Σε εξέλιξη βρίσκεται το σχέδιο υπογειοποίησης του Σιδηρόδρομου από την Αθήνα μέχρι το Ρουφ.
Ο ΟΣΕ έχει ολοκληρώσει τον νέο σχεδιασμό και προετοιμάζει ένα μεγάλο έργο υπογειοποίησης που θα ξεκινά από τη νότια έξοδο του σταθμού της ΑΘήνας και θα φτάνει έως την είσοδο του σταθμού του Ρουφ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές ο ΟΣΕ θα αιτηθεί στο CEF II (Connecting Europe Facility) χρηματοδότησης του έργου το οποίο έχει εκτιμώμενο κόστος 54 εκατ. ευρώ. Το έργο είναι απολύτως ώριμο καθώς οι μελέτες έχουν πλήρως ολοκληρωθεί, κατ` επιταγή των αποφάσεων του ΣτΕ, έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους και ολοκληρωμένα τεύχη δημοπράτησης.
Μέσα στο κόστος του έργου προβλέπεται και ειδικό κονδύλι για τυχόν αρχαιολογικές έρευνες. Όπως σημειώνεται, από τις πρώτες γεωφυσικές έρευνες δεν έχει προκύψει κάποιο σημαντικό εύρημα.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα κατασκευαστεί διπλός διάδρομος (δύο γραμμές δηλαδή) ενώ προβλέπεται και ένας νέος προαστιακός σταθμός στο Γκάζι (Κεραμεικός). Ο σταθμός θα είναι υπόγειος και θα συνδέεται υπογείως με τον ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3 του Μετρό. Αυτό θα δώσει νέες μεγάλες δυνατότητες στις προαστιακές γραμμές και θα είναι η τέταρτη αστική σύνδεση με το Μετρό.
Οι άλλες συνδέσεις είναι στον σταθμό της Αθήνας (με τη Γραμμή 2-Σταθμός Λαρίσης), στη Νερατζιώτισσα (με τη Γραμμή 1) και στη Δουκίσσης Πλακεντίας (με τη Γραμμή 3).
Ο σταθμός θα διαθέτει κεντρική αποβάθρα (όχι πλάγια όπως συμβαίνει στους περισσότερους σταθμούς του Μετρό) και θα διαθέτει κυλιόμενες σκάλες και ανελκυστήρες ενώ θα είναι πλήρως προσβάσιμος για ΑΜΕΑ.
Αναφορικά με τη γραμμή, αυτή θα ξεκινά μετά το σταθμό της Αθήνας, θα αρχίζει να βυθίζεται στο ύψος της Λένορμαν και θα βγαίνει στην επιφάνεια στην Πέτρου Ράλλη όπου θα συνδεθεί με το υπάρχον δίκτυο λίγο πριν το σταθμό Ρουφ.
Η γραμμή αυτή με την ολοκλήρωση της θα αντικαταστήσει την σημερινή επίγεια γραμμή που κινείται κυρίως παράλληλα με τη οδό Κωνσταντινουπόλεως. Εκεί που υπάρχουν σήμερα οι γραμμές προβλέπεται να γίνει ανάπλαση με τη δημιουργία ενός γραμμικού πάρκου, χώρων άθλησης και αναψυχής και ποδηλατόδρομου ενω θα υπάρξει εγκάρσια αποκατάσταση του οδικού δικτύου που σήμερα υπάρχει εκατέρωθεν των γραμμών.