei-o-gg-esodon-me-tis-poinikes-diokseis#sthash.Vc3UlRMp.dpuf

foro diloseis

Δήλωση τόκων, μερισμάτων και της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης: πρόκειται για μερικές από τις αλλαγές στη νέα φορολογική δήλωση με την οποία οι φορολογούμενοι θα κληθούν να δηλώσουν τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2012. Η διαδικασία για το σχεδιασμό του νέου εντύπου της φορολογικής δήλωσης βρίσκεται στην τελική ευθεία από τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών.

Ο προγραμματισμός προβλέπει ότι το αργότερο έως τα μέσα Μαρτίου το νέο έντυπο θα είναι διαθέσιμο στους φορολογούμενους μέσω των εφοριών, ενώ η ηλεκτρονική υποβολή αναμένεται να ξεκινήσει από τον ερχόμενο Απρίλιο ή Μάιο. Ο αριθμός των εντύπων φορολογικών δηλώσεων που θα τυπωθούν φέτος θα είναι ελάχιστος, λιγότερος από ένα εκατομμύριο, καθώς η πλειονότητα πλέον των φορολογούμενων υποχρεώνεται να υποβάλει τη δήλωσή του ηλεκτρονικά μέσω του διαδικτύου.

Ειδικότερα οι αλλαγές που θα έχει το νέο έντυπο της φορολογικής δήλωσης, μεταξύ άλλων, είναι:

- η προσθήκη ενός νέου κωδικού στον πίνακα 8 της φορολογικής δήλωσης στον οποίο δηλώνονται τα ποσά που έχουν παρακρατηθεί ή προκαταβληθεί. Πρόκειται για κωδικό στον οποίο θα δηλωθεί το ποσό της εισφοράς αλληλεγγύης 1% έως 4% το οποίο παρακρατήθηκε από μισθούς και συντάξεις κατά τη διάρκεια του 2012. Τον περασμένο χρόνο ξεκίνησε η παρακράτηση της εισφοράς από τους μισθούς και τις συντάξεις. Το ποσό αυτό θα πρέπει να αναγραφεί καθώς οι φορολογούμενοι που, εκτός από μισθούς και συντάξεις, έχουν και άλλα εισοδήματα (π.χ. από ακίνητα) θα κληθούν να πληρώσουν εισφορά για το σύνολο του εισοδήματός τους αφού αφαιρεθεί η εισφορά που τους έχει ήδη παρακρατηθεί από το μισθό ή τη σύνταξή τους.

- στον πίνακα έξι της φορολογικής δήλωσης πρόκειται να προστεθούν κωδικοί στους οποίους οι φορολογούμενοι θα κληθούν να δηλώσουν εισοδήματα των οποίων η δήλωση μέχρι πέρυσι ήταν προαιρετική. Πρόκειται, κυρίως για τα εισοδήματα από τόκους και μερίσματα. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες κάθε είδος πρόσθετους εισοδήματος θα έχει το δικό του κωδικό. Έτσι σε διαφορετικό κωδικό θα δηλώσουν οι φορολογούμενοι τους τόκους και σε διαφορετικό κωδικό τα μερίσματα. Ο διαχωρισμός θα γίνει προκειμένου το υπουργείο Οικονομικών να μπορεί στη συνέχεια να προχωρήσει σε διασταυρώσεις για την επαλήθευση όσων δηλώνουν οι φορολογούμενοι. Από φέτος οι φορολογούμενοι υποχρεώνονται να δηλώσουν όλα τα εισοδήματά τους στη δήλωση τόσο για λόγους πόθεν έσχες όσο και για την προσμέτρηση όλων των εισοδημάτων τους στον υπολογισμό και την επιβολή της εισφοράς αλληλεγγύης.

η προσθήκη ενός νέου κωδικού στον δεύτερο πίνακα της φορολογικής δήλωσης στον οποίο οι φορολογούμενοι άνω των 18 ετών θα απαντούν αν υποβάλλουν φορολογική δήλωση μόνο επειδή εμπίπτουν στο σχετικό ηλικιακό όριο. Επίσης θα καλούνται να δηλώσουν αν οι ίδιοι δηλώνονται ως προστατευόμενα μέλη από άλλους φορολογούμενους προκειμένου να μην τους «χρεώσει» η εφορία το τεκμαρτό εισόδημα διαβίωσης ύψους 3.000 ευρώ που αφορά στους άγαμους.

capital

akinhta

Περίπου πέντε εκατομμύρια νοικοκυριά που κατέχουν κατοικίες, λοιπά κτίσματα και εντός σχεδίου οικόπεδα, συνολικής αντικειμενικής αξίας μέχρι 200.000 ευρώ, θα δουν τις φορολογικές επιβαρύνσεις στις περιουσίες τους να μειώνονται ή ακόμη και να μηδενίζονται με την κατάργηση του Εκτάκτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Επιφανειών και του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας και την αντικατάστασή τους από τον Ενιαίο Φόρο Ακίνητης Περιουσίας, βάσει των σεναρίων εφαρμογής του νέου αυτού φόρου που επεξεργάζονται οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών.

Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο το πλάνο προβλέπει:

1. Τη μη μεταβολή των αντικειμενικών αξιών που θα ληφθούν υπόψιν για τον υπολογισμό του νέου ενιαίου φόρου, ο οποίος θα υπολογιστεί με βάση τις αντικειμενικές αξίες που ίσχυαν την 1-1-2013.

2. Την εφαρμογή αφορολόγητου ορίου 50.000 ευρώ, το οποίο θα αφαιρείται από τη συνολική φορολογητέα αντικειμενική αξία των κτισμάτων.

3. Το υπόλοιπο της φορολογητέας αντικειμενικής αξίας που θα απομένει, μετά την αφαίρεση του αφορολογήτου των 50.000 ευρώ, θα φορολογείται με κλίμακα συντελεστών που θα κυμαίνονται από 0,1% έως και 1,5%, χωρίς να αποκλείεται και η εφαρμογή ανώτατου συντελεστή 2% για πολύ μεγάλης αξίας περιουσίες.

4. Για τις εκτάσεις γης εκτός σχεδίου εξετάζεται ο διαχωρισμός τους σε αγροτικές και μη αγροτικές. Η φορολογική μεταχείριση των αγροτικών εκτάσεων θα είναι διαφορετική με κριτήριο το ένα ανήκουν ή όχι σε κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.

Περισσότερα Άρθρα...