Σύμφωνα με την "Καθημερινή", τα διαφυγόντα κέρδη είναι πολύ δύσκολο να υπολογιστούν, καθώς κυκλοφορεί "φέτα" Τασμανίας, "φέτα" Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και άλλες παρόμοιες, πλήττοντας το αυθεντικό ελληνικό προϊόν.
Μόνο στις ΗΠΑ, το 90% της κατανάλωσης τυριού τύπου "φέτας", καλύπτεται από παραγόμενα εκεί προϊόντα.
Συνολικά οι εισαγωγές "φέτας" στις ΗΠΑ διαμορφώθηκαν σε 30 εκατ. δολάρια κατά το α΄ εξάμηνο του 2012 και σε ποσότητα στα 3,877 εκατ. κιλά. Η "φέτα" που κυρίως εισάγεται στις ΗΠΑ είναι από τη Βουλγαρία (1,168 εκατ. κιλά) και μετά ακολουθούν οι εισαγωγές φέτας από την Ελλάδα, την Ισπανία, την Ιταλία.
Οι προοπτικές κατοχύρωσης της ελληνικής φέτας στις ΗΠΑ φαίνεται μάλλον αδύνατη. Ο λόγος είναι ότι η φέτα εντάσσεται στην κατηγορία των γενόσημων προϊόντων στις ΗΠΑ, δηλαδή προϊόντων που δεν ταυτίζονται με συγκεκριμένη γεωγραφική προέλευση.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το πρόβλημα με τη φέτα είναι ότι η κατοχύρωσή της ως προϊόντος Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) ισχύει μόνο εντός των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Στις τρίτες χώρες ο καθένας μπορεί να πουλάει λευκό τυρί βαφτίζοντάς το "φέτα", χωρίς να έχει σημασία πού παράγεται.
Το ίδιο ισχύει και στην Αυστραλία, καθώς σύμφωνα με έκθεση του ελληνικού Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Σίδνεϊ, στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν τοποθετηθεί πάνω από δέκα προϊόντα που φέρουν την ονομασία "φέτα" και παράγονται κυρίως στην Αυστραλία, ενώ άλλα εισάγονται από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Δανία.
Οι προσπάθειες που έχουν γίνει για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, συναντούν εμπόδια από ισχυρά οικονομικά λόμπι.
Ο μόνος τρόπος που έχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις για να κατοχυρώσουν το προϊόν τους, είναι μέσω της κατοχύρωσης εμπορικών επωνυμιών.
Οι ελληνικές εξαγωγές φέτας το 2011 στην Αυστραλία ανήλθαν σε αξία στα 5.538.079 ευρώ, ενώ κατά το α΄ εξάμηνο του 2012 διαμορφώθηκαν σε 3.428.586 ευρώ...