mikis theodorak

Εκτός κινδύνου νοσηλεύεται σε νοσοκομείο της Αθήνας ο Μίκης Θεοδωράκης, σύμφωνα με πληροφορίες από συνεργάτες του μεγάλου μουσικοσυνθέτη, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, μετά το σοβαρό καρδιακό επεισόδιο, το οποίο υπέστη ξημερώματα Παρασκευής.

Ο Μ. Θεοδωράκης, λόγω του πόνου στο στήθος που αισθάνθηκε και της μεγάλης ταχυκαρδίας που είχε, διακομίσθηκε στο νοσοκομείο και εισήχθη στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, σύμφωνα με πληροφορίες από το περιβάλλον του μεγάλου συνθέτη. 

Οι θεράποντες γιατροί εκτιμούν ότι ο μεγάλος κίνδυνος έχει τώρα περάσει, αλλά είναι επιφυλακτικοί λόγω της ηλικίας του κ. Θεοδωράκη. Εκφράζουν πάντως την αισιοδοξία τους για την έκβαση.

skitso fotia mati2018

O Δημήτρης Ρογγίτης είναι ένα παιδί με καλλιτεχνική φλέβα, ένα γνήσιο ταλέντο της ζωγραφικής που έχει βραβευτεί στο παρελθόν για τα σκίτσα του.

Ο 18χρονος από την Ηλεία, έχοντας ως καλλιτέχνης μία ιδιαίτερη ευαισθητοποίηση απέναντι στον ανθρώπινο πόνο και στην τραγωδία που έζησε τις τελευταίες μέρες η χώρα μας, δεν θα μπορούσε να μην επηρεαστεί από όλο αυτό το δράμα, με τους ανθρώπους να καίγονται ζωντανοί, δίνοντας μάχη με τις φλόγες για να σωθούν, χάνοντας σπίτια και περιουσίες.

Έφτιαξε έτσι μία ζωγραφιά που αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο αυτό το ανθρώπινο δράμα, την απελπισία και την αγωνία του ανθρώπου, την στιγμή που όλα γύρω του μοιάζουν να καίγονται. Το σκίτσο του μοιάζει σαν ένα τραγικό ποίημα που βγαίνει μέσα από όλη αυτή την τραγωδία, με τον νεαρό καλλιτέχνη να εκφράζει μέσα από την τέχνη του τον δικό του πόνο, μπροστά σε αυτό το δράμα.

Ο ίδιος γράφει στο facebook:

"Όλο το τοπίο ξαφνικά μια μορφή πήρε. Το κόκκινο κυριεύει μέσα σε όλο αυτό. Σαν η κόλαση μορφή γήινη να πήρε. Κόκκινες βίαιες φλόγες ξεπετάγονται παντού. Η θάλασσα καθρεφτίζει το μοιραίο συμβάν κι ο ουρανός αιχμαλωτίζεται από την αγριότητα αυτού.

Ο πόνος των ανθρώπων τεράστιος. Κι ο θάνατος ολοένα κι πληθαίνει. Τα ουρλιαχτά του ανθρώπου δεν χρειάζονται να ακουστούν, το θλιβερό θέαμα τα προδίδει. Μα όλο το τοπίο, την φρίκη του ανθρώπου απεικονίζει. Μα όλο το τοπίο, την τραγικότητα αυτή δεν μπορεί να κρύψει".

Το σκίτσο του έγινε θέμα στα διεθνή ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, προκαλώντας εντύπωση, μπροστά σε αυτή την τραγωδία. Μάλιστα, το greekcitytimes, ένα από τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά portal του κόσμου με θέμα της την Ελλάδα, έχει αφιερώσει στον νεαρό καλλιτέχνη και στο σκίτσο που αποτυπώνει την τραγωδία, ολόκληρο άρθρο με τίτλο "18-year-old artist Dimitris Roggitis Dedicates Painting to Wildfire Victims".

Ο νεαρός καλλιτέχνης, πάντως, δέχτηκε κριτική από ορισμένους κύκλους που υποστήριζαν ότι τέτοιου είδους τραγωδίες δεν πρέπει να είναι προϊόν καλλιτεχνικής "εκμετάλλευσης". Λες και η τέχνη πρέπει να μένει έξω από την ζωή και η ζωή δεν χωράει δράματα και τραγωδίες.

Δυστυχώς όμως ακόμα και τέτοιου είδους τραγωδίες, όπως αποδείχτηκε, είναι μέσα στην ζωή, όσο και αν είναι δύσκολo να τις αποδεχτούμε, όσο και αν δεν χωράει στον μυαλό του ανθρώπινου νου. Γιατί η ζωή και η τέχνη μαζί είναι πάνω από όλα πόνος. Κι μέσα από τον πόνο έρχεται και η ελπίδα...

patrasevents

omirosodisia

Παγκόσμιο είναι το ενδιαφέρον των διεθνών ΜΜΕ για την ανακάλυψη μιας πήλινης πλάκας επί της οποίας βρίσκονται 13 στίχοι από τη ραψωδία Ξ της Οδύσσειας.

Το ΒΒC αναφέρει τις εκτιμήσεις του ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού, σύμφωνα με τις οποίες η πήλινη αυτή επιγραφή ίσως να συνιστά το αρχαιότερο γραπτό αρχείο του ομηρικού έπους που έχει ποτέ βρεθεί στην Ελλάδα.

Στην εκτίμηση των αρχαιολόγων ότι το εύρημα ίσως συνιστά το αρχαιότερο σωζόμενο απόσπασμα της Οδύσσειας του Ομήρου εστιάζει και το Reuters που εξηγεί ότι στην πλάκα βρίσκονται χαραγμένοι 13 στίχοι από τη 14η Ραψωδία της Οδύσσειας όπου ο Οδυσσέας απευθύνεται στον επιστήθιο φίλο του Εύμαιο.

Το ραδιοτηλεοπτικό βελγικό δίκτυο RTBF κάνει λόγο «Η ανακάλυψη της πλάκας του 3ου αιώνα στην Ελλάδα, είναι ίσως το παλαιότερο γραπτό δείγμα της Οδύσσειας».

«Η παλαιότερη εκδοχή της Οδύσσειας του Ομήρου» είναι ο τίτλος της ισπανικής «La Vanguardia», η οποία αναφέρεται στο περιεχόμενο των στίχων οι οποίοι περιγράφουν την ομιλία του Οδυσσέα στον Εύμαιο.

To σπάνιο αυτό εύρημα ήρθε στο φως μετά από τρια χρόνια ανασκαφών στην αρχαία Ολυμπία, το οποίο είναι πιθανότατα το παλαιότερο σωζόμενο γραπτό απόσπασμα των Ομηρικών Επών.

Η πλάκα, η οποία έχει χαραγμένους στίχους από την ραψωδία της Οδύσσειας βρέθηκε κατά την διεξαγωγή της επιφανειακής – γεωαρχαιολογικής έρευνας, στο πλαίσιο του τριετούς ερευνητικού προγράμματος με τίτλο «Ο πολυδιάστατος χώρος της Ολυμπίας», που πραγματοποιείται σε θέσεις γύρω από το ιερό.

Η ανασκαφή τελεί υπό τη διεύθυνση της Δρ. Ερωφίλης-Ίριδας Κόλια, Προϊσταμένης της ΕΦΑ Ηλείας σε συνεργασία με τους καθηγητές Franziska Lang, Birgitta Eder, Andreas Vött και Hans-Joachim Gehrke του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου και των Πανεπιστημίων Darmstadt, Tübingen και Frankfurt am Mainz.

Μετά την πρόσφατη ολοκλήρωση της συντήρησής της στο εργαστήριο της ΕΦΑ Ηλείας, διαπιστώθηκε ότι διασώζει 13 στίχους από την ραψωδία ξ της Οδύσσειας (ομιλία του Οδυσσέα στον Εύμαιο) και σύμφωνα με την πρώτη εκτίμησή μας, μπορεί να χρονολογηθεί στη ρωμαϊκή εποχή και πιθανώς πριν από τον 3ο αι. μ.Χ.

Από την ερευνητική ομάδα επισημαίνεται το γεγονός ότι εφόσον αυτή η προκαταρκτική χρονολόγηση επιβεβαιωθεί κατά τη συστηματική μελέτη της επιγραφής που έχει ήδη αρχίσει, τότε η πήλινη πλάκα θα διασώζει ίσως το παλαιότερο σωζόμενο γραπτό απόσπασμα των Ομηρικών Επών που έχει έρθει στο φως.

Αυτό σημαίνει πως αποτελεί πέραν της μοναδικότητάς της, ένα σπουδαίο αρχαιολογικό, επιγραφικό, φιλολογικό και ιστορικό τεκμήριο.

politisonline

reboot the greek language

Ολοκληρώθηκε η πολυήμερη συνάντηση που είχαν στην Αθήνα οι ομάδες εργασίας που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία Rebooting the Greek language / Επανεκκινώντας την ελληνική γλώσσα που έχει σκοπό να αναζωογονήσει την γλώσσα μας, με έμφαση, κυρίως, στους Έλληνες της διασποράς, αλλά και σε μετανάστες και ενδιαφερόμενους για την Ελληνομάθεια. 

Η δράση που εστιάζει στη δημιουργία μιας ψηφιακής διαδραστικής πλατφόρμας για την εκμάθηση της αξιοποιώντας νέα εκπαιδευτικά εργαλεία, έχει τη στήριξη του ιδρύματος Σταύρου Νιάρχου, το Stavros Niarchos Foundation, Centre for Hellenic Studies,  του New Media Lab του Πανεπιστημίου Simon Fraser, αλλά και του Υπουργείου Παιδείας.

Στο πλαίσιο της συνάντησης αυτής εκπαιδευτικοί, ερευνητές, επιστήμονες πληροφορικής από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Ελλάδα, την Τουρκία κι άλλες ευρωπαϊκές χώρες αντάλλαξαν απόψεις  για το πώς θα γίνει πιο επαρκής, δυναμική αλλά και πλήρης παιδαγωγικά η συγκεκριμένη πλατφόρμα εκμάθησης.

Σημειώνεται ότι η πλατφόρμα Rebooting the Greek language  θα προσφέρει υπηρεσίες όπως αναγνώριση ομιλίας, κατανόηση φυσικής γλώσσας, μηχανική μάθηση (machine learning), και τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας. Παράλληλα ενσωματώνει την «παιχνιδοποίηση» - gamification ως μέθοδο εκμάθησης, ειδικά για τα μικρότερα παιδιά.«Η ιδέα μιας εφαρμογής που θα χρησιμοποιούσε τη μεθοδολογία της «παιχνιδοποίησης», ώστε να προσελκύσει το ενδιαφέρον των νεαρών μαθητών και να δημιουργεί επιπλέον κίνητρα για την ενασχόληση τους με αυτή, παρουσιαζόταν ιδιαίτερα θελκτική και έδειχνε να έχει προοπτικές επιτυχίας. 

Τελικά, μέσω της καθοριστικής συνδρομής του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», η ιδέα αυτή γίνεται επιτέλους πραγματικότητα» ανέφερε κατά την παρουσίαση της πλατφόρμας στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, ο Κώστας Δεδεγκίκας, διευθυντής του Εργαστηρίου Νέων Πολυμέσων του Πανεπιστημίου του Simon Frazer στον Καναδά, στην Έδρα Νεοελληνικών Σπουδών «Σταύρος Νιάρχος».

Στο μεταξύ την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε πρωτοβουλίες που ενισχύουν την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας εξέφρασε ο Υπουργός Κώστας Γαβρόγλου στο πλαίσιο της Ημερίδας που διοργάνωσε η  «Έδρα Νεοελληνικών Σπουδών «Σταύρος Νιάρχος» του Πανεπιστημίου του Simon Frazer στον Καναδά, επικεφαλής της οποίας είναι ο καθηγητής Ανδρέας Γερολυμάτος, για το πρόγραμμα «Δίνοντας Νέα Πνοή στην Ελληνική Γλώσσα» του Πανεπιστημίου Σάιμον Φρέιζερ.

 «Συμμετείχα σε ένα μέρος αυτής της εκδήλωσης που διοργανώνει το Κέντρο Νεοελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Σάιμον Φρέιζερ στο Βανκούβερ του Καναδά και χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»  ανέφερε ο  κ. Γαβρόγλου και προσέθεσε δήλωσε: «Οι συνάδελφοι εκεί έχουν αναπτύξει ένα εξαιρετικό πρόγραμμα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας μέσα και από το internet. Συναντιούνται συχνά για να λύσουν κάποια τεχνικά αλλά και θεωρητικότερα προβλήματα. Είναι μία δραστηριότητα που την παρακολουθούμε, γιατί είναι πολύ δημιουργικοί σε αυτό που κάνουν κι έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία και για μας να δούμε τους πολλαπλούς τρόπους εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας.

Ξέρετε, έχουμε το εξαιρετικό Κέντρο Νεοελληνικής Γλώσσας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και οτιδήποτε γίνεται συμπληρωματικά σε αυτές τις δραστηριότητες βρίσκει πάντα την υποστήριξή μας».Όπως τόνισε ο κ. Δεδεγκίκας στόχος της όλης πρωτοβουλίας είναι, σε μια εποχή που η εκμάθηση των ελληνικών σε σχολεία ομογενών περνά κρίση, να διαμορφωθεί ένας αποτελεσματικός και επαρκής τρόπος τόνωσης της Ελληνικής γλωσσικής εμπειρίας σε δεύτερης και τρίτης γενιάς ομογενείς. Επίσης να αξιοποιηθεί στην προσπάθεια εξάπλωσης της ελληνομάθειας σε όσους ενδιαφέρονται αλλά και στη διδασκαλία της Ελληνικής ως (δεύτερη) γλώσσα στα σχολεία μετανάστες.

Η εφαρμογή θα διατίθεται από το App Store για συσκευές IOS και από το GooglePlay για συσκευές Android. 

Είναι σημαντικό, επίσης, να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται υπό ανάπτυξη περισσότερες από μία εφαρμογές που απευθύνονται σε συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες χρηστών.Η όλη προσπάθεια του Rebooting the Greek language / Επανεκκινώντας την ελληνική γλώσσα καταγράφεται σε ένα άκρως ενδιαφέρον βίντεο: 

manos eleytheriou

Μια πολυσχιδής, χαρισματική προσωπικότητα

Στιχουργός κομματιών που τραγουδήθηκαν και αγαπήθηκαν πολύ, ποιητής, μυθιστοριογράφος, ιστορικός της Σύρου και του μουσικού της θεάτρου, μανιώδης συλλέκτης, ζωγράφος, δημιουργός κολάζ, αλλά και συγγραφέας παιδικών βιβλίων, στα οποία θα πρέπει να προστεθούν και τα φωτογραφικά του άλμπουμ: όλα αυτά ήταν ο Μάνος Ελευθερίου, που γεννήθηκε το 1938 στην Ερμούπολη της Σύρου και απεβίωσε σήμερα, σε ηλικία 80 ετών.

Το 1955 ο Ελευθερίου γνωρίστηκε με τον Άγγελο Τερζάκη, ο οποίος τον παρότρυνε να παρακολουθήσει μαθήματα στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Ένα χρόνο αργότερα ενεγράφη στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Σταυράκου. Θεατρικά έργα και ποιήματα άρχισε να δημοσιεύει το 1960, τον καιρό της στρατιωτικής του θητείας. Η πρώτη ποιητική του συλλογή, που έχει τίτλο «Συνοικισμός», κυκλοφόρησε το 1962.

Την ίδια εποχή, στα Ιωάννινα, έγραψε τους πρώτους στίχους του για τραγούδι, ανάμεσα στους οποίους είναι και «Το τρένο φεύγει στις οκτώ», που αργότερα μελοποίησε ο Μίκης Θεοδωράκης. Τον Οκτώβριο του 1963 ξεκίνησε να εργάζεται στο ‘’Reader’s Digest’’, όπου και παρέμεινε τα επόμενα δεκαέξι χρόνια.

Στο μεταξύ, είχαν κυκλοφορήσει τα δύο πρώτα του βιβλία με διηγήματα, «Το διευθυντήριο» (1964) και «Η σφαγή» (1965).

Το 1964 παρουσιάστηκε στην ελληνική δισκογραφία. Συνεργάστηκε με τον Χρήστο Λεοντή, καθώς και με τον Θεοδωράκη (1967), με τον οποίον η συνεργασία διακόπηκε λόγω της δικτατορίας.

Συνεργάστηκε με τον Δήμο Μούτση και με τον Γιάννη Μαρκόπουλο, στο δίσκο «Θητεία», του οποίου η ηχογράφηση άρχισε το Νοέμβριο του 1973, διακόπηκε από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και τελικά κυκλοφόρησε το 1974.

Κατά καιρούς συνεργάστηκε με όλους σχεδόν τους έλληνες συνθέτες. Μεταξύ αυτών, ο Μάνος Χατζιδάκις, ο Σταύρος Κουγιουμτζής, ο Θανάσης Γκαϊφύλλιας, ο Γιάννης Σπανός, ο Γιώργος Ζαμπέτας, ο Σταμάτης Κραουνάκης, ο Γιώργος Ζαμπέτας, ο Αντώνης Βαρδής και ο Γιώργος Χατζηνάσιος.

Παράλληλα έγραψε και εικονογράφησε παραμύθια για παιδιά και επιμελήθηκε την έκδοση λευκωμάτων με θέμα τη Σύρο, όπως τα «Ενθύμιον Σύρας» και «Θέατρο στην Ερμούπολη».

Τη δεκαετία του 1990 έκανε ραδιοφωνικές εκπομπές στον «Αθήνα 9, 84» και στο «Δεύτερο Πρόγραμμα». Το 1994 εξέδωσε την πρώτη του νουβέλα με τίτλο «Το άγγιγμα του χρόνου». Το 2004 δημοσίευσε το πρώτο του μυθιστόρημα με τίτλο «Ο καιρός των χρυσανθέμων», που τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας το 2005. Το 2013 βραβεύτηκε για τη συνολική προσφορά του στα γράμματα από την Ακαδημία Αθηνών.

Μεταξύ των δισκογραφικών επιτυχιών του Μάνου Ελευθερίου περιλαμβάνονται: «Το παλληκάρι έχει καημό» (Μ.Θεοδωράκης), «Ο Άγιος Φεβρουάριος» (Δ.Μούτσης), «Θητεία» (Γ. Μαρκόπουλος), «Κάτω απ’τη μαρκίζα» (Γ.Σπανός), «Οι ελεύθεροι κι ωραίοι» (Στ.Κουγιουμτζής), «Άμλετ της Σελήνης» (Θ.Μικρούτσικος), «Είναι αρρώστια τα τραγούδια» (Στ.Ξαρχάκος), «Θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες» (Ηλ.Ανδριόπουλος), «Η διαθήκη» (Χρ.Νικολόπουλος), «Το σπίτι γέμισε με λύπη» (Χρ.Λεοντής), «Μη χτυπάς σ’ ένα σπίτι κλειστό» (Λ.Κηλαηδόνης) και «Ατέλειωτη εκδρομή» (Θ.Γκαϊφύλλιας).

 

 

mikis parastasi

Αν υπάρχει κάτι – μεταξύ των πολλών άλλων σημαντικών έργων και δράσεων - που χαρακτηρίζει, ειδικότερα σήμερα, το Ελληνικό - Αργυρούπολη, είναι ο Πολιτισμός, τα Γράμματα και οι Τέχνες.

hpeirotes anoixto

Ο Δήμος τα τέσσερα τελευταία χρόνο, παρά τα πενιχρά μέσα που διαθέτει λόγω της οικονομικής κρίσης, έχει γίνει πρωτοπόρος και στα θέματα πολιτισμού. Εβαλε ψηλά τον πήχη και στον Πολιτισμό με πολλές ποιοτικές καλλιτεχνικές εκδηλώσεις για όλες τις ηλικίες και για όλα τα γούστα.

Δημιούργησε μια πανδαισία εκδηλώσεων, οι οποίες εκφράζουν πλήθος τάσεων και ρευμάτων στην Τέχνη, που προσφέρονται από καταξιωμένους καλλιτέχνες, καθηγητές και μαθητές των πολιτιστικών τμημάτων του Δήμου, για να τις απολαύσουν εντελώς δωρεάν μικροί και μεγάλοι δημότες, αλλά και επισκέπτες των γύρω δήμων, και όχι μόνο.

leykada xoroi

Ειδικότερα το φετινό έτος ήταν και εξακολουθεί να είναι γεμάτο εκπλήξεις σε εκτέλεση ενός πολιτιστικού προγράμματος, που περιλάμβανε και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, πολλές θεατρικές παραστάσεις, ποικίλες χορευτικές δράσεις (μπαλέτο, μοντέρνο χορό, παραδοσιακούς χορούς), πολλές ποιοτικές μουσικές εκδηλώσεις με χορωδίες εντός και εκτός δήμου, ειδικά αφιερώματα σε μεγάλους Ελληνες δημιουργούς, εκθέσεις των εικαστικών τμημάτων του Δήμου, πολλές αξιοσημείωτες εκδηλώσεις των Πολιτιστικών Συλλόγων και σχολείων του Δήμου, χειμερινες και θερινές προβολές ποιοτικών ταινιών από την Κινηματογραφική Λέσχη του Δήμου κτλ.

afieroma theodor

Βασικός πυλώνας της πολιτιστικής πολιτικής του Δήμου θα πρέπει να εξακολουθήσει να είναι η ενθάρρυνση πρωτοβουλιών για δημιουργία πυρήνων πολιτισμού στην καρδιά της πόλης, αλλά και στην περιφέρειά της, και η στήριξη του με όσα μέσα διαθέτει, έτσι ώστε όλες οι απανταχού στο δήμο φωλιές καλλιτεχνικής δημιουργίας να είναι πρωτίστως οικονομικά βιώσιμες, για να μπορούν να αναδεικνύουν με τα έργα τους τις αστείρευτες δυνατότητες της πόλης, να δίδουν το καλό παράδειγμα και να δημιουργούν τις προϋποθέσεις γι' ακόμα περαιτέρω αναβάθμιση του πολιτισμού και των Τεχνών στο πλήρως αναβαθμισμένο πλέον σε όλους τους τομείς Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης.

to proto mas party

dakis elliniko

Επίσης θα μπορούσε να εξετασθεί η μεσοπρόθεσμη δυνατότητα δημιουργίας στο Ελληνικό - Αργυρούπολη ενός συγκροτημένου και καλά οργανωμένους Πρότυπου Μουσείου Τεχνών, Παράδοσης και Πολιτισμού - μέσω  και της δημιουργίας ενός ειδικού Ταμείου Πολιτισμού για την εξσφάλιση της αναγκαίας χρηματοδότησής του από διάφορες πηγές, εντός και εκτός Ελλάδος- που θα αποτελεί το πολιτιστικό κόσμημα της πόλης, και στο οποίο θα φιλοξούνται, θα εκτίθενται και θα αναδεικνύονται με το πλέον κατάλληλο τρόπο τα έργα των καλλιτεχνών της πόλης κ.α., καθώς και τα διάφορα πάμπολα κειμήλιά των παραδόσεων της, τα οποία θα πλαισιώνονται κατά καιρούς και από θεματικές ποιοτικές πολιτιστικές εκδηλώσεις, με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και όχι μόνο..

Επίσης, δημιουργήματα των καλλιτεχών της θα μπορούσαν να αγορασθούν από τον Δήμο και να τοποθετηθούν σε επιλεγμένα σημεία της πόλης, όπως έγινε με το σύγχρον γλυπτό-σύνθεση της "Κρίσης". το οποίο είναι τοποθετημένο μπροστά από το Εμπορικό Κέντρο του Δήμου επί της Λεωφ. Βουλιαγμένης.

Το νέο Πολιτιστικό Στέκι του Δήμου - Ένας μοναδικός πολυχώρος πολιτισμού και ψυχαγωγίας που ήδη ετοιμάζεται 

politistiko steki

Οπως ανακοίνωσε ο Δήμαρχος, κ. Γιάννης Κωνσταντάτος, με εντατικούς ρυθμούς τα συνεργεία του Δ. Ελληνικού - Αργυρούπολης ετοιμάζουν ένα ακόμα σημαντικό έργο της διοίκησης του:. Το νέο πολυχώρο πολιτισμού του Δήμου/Στέκι Πολιτισμού, που μέσα από την εκπληκτική του θέα θα έχει αίθουσες χορού ( λάτιν, παραδοσιακοί, ζούμπα κτλ) , παιδικό δωμάτιο δημιουργικής απασχόλησης , Lab room, μουσική σκηνή, βιβλιοθήκη με Wi-Fi , αυτόνομα αποδυτήρια αλλά και χώρο διαλέξεων, ομιλιών και παρουσίασης βιβλίων και έργων τέχνης.

Ο χώρος αυτός που σκοπεύει να φιλοξενήσει τα πολιτιστικά τμήματα του Δήμου, αλλά και να δώσει βήμα κυρίως στους ανθρώπους των τεχνών και των γραμμάτων, ώστε να έχουν το δικό τους στέκι θα ανοίξει τον Σεπτέμβριο 2018


 

Korais

Εις πολλάς πολλών επιστολάς, βλέπω υπογραφομένους τους επιστέλλοντας, «Ο πατριώτης δείνα».

Το λαμβάνουν, ως φαίνεται, συνώνυμον του «φιλόπατρις». Αλλά τοιαύτη σημασία εδόθη μόνον από τους Γάλλους, όχι από τους Έλληνας, εις την λέξιν «πατριώτης» (patriote).

Τούτο βέβαια δεν μας εμποδίζει να πολιτογραφήσωμεν την ξένην σημασίαν· ό,τι μας εμποδίζει, είναι το υπερήφανον και κομπώδες της υπογραφής.

Ο Γάλλος, επαινών τινά φιλόπατριν, τον ονομάζει δικαίως «πατριώτην» (patriote)· αλλά δεν τολμά να υπογράφεται αυτός «πατριώτης», ως ουδ' ήθελε τολμήσειν να υπογραφή «φιλόπατρις», ή «φιλοδίκαιος», αν η άδολος αγάπη της πατρίδος ην' αχώριστος από την αγάπην της δικαιοσύνης. Συγχωρείται όμως και εις αυτόν και εις κάθε άλλον να υπογραφή «πολίτης», αν ήναι αληθώς μέλος της πολιτείας.

Άλλο χειρότερον: Όστις από μας υπογράφεται «πατριώτης», όχι μόνον διαστρέφει την οποίαν έδιδαν οι Έλληνες εις την λέξιν σημασίαν, αλλά μεταβαίνει από τους Έλληνας εις τους δούλους και βαρβάρους.

«Πολίτην», ωνόμαζαν οι Αθηναίοι τον Αθηναίον συμπολίτην αυτών, και «πατριώτην» τον γεννημένον εις τας Αθήνας, βάρβαρον ή δούλον. «Πατριώται οι δούλοι Ελλήνων, πολίται δε, οι ελεύθεροι», λέγει ο Φώτιος.

Πατριώται, ωνομάζοντο ακόμη και μεταξύ των οι τοιούτοι βάρβαροι ή δούλοι. «Πατριώτης, ο βάρβαρος λέγεται τω βαρβάρω, και ου πολίτης», κατά τον αυτόν Φώτιον.

Άλλο χείριστον: Το «πατριώτης» εδίδετο ακόμη και εις τα άλογα ζώα, και εις αυτά τα άψυχα. Ο Κύρος, εις τον Ξενοφώντα, ονομάζει «ίππους πατριώτας» τους εντοπίους της Περσίας ίππους· εις τον Σοφοκλέα («Οιδίπους τύραννος», 1091) το όρος ο Κιθαιρών λέγεται «πατριώτης Οιδίπου», ήγουν, συντοπίτης ή συμπατριώτης του Οιδίποδος.

Περισσότερα Άρθρα...