ergastiria zografikis

Αντικείμενο του δικτύου είναι ο συντονισμός των τοπικών πολιτιστικών παρεμβάσεων, η ανταλλαγή των σχετικών εμπειριών, η ανάδειξη και προβολή τους και η πληροφόρηση και η στήριξη στην προσπάθεια συμμετοχής σε κοινοτικά προγράμματα που αποσκοπούν στη χρηματοδότηση πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Η συμμετοχή στο δίκτυο είναι εθελοντική και δωρεάν.

Η ΕΕΤΑΑ διαπιστώνει πρώτον, ότι η πολιτιστική «παραγωγή» των δήμων, κυρίως σε ερασιτεχνικό αλλά και σε επαγγελματικό επίπεδο, είναι πολύ πλούσια και ποικιλόμορφη. Η οικονομική κρίση και ο δραστικός περιορισμός των οικονομικών των ΟΤΑ έχει αφενός μεν περιορίσει τις οικονομικές δυνατότητες αφετέρου έχει αυξήσει τη ζήτηση εκ μέρους των πολιτών για δημοτικές πολιτιστικές πολιτικές.

Δεύτερον, το δίλλημα καλής ποιότητας και ποσότητας παρεχόμενες πολιτιστικές υπηρεσίες με μικρότερους πόρους μπορεί να αντιμετωπιστεί με συνένωση δυνάμεων, αξιοποίηση οικονομιών κλίμακας, αποτελεσματική προβολή – προώθηση των δημοτικών πολιτιστικών πρωτοβουλιών και πρόσβαση σε εναλλακτικές χρηματοδοτικές πηγές αρχής γενομένης από τα κοινοτικά κονδύλια που προορίζονται για τον πολιτισμό.

Τρίτον, είναι γεγονός ότι η πολιτισμική προσφορά των δήμων χαρακτηρίζεται από μία αποσπασματικότητα. Ο κάθε δήμος αναλαμβάνει πολιτιστικές πρωτοβουλίες χωρίς, συνήθως, να λαμβάνει υπόψη του τη σχετική εμπειρία από άλλες ανάλογες προσπάθειες αλλά και τις δυνατότητες συνεργασίας που υπάρχουν. Παράλληλα, τα αποτελέσματα των σημαντικών αυτών προσπαθειών εξαντλούνται σε μία περιορισμένη χωρική ακτίνα και κυρίως σε έναν βραχύ χρονικό ορίζοντα.

Ως εκ τούτου η ανάγκη για αποτελεσματικό συντονισμό των πολιτισμικών πρωτοβουλιών των δήμων με αντικείμενο την αποδοτικότητα στην παραγωγή, προσφορά, προβολή και διατήρηση- βιωσιμότητα τους, αποτελεί το ζητούμενο.

Ως πρώτο βήμα για την ενεργοποίηση αυτού του δικτύου, είναι  η καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης. Με βάση την καταγραφή αυτή θα πραγματοποιηθεί εντός του Απριλίου 2014 συνάντηση στην ΕΕΤΑΑ για να επιλεγούν, ιεραρχηθούν και  σχεδιαστούν τα επόμενα βήματα και να παρουσιαστεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα στη οποία τα μέλη του δικτύου θα «συναντώνται» και θα μπορούν να επικοινωνούν, να ανταλλάσουν απόψεις, ιδέες, καλές πρακτικές.

Τέλος, για να υπάρξει ένας άμεσος και ταχύς τρόπος πληροφόρησης μέσω του δικτύου των πολιτιστικών «αγγέλων», θα διαχέεται όλη  η σχετική πληροφορία για πολιτιστικά προγράμματα και πρωτοβουλίες τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.

tafos amfipoli

Με κομμένη την ανάσα περιμένει η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα τις εξελίξεις της ανασκαφής στον λόφο Καστά της Αμφίπολης, όπου δεσπόζει το τεράστιο ταφικό μνημείο- μυστήριο, όπου πολλοί «ψιθυρίζουν» ότι βρίσκεται ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Σε παρουσίαση που πραγματοποίησε στην 27η επιστημονική συνάντηση με θέμα «Αρχαιολογικό έργο στη Μακεδονία και τη Θράκη» η επικεφαλής της ανασκαφής και προϊσταμένη της ΚΗ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Κατερίνα Περιστέρη αποκάλυψε ότι ο διάσημος Λέοντας της Αμφίπολης, το θηριώδες γλυπτό άγαλμα ύψους 5,20 μ., βρισκόταν στην κορυφή του ταφικού μνημείου της ανασκαφής στον λόφο Καστά και με κάποιον τρόπο μεταφέρθηκε στο σημείο όπου βρίσκεται σήμερα.

Παρουσιάζοντας τον τρόπο και τον τόπο κατασκευής του Λέοντα της Αμφίπολης, ο διεθνώς αναγνωρισμένος αρχιτέκτονας Μιχάλης Λεφαζάνης τόνισε ότι κάποια από τα χαμένα μέλη του περιβόλου του ταφικού μνημείου στον Καστά βρέθηκαν να αποτελούν τη βάση του Λέοντα της Αμφίπολης, ενώ η κυκλική φορά τους αποδεικνύει ότι είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του μεγάλου ταφικού περιβόλου.

leon amfipolis

«Μετά την ανακάλυψη του ταφικού περιβόλου του τύμβου Καστά, όπως απέδειξε η έρευνά μας, το ταφικό μνημείο του Λέοντα συνδέεται με τον τύμβο που στην πραγματικότητα είναι το θεμέλιό του και τοποθετείται στην κορυφή του τύμβου βάσει και της γεωμετρίας που μας δίνει ο ταφικός περίβολος» είπε η κυρία Περιστέρη.

Στην παρουσίασή της αναφέρθηκε στην εξέλιξη των ανασκαφών τα δύο τελευταία έτη και έκανε λόγο για ένα μοναδικό παγκοσμίως ταφικό μνημείο λόγω του μεγέθους του, με ακριβείς αναλογίες ύψους τριών μέτρων και συνολικού μήκους 497 μέτρων, από τα οποία μέχρι στιγμής έχουν ανασκαφεί τα 457μέτρα. Σύμφωνα με εμπεριστατωμένες επιστημονικά ενδείξεις, ο ταφικός περίβολος χρονολογείται στο τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα π.Χ.

Σύμφωνα με την αρχαιολόγο, «κατά την περίοδο που χρονολογείται ο ταφικός περίβολος, μετά τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου μέχρι το τέλος του 4ου π.Χ. αιώνα, διαδραματίζονται σπουδαία ιστορικά γεγονότα στην περιοχή της Αμφίπολης. Σημαντικοί στρατηγοί και ναύαρχοι του Μακεδόνα στρατηλάτη σχετίζονται με την περιοχή, εδώ ο Κάσσανδρος εξορίζει και θανατώνει το 311 π.Χ. τη νόμιμη σύζυγο του Μεγάλου Αλεξάνδρου Ρωξάνη και τον γιο του Αλέξανδρο Δ΄».

Ο ταφικός περίβολος χρονολογείται γύρω στο 325-300 π.Χ. και, όπως τονίζει η κυρία Περιστέρη, φέρεται να έχει την υπογραφή του φημισμένου της εποχής εκείνης αρχιτέκτονα Δεινοκράτη, που σύμφωνα με ιστορικά στοιχεία ήταν και στενός φίλος του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Αριστείδης Μάτιος

Αλλάζει από τις 10 Μαρτίου η όψη της διασταύρωσης των οδών Αιόλου και Σταδίου χάρη σε μια μεγάλων διαστάσεων τοιχογραφία που επιμελείται ο Μανώλης Αναστασάκος.

Στη θέση μιας διαφήμισης τσιγάρων θα τοποθετηθεί μια τοιχογραφία με το έργο του Schnorr von Carolsfeld "Η εκδίωξη των πρωτόπλαστων από τον παράδεισο".

To έργο του Schnorr von Carolsfeld

Ο Μανώλης Αναστασάκος συμμετείχε στην ομάδα των εικαστικών που υλοποίησαν την ιδέα του φοιτητή της ΑΣΚΤ Παύλου Tσάκωνα για το περίφημο "mural" με τα χέρια που προσεύχονται, στην Πειραιώς 20, στο ξενοδοχείο Vienna.

 

robert williams

Ένας ακόμα διάσημος σταρ είχε τοποθετηθεί στο παρελθόν πάνω στο κρίσιμο θέμα των γλυπτών του Παρθενώνα. Ο Ρόμπιν Ουίλιαμς με δηλώσεις του είχε ταχθεί υπέρ της επιστροφής τους στην Ελλάδα.

Ο μεγάλος σταρ έχει μιλήσει ίσως πιο θερμά ακόμη κι από τους ίδιους τους Έλληνες, για την ιστορία μας, σε μια συνέντευξή του που κάνει ξανά αυτές τις μέρες τον γύρο του Διαδικτύου και των social media διεθνώς:

«Έχω πάει σε όλα τα ελληνικά νησιά…», είχε πει ο Ρόμπιν Ουίλιαμς.«Εκεί είδα αρχαιολογικούς χώρους που μ” έκαναν να σκεφτώ: Δεν μπορώ να πιστέψω πως εδώ αναπαράγονται όλα όσα έχουμε διαβάσει στην ελληνική μυθολογία. Η ελληνική ιστορία είναι κάτι στο οποίο πρέπει να υποκλιθεί ολόκληρη η ανθρωπότητα. Ίσως η οικονομία της Ελλάδας να πηγαίνει κατά διαόλου, αλλά αυτό δε σημαίνει πως είστε αβοήθητοι.

Τα οικονομικά δεδομένα αλλάζουν συνεχώς και στην Ευρώπη και στην Αμερική και σε όλο τον κόσμο. Αυτό που δεν αλλάζει ποτέ, είναι η κληρονομιά, η ταυτότητά σου. Ο Παρθενώνας δεν φεύγει από την Αθήνα. Είναι εκεί για να υπενθυμίζει ότι όλη αυτή η πρόοδος και η ευημερία μπορούν να επιστρέψουν. Σήμερα είμαι στην Αγγλία, για παράδειγμα, και δεν έχω να πάω πουθενά. Τι να δεις; Το παλάτι του Μπάκιγχαμ; Δε με νοιάζει. Όπως κι όταν πάω στη Γερμανία, δε με ενδιαφέρει να δω το Τείχος του Βερολίνου, το οποίο δεν είναι σύμβολο ευημερίας, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Αλλά κανείς δε μπορεί να αγνοήσει τη Δήλο, τον Παρθενώνα και τις Μυκήνες!».

Όλα αυτά για την Ελλάδα τα είχε πει ο Ρόμπιν Ουίλιαμς σε μια συνέντευξή του στο «Πρώτο Θέμα», που έκτοτε μεταφράστηκε δεκάδες φορές και αναρτήθηκε σε εκατοντάδες sites ανά τον κόσμο.

Τις τελευταίες μέρες, και μετά τη θύελλα που ξεσήκωσε παγκοσμίως η παρέμβαση του Τζορτζ Κλούνεϊ, το ίδιο κείμενο κάνει ξανά «θραύση» στα social media κι έρχεται να γίνει ένας ακόμη πρεσβευτής της Ελλάδας. Και μαζί, να ενισχύσει το ρεύμα που φαίνεται να διαμορφώνεται για μια ισχυρή και δυναμική επανεκκίνηση του αιτήματος για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στην ΑΘήνα.

nonews

sgouros dada1

Η δάδα που το 2004 μετέφερε την Ολυμπιακή Φλόγα μέσα στο Ολυμπιακό Στάδιο ήταν το δώρο που πρόσφερε ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός στον Πρόεδρο της Επιτροπής των Περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ραμόν Λουίς Βαλκάρθελ Σίσο, με τη προτροπή να ενώσουν όλοι τις φωνές τους στο παγκόσμιο αίτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα, να γίνουν Πρεσβευτές αυτής της ιδέας στις Πόλεις και στις Περιφέρειές τους και να μεταλαμπαδεύσουν σε όλη την Ευρώπη το δίκαιο αυτό αίτημα, τα ιδεώδη και τα ιδανικά που ο ελληνισμός πολιτισμός προσέφερε στην ανθρωπότητα.

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός υποδέχτηκε τον Πρόεδρο και τα μέλη της Επιτροπής των Περιφερειών και τους συνόδευσε στην ξενάγησή τους στο Μουσείο της Ακρόπολης που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 6ης Διάσκεψης Περιφερειών και Πόλεων της Ευρώπης που ξεκινά σήμερα.

«Το μέλλον της Ευρώπης είναι το κοινό μας μέλλον. Οι πολιτικές και οι κατευθύνσεις που θα χαράξουμε για τα επόμενα χρόνια είναι ζωτικής σημασίας για την αναβάπτιση του ευρωπαϊκού ιδεώδους, που εξαιτίας της οικονομικής κρίσης έχει αρχίσει να ξεθωριάζει», επεσήμανε ο κ. Σγουρός και στη συνέχεια τόνισε «Το ταξίδι σας στην Αθήνα και την Αττική ξεκινά από ένα μοναδικό και ξεχωριστό μέρος. Κάτω από τη σκιά της Ακρόπολης, το λίκνο του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, και μέσα στο νέο, υπερσύγχρονο Μουσείο της Ακρόπολης, που δημιουργήθηκε για να στεγάσει τα Γλυπτά του Παρθενώνα, και υπομονετικά περιμένει την επιστροφή τους, στο χώρο που ανήκουν.

Ειδικά σήμερα, που συμπληρώνονται ακριβώς 20 χρόνια από τις 6 Μαρτίου 1994, που έφυγε από κοντά μας η Μεγάλη Πρέσβειρα του Ελληνικού Πολιτισμού, η αθάνατη Μελίνα Μερκούρη, που είχε δώσει και την ψυχή της για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, σας ζητώ να ενώσετε όλοι τη φωνή σας σε αυτό το παγκόσμιο αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα, και να γίνεται Πρεσβευτές αυτής της ιδέας στις Πόλεις και τις Περιφέρειές σας. MOUSEIO AKROPOLHS-1

Ας αποτελέσει η δάδα αυτή το φάρο που θα οδηγήσει την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε δρόμους ανάπτυξης και ευημερίας για το καλό των πολιτών της Ευρώπης».

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής των Περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ραμόν Λουίς Βαλκάρθελ Σίσο, αποδέχτηκε την προτροπή του κ. Σγουρού λέγοντας ότι «αυτό το αίτημα της Ελλάδας είναι δίκαιο και πρέπει όλοι να συμβάλλουν στην ικανοποίησή του».

koufonisi anaskafes-2

Οι άνθρωποι που κατοίκησαν το μικρό, αλλά διόλου ασήμαντο νησάκι του Αιγαίου, φαίνεται ότι είχαν αναπτύξει μια αρκετά οργανωμένη κοινωνία, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που μόλις τώρα αρχίζουν να βλέπουν το φως.

Οι έρευνες στο νησί πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 1968-1970 από την Αρχαιολογική Υπηρεσία την εποχή που κυνηγούσε αρχαιοκάπηλους στην περιοχή, κυρίως στη γειτονική Κέρο, το επίκεντρο της παράνομης δράσης τους.

Έκτοτε πέρασαν πολλά χρόνια, με τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων να γίνεται πραγματικότητα μόνο όταν η επιχορήγηση ήρθε από το εξωτερικό και συγκεκριμένα από το αμερικανικό ιδιωτικό μη κερδοσκοπικό Ινστιτούτο Αιγαιακής Προϊστορίας, που αναγνώρισε τη σπουδαιότητα των ευρημάτων.

«Σε αυτόν τον τόπο οι χρηματοδοτήσεις είναι ανύπαρκτες, μην βλέπετε που οι ξένοι έχουν χρήματα. Το σημαντικό είναι ότι τώρα έχουμε προχωρήσει πολύ -αν και μας λείπουν ακόμα οι πόροι για τη δημοσίευση του τόμου- και βγαίνουν πάρα πολλά σημαντικά και άγνωστα στοιχεία», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η επίτιμη έφορος αρχαιοτήτων Φωτεινή Ζαφειροπούλου, αναφερόμενη στα καινούργια αρχαιολογικά δεδομένα του νησιού, αλλά και στα «περίεργα» των ημερών μας. Αφορμή στάθηκε η ομιλία της με τίτλο «Ερευνώντας τα Πρωτοκυκλαδικά Κουφονήσια», που έδωσε πρόσφατα στην Αρχαιολογική Εταιρεία.«Στο Κάτω Κουφονήσι, την εποχή του πρωτοκυκλαδικού κόσμου, δηλαδή τέλος 4ης με 3η χιλιετία π. Χ., έχουν βρεθεί περίεργα πράγματα.

Το πρώτο είναι ότι στο μοναδικό μη συλημένο νεκροταφείο από τα τρία που εντοπίσαμε, οι 22 από τους 72 τάφους ήταν τελείως κενοί. Ούτε νεκροί ούτε κτερίσματα, τίποτα.

Το δεύτερο περίεργο είναι ότι οι τάφοι στο νησί είναι μοναδικοί στον κυκλαδικό χώρο. Σε όλα τα κυκλαδονήσια, οι τάφοι αυτής της εποχής είναι τραπεζοειδείς, με τον νεκρό να βρίσκεται μέσα σε συνεσταλμένη στάση. Εδώ όμως συμβαίνει κάτι πρωτοφανές: Οι τάφοι είναι τραπεζιόσχημοι ή ελλειψοειδείς, με χτιστές πλάκες στα πλάγια και μια όρθια πλάκα στη μία πλευρά, χωρίς μέσα να υπάρχει νεκρός, παρά μόνο προσφορές», δηλώνει η κ. Ζαφειροπούλου.

Η ιστορία όμως έχει και συνέχεια.

«Την εποχή λοιπόν που σκάβαμε στο Κάτω Κουφονήσι, δηλαδή τέλη της δεκαετίας του '60 με αρχές του '70, ένας από εμάς είχε τη φαεινή ιδέα να αφαιρέσουμε τις πλάγιες και όρθιες πλάκες. Και τελικά ο τάφος βρισκόταν εκεί. Δηλαδή, ο πρώτος λάκκος ήταν ένα είδος προθαλάμου και μέσα στον υπόσκαφο τάφο ήταν ο νεκρός. Τώρα γιατί γινόταν αυτό δεν γνωρίζουμε. Ήταν το έδαφος, ήταν κάποια δοξασία. 'Αγνωστο.

Αυτό που ξέρουμε είναι ότι παρόμοιοι τάφοι έχουν βρεθεί μόνο στην Αγία Φωτιά της Σητείας και στο νοτιοανατολικό άκρο της βόρειας ακτής της Κρήτης», επισημαίνει.

Υπάρχουν όμως κι άλλα ξεχωριστά ευρήματα στο Κουφονήσι. Όπως το βαρύτατο πήλινο αγγείο, σε σχήμα «φρουτιέρας», που στηρίζεται σε κυλινδρικό πόδι το οποίο φέρει μια στρογγυλή προεξοχή γύρω του. «Χρονολογείται την ίδια περίοδο, δηλαδή τέλος 4ης με αρχές 3ης χιλιετίας. Τέτοια ''φρουτιέρα'' δεν υπάρχει πουθενά αλλού στη γύρω περιοχή. Βρέθηκε μόνο στο Κάτω Κουφονήσι, στην Αγία Φωτιά και στην Πολιόχνη της Λήμνου, από όπου πρέπει και να προέρχεται, καθώς έχουν εντοπιστεί πολλά παρόμοια αγγεία», εξηγεί η κ. Ζαφειροπούλου.

Πώς όμως ερμηνεύονται όλα αυτά; Υπάρχει κάτι που να τα συνδέει; «Πιστεύω ότι ήταν μια αρκετά οργανωμένη κοινωνία για να έχει ένα τέτοιο νεκροταφείο, με τάφους που προορίζονταν για μια οικογένεια ή για ένα γένος και έμειναν άδειοι όταν κάποια στιγμή οι κάτοικοι αποφάσισαν να εγκαταλείψουν το νησί.

Πρόκειται πιθανόν για μετακινούμενο πληθυσμό, ο οποίος έφτασε μέχρι και την Κρήτη, κάτι σαν εμποροπειρατές που κυκλοφορούσαν στο Αιγαίο. Εξάλλου υπάρχει μια πολύ μεγάλη διασπορά με κυκλαδικά στοιχεία, όπως στον 'Αγιο Κοσμά Αττικής, στο Τσέπι του Μαραθώνα, στη Μάνικα κοντά στη Χαλκίδα, στην Ήλιδα», αναφέρει η κ. Ζαφειροπούλου, που έχει αφιερώσει το μεγαλύτερο μέρος των ερευνών της στις Κυκλάδες.

Στα νησιά αυτά έχει εξάλλου και τις καλύτερες αναμνήσεις της. «Σε ορισμένα μέρη των Κυκλάδων ήμουν η πρώτη αρχαιολόγος που πήγαινε μετά τον Λουδοβίκο Ρος, τον πρώτο έφορο αρχαιοτήτων ο οποίος ήρθε στην Ελλάδα επί Όθωνα. Ήταν πολύ συγκινητικό αυτό. Επίσης, δεν θα ξεχάσω ποτέ τις Κυκλάδες την εποχή που τις γνώρισα. Στη Δήλο, για παράδειγμα, όταν έπεφτε ο ήλιος και άκουγες από τη μία τους βατράχους και από την άλλη τους γρύλους κι έβλεπες τα αστέρια που έλαμπαν από πάνω σου, έλεγες πως αυτός είναι ο παράδεισος. Ήταν ένας τόπος 'δαντελένιος' οι Κυκλάδες, μαγικός. Οι νησιώτες έχουν διατηρήσει ορισμένα πράγματα, αλλά δεν είναι το ίδιο. Το πράσινο μπορεί να σκεπάσει την καταστροφή, όμως στις Κυκλάδες δεν κρύβεται. Τη Μύκονο την έχουν ρημάξει, έχει χαθεί το αρμονικό περίγραμμα των βράχων που ήταν αληθινό γλυπτό. Σου καίγεται η καρδιά», λέει με έμφαση.

Η ίδια δεν κρύβει την απογοήτευσή της και για την κατάσταση που κυριαρχεί στην Αρχαιολογική Υπηρεσία. «Λυπάμαι που το λέω, αλλά δεν υπάρχει σήμερα Αρχαιολογική Υπηρεσία. Διότι, αν έχουν φτάσει στο ΚΑΣ να αποφασίζουν ότι θα μεταφερθεί η βυζαντινή οδός της Θεσσαλονίκης, δεν χρειάζεται να πει κανείς τίποτα άλλο. Κανονικά δεν έπρεπε να γίνει εκεί σταθμός, ο προηγούμενος είναι πολύ κοντά, μόλις 400 μ.

Είναι γνωστό ότι στις μεγάλες πόλεις, όπως η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Πάτρα, η μία αρχαία πόλη είναι πάνω στην άλλη. Είναι δυνατόν να εγκρίνεται σχέδιο για να γίνει το μετρό χωρίς να περάσει από την Αρχαιολογική Υπηρεσία;», αναρωτιέται η κ. Ζαφειροπούλου, που γνωρίζει καλά τη Θεσσαλονίκη, υπηρεσιακά και ανασκαφικά, έχοντας πραγματοποιήσει δύο πολύ σημαντικές έρευνες στην πόλη, στο ανάκτορο του Γαλερίου και στα Δικαστήρια.

Στη ζωή της όμως υπάρχει και η Ένωση Αρχαιολόγων «Ηώς», της οποίας διατελεί πρόεδρος. Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το δεύτερο συνέδριο, που θα πραγματοποιηθεί κατά πάσα πιθανότητα τον Οκτώβριο με θέμα «Η Αρχαιολογία στην Ελλάδα του σήμερα. Μνημεία και άνθρωποι σε κρίση».

«Θέλουμε να μιλήσουν όσο γίνεται περισσότεροι, και ξένοι και άλλες ειδικότητες που συνεργάζονται με την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Στο μεταξύ, τον Σεπτέμβριο θα συμμετάσχουμε σε ένα άλλο συνέδριο με παρόμοιο θέμα που θα γίνει στην Κωνσταντινούπολη», πληροφορεί η κ. Ζερβουδάκη. Η Ένωση Αρχαιολόγων «Ηώς» είναι ένας επιστημονικός σύλλογος, που στεγάζει όλους όσοι ασκούν το επάγγελμα του αρχαιολόγου στην Ελλάδα, όπως καθηγητές Πανεπιστημίου, αρχαιολόγους της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, αλλά και ξένων αρχαιολογικών σχολών, ερευνητικών κέντρων κ.α. Αριθμεί περίπου 100 μέλη και τον Μάρτιο του 2012 έκανε ιδιαίτερη αίσθηση με την ημερίδα « Αρχαιολογική Έρευνα και Διαχείριση του Αρχαιολογικού υλικού», όπου για πρώτη φορά συζητήθηκαν καίρια θέματα της ελληνικής Αρχαιολογίας.

sansimera

marmara parthenonas

Η επιστολή του Βουλευτή και υποψήφιου Δημάρχου της Αθήνας, Βασιλείου Καπερνάρου, προς τον Δήμαρχο του Λονδίνου για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

Προς Δήμαρχο Λονδίνου: Μπόρις Τζόνσον

Κύριε Δήμαρχε,

Η σχέση σας με την ιστορία βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με την αισθητική της κόμης των μαλλιών σας (όπως βλέπω στις φωτογραφίες).
Επειδή διάβασα τις δηλώσεις σας, σας διευκρινίζω τα εξής:

Είναι προφανές ότι η δική σας ιστορία δεν περιλαμβάνει γλυπτά, όπως η δική μας, γι' αυτό και στο λεξιλόγιο σας περιλαμβάνεται μόνο η λέξη μάρμαρα. Δεν είναι μάρμαρα, κ Δήμαρχε, είναι γλυπτά, των οποίων την αξία δεν μπορείτε να εκτιμήσετε και δεν σας αδικώ. Η παιδεία σας φτάνει στα «Ελγίνεια μάρμαρα» και όχι στα γλυπτά του Παρθενώνα.

Κρατήστε τα ευφυολογήματα και τις προσβολές κατά του Ελληνικού Πολιτισμού και της Ιστορίας μας, για εσάς και την παρέα σας. Από την Αθήνα ξεκινά ο αγώνας για τα γλυπτά ΜΑΣ, τα οποία είτε θέλετε είτε όχι θα επιστραφούν στον Παρθενώνα, εκεί όπου ανήκουν.

Πρόκειται για αγώνα που δεν δίνεται στις δηλώσεις, αλλά στις πράξεις. Γι' αυτό σας καλώ να ανασκευάσετε τις δηλώσεις σας και να μπείτε στον διάλογο για τον τρόπο που θα επιστραφούν τα γλυπτά ΜΑΣ.

Αποδείξατε ότι όχι μόνο δεν μπορείτε να δημιουργήσετε τέτοια γλυπτά, αλλά ούτε και να τα συντηρήσετε. Έχετε προκαλέσει απίστευτες φθορές, γιατί δεν ξέρετε τι έχετε στα χέρια σας. Κάντε το χρέος σας έναντι της παγκόσμιας ιστορίας.

Βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου
Υποψήφιος Δήμαρχος Αθήνας
Βασίλειος Καπερνάρος»

Περισσότερα Άρθρα...