Μόλις έναν μήνα μετά την ανακοίνωση της διαμεσολαβητικής δράσης που θα αναλάβει η UNESCO προς τη βρετανική πλευρά για το ζήτημα του επαναπατρισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα,  αρθρογράφος των βρετανικών Times έρχεται να δώσει περαιτέρω βαρύτητα στην χρονίζουσα υπόθεση με πύρινο άρθρο του, στο οποίο τάσσεται ανοικτά και εμφαντικά υπέρ της επιστροφής τους στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, γράφει:

«Επισκέφθηκα το Βρετανικό Μουσείο και πέρασα από μία από τις μεγαλύτερες συλλογές του, τους θησαυρούς του Παρθενώνα. Αποτελούνται από μεγάλα τμήματα της ζωφόρου, που αρχικά περιέβαλε τον σηκό, 15 από τις 92 μετόπες, μορφές από τα αετώματα και άλλα γλυπτά.

Ολα αυτά είναι γνωστά ως Ελγίνεια επειδή τα πήρε τον 19ο αιώνα ο λόρδος Ελγιν, ο πρεσβευτής της Βρετανίας στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Τα πούλησε στη Βουλή, η οποία τα προσέφερε στο μουσείο. Το μουσείο συμφωνεί, ότι το σκόρπισμα των θησαυρών του Παρθενώνα επιτρέπει να λέγονται διαφορετικές και συμπληρωματικές ιστορίες για τα γλυπτά που έχουν διασωθεί.

Είναι σα να σκίσει κάποιος την έκδοση με το σύνολο των έργων του Σαίξπηρ και να μοιράσει μεμονωμένες σελίδες, ούτε καν ολόκληρα έργα ή σκηνές. Το Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα φέρνει τους σύγχρονους επισκέπτες όσο πιο κοντά γίνεται στο ενοποιημένο αριστούργημα. Τα Γλυπτά σίγουρα πρέπει να στεγαστούν εκεί.

Τα εύσημα ανήκουν στον λόρδο Κόλιν Ρένφριου (σ.σ.: γνωστό καθηγητή Αρχαιολογίας που μάχεται κατά της αρχαιοκαπηλίας) που έσπειρε αμφιβολίες. Είναι μια πρόοδος για τον πολιτισμό το γεγονός ότι οι αρχαιότητες τώρα αντιμετωπίζονται περισσότερο ως πολιτιστικοί θησαυροί παρά ως εμπορικά λάφυρα και ελπίζω ότι θα είναι και κάτι περισσότερο από αυτό».


 

Πρέπει να πιστέψουμε όλοι στην δύναμη που κρύβουμε μέσα μας όλοι οι Έλληνες.

Αν το κάνουμε αυτό πιστεύω οτι θα εκπλαγούμε από το τι είμαστε ικανοί να κάνουμε.

 

Αλλοίμονο, αδελφέ μου

Με τυφλωμένα τα μάτια σου

Στα κίβδηλα οράματά τους

Τη μέρα πως να νοιώσεις;

 

Αλλοίμονο, αδελφέ μου

Με σφαλισμένα τ' αυτιά σου

Από τα λόγια τα πλάνα τους

Την Αλήθεια πως να δεις;

 

Στεφάνι ελευθερίας πως να δρέψεις

Φυλακισμένος στους φόβους σου;

Στεφάνι δόξας ποτέ δεν θα φορέσεις

Ασάλευτος αν μείνεις στη βολή σου.

 

Σήκω,

Το κάλεσμα της Πίνδου σε φωνάζει

Η φλόγα του αίματός σου, σε διατάζει

 

Σήκω,

Οι παιάνες σου ανήκουν, όχι το λύγισμα

Τη λευτεριά σου πίσω ζήτα μ’ όποιο τίμημα.... 

(Μικρό απόσπασμα από την ΩΔΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, Β.Γ).

 

 

Αγαπάει την Αθήνα υπερβολικά και η αγάπη του αυτή έδωσε την έμπνευση στον φωτογράφο Daniel Rhodes ποθ δημιούργησε ένα υπέροχο, περίπου τρίλεπτο, time-lapse video που περιλαμβάνει 8.364 φωτογραφίες.!!

Οι φωτογραφίες έχουν όλες τραβηχθεί με μία Canon 600D: Lens - (Sigma 18-250mm HSM Macro) και ο ίδιος γράφει: Intro logo sketch by Eleftherios Matthaios (behance.net/LelosLovesYou) και Special thanks to Alexandros Panagiotou for the juggling scene :)

Μουσική: Constantin Rupf - Inside

Χριστίνα Παπαδάκη

Ύστερα από δέκα χρόνια «σιωπής» και αφού ολοκληρώθηκαν οι απαραίτητες εργασίες ανακαίνισης, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ανοίγει τις πύλες του στο κοινό και σηκώνει αυλαία. 

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 22 Οκτωβρίου, παρουσία του προέδρου της Δημοκρατίας, Κάρολου Παπούλια, και του πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά. 

Η τελετή θα πλαισιωθεί από καλλιτεχνικές εκδηλώσεις εξαήμερης διάρκειας.

Το ιστορικό θέατρο που εγκαινιάστηκε ακριβώς πριν από 118 χρόνια, επί δημαρχίας Θεόδωρου Ρετσίνα, έχει φιλοξενήσει παραστάσεις των σημαντικότερων Ελλήνων σκηνοθετών (Ροντήρη, Κουν, Σολομού, Σεβαστίκογλου, Ευαγγελάτου, Μινωτή κ.α.), ενώ στη σκηνή του έχουν εμφανιστεί μερικές από τις μεγαλύτερες μορφές του ελληνικού θεάτρου (Ταβουλάρης, Αρνιωτάκης, Κυβέλη, Κοτοπούλη, Παξινού, Μινωτής, Βεάκης, Λογοθετίδης, Κατράκης, Χορν, Λαμπέτη, Αρώνη, Καρέζη κ.α). Γι αυτό και η τωρινή προσμονή για τη «δεύτερη ζωή» του από τους ανθρώπους της θεατρικής οικογένειας είναι μεγάλη, μαζί και οι προσδοκίες.

«Με πίστη, όραμα και αντοχή διεκδικώ το Δημοτικό Θέατρο να βρει τη θέση του στην πόλη, να γίνει μοχλός δημιουργίας και σχεδιασμού για την πολιτιστική αναγέννηση της πόλης του Πειραιά και σημείο συνάντησης των πολιτών της. Υπάρχουν υψηλές προσδοκίες, μένει να δούμε πώς θα ανταποκριθεί ο κόσμος» δήλωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής, Τάκης Τζαμαργιάς. 

Πρόθεση του -όπως είπε- είναι, παρά τη στενότητα χρόνου και στο πλαίσιο της μονοετούς θητείας του, το πρόγραμμα να έχει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που αναλογούν στη μεγαλοσύνη του χώρου.

«Το Δημοτικό Θέατρο είναι η σημαία Πολιτισμού του Πειραιά μας, όπως ο Πολιτισμός είναι η σημαία της Ελλάδας. Είναι το σύμβολο της ελπίδας και της αισιοδοξίας στην εποχή του γκρίζου και της κρίσης. [...] Σηματοδοτεί την ιστορία της πόλης μας, τη δυναμική του Πειραιά, την επανεκκίνηση της Ελλάδας. Φιλοδοξία και στόχος μας είναι να αγκαλιάσουν το Δημοτικό Θέατρο όλοι οι Έλληνες» είπε ο δήμαρχος Πειραιά, Βασίλης Μιχαλολιάκος.

Η θεματική του για φέτος επικεντρώνεται, στην αρχιτεκτονική και καλλιτεχνική του ιστορία ως αντανάκλασης της ιστορίας της πόλης και του λιμανιού της.

«Επιδιώκουμε έναν ζωντανό χώρο, ένα λιμάνι στον πολιτισμό με στοχευμένες δράσεις πολλαπλών κατευθύνσεων, με γεγονότα για όλες τις ηλικίες με έμφαση κυρίως στους νέους, που να λαμβάνει σοβαρά υπόψη του την εντοπιότητα, αλλά και χωρίς να περιορίζεται σε αυτήν, προβάλλοντας όλες τις μορφές τέχνης με προεξάρχουσα την τέχνη του Διονύσου» είπε ο κ. Τζαμαργιάς.

Βίντεο, μουσική, θέατρο, τραγούδια, έκθεση φωτογραφίας περιλαμβάνονται στον εξαήμερο εορτασμό των εγκαινίων που επιμελείται ο Φωκάς Ευαγγελινός, ενώ η σκηνογράφος Εύα Νάθενα έχει αναλάβει την εικαστική επιμέλεια της εκδήλωσης.

«Δρόμοι του Πειραιά» είναι ο τίτλος της παράστασής του Φ. Ευαγγελινού, με την οποία το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, ανοίγει την αυλαία του με τη συμμετοχή γνωστών ηθοποιών, ανάμεσά τους ο Γιάννης Μπέζος, η Ελένη Κοκκίδου, ο Δημήτρης Λιγνάδης και ο Γιάννης Ζουγανέλης.

Έκαστος θα πει κι ένα τραγούδι για τον Πειραιά, διασχίζοντας μουσικά έναν αιώνα, περνώντας από ένα απόσπασμα οπερέτας σε λαϊκά ακούσματα, κι από «Τα παιδιά του Πειραιά» του Μάνου Χατζιδάκι στα «Λιμάνια» της Ευανθίας Ρεμπούτσικα.

Σημειώνεται ότι αμέσως μετά τα εγκαίνια η παράσταση θα επαναληφθεί από τις 24 έως και τις 27 Οκτωβρίου.

 

Ρεπερτόριο 2013-2014

Η «Ιλιάδα» του Στάθη Λιβαθινού θα είναι από τις πρώτες παραγωγές που θα φιλοξενηθούν στη σκηνή του θεάτρου. 

Μια φορά την εβδομάδα, κάθε Τετάρτη πρωί, η παράσταση του ομηρικού έπους θα απευθύνεται αποκλειστικά σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων.

Για τη συνέχεια προγραμματίζονται: η όπερα για «Νεανικά Αυτιά» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής «Το Μαγικό Βιολί» σε σκηνοθεσία Νίκου Ξανθούλη, η παράσταση του Θεάτρου του Νέου Κόσμου με τίτλο «Η ρομαντική μου ιστορία» σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου και η τρίπρακτη οπερέτα σε μουσική και λιμπρέτο του Θεόφραστου Σακελλαρίδη «Η κόρη της Καταιγίδος» που είχε παρουσιαστεί το 2011 στο Φεστιβάλ Αθηνών.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται τον Ιανουάριο ο «Άμλετ» του Σέξπηρ σε ένα «one man show» από τον Αιμίλιο Χειλάκη σε μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά και τον Φεβρουάριο η παράσταση «Μαμά η ζωή είναι αγρίως απίθανη» σε σκηνοθεσία Αγγελας Μπρούσκου.

Μέσα στον χειμώνα του 2014 μεταξύ άλλων σχεδιάζεται και η συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και τον Θόδωρο Αμπαζή της «Όπερας της Πεντάρας» των Μπρεχτ-Βάιλ.

Έχουν κληθεί, επίσης για να συνεργασθούν με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και η ομάδα «Οι Όπερες των Ζητιάνων». Τον Ιούνιο σε συνεργασία με το φεστιβάλ Αθηνών θα πραγματοποιηθεί και ένα αφιέρωμα στον Γιάννη Τσαρούχη υπό τον τίτλο «Τρωάδες».

Από μουσικής πλευράς τώρα, το «παρών» θα δώσει η Καμεράτα με συναυλίες τις μέρες των Χριστουγέννων (23, 27/12).

Στη διάρκεια της χρονιάς θα πραγματοποιηθούν συναυλίες μεγάλων συνθετών (Θεοδωράκη, Ξαρχάκου, Παπαδηµητρίου) καθώς και μουσικοί κύκλοι µε την συνεργασία της Καµεράτας και της ΚΟΑ.

Τέλος, ανάμεσα στους στόχους είναι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά να γίνει το κέντρο παράλληλων δράσεων που θα εξαπλωθούν σε όλη την πόλη από το Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά, ως τις προβλήτες του ΟΛΠ, και τον Σταθµό Τρένων ΟΣΕ.

Ανάμεσα σε αυτές συγκαταλέγεται και η παράσταση- παρέµβαση του Εθνικού Θεάτρου «Αντιγόνη» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Τ. Τζαµαργιά.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές, ο Τάκης Τζαμαργιάς ανέφερε ότι τα εισιτήρια θα κινούνται από 8 έως 18 ευρώ, ενώ τις Πέμπτες το εισιτήριο θα είναι πιο φθηνό.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ένα βίντεο που μέσα σε 12 λεπτά δείχνει σε ολόκληρο τον κόσμο τι πρεσβεύει η λέξη Ελληνισμός, μας υπενθυμίζει γιατί πρέπει να είμαστε υπερήφανοι που είμαστε Έλληνες

Όταν μια προσπάθεια έχει αγάπη και μεράκι τότε έχει αυτό το αποτέλεσμα. Με αφορμή την εκδήλωση "Coming Together In Skokie: A Celebration of Greek Culture 2013" που λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο στο Skokie, έξω από το Σικάγο, Ελληνοαμερικανοί δημιούργησαν ένα εξαιρετικό 12λεπτο βίντεο.

Σε αυτό, εννέα Ελληνοαμερικανοί μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους, προσπαθώντας να εξηγήσουν το τι σημαίνει να είσαι Έλληνας.

Το βίντεο έχει τίτλο, "What it means to be greek"- "Τι σημαίνει να είσαι Έλληνας" και δημιουργοί του είναι ο Ivan Silverberg και η Γεωργία Ταξάκη.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 2010, με σκοπό να διερευνήσει σε βάθος μια διαφορετική κουλτούρα κάθε χρόνο.

Η φετινή χρονιά είναι αφιερωμένη στη χώρα μας και την ανάδειξη του Ελληνικού πολιτισμού μέσα από διάφορες συζητήσεις, τρόφιμα, Ελληνικές ταινίες, μουσική και χορό.

Στο μικρο Skokie κατοικούν περίπου 60.000 κόσμου και είναι ένα πρότυπο πολυπολιτισμικής κοινωνίας.

Περισσότερες πληροφορίες για την εκδήλωση μπορείτε να βρείτε στη σελίδα της εκδήλωσης Coming Together In Skokie στο Facebook.


What it means to Be Greek by stefanelonikitelo

Θεός της Αρχαίας Ελλάδας διχάζει τους σύγχρονους Παλαιστινίους

Ενα χάλκινο άγαλμα του θεού Απόλλωνα, το οποίο βρέθηκε στις ακτές της Λωρίδας της Γάζας, έχει γίνει το Μήλον της Εριδος μεταξύ της Χαμάς και της Παλαιστινιακής Αρχής, με την πρώτη να θέλει να το πουλήσει και τη δεύτερη να επιδιώκει να παραμείνει στη γη της Παλαιστίνης ως μέρος της πολιτιστικής της κληρονομιάς.

Η ιστορία του χάλκινου Απόλλωνα ήρθε στο φως της δημοσιότητας από την ιταλική εφημερίδα «La Repubblica». Το άγαλμα, που χρονολογείται από τον 4ο αιώνα π.Χ., ανακαλύφθηκε τυχαία στα μέσα Σεπτεμβρίου από έναν Παλαιστίνιο ψαρά.

Ο Μουνίρ ψάρευε κοντά στις ακτές της κωμόπολης Ντέιρ αλ Μπαλάχ στη Λωρίδα της Γάζας, όταν στα δίχτυα του πιάστηκε το ηλικίας 2.500 ετών άγαλμα. Αφού το έκρυψε στο σπίτι του, έκοψε ένα δάχτυλο και το περιέφερε ως δείγμα αναζητώντας αγοραστή. Σύντομα όμως ο Μουνίρ έγινε αντιληπτός από τους ανθρώπους της Χαμάς, με αποτέλεσμα ο ίδιος να συλληφθεί και το άγαλμα να κατασχεθεί.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ιταλικής εφημερίδας, τα στελέχη της οργάνωσης επιδιώκουν να πουλήσουν το άγαλμα στη μαύρη αγορά, αφενός γιατί το θεωρούν άσεμνο (το Ισλάμ απαγορεύει τα αγάλματα και ειδικά τα γυμνά) και αφετέρου διότι η πώλησή του θα έδινε οικονομική ανάσα στην οργάνωση, καθώς εικάζουν ότι η αξία του κυμαίνεται μεταξύ 20 και 40 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η προοπτική αυτή όμως προκαλεί την αντίδραση της Παλαιστινιακής Αρχής, που θέλει το άγαλμα να παραμείνει στη Γάζα. «Αν βγει έξω από τη Λωρίδα, δεν θα μπορούμε να το ξαναπάρουμε, γιατί η Παλαιστίνη δεν είναι ακόμη κράτος και δεν είμαστε αποδεκτοί από την Interpol» δηλώνει ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Χαμντάν Τάχα και προσθέτει: «Ο μόνος τρόπος να σώσουμε τον Απόλλωνα της Γάζας είναι να πούμε την ιστορία του και να κυκλοφορήσουν οι φωτογραφίες του, ώστε κανείς να μην μπορεί να πει ότι δεν ήξερε από πού προέρχεται».

Espresso

Σε μια σημαντική στιγμή για την εξέλιξη της προσπάθειας της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα γίνεται η Διεθνής Σύσκεψη των επί μέρους επιτροπών την Κυριακή 6 Οκτωβρίου στην Αθήνα.

Μετά τη συνάντηση που είχε ο υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού με τη γενική διευθύντρια της UNESCO τον Ιούλιο στο Παρίσι, κατά την οποία ο κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος ζήτησε από την Ιρίνα Μπόκοβα να ασκήσει την προσωπική και θεσμική επιρροή της προκειμένου να δρομολογηθεί η διαδικασία της Διαμεσολάβησης με τη βρετανική πλευρά, ο κορυφαίος αυτός διεθνής πολιτιστικός οργανισμός απηύθυνε επιστολή προς τον Βρετανό Υπουργό Εξωτερικών κ. Ουίλιαμ Χαγκ, τη Βρετανίδα Υπουργό Πολιτισμού κα Μαρία Μίλερ και τον Διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου κ. Ρόμπερτ Νιλ Μακ Γκρέγκορ. Με την επιστολή αυτή οι Βρετανοί αξιωματούχοι ενημερώνονται επισήμως για το αίτημα της ελληνικής πλευράς να προχωρήσει η διαδικασία της Διαμεσολάβησης, ώστε να επιτευχθεί μια ρύθμιση της διαφοράς που αφορά τα Μάρμαρα του Παρθενώνα.

Αν η βρετανική πλευρά συμφωνήσει στη διεξαγωγή αυτής της διαδικασίας, θα είναι η πρώτη φορά που η UNESCO θα ενεργοποιήσει το θεσμό αυτό για την επίλυση πολιτιστικής διαφοράς μεταξύ δυο κρατών.

Το ζήτημα των Μαρμάρων του Παρθενώνα βρίσκεται σταθερά από το 1987 στην ημερήσια διάταξη κάθε διάσκεψης της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO για την Προώθηση της Επιστροφής Πολιτιστικών Αγαθών στις Χώρες Προέλευσής τους ή τον Επαναπατρισμό τους σε Περίπτωση Παράνομης Κτήσης.

Υπ’ αυτές τις συνθήκες, η Διεθνής Σύσκεψη των επιτροπών που θα γίνει την ερχόμενη Κυριακή στο Μουσείο της Ακρόπολης αποκτά βαρύνουσα σημασία.

Στη σύσκεψη θα συμμετάσχει ο υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος, ενώ θα εκπροσωπηθούν δια των προέδρων τους και άλλων μελών οι εθνικές επιτροπές της Κύπρου, της Γερμανίας, της Σουηδίας, της Βρετανίας, της Ελβετίας και της Αυστραλίας. Επίσης θα λάβουν μέρος και τα μέλη της ελληνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής των Μαρμάρων του Παρθενώνα υπό τον πρόεδρο της Χριστόφορο Αργυρόπουλο.

Στη διάρκεια των εργασιών, που θα συντονίσει ο πρόεδρος της Διεθνούς Επιτροπής Ντέιβιντ Χιλ, θα γίνει ενημέρωση για τα βήματα των επιτροπών από την προηγούμενη συνάντηση των εκπροσώπων τους μέχρι σήμερα, επίσκεψη στην Ακρόπολη και ενημέρωση για τις εργασίες αποκατάστασης που συνεχίζονται στο μνημείο.

Τέλος, είναι αναμενόμενο ότι θα διαμορφωθεί και το νέο πρόγραμμα δράσης εν όψει και της διεθνούς Διακυβερνητικής Διάσκεψης της UNESCO, η οποία θα συνεδριάσει τον ερχόμενο Νοέμβριο στο Παρίσι. 

zougla

Περισσότερα Άρθρα...