eforia gise

Η μείωση των δρακόντειων προστίμων για φορολογικές παραβάσεις έως και κατά 50% αποφασίστηκε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου.

Tις σχετικές εντολές έδωσε την Τρίτη ο πρωθυπουργός στον αρμόδιο υφυπουργό κ. Γιώργο Μαυραγάνη.

Ο Αντώνης Σαμαράς φέρεται εξοργισμένος από το πρωτοφανές αλαλούμ που έχουν προκαλέσει οι φορολογικές διατάξεις του τελευταίου διαστήματος, πολλές από τις οποίες είναι ανεφάρμοστες. Για παράδειγμα από τις αρχές του έτους δεν έχει γίνει καμία μεταβίβαση ακινήτων.

Έτσι, εντός των επομένων ημερών:

1. Θα ανακοινωθούν οι μειώσεις των προστίμων. Το πρόστιμο για εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης ΦΠΑ εξετάζεται να μειωθεί από τα 1.000 στα 500 ευρώ. Επίσης, αντίστοιχη μείωση θα υπάρξει για μη έκδοση απόδειξης (από τα 1.000 στα 500 ευρώ) ή εναλλακτικά εξετάζεται να τεθεί ένα πλαφόν στο συνολικό πρόστιμο. Με την ισχύουσα νομοθεσία επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ για κάθε μια μη εκδοθείσα απόδειξη. Όπως σημειώνουν αρμόδιοι παράγοντες τέτοια πρόστιμα χάνουν τη σημασία τους, αφού ο παραβάτης δεν θα μπορεί να τα πληρώσει.

2. Θα ανακοινωθεί ο τρόπος προσδιορισμού της αξίας κτήσης των ακινήτων, ώστε να μπορεί να υπολογιστεί ο φόρος υπεραξίας κατά τη πώληση. Τα αρμόδια στελέχη του υπουργείου Οικονομικών εξετάζουν εναλλακτικά σενάρια, ώστε να μην υπάρχει υπέρμετρη φορολογική επιβάρυνση, αλλά και να μην δημιουργείται δημοσιονομικό κενό.

3. Θα αυξηθεί το όριο τήρησης βιβλίων από τους αγρότες. Ο νέος νόμος ορίζει ότι απαλλάσσονται από την υποχρέωση τήρησης βιβλίων και έκδοσης στοιχείων οι αγρότες που υπάγονται στο ειδικό καθεστώς Φ.Π.Α. με έσοδα έως 10.000 ευρώ και έλαβαν επιδοτήσεις έως 5.000. Επίσης, οι αγρότες θα υποβάλλουν συγκεντρωτικές καταστάσεις όχι ανά μήνα όπως προβλέπεται για τους υπόλοιπους ελεύθερους επαγγελματίες, αλλά κάθε έξι μήνες ή ανά έτος.

Star.

eforia gise
 
 Χιλιάδες φορολογούμενοι έσπευσαν στην καταληκτική ημερομηνία της 31ης Ιανουαρίου να πληρώσουν από το χαράτσι του 2012 και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης έως απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας του παρελθόντος και δόσεις φόρου εισοδήματος.

Τα έσοδα του προϋπολογισμού πήραν βαθιά ανάσα τον Ιανουάριο, όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Οικονομικών βάζοντας ένα χεράκι στην ενίσχυση του πρωτογενούς πλεονάσματος, από την άλλη όμως χιλιάδες φορολογούμενοι έχουν πάρει βαθιά... κρυάδα.

Κι αυτό γιατί τσεκάροντας στο προφίλ τους στο taxisnet διαπιστώνουν πως παρ' ότι εξόφλησαν εγκαίρως τις οφειλές τους, εμφανίζονται ακόμα να χρωστούν.

Έτσι, στην απλούστερη περίπτωση ανησυχούν για τυχόν προσαυξήσεις ή απώλεια ρυθμίσεων στη χειρότερη αν θέλουν επειγόντως να εκδώσουν πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας δεν μπορούν λόγω ... ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Παράλληλα καταγράφονται φαινόμενα όπου σε δύο ενεργές ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών του ίδιου φορολογούμενου οι οποίες εξοφλούνται μέσω πάγιας τραπεζικής εντολής, η πρώτη έχει εξοφληθεί κανονικά και η δεύτερη να είναι εκπρόθεσμη.

Το πρόβλημα ξεκινά από τις τεχνικές διαδικασίες μετάβασης από το παλαιό στο νέο σύστημα taxis και εκδηλώνεται με αδυναμία του συστήματος να καταχωρίσει εμπρόθεσμες πληρωμές φόρων.

Το υπουργείο Οικονομικών είναι ενήμερο για τα προβλήματα και ο αρμόδιος γενικός γραμματέας δημοσίων εσόδων Χ. Θεοχάρης εμφανίζεται καθησυχαστικός. Κανένας, όπως διαβεβαιώνει δεν θα χάσει ρυθμίσεις εφόσον έχει πληρώσει, κανένας δεν θα επιβαρυνθεί με προσαυξήσεις και το πρόβλημα θα διευθετηθεί τις επόμενες ημέρες.

Το ίδιο κατηγορηματικός δήλωσε και ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης ο οποίος βρέθηκε καλεσμένος στην εκπομπή LIVE U του Star.

«Αποκλείεται οι άνθρωποι αυτοί να επιβαρυνθούν με πρόστιμα. Αυτό είναι αδιανόητο», σημείωσε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός.

Παρ' όλα αυτά, όπως αναφέρει και το Euro2day,  όσοι έχουν εξοφλήσει τους φόρους τους και εμφανίζεται στην προσωπική τους σελίδα στο taxis ότι εξακολουθούν να χρωστούν, είναι σαφές πως δεν μπορούν να εκδώσουν μέσω taxisnet φορολογική ενημερότητα.

Σε τέτοιες περιπτώσεις θα πρέπει να απευθυνθούν στις Δ.Ο.Υ για έκδοση σημειώματος φορολογικής ενημερότητας με τον κλασικό παλαιό χειρόγραφο τρόπο.

diodia den prilonw

Φορολογικές "ανάσες" με στοχευμένες μειώσεις σε τεκμήρια διαβίωσης για τα αυτοκίνητα και τις κατοικίες, τέλη κυκλοφορίας, του ΦΠΑ στις νεόδμητες κατοικίες και αλλαγές στα πρόστιμα για φορολογικές παραβάσεις σχεδιάζει να δώσει το υπουργείο Οικονομικών.

Σύμφωνα με το Έθνος, μετά τη διατήρηση του μειωμένου ΦΠΑ 13% στην εστίαση μέχρι και το τέλος του 2014, τη μείωση του φόρου στις μεταβιβάσεις ακινήτων στο 3%, στο τραπέζι του οικονομικού επιτελείου βρίσκονται, σύμφωνα με πληροφορίες, σενάρια για μειώσεις φορολογικών επιβαρύνσεων, με όσο το δυνατόν μικρότερο δημοσιονομικό αντίκτυπο.

Ειδικότερα, εξετάζεται:

*Μείωση των τεκμηρίων για τα αυτοκίνητα. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, στο συρτάρι του ΥΠΟΙΚ βρίσκεται πόρισμα της Επιτροπής για τη φορολογία των αυτοκινήτων που προτείνει τη μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης των αυτοκινήτων κατά 30%. Μια μείωση της τάξης του 20%-30% των τεκμηρίων θα επιφέρει ανάλογη μείωση και του φόρου πολυτελούς διαβίωσης ο οποίος επιβάλλεται σε ΙΧ 1.929 κυβικών εκατοστών και άνω καθώς υπολογίζεται ως ποσοστό επί του ετήσιου τεκμηρίου (με συντελεστή 5% επί του τεκμηρίου για ΙΧ 1.929-2.400 κυβικών και 10% επί του τεκμηρίου για ΙΧ μεγαλύτερου κυβισμού). Με μια μείωση της τάξης του 30% το τεκμήριο διαβίωσης για ένα αυτοκίνητο 2000 κ.ε. 4ετίας από 8.800 ευρώ που ανέρχεται σήμερα θα μειωθεί στα 6.160 ευρώ, ενώ ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης που πληρώνει ο ιδιοκτήτης του από 440 ευρώ θα περιοριστεί στα 308 ευρώ.

*Μείωση των τεκμηρίων για τις κατοικίες. Ένα από τα σενάρια προβλέπει τη μείωση κατά 10% με 155 στα τεκμήρια για τις κατοικίες. Η εν λόγω μείωση αναμένεται να "ανακουφίσει" τους φορολογούμενους με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα.

*Αλλαγές στο σύστημα τελών κυκλοφορίας με μειώσεις στα τέλη για μεσαία και υψηλού κυβισμού αυτοκίνητα με στόχο να αναχαιτιστεί η μαζική κατάθεση πινακίδων. Από το 2009 μέχρι σήμερα έχουν τεθεί σε καθεστώς ακινησίας περισσότερα από 1,2 εκατ. οχήματα. Ένα από τα σενάρια που εξετάζεται προβλέπει ότι σε όσα ΙΧ γίνει άρση ακινησίας οι κάτοχοί τους να μην καταβάλουν ολόκληρο το τίμημα των τελών του έτους αλλά μόνο των υπολειπόμενων μηνών.

*Κατάργηση ή μείωση του φόρου πολυτελείας. Πρόκειται για τον φόρο που επιβάλλεται σε εισαγόμενα καινούργια ή μεταχειρισμένα (με άδεια κυκλοφορίας μετά τις 15 Μαρτίου 2010) με εργοστασιακή αξία άνω των 20.000 ευρώ, σκάφη αναψυχής, κοσμήματα, γούνες. Ο φόρος αυτός επιβλήθηκε το 2010.

*Μείωση προστίμων. Τα πρόστιμα που επιβάλλονται από την 1η Ιανουαρίου 2014 ακόμη και για πολύ μικρές παραβάσεις θεωρούνται εξοντωτικά. Στις περισσότερες περιπτώσεις τα ποσά με τα οποία θα επιβαρύνονται οι φορολογούμενοι θα είναι τόσο δυσανάλογα του μεγέθους των εντοπιζόμενων φορολογικών παραβάσεων ώστε θεωρείται πλέον βέβαιο ότι εάν δεν περιοριστούν οι περισσότερες από τις επιχειρήσεις θα αναγκαστούν να βάλουν οριστικά "λουκέτο".

*Μείωση ΦΠΑ στις κατοικίες. Στο τραπέζι έχει πέσει πρόταση για μείωση από το 23% στο 13% του ΦΠΑ στις μεταβιβάσεις νεόδμητων κατοικιών πέραν της πρώτης, η οποία εξαιρείται καθώς και αλλαγές στους συντελεστές για φόρους κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών.

*Μείωση ΕΦΚ στο φυσικό αέριο. Η κυβέρνηση έχει ζητήσει από την τρόικα τη σταδιακή μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο φυσικό αέριο (ΕΦΚ) ο οποίος είναι ο υψηλότερος στην Ευρώπη.

news247

eforia-oura

Το αδιαχώρητο επικρατεί στα γραφεία πρωτοκόλλου των εφοριών, καθώς μεγάλος αριθμός δημοσίων υπαλλήλων και συνταξιούχων του δημοσίου καταθέτει αιτήσεις για την επιστροφή της εισφοράς αλληλεγγύης.

Οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι του δημοσίου επικαλούνται δικαστική απόφαση, σύμφωνα με την οποία, η εισφορά αλληλεγγύης κρίθηκε παράνομη και αντισυνταγματική.

Σημειώνεται ότι η εισφορά αλληλεγγύης επιβλήθηκε για πρώτη φορά στα εισοδήματα του 2011 και έκτοτε έχει νομιμοποιηθεί (τυπικά έχει αποφασιστεί να επιβληθεί έως το 2016).

Η εισφορά υπολογίζεται με συντελεστή 1%-4% επί του συνολικού εισοδήματος του φορολογούμενου.

Οι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι που στήνονται στην ουρά της εφορίας επικαλούνται για την αίτηση επιστροφής της έκτακτης εισφοράς απόφαση Πρωτοδικείου της Βόρειας Ελλάδας που έκρινε παράνομη και αντισυνταγματική την εισφορά.

Η αίτησή τους, όπως λένε, γίνεται για να μην χάσουν το δικαίωμα επιστροφής της εισφοράς καθώς τρέχουν προθεσμίες παραγραφής.

Υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, σημειώνουν ότι δεν υπάρχει καμία απόφαση από την πλευρά του υπουργείου για επιστροφή της εισφοράς αλληλεγγύης χωρίς να διευκρινίζουν αν όσοι υποβάλλουν την σχετική αίτηση θα τους επιστραφεί τελικά ή όχι η εισφορά.

ΔΕΙΤΕ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ

ΑΙΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ
ΔΟΥ..........................

ΕΠΩΝΥΜΟ:
ΟΝΟΜΑ:
ΠΑΤΡΩΝΥΜΟ:
Α.Φ.Μ.:
ΣΥΖΥΓΟΣ: (ΑΦΜ)
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: π.χ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ
ΟΡΓΑΝΙΚΗ:
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ:

ΘΕΜΑ: Επιστροφή εισφοράς αλληλεγγύης 2% και εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 29 του νόμου 3986/2011

Παρακαλώ να μου επιστραφεί η εισφορά αλληλεγγύης 2% και η εισφορά αλληλεγγύης του άρθρου 29 του νόμου 3986/2011 για τα εισοδήματα μου από 1/1/2011 έως 31/12/2013, που παρακρατήθηκε παράνομα και αντισυνταγματικά.

…………. 31-12-2013

Ο/Η ΑΙΤΩΝ/ΟΥΣΑ

 

Να πάρουμε οπωσδήποτε αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης έτσι ώστε σε αρνητική απάντηση να μπορούμε να κάνουμε δικαστική προσφυγή.

Το επείγον (μέχρι 31/12/2013) οφείλεται στην παραγραφή λόγω τριετίας

Η αίτηση υπάρχει και στο site της ΔΔΕ ΚΑΒΑΛΑΣ: http://dide.kav.sch.gr/

Η πρώτη προσφυγή κατά της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης και η δεύτερη κατά του ετήσιου τέλους επιτηδεύματος κατατέθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ μέσα στις επόμενες μέρες, ίσως και την Παρασκευή, θα καταθέσει και ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών:

 

KATASXESIS

Κατάσχεση από λογαριασμό πολίτη του συνόλου του ληξιπρόθεσμου χρέους έκανε η Εφορία, και τούτο παρά το ότι ο συγκεκριμένος φορολογούμενος ήταν σε καθεστώς ρύθμισης και εξοφλούσε κανονικά το χρέος του. Το οφειλόμενο ποσό ήταν 600 ευρώ και η ρύθμιση στην Εφορία προέβλεπε να καταβληθεί σε 12 δόσεις. Ο διακανονισμός που έγινε ήταν να παίρνει η Εφορία τα χρήματα από τον τραπεζικό λογαριασμό κάθε τέλος του μήνα.

Η πρώτη τραβηχτική (περίπου 50 ευρώ) έγινε κανονικά. Η δεύτερη φορά ήταν και η φαρμακερή, καθώς η Εφορία πήρε το σύνολο του υπολειπόμενου χρωστούμενου ποσού, αδιαφορώντας για τη ρύθμιση στην οποία ήταν ήδη ο φορολογούμενος.

Αρμόδιες πηγές από το υπουργείο Οικονομικών με τις οποίες επικοινώνησε η «δημοκρατία» χθες το βράδυ προσπάθησαν να δικαιολογηθούν, υποστηρίζοντας ότι η κατάσχεση ήταν αποτέλεσμα της εφαρμογής των προληπτικών κατασχέσεων αλλά και της ενημέρωσης της Εφορίας ότι ο φορολογούμενος εμφανίστηκε με ποσό στην τράπεζα που ενδεχομένως δεν είχε δηλώσει όταν έκανε τη ρύθμιση.

Ο οφειλέτης μαζί με την αίτηση υποχρεούται να καταθέσει υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 και να δώσει στοιχεία για όλα του τα εισοδήματα, τις καταθέσεις και τα περιουσιακά στοιχεία. Εφόσον μπουν κάποια χρήματα στον λογαριασμό, τα οποία δεν έχουν δηλωθεί στην αίτηση, τα χρήματα αυτά μπορούν να κατασχεθούν (μέχρι και το ύψος της συνολικής οφειλής), πάρα το γεγονός ότι ο οφειλέτης βρίσκεται σε ρύθμιση.

Το επιχείρημα της προληπτικής κατάσχεσης χρησιμοποιείται καθώς ο φορολογούμενος θεωρείται ότι δεν ήταν ειλικρινής, αφού δεν έχει ενημερώσει την Εφορία για την προέλευση των χρημάτων αυτών. Βέβαια η κατάσχεση γίνεται χωρίς να δοθεί επαρκής χρόνος για εξηγήσεις...

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών φρόντισε να αφήσει ανοιχτά παραθυράκια στη νομοθεσία, ώστε να κάνει κατασχέσεις εισοδημάτων και περιουσιακών στοιχείων σε όσους έχουν ενταχθεί σε ρύθμιση χρεών, ακόμη και αν είναι συνεπείς στην αποπληρωμή των οφειλών τους!

Ο νόμος

Οπως ορίζει ρητά ο νόμος, η Εφορία θα μπορεί να προχωρά σε κατασχέσεις ακινήτων, αυτοκινήτων, μισθών ή συντάξεων ακόμα και όταν οι οφειλέτες είναι συνεπής και πληρώνουν κανονικά τις δόσεις τους!

Ο σχετικό νόμος 4152/2013 είναι σαφής: «Το Δημόσιο διατηρεί το δικαίωμα και μετά τη συμμόρφωση του οφειλέτη στη ρύθμιση τμηματικής καταβολής που του χορηγήθηκε να επιβάλλει κατασχέσεις και να εγγράφει υποθήκες σε περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη, των συνυπόχρεων προσώπων ή των εγγυητών, εφόσον η οφειλή δεν είναι ασφαλισμένη, και να μη χορηγεί αποδεικτικό ενημερότητας (...) ακόμα και αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις χορήγησης αυτού, εφόσον η οφειλή δεν είναι ασφαλισμένη, να δίνει εντολή παρακράτησης μέρους ή του συνόλου της χρηματικής απαίτησης του οφειλέτη κατά τρίτων προσώπων για την είσπραξη της οποίας ζητείται το αποδεικτικό ενημερότητας» κ.λπ.

dimokratia

foros estiasis

Ο γ.γ. Δημοσίων Εσόδων Χάρης Θεοχάρης εξέδωσε νέα εγκύκλιο με την οποία παρατείνεται έως τις 31 Δεκεμβρίου 2014 η εφαρμογή του μειωμένου συντελεστή (13%) στην εστίαση.

Ο χαμηλός ΦΠΑ αφορά την παροχή υπηρεσιών εστίασης καθώς και τις παραδόσεις έτοιμου φαγητού, καφέδων και λοιπών αφεψημάτων, που παρασκευάζονται προς άμεση κατανάλωση από επιχειρήσεις εστίασης.

Όπως διευκρινίζει ο κ. Θεοχάρης παραμένουν στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ οι υπηρεσίες των κέντρων διασκέδασης, η διάθεση αλκοολούχων ποτών σε κάθε περίπτωση, καθώς και οι πωλήσεις μη αλκοολούχων ποτών, όπως αναψυκτικών, χυμών και λοιπών συναφών ειδών, τα οποία δεν καταναλώνονται επιτοπίως.

eforia gise

Τα 15 € ως ελάχιστη μηνιαία δόση θα μπορούν να καταβάλλουν οι οφειλέτες του Δημοσίου που έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση για τα ληξιπρόθεσμα χρέη τους, από 1η/1η/2014, με την προϋπόθεση εντός τριών ημερών από την υποβολή της αίτησης ρύθμισης να καταβληθεί η πρώτη δόση.

Ειδικότερα, η ελάχιστη δόση τον μήνα ορίζονται τα 15€ για τη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών και 12 έως 24 δόσεις κατά περίπτωση. Αυτό ορίζεται με εγκύκλιο του Γ.Γ. Δημοσίων Εσόδων Χάρη Θεοχάρη σχετικά με τις διαδικασίες ρύθμισης ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων από την 1η Ιανουαρίου και μετά.

Σύμφωνα με την απόφαση, οι αιτήσεις για υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλονται ηλεκτρονικά για όσες περιπτώσεις αυτό υποστηρίζεται τεχνικά, για να έχει ισχύ η ρύθμιση μέσα σε τρεις μέρες από την υποβολή της αίτησης καταβάλλεται η πρώτη δόση, ενώ η καταβολή των δόσεων γίνεται με ευθύνη του οφειλέτη με εκτύπωση από το taxisnet της ταυτότητας ρυθμισμένης οφειλής και εξόφληση των φόρων στις τράπεζες.

Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης

Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης της ρύθμισης ορίζεται σε 15 €. Στο ίδιο πρόγραμμα ρύθμισης είναι δυνατόν να υπάγονται οφειλές για τις οποίες χορηγούνται μέχρι 12 δόσεις και οφειλές για τις οποίες χορηγούνται άνω των 12 και μέχρι 24 δόσεις κατά περίπτωση. Στην περίπτωση αυτή ρυθμίζονται κατά προτεραιότητα αυτές για τις οποίες χορηγούνται άνω των 12 δόσεων.

Τι προβλέπει η αίτηση για την υπαγωγή

Η ρύθμιση χορηγείται άπαξ ανά οφειλέτη και για τις ως άνω οφειλές για τις οποίες έχει ευθύνη καταβολής.

Η αίτηση για υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλεται ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτυακής εφαρμογής για όσες περιπτώσεις αυτό υποστηρίζεται τεχνικά. Εξαιρετικά και στις περιπτώσεις που υφίσταται τεχνική αδυναμία διαδικτυακής υποστήριξης ή απαιτούνται για την αξιολόγηση της αίτησης επιπλέον στοιχεία, πέραν αυτών που δύνανται να καταχωρηθούν ηλεκτρονικά, η αίτηση υποβάλλεται στην υπηρεσία που είναι αρμόδια για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής.

Η ρύθμιση ισχύει με την καταβολή της πρώτης δόσης, η οποία διενεργείται εντός τριών (3) εργασίμων ημερών από την υποβολή της αίτησης για υπαγωγή. Μόνη η αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση δε συνεπάγεται την υπαγωγή του οφειλέτη σε πρόγραμμα ρύθμισης, εάν δεν καταβληθεί η πρώτη δόση εντός της οριζόμενης προθεσμίας.

Κάθε αποδεικτικό στοιχείο ή έγγραφο απαραίτητο για την υπαγωγή στη ρύθμιση προσκομίζεται ή αποστέλλεται στην αρμόδια για την είσπραξη της οφειλής υπηρεσία ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή εντός μηνός από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, τα οποία αξιολογούνται ελευθέρως. Η αρμόδια για την έγκριση του προγράμματος ρύθμισης υπηρεσία μπορεί να ζητά περαιτέρω πληροφορίες, στοιχεία ή έγγραφα καθ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος.

Ποιες οφειλές υπάγονται στην ρύθμιση

Το σύνολο των βεβαιωμένων στις φορολογικές αρχές ληξιπρόθεσμων, έως την ημερομηνία της αίτησης, οφειλών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, που δεν έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο με αναστολή είσπραξης ή διευκόλυνση ή άλλη νομοθετική ρύθμιση τμηματικής καταβολής ληξιπροθέσμων οφειλών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις οφειλές αυτές συγκαταλέγονται και οι τυχόν συμβεβαιωμένες υπέρ νομικών προσώπων και τρίτων καθώς και υπέρ του αλλοδαπού Δημοσίου στο πλαίσιο της αμοιβαίας συνδρομής, εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά.

Στη ρύθμιση δύνανται να υπαχθούν μετά από επιλογή του φορολογούμενου:

  • οι βεβαιωμένες οφειλές που τελούν σε αναστολή είσπραξης,
  • οι μη ληξιπρόθεσμες έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση οφειλές.

Μόνο με υποβολή φορολογικής δήλωσης μη ρύθμιση

Έτσι, για την υπαγωγή στη ρύθμιση απαιτείται η υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, εκκαθαριστικών δηλώσεων φόρου προστιθέμενης αξίας της τελευταίας πενταετίας, καθώς και των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ που έπονται της τελευταίας εκκαθαριστικής και που η προθεσμία υποβολής τους έχει λήξει ένα μήνα πριν την ημερομηνία αίτησης.

Καταβολή δόσεων

Η καταβολή των δόσεων διενεργείται με ευθύνη του οφειλέτη στους φορείς είσπραξης, χωρίς οικονομική επιβάρυνση του φορολογούμενου, όπως αυτοί ορίζονται στις οικείες κατ' εξουσιοδότηση της κείμενης νομοθεσίας αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών ή του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, με τη χρήση μοναδικού κωδικού, ο οποίος ονομάζεται «Ταυτότητα Ρυθμισμένης Οφειλής (Τ.Ρ.Ο.)» και αντιστοιχεί σε κάθε απόφαση ρύθμισης.

Περισσότερα Άρθρα...