greece365 days eot

Το πολυβραβευμένο σποτ του ΕΟΤ, “Greece: 365 - DayDestination”, αναδείχθηκε ανάμεσα σε 29 υποψηφιότητες, ως η καλύτερη τουριστική ταινία του κόσμου για το 2018 και κατέλαβε την πρώτη θέση στις προτιμήσεις του κοινού σε 136 χώρες, με σχεδόν διπλάσιους ψήφους από την αμέσως επόμενη υποψηφιότητα.

Συγκεκριμένα κατέκτησε το κορυφαίο βραβείο "People´s Choice" Award World´s Best Tourism Film 2018» της CIFFT (International Committee of Tourism Film Festivals).

Το βραβείο παρέλαβαν εκ μέρους του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ ο δημιουργός του σποτ Αντώνης Θεοχάρης Κιούκας και η προϊσταμένη υπηρεσίας του ΕΟΤ Αυστρίας Ελένη Μελιτά , σε ειδική τελετή απονομής στη Βιέννη. Ο κ. Κιούκας μετέφερε τις ευχαριστίες της υπουργού Τουρισμού Έλενας Κουντουρά και του γενικού γραμματέα του ΕΟΤ Κωνσταντίνου Τσέγα, για τη μεγάλη διάκριση της CIFFT και κάλεσε τους παρευρισκόμενους από όλο τον κόσμο να επισκεφτούν και να γνωρίσουν τους πανέμορφους προορισμούς της Ελλάδας 365 ημέρες τον χρόνο.

Η εξαιρετική αυτή διάκριση, 8η την φετινή χρονιά, αποτελεί το επιστέγασμα των προσπαθειών του ΕΟΤ να εφαρμόσει και να επικοινωνήσει με τον πλέον επιτυχή τρόπο την προώθηση και την προβολή της χώρας μας διεθνώς, ως παγκόσμιου ελκυστικού προορισμού για τουρισμό 365 ημέρες τον χρόνο, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων της εθνικής τουριστικής πολιτικής, που σχεδίασε το υπουργείο Τουρισμού και η υπουργός κα Έλενα Κουντουρά.

Το βράδυ της απονομής, η Πρεσβεία της Ελλάδας στην Βιέννη παρέθεσε δεξίωση προς τιμή της βραβευθείσας ταινίας, παρουσία του εκτελούντος χρέη Πρέσβη κ. Νικολάου Σαπουντζή. Στην δεξίωση παραβρέθηκαν βραβευθέντες σκηνοθέτες από όλο τον κόσμο, διευθυντές φεστιβάλ τουριστικών ταινιών, εκπρόσωποι οργανισμών τουρισμού άλλων χωρών και δημοσιογράφοι.

H CIFFT διοργανώνει 18 φεστιβάλ τουριστικών ταινιών σε όλο τον κόσμο, στοχεύοντας στην προώθηση της αριστείας ανάμεσα στις καλύτερες ταινίες που παράγονται για την προώθηση ενός προορισμού ή ενός τουριστικού προϊόντος.

Η υποβολή της υποψηφιότητας του ελληνικού σποτ στην Διεθνή Επιτροπή της CIFFT και η παρακολούθηση των αποτελεσμάτων, έγινε από το Γραφείο ΕΟΤ Αυστρίας όπου και η έδρα της CIFT.

Δείτε το βίντεο που πήρε το πρώτο διεθνές βραβείο:

argyr steki politismoy

Ο Δήμος Αργυρούπολης – Ελληνικού, δίνοντας έμφαση στον πολιτισμό και την καλλιτεχνική παιδεία των δημοτών του, εγκαινιάζει στις 10 Νοεμβρίου 2018 στις 7.30 μ.μ.,ένα πρωτοποριακό πολυχώρο, το Στέκι Πολιτισμού. 

'Όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Γιάννης Κωνσταντάτος, η δημιουργία αυτού του εναλλακτικού και ξεχωριστού χώρου, αποσκοπεί στη φιλοξενία όλων των ανθρώπων των τεχνών και των γραμμάτων, των πολιτιστικών τμημάτων και συλλόγων της περιοχής μας, αλλά και όσων αγαπούν τα πολιτιστικά δρώμενα.

Το υπερσύγχρονο Στέκι Πολιτισμού σχεδιάστηκε με πολύ μεράκι και προνοητικότητα, τόσο για τους ενήλικες όσο και τα μικρά παιδιά, έτσι ώστε όλοι να απολαμβάνουν σε αυτό, δημιουργικές και ευχάριστες ώρες. 

Διαθέτει αίθουσα δημιουργικής απασχόλησης για τα μικρά παιδιά, αλλά και αίθουσα μπιλιάρδου για όσους αγαπούν αυτή την ενασχόληση. 

Στο εντευκτήριο, που ουσιαστικά είναι ένας χώρος ευεξίας, μπορεί κανείς να απολαύσει τον καφέ του σε συνδυασμό με την υπέροχη θέα, καθώς και να παρακολουθήσει παραστάσεις, μουσικές, χορευτικές ή θεατρικές, αλλά και παρουσιάσεις βιβλίων.

Το Στέκι Πολιτισμού βρίσκεται στην οδό Αργυρουπόλεως 94-96 στον 3ο όροφο και στο πάρτι των εγκαινίων οι παρευρισκόμενοι θα χορέψουν τάνγκο και θα απολαύσουν ζωντανή μουσική από την Bronza Banda.

 

agia sofia

Η τεχνολογία αδυνατεί πολλές φορές να αποδώσει το μεγαλείο της πραγματικότητας,

Oμως και μόνο η προσπάθεια στην περίπτωση της ψηφιακής αναπαραγωγής ψαλμωδιών με την ακουστική της Αγίας Σοφίας προκαλεί ανατριχίλα...

Να σημειωθεί ότι, την εποχή του Ιουστινιανού η Αγία Σοφία είχε χίλιους κληρικούς, 80 πρεσβύτερους, 152 διακόνους, 40 διακόνισσες, 70 υποδιακόνους, 160 αναγνώστες, 25 ψάλτες και 75 θυρωρούς.

Ακούστε την ψηφιακή αναπαραγωγή, ψαλμωδιών, με την αυθεντική ακουστική της Αγίας Σοφίας, από τους επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Stranford, σε συνεργασία με την χορωδία Capella Romana.

koniordoy
Ενδεικτική τού πόσο σοβαρά λαμβάνει η κυβέρνηση τον εαυτό της είναι η τοποθέτηση της Λυδίας Κονιόρδου, τέως υπουργού Πολιτισμού με δάφνες αναποτελεσματικότητας, στη θέση της προέδρου του Δ.Σ. του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Ακόμη και εάν είναι συμβολική η τοποθέτηση της κ. Κονιόρδου σε αυτήν τη θέση, αφού εκείνο το «μη εκτελεστικό μέλος» που συνοδεύει τον τίτλο τής αναθέτει μια θέση διακοσμητική, ας φανταστούμε για λίγο πόσο σημαίνουσα θεωρεί τη διοίκηση ενός τοποσήμου που επανατοποθέτησε την Αθήνα –και τη χώρα– στον διεθνή χάρτη του πολιτισμού και της αστικής ψυχαγωγίας.

Κι αφού, λοιπόν, η Λυδία Κονιόρδου τα πήγε θαυμάσια στη θητεία της στο οικείο υπουργείο και... αποπέμφθηκε, η κυβέρνηση σκέφθηκε να της συμπεριφερθεί σαν παιδάκι που του πήραν το παγωτό – εξάλλου, με αυτήν ακριβώς την ελαφρότητα διοικούσε, τρόπος του λέγειν, το υπουργείο της.

Αφού την καθαίρεσε, η κυβέρνηση αποφάσισε να μην τη στενοχωρήσει έτι περαιτέρω και να της κάνει ένα δωράκι: μία διακοσμητική θέση, χηρεύσασα επί περίπου δύο έτη, άμα τη παραιτήσει του Γιώργου Κιμούλη (ο οποίος ούτε ως διακοσμητικός άντεξε), η οποία καθόλου δεν επηρέασε τη λειτουργία του ΚΠΙΣΝ, το οποίο είναι δομημένο σε θεμέλια σοβαρότητας.

Το θέμα, βέβαια, δεν είναι τι θα κάνει η τέως υπουργός σε αυτήν τη θέση. Αλλωστε, εκ της φύσεως της θέσης, δεν θα μπορεί να κάνει πολλά. Το ζήτημα είναι πόσο αυτή η κυβέρνηση σαρκάζει την ίδια τη σάρκα εκ της σαρκός της – πόσο μειώνει δημοσίως την προσωπικότητα των υποστηρικτών της – και πώς εκείνοι, ποιος ξέρει για ποιον λόγο, αποδέχονται αβίαστα αυτήν τη συμπεριφορά.
 
Αν δεν ήταν τραγικό, θα ήταν απλώς αστείο – στα όρια του γελοίου.
 
Kathimerini

 

agios dimitrios

Ο Άγιος Δημήτριος γεννήθηκε περί το 280 - 284 μ.Χ. και μαρτύρησε επί των αυτοκρατόρων Διοκλητιανού και Μαξιμιανού το 303 μ.Χ. ή το 305 μ.Χ. ή (το πιο πιθανό) το 306 μ.Χ.

Ο Δημήτριος ήταν γόνος αριστοκρατικής οικογένειας στη Θεσσαλονίκη. Σύντομα ανελίχθηκε στις βαθμίδες του Ρωμαϊκού στρατού με αποτέλεσμα σε ηλικία 22 ετών να φέρει το βαθμό του χιλιάρχου.

Ως αξιωματικός του ρωμαϊκού στρατού κάτω από τη διοίκηση του Τετράρχη (και έπειτα αυτοκράτορα) Γαλερίου Μαξιμιανού, όταν αυτοκράτορας ήταν ο Διοκλητιανός, έγινε χριστιανός και φυλακίστηκε στην Θεσσαλονίκη το 303 μ.Χ., διότι αγνόησε το διάταγμα του αυτοκράτορα Διοκλητιανού «περί αρνήσεως του χριστιανισμού». Μάλιστα λίγο νωρίτερα είχε ιδρύσει κύκλο νέων προς μελέτη της Αγίας Γραφής.

Στη φυλακή ήταν και ένας νεαρός χριστιανός ο Νέστορας , ο οποίος θα αντιμετώπιζε σε μονομαχία τον φοβερό μονομάχο της εποχής Λυαίο. Ο νεαρός χριστιανός πριν τη μονομαχία επισκέφθηκε τον Δημήτριο και ζήτησε τη βοήθειά του. Ο Άγιος Δημήτριος του έδωσε την ευχή του και το αποτέλεσμα ήταν ο Νέστορας να νικήσει το Λυαίο και να προκαλέσει την οργή του αυτοκράτορα. Διατάχθηκε τότε να θανατωθούν και οι δύο, Νέστορας και Δημήτριος. 

Οι συγγραφείς εγκωμίων του Αγίου Δημητρίου, Ευστάθιος Θεσσαλονίκης, Γρηγόριος ο Παλαμάς και Δημήτριος Χρυσολωράς, αναφέρουν ότι το σώμα του Αγίου ετάφη στον τόπο του μαρτυρίου, ο δε τάφος μετεβλήθη σε βαθύ φρέαρ που ανέβλυζε μύρο, εξ ου και η προσωνυμία του Μυροβλήτου.

Στις βυζαντινές εικόνες αλλά και στη σύγχρονη αγιογραφία ο Άγιος Δημήτριος παρουσιάζεται αρκετές φορές ως καβαλάρης με κόκκινο άλογο (σε αντιδιαστολή του λευκού αλόγου του Αγίου Γεωργίου) να πατά τον άπιστο Λυαίο.

Σήμερα ο Άγιος Δημήτριος τιμάται ως πολιούχος Άγιος της Θεσσαλονίκης. όπως και στιςΕλασσόνα, Λαγκαδάς, Ναύπακτος, Σιάτιστα, Μικρός Βάλτος Κορίνθου, Άγιος Δημήτριος Αττικής, Αυλώνας Αττικής, Χρυσούπολη, Αλμυρός, Κολινδρός, Πετρούπολη, Κερατέα

Ένα από τα πολλά θαύματα του Αγίου είναι και το εξής. Το 1823 μ.Χ. οι Τούρκοι που ήταν αμπαρωμένοι στην Ακρόπολη της Αθήνας ετοίμαζαν τα πυρομαχικά τους για να χτυπήσουν με τα κανόνια τους, τους Έλληνες που βρισκόντουσαν στον ναό του Αγίου Δημητρίου, μα ο Άγιος Δημήτριος έκανε το θαύμα του για να σωθούν οι Χριστιανοί και η πυρίτιδα έσκασε στα χέρια των Τούρκων καταστρέφοντας και τμήμα του μνημείου του Παρθενώνα.

Για να θυμούνται αυτό το θαύμα, ο ναός λέγεται από τότε Άγιος Δημήτριος Λουμπαρδιάρης, από την λουμπάρδα δηλαδή το κανόνι των Τούρκων που καταστράφηκε.

Ἀπολυτίκιον 
Ἦχος γ’.
Μέγαν εὕρατο ἐv τοῖς κιvδύvοις, σὲ ὑπέρμαχοv, ἡ οἰκουμένη, Ἀθλοφόρε τὰ ἔθνη τροπούμενον. Ὡς οὖν Λυαίου καθεῖλες τὴν ἔπαρσιν, ἐν τῷ σταδίῳ θαῤῥύvας τὸν Νέστορα, οὕτως Ἅγιε, Μεγαλομάρτυς Δημήτριε, Χριστὸν τὸν Θεὸν ἱκέτευε, δωρήσασθαι ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.

Κοντάκιον
Ἦχος β’. Αὐτόμελον.
Τοῖς τῶv ἰαμάτωv σου ῥείθροις Δημήτριε, τὴv Ἐκκλησίαν Θεὸς ἐπορφύρωσεv, ὁ δούς σοι τὸ κράτος ἀήττητοv, καὶ περιέπωv τὴν πόλιv σου ἄτρωτοv· αὐτῆς γὰρ ὑπάρχεις τὸ στήριγμα.

Κάθισμα
Ἦχος πλ. δ’. Τὴν Σοφίαν καὶ Λογον.
Εὐσεβείας τοῖς τρόποις καταπλουτῶν, ἀσεβείας τὴν πλάνην καταβαλών, Μάρτυς κατεπάτησας, τῶν τυράννων τὰ θράση, καὶ τῷ θείῳ πόθῳ, τὸν νοῦν πυρπολούμενος, τῶν εἰδώλων τὴν πλάνην, εἰς χάος ἐβύθισας· ὅθεν ἐπαξίως, ἀμοιβὴν τῶν ἀγώνων, ἐδέξω τὰ θαύματα, καὶ πηγάζεις ἰάματα, Ἀθλοφόρε Δημήτριε, πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, τῶν πταισμάτων ἄφεσιν δωρήσασθαι, τοῖς ἑορτάζουσι πόθῳ, τὴν ἁγίαν μνήμην σου.

Ἕτερον Κάθισμα
Βασιλεῖ τῶν αἰώνων εὐαρεστῶν, βασιλέως ἀνόμου πᾶσαν βουλήν, ἐξέκλινας Ἔνδοξε, καὶ γλυπτοῖς οὐκ ἐπέθυσας· διὰ τοῦτο θῦμα, σαυτὸν προσενήνοχας, τῷ τυθέντι Λόγῳ ἀθλήσας στερρότατα· ὅθεν καὶ τῇ λόγχῃ, τὴν πλευρὰν ἐξωρύχθης, τὰ πάθη ἰώμενος, τῶν πιστῶς προσιόντων σοι, Ἀθλοφόρε Δημήτριε, πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, τῶν πταισμάτων ἄφεσιν δωρήσασθαι, τοῖς ἑορτάζουσι πόθῳ, τὴν ἁγίαν μνήμην σου.

Μεγαλυνάριον
Τὸν μέγαν ὁπλίτην καὶ ἀθλητήν, τὸν στεφανηφόρον, καὶ ἐν μάρτυσι θαυμαστόν, τὸν λόγχῃ τρωθέντα, πλευρὰν ὡς ὁ δεσπότης, Δημήτριον τὸν θεῖον ὕμνοις τιμήσωμεν.

Ἕτερον Μεγαλυνάριον
Φύλαττε τοὺς δούλους σου ἀθλητά, μάρτυς μυροβλύτα τοὺς ὑμνοῦντάς σε εὐσεβῶς, καὶ ρῦσαι κινδύνων καὶ πάσης ἄλλης βλάβης, Δημήτριε τρισμάκαρ ταῖς ἱκεσίαις σου.

aidonia tafos

Εναν από τους μεγαλύτερους θαλαμοειδείς τάφους της πρώιμης μυκηναϊκής περιόδου και μάλιστα ασύλητο, αποκάλυψε η αρχαιολογική έρευνα στα Αηδόνια Νεμέας.

Όπως ενημερώνει το υπουργείο Πολιτισμού, ο νέο-αποκαλυφθείς τάφος διακρίνεται για τον βραχύ πλην ιδιαίτερα φαρδύ δρόμο, το επίσης βραχύ και ευρύ στόμιο και τον κυκλικής-ελλειψοειδούς κάτοψης θάλαμο, με διαστάσεις που κατά τόπους προσεγγίζουν και σε άλλους ξεπερνούν τα έξι (6) μέτρα.

Τόσο η είσοδος όσο και ο θάλαμος παρουσιάζουν μορφολογικές συγγένειες με τους μεσαίου μεγέθους θολωτούς τάφους της πρώιμης μυκηναϊκής περιόδου.

Στο δάπεδο του ταφικού θαλάμου λαξεύθηκαν τέσσερις μεγάλοι λάκκοι, καλυμμένοι με μεγαλιθικές πλάκες, ένα ακόμη στοιχείο που παραπέμπει στους πρώιμους μυκηναϊκούς θολωτούς τάφους. Στους λάκκους αυτούς ερευνήθηκαν οι παλαιότερες ταφές, που συνοδεύονταν από πήλινα επιτραπέζια και αποθηκευτικά αγγεία, ορισμένα εκ των οποίων μνημειώδη, όπως ένα σύνολο από πιθαμφορείς του “ανακτορικού ρυθμού” με συμβολική διακόσμηση, εμπνευσμένη από τον φυτικό και τον θαλάσσιο κόσμο.

Βρέθηκαν ακόμη χάλκινα μαχαίρια, εγχειρίδια και ξίφη καθώς και πολυάριθμες αιχμές βελών από χαλκό, οψιανό και πυριτόλιθο. Συνελέγησαν επίσης κοσμήματα, χάντρες περιδεραίων από ποικίλες πρώτες ύλες, περόνες και άλλα αντικείμενα γοήτρου, όπως σφραγιδόλιθοι. 

Η χρήση του μνημείου εξακολουθεί και κατά την ύστερη μυκηναϊκή περίοδο (περίπου 1400-1200 π.Χ.), οπότε χρονολογούνται οι ταφές που βρέθηκαν απευθείας επί του δαπέδου του τάφου, απλούστερα κτερισμένες συγκριτικά με αυτές της πρώιμης μυκηναϊκής. Η ανασκαφή τεκμηρίωσε ακόμη ότι μετά τη χρήση του τάφου κατά την μυκηναϊκή περίοδο ακολούθησε η κατάρρευση τμήματος της οροφής του θαλαμοειδούς τάφου και ο σχηματισμός βραχοσκεπής, που ήταν ορατή πριν από την έναρξη της έρευνας.

Η εντατική χρήση της θέσης αυτής τόσο στην αρχαϊκή-πρώιμη κλασική περίοδο όσο και στους ρωμαϊκούς αυτοκρατορικούς χρόνους καθώς και στην μετάβαση από την μέση στην ύστερη βυζαντινή περίοδο συντέλεσε στην συσσώρευση παχύτατων αποθέσεων, οι οποίες εν πολλοίς διατήρησαν το μυκηναϊκό μνημείο απαραβίαστο.

Η ανεύρεση του ασύλητου θαλαμοειδούς τάφου στα Αηδόνια και η διεπιστημονική μελέτη των ταφικών συνόλων θα ρίξουν νέο φως στον χαρακτήρα της τοπικής άρχουσας τάξης της πρώιμης μυκηναϊκής περιόδου. Ο αρχαιολογικός χώρος των Αηδονίων εμπλουτίζεται με έναν επί πλέον, μνημειώδη, θαλαμοειδή τάφο και με τεκμήρια για την χρήση του χώρου σε επιμέρους περιόδους των αρχαίων και μεσαιωνικών χρόνων.

Όπως επισημαίνει το υπουργείο Πολιτισμού, το μυκηναϊκό νεκροταφείο των Αηδονίων εντοπίστηκε πριν από τέσσερις περίπου δεκαετίες, έπειτα από την εκτεταμένη σύλησή του, και έγινε ευρύτερα γνωστό την δεκαετία του 1990, έπειτα από τον συσχετισμό του με ένα ιδιαίτερο σύνολο μυκηναϊκών κοσμημάτων που ενώ επρόκειτο να πωληθεί στο εξωτερικό επαναπατρίστηκε και εκτίθεται στο Μουσείο Νεμέας.

Η ανασκαφή της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας που μεσολάβησε της σύλησης και του επαναπατρισμού έφερε στο φως μία συστάδα από 16 θαλαμοειδείς τάφους, λαξευμένους στον βράχο της περιοχής και αποτελούμενους από τρία τμήματα: τον δρόμο, το στόμιο και τον ταφικό θάλαμο. Το μυκηναϊκό νεκροταφείο των Αηδονίων ερευνάται εκ νέου τα τελευταία χρόνια από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κορινθίας, έπειτα από σχετική άδεια του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, υπό την Διεύθυνση του Δρος. Κωνσταντίνου Κίσσα, τέως Προϊσταμένου της Υπηρεσίας και Επίκουρου Καθηγητή του Πανεπιστημίου του Graz και με βασική συνεργάτιδα την Δρα. Kim Shelton, Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Berkeley και Διευθύντρια του Κέντρου Νεμέας για την Κλασική Αρχαιολογία.

akropoli propylaia

Ούτε οι Γερμανοί, ούτε οι Ιταλοί, ούτε οι Βούλγαροι το τόλμησαν στην τριεθνή Κατοχή της χώρας το 1941-1944. Μόνο με την λεηλασία του Ιράκ το 2003 συγκρίνεται αυτό που δέχθηκε η κυβέρνηση ΣΥΡΖΑ-ΑΝΕΛ: Η διαχείριση πάνω από 10.000 ελληνικών μνημείων και κρατικών ακινήτων μεταβιβάζονται για διαχείρισή τους στο Υπερταμείο, δηλαδή τους δανειστές!

Σχεδόν όλα τα μουσεία και τα αρχαιολογικά μνημεία της χώρας, περιλαμβανομένης της Ακρόπολης, του μουσείου της Ακροπολης, του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, του μουσείου της αρχαίας Ολυμπίας κλπ.

Η διαχείριση των μνημείων περιλαμβάνεται στην συνθήκη παραχώρησης της δημοσιας περιουσίας στο ΤΑΙΠΕΔ μέχρι το 2115, την οποία πέρασε μέσα σε μια μέρα η κυβέρνηση!

Ο κατάλογος των 10.000 μνημείων και των ακινήτων που εκχωρούνται δεν τα περιλαμβάνει ονομαστικά για ευνόητους λόγους, αλλά με τους κωδικούς ΚΑΕ που είναι εγγεγραμμένα στο Κτηματολόγιο.

Μόνο στην Κρήτη (όπως προκύπτει από ερώτηση των βουλευτών Βασίλη Κεγκέρογλου (ΚΙΝΑΛ) και Λευτέρη Αυγενάκη και Γιάννη Κεφαλογιάννη (ΝΔ)) προκύπτει ότι οι δανειστές παίρνουν για 100ετή εκμετάλλευση 417 ακίνητα από όλη την Κρήτη και συγκεκριμένα 177 στο Ηράκλειο, 31 στο Ρέθυμνο, 191 στα Χανιά και 18 στο Λασίθι.

Ορισμένα από αυτά:

– Τμήματα των Ενετικών Τειχών στο Ηράκλειο
– Η Κνωσσός,
– Η Πύλη του Αγίου Γεωργίου,
– Η είσοδος της Σαμπιονάρα,
– Το Παγκρήτιο στάδιο,
– Το αρχαιολογικό μουσείο Ηρακλείου κλπ.

Θα αντιδράσει κανείς; Τώρα, πλέον, είναι αργά: Εχει περάσει από την Βουλή!

Με την ανακοίνωση που εξέδωσε το βράδυ της Τετάρτης, το υπουργείο Οικονομικών παραδέχεται ότι πρόκειται για 10.119 μνημεία και ακίνητα του δημοσίου τα οποία εκχωρούνται μέχρι και το 2115 μ.Χ.!-

Επιβεβαιώνει ότι τα 10.119 ακίνητα ζήτησε και τα πήρε το Υπερταμείο, χωρίς κανείς να ρωτήσει ή να συμβουλευθεί προηγουμένως κανέναν τοπικό φορέα, αρχή ή υπηρεσία.

- Ομολογεί ότι έχουν γίνει λάθη, αλλά ξεχνάει ότι ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών όρισε -με υπουργική απόφαση- ειδική επιτροπή με "υπερεξουσίες" που επί σχεδόν ένα χρόνο έκανε την έρευνα και διάλεγε τα ακίνητα, σε όλα τα μητρώα Ακινήτων της χώρας.

- Υποστηρίζει ότι τα λάθη αυτά «διορθώνονται» (σ.σ.: πώς;) και δεν θα μεταβιβαστούν ακίνητα «που δεν πρέπει», όπως η Ακρόπολη, χωρίς όμως να ξεκαθαρίζει ποιος τελικά είναι αρμόδιος να κάνει αυτόν τον έλεγχο και ποιος θα διασφαλίσει τα ακίνητα.

Η απόφαση που τα περιείχε ήταν «κρυπτογραφημένη» σε 84 σελίδες ΦΕΚ με 10.119 12ψήφιους κωδικούς αριθμούς Κτηματολογίου, στους οποίους ελάχιστοι μπορούν να έχουν πρόσβαση, χωρίς κανένα άλλο στοιχείο που να περιγράφει ποια ακίνητα είναι αυτά.

Προσπερνώντας, δε, πως εκχωρεί ακίνητα για 99 χρόνια στο υπό ξένη διοίκηση Υπερταμείο, το υπουργείο Οικονομικών θεωρεί ακόμα και ότι η μεταβίβαση ήταν λίγο-πολύ γνωστή από την Έκθεση Συμμόρφωσης των θεσμών, αν και τα συγκεκριμένα κείμενα είναι γραμμένα στα αγγλικά και δεν έχουν φτάσει ποτέ στην Βουλή, ούτε έχουν διανεμηθεί ή αναρτηθεί ηλεκτρονικά στον ιστότοπο του υπουργείου Οικονομικών (μόνον στης Κομισιόν και του ESM), καθώς αποτελούσαν μέρος της διαπραγμάτευσης με τους δανειστές, «λεπτομέρειες» της οποίας η κυβέρνηση απέφευγε πάντα να δημοσιοποιήσει, ακόμα και όταν γίνονταν σχετικές ερωτήσεις στην Βουλή.

pronews

Περισσότερα Άρθρα...