samaras amfipoli

Αποχώρησε από την Αρχαία Αμφίπολη ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς που ξεναγήθηκε νωρίτερα στον χώρο των αρχαιολογικών ανασκαφών, όπου εικάζεται ότι ανακαλύφθηκε ένας σημαντικός τάφος.

Οι δημοσιογράφοι ανέμεναν τον Πρωθυπουργό σε απόσταση, καθώς δεν τους επετράπη η είσοδος στον χώρο.

Ο πρωθυπουργός τροφοδότησε τα σενάρια ότι κάτι μεγάλο ανακαλύφθηκε στην περιοχή καθώς σύστησε στους κατοίκους «κάντε υπομονή λίγες μέρες».

 

«Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα εξαιρετικά σημαντικό εύρημα»

«Είναι βέβαιο ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα εξαιρετικά σημαντικό εύρημα. Η γη της Μακεδονίας μας εξακολουθεί να μας συγκινεί και να μας εκπλήσσει αποκαλύπτοντας από τα σπλάχνα της μοναδικούς θησαυρούς, που συνθέτουν, υφαίνουν όλοι μαζί αυτό το μοναδικό μωσαϊκό της Ελληνικής μας Ιστορίας, για το οποίο όλοι οι Έλληνες είναι πολύ υπερήφανοι. Πρόκειται εδώ για ένα μνημείο με μοναδικά χαρακτηριστικά:

Ένας περίβολος γύρω-γύρω 497 μέτρα, σχεδόν ένας τέλειος κύκλος σμιλεμένος σε μάρμαρο Θάσου. Το λιοντάρι της Αμφίπολης πάνω από 5 μέτρα, 5,20 μέτρα, ας το σκεφτούμε στην κορυφή του τύμβου. Δυο ολόγλυφες Σφίγγες που βλέπετε, που είναι εκεί σαν να φυλάσσουν- και πράγματι είναι εκεί για να προφυλάξουν την είσοδο του τάφου.

Ένας δρόμος πλατύς, με πλάτος 4,5 μέτρα, που οδηγεί στην είσοδο με τοίχους που μιμούνται σε φρέσκο τον τρόπο δόμησης του περίβολου. Πιστεύω ότι όλα αυτά τα στοιχεία έχουν επιτρέψει στην κ. Περιστέρη, την ανασκαφέα, την αρχαιολόγο, να είναι αισιόδοξη ότι πρόκειται για ένα μοναδικό ταφικό μνημείο, που- όπως μας είπε- χρονολογείται μεταξύ του 325 και του 300 π.Χ..

Βέβαια, στο καίριο ερώτημα η ανασκαφή είναι αυτή η οποία θα αποκαλύψει την ταυτότητα του νεκρού. Η ανασκαφή θα συνεχιστεί με ρυθμούς που υπαγορεύει τόσο το εύρημα όσο, βέβαια, και η επιστημονική δεοντολογία. Για άλλη μια φορά συγχαρητήρια στην κ. Περιστέρη και τους συνεργάτες της».

Ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Αμφίπολης Κωνσταντίνος Μελίτος σημείωσε ότι «η επίσκεψη του πρωθυπουργού της χώρας σημαίνει πως κάτι πολύ μεγάλο και σημαντικό έχει δώσει η ανασκαφή» και πρόσθεσε ότι «η περιοχή και όλη η Ελλάδα πρόκειται να γίνει γνωστή σε όλο τον κόσμο».

Σημειώνεται ότι γύρω από την αρχαιολογική ανασκαφή εδώ και αρκετές ημέρες βρίσκεται ισχυρή αστυνομική δύναμη.

Ο ταφικός περίβολος

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, τα δύο τελευταία έτη κατά τη διεξαγωγή των ανασκαφών στον λόφο Καστά, αποκαλύπτεται ένας μοναδικός ταφικός περίβολος, λόγω του μεγέθους του που αγγίζει τα 500 περίπου μέτρα, με ακριβείς αναλογίες ύψους τριών μέτρων και συνολικού μήκους 497 μέτρων.

Ο ταφικός περίβολος χρονολογείται γύρω στο 325 - 300 π.Χ. και φέρεται να έχει την υπογραφή του φημισμένου, της εποχής εκείνης, αρχιτέκτονα Δεινοκράτη, που σύμφωνα με ιστορικά στοιχεία ήταν και στενός φίλος του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Οικοδομήθηκε από θασίτικο μάρμαρο που μεταφέρθηκε στη περιοχή με ειδικά πλοιάρια, ενώ οι μαρμάρινοι δόμοι από την Αλική της Θάσου, τοποθετήθηκαν με ειδικούς γερανούς, κατασκευασμένους από ξύλο, σίδηρο και μολύβι, ίχνη των οποίων βρέθηκαν κατά την αρχαιολογική ανασκαφή. Σύμφωνα με τις αρχαιολογικές έρευνες, ένα μεγάλο μέρος του περιβόλου έχει αποξηλωθεί κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους, με αποτέλεσμα αρκετά μαρμάρινα αρχιτεκτονικά μέλη του να μη βρίσκονται στη θέση τους.

Μια ευρύτερη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην περιοχή της Αμφίπολης στην προσπάθεια να εντοπιστούν τα χαμένα αρχιτεκτονικά μέλη, οδήγησε την κ. Περιστέρη και τους συνεργάτες της στην περιοχή του χώρου του μνημείου του Λέοντα της Αμφίπολης, όπου τα χαμένα μέλη του περιβόλου βρέθηκαν είτε διάσπαρτα είτε εντοιχισμένα στη βάση του Λέοντος. Η χρονολόγηση τόσο του ταφικού περιβόλου όσο και του Λέοντα συμπίπτει και ανήκει στο τελευταίο τέταρτο του 4ου π.Χ. αιώνα. ​

panselinos-SOUNIO

Πάνω από 110 εκδηλώσεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία όλης της Ελλάδας διοργανώνει το υπουργείο Πολιτισμού για την αυγουστιάτικη πανσέληνο.

Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη θα πρωταγωνιστήσει, στις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στους Δελφούς, καθώς και σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους των Κυκλάδων και του Βορειοανατολικού Αιγαίου.

Στις 21:19, μόλις εμφανιστεί το φεγγάρι, σε μια προσπάθεια να ενωθούν νοερά τα νησιά των Κυκλάδων, η Ικαρία, η Λέσβος, η Λήμνος, η Σάμος, η Χίος, τα Ψαρά, αλλά και οι Δελφοί, θα ακουστεί ταυτόχρονα σε όλους τους χώρους ένα απόσπασμα από το «Άξιον Εστί» με τη φωνή του ίδιου του ποιητή.

Τα μουσεία που θα συμμετέχουν στη γιορτή της Πανσελήνου θα είναι ανοιχτά για το κοινό, την Κυριακή 10 Αυγούστου με ελεύθερη είσοδο, από τις 21:00 έως τις 24:00.

Δείτε το συνολικό πρόγραμμα των εκδηλώσεων εδώ.

matrxi24

arxiaotites koytia apo germania

Αρχαιότητες που είχαν ανακαλυφθεί και μεταφερθεί από την Ελλάδα στη Γερμανία κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου επιστρέφουν στην Ελλάδα.

Πρόκειται για 10.600 όστρακα (σπαράγματα αγγείων), λίθινα τέχνεργα, λεπίδες οψιανού και πυριτόλιθου, καθώς και οστεολογικό υλικό, που προέρχονται από ανασκαφικές δραστηριότητες οι οποίες πραγματοποιήθηκαν από τον Ιούνιο έως τον Δεκέμβριο του 1941 από τα ναζιστικά στρατεύματα Κατοχής.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, πραγματοποιήθηκε χθες στο μουσείο Pfahlbau (στην πόλη Ουντερούλντινγκεν της Βάδης-Βυρτεμβέργης) η επίσημη τελετή επιστροφής αρχαιοτήτων, οι οποίες είχαν ανασκαφεί στην Ελλάδα και μεταφερθεί στη Γερμανία, κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Η τελετή έγινε παρουσία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Επιστημών, Έρευνας και Τεχνολογίας, Γιούργκεν Βάλτερ, του γενικού προξένου της Ελλάδας στη Στουτγάρδη, Παναγιώτη Πάρτσου, της γενικής διευθύντριας Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς Μαρίας Βλαζάκη-Ανδρεαδάκη, του διευθυντή του γερμανικού μουσείου και καθηγητή του πανεπιστημίου του Τίμπινγκεν, Γκίντερ Σέμπελ, τοπικών βουλευτών, αρχαιολόγων και δημοσιογράφων.

Τον υψηλό συμβολισμό της χειρονομίας, αλλά και τα περιστατικά αρπαγής αρχαιοτήτων, πυρπόλησης εκκλησιών και μοναστηριών, καταστροφής αρχαίων για την κατασκευή οχυρωματικών έργων, που καταγράφηκαν στην Ελλάδα σε όλη τη διάρκεια της Κατοχής, μνημόνευσε ο υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κωνσταντίνος Τασούλας.

Επίσης, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στον πρόσφατο επαναπατρισμό των δύο κυκλαδικών αρχαιοτήτων και την επιστροφή του αρχαιολογικού υλικού από τη Μαγούλα Βισβίκη, αλλά και από διάφορες νεολιθικές θέσεις της Θεσσαλίας, ενέργειες που, όπως είπε ο υπουργός, θα συμβάλουν καθοριστικά στη χαλύβδωση των μακροχρόνιων δεσμών των δύο κρατών, θέτοντας επιτακτικά προς όλους το αίτημα- αξίωση για την επανένωση των πολιτιστικών αγαθών και την αποκατάσταση της ακεραιότητας των μνημείων.

Επίσης, τόνισε ότι η συγκεκριμένη χειρονομία υπενθυμίζει ότι η Ελλάδα και η Γερμανία εδώ και δύο αιώνες ακολουθούν κοινές πνευματικές πορείες και πολλοί υπήρξαν οι δεσμοί φιλίας μεταξύ των δύο λαών: Οι φίλεργοι Έλληνες μετανάστες, οι χιλιάδες Έλληνες απόφοιτοι γερμανικών πανεπιστημίων, το Παράρτημα του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού στο Βερολίνο, το Ινστιτούτο Γκαίτε, το Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο.

Εξάλλου, η κ. Βλαζάκη αναφέρθηκε στα ανασκαφικά δεδομένα της έρευνας στη Μαγούλα Βισβίκη, όπως αυτά διαμορφώνονται από τις νεότερες μελέτες. Επισήμανε, δε, ότι καταβάλλεται τιτάνια προσπάθεια από τη Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών να καταγραφούν και να τεκμηριωθούν αρχαιότητες και πολιτιστικά αγαθά, τα οποία εκλάπησαν στη διάρκεια της Κατοχής 1941-44 ώστε να ζητηθεί ο επαναπατρισμός τους.

Την ανάγκη επαναπατρισμού παρανόμως εξαχθέντων αρχαιοτήτων αλλά και της συνεργασίας μεταξύ Γερμανίας και Ελλάδας, σημείωσαν με έμφαση και οι Γερμανοί ομιλητές, Γ. Βάλτερ και Γκ. Σέμπελ.

Οι αρχαιότητες θα μεταφερθούν αρχικώς στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και κατόπιν στις χωρικά αρμόδιες Εφορείες Αρχαιοτήτων.

synodinou

Κρίσιμη είναι η κατάσταση της υγείας της μεγάλης κυρίας του ελληνικού θεάτρου, Άννας Συνοδινού, σύμφωνα με την εφημερίδα Εspresso. Η σπουδαία ηθοποιός νοσηλεύεται στο νοσοκομείο Σωτηρία από τις 27 Ιουνίου.

Σήμερα στα 88 της χρόνια, η σπουδαία πρωταγωνίστρια του αρχαίου δράματος, που χάρισε στο κοινό ιδεώδεις ερμηνείες ως  «Αντιγόνη», «Ηλέκτρα», «Ανδρομάχη», «Ιφιγένεια» και «Λυσιστράτη», δίνει την μεγαλύτερη μάχη της ζωής της. Σύμφωνα με το ζευγάρι που βρίσκεται εδώ και τέσσερις δεκαετίες κοντά της, τον κ.Χρήστο και την κ.Δώρα, η σύνταξη της Άννας Συνοδινού δεν επαρκεί για τα νοσήλεια. Ένα χρέος της ηθοποιού στην εφορία, ύψους 11.000 ευρώ, βάζει σε κίνδυνο το σπίτι της στο Παγκράτι που ενδέχεται να βγει στο σφυρί. 



Σύμφωνα με το δημοσιεύμα, η Άννα Συνοδινού, εισήχθη εσπευσμένα στην Πνευμολογική Μονάδα του νοσοκομείου «Σωτηρία», με συμπτώματα υψηλού πυρετού και δύσπνοιας.  Τον περασμένο Απρίλιο, η σπουδαία ηθοποιός είχε μπει και πάλι στο νοσοκομείο, γιατί δεν μπορούσε να φάει. Οι γιατροί διέγνωσαν δυσοστομία και από τότε η Άννα Συνοδινού τρέφεται με σωληνάκι. 



Ενδιαφέρον για την κατάσταση της υγείας της, έχουν δείξει τόσο η ανιψιά της, η Νόρα που ζει μόνιμα στο Λονδίνο, όσο και ο γραμματέας του ΤΑΣΕΥ (Ταμείο Αλληλοβοήθειας Σωματείου Ελλήνων ηθοποιών), Κώστα Βενετσάνος. «Πράγματι υπάρχουν σημαντικά οικονομικά προβλήματα και μαζί με τον πρόεδρο του ταμείου, Σπύρο Μπιμπίλα, την Παρασκευή θα θέσουμε το θέμα στο συμβούλιο. Πρέπει οπωσδήποτε να βρεθούν χρήματα και σε αυτό θα πρέπει να συνδράμει το Υπουργείο Πολιτισμού, αλλά και το ΣΕΗ, καθώς και ο πρωθυπουργός ακόμη...» φέρεται να είπε ο Κώστα Βενετσάνος στην εφημερίδα Espresso. 

H Άννα Συνοδινού εξελέγη βουλευτής Α' Αθήνας με τη Νέα Δημοκρατία στις εκλογές του 1974, διετέλεσε υφυπουργός Κοινωνικών Υπηρεσιών (1977-1981) και δημοτική σύμβουλος Αθηναίων το 1987-1989 με τον συνδυασμό «Νέα Εποχή» του Μιλτιάδη Έβερτ.

Παραιτήθηκε του βουλευτικού της αξιώματος τον Μάρτιο του 1990 κατά την διαδικασία εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας. Τότε η βουλευτής των Οικολόγων Εναλλακτικών Μαρίνα Δίζη όταν κλήθηκε να ψηφίσει άνοιξε ένα πανό, το οποίο έγραφε «Φτάνει το θέατρο για το +1, τον Πρόεδρο και το νέφος». Η ενέργεια αυτή εξόργισε την Άννα Συνοδινού, που σε ένδειξη διαμαρτυρίας υπέβαλε την παραίτησή της τόσο από το βουλευτικό της αξίωμα, όσο και από το κόμμα της. Έκτοτε δεν ξανασχολήθηκε με την πολιτική.

Η Άννα Συνοδινού έχει τιμηθεί δύο φορές με το θεατρικό έπαθλο Κοτοπούλη καθώς και με το Σταυρό Ευποιίας Ελλάδος, του Ιππότη του Ντάνεμπρο της Δανίας, του Ιππότη της Ιταλικής Λεγεώνας, με το μετάλλιο της Πόλεως των Αθηναίων, καθώς και με το παράσημο του Κέδρου του Λιβάνου. Μιλάει αγγλικά και είναι μόνιμη κάτοικος Αθηνών.

 

ΔΗΛΩΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

«Ο,τιδήποτε χρειασθεί η μεγάλη μας καλλιτέχνις, πέραν των νοσηλείων, για την αντιμετώπιση του προβλήματος υγείας της, θα καλυφθεί από το Ελληνικό Δημόσιο» δήλωσε σήμερα ο υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κώστας Τασούλας, σε ανακοίνωσή του σχετικά με τη νοσηλεία της Αννας Συνοδινού, στην πνευμονολογική κλινική του νοσοκομείου Σωτηρία.

Η 88χρονη κορυφαία ηθοποιός του ελληνικού θεάτρου και πρώην υπουργός, Αννα Συνοδινού εκτός από τα προβλήματα υγείας αντιμετωπίζει και οικονομικά προβλήματα, γεγονός για το οποίο ο Κώστας Τασούλας, σημείωσε:

«Η κ. Άννα Συνοδινού νοσηλεύεται στην Πνευμονολογική Κλινική του νοσοκομείου ΣΩΤΗΡΙΑ. Η ίδια είναι ασφαλισμένη στον ΟΠΑΔ και δεν τίθεται θέμα νοσηλίων, όπως με ενημέρωσε ο διοικητής του νοσοκομείου ο οποίος, και ως γιατρός, μου είπε πως τυγχάνει της καλύτερης δυνατής ιατρικής φροντίδας. Ο,τιδήποτε χρειασθεί η μεγάλη μας καλλιτέχνις, πέραν των νοσηλίων, για την αντιμετώπιση του προβλήματος υγείας της, θα καλυφθεί από το Ελληνικό Δημόσιο.

Για το θέμα ενημέρωσα τον πρωθυπουργό ο οποίος από την πρώτη στιγμή ζήτησε να αντιμετωπισθεί κάθε οικονομική ανάγκη από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού».

protomes arxaiwn
Tους θρύλους της Ελλάδας, βάζει στο μικροσκόπιο ο καθηγητής Armand d'Angour. Τι αναφέρει για τον Δούρειο Ίππο, τον Όμηρο, φιλοσόφους, αλλά και τον Μέγα Αλέξανδρο
 
Ο καθηγητής της Οξφόρδης Armand d'Angour εγείρει μια σειρά ερωτημάτων και προσπαθεί να αποσαφηνίσει τι από όλα αυτά για τα οποία θαυμάζουμε τους Αρχαίους Έλληνες είναι αληθινό, σε ένα κείμενο που ήδη έχει προκαλέσει συζητήσεις.

Υπήρξε πραγματικά ένα Δούρειος Ίππος;

Η ιστορία του Δούρειου Ίππου έγινε γνωστή μέσα από την Οδύσσεια, που γράφτηκε περίπου το 750 Π.χ. Σύμφωνα με τον Όμηρο, ο Δούρειος Ίππος ήταν ένα  ξύλινο άλογο-κρύπτη. Σκοπός του Οδυσσέα ήταν να παραπλανηθούν οι Τρώες και να το εκλάβουν ως δώρο και ως δείγμα καλής θελήσεως και ειρήνης από τους Αχαιούς.

Στην πραγματικότητα επρόκειτο για μια κατασκευή που έκρυβε εντός της τους σημαντικότερους αρχαίους Έλληνες ήρωες. Εκείνοι, μετά την είσοδο του ίππου στην Τροία, βγήκαν από αυτόν και άνοιξαν τις πύλες στους υπόλοιπους, προκειμένου να ξεκινήσει η λεηλασία της πόλης.

Ο Βρετανός ιστορικός ωστόσο υποστηρίζει ότι "Το ξύλινο άλογο είναι ένα φανταστικό παραμύθι, ίσως εμπνευσμένο από την αρχαίο τρόπο πολιορκίας".

 

Ο Όμηρος ήταν ένας από τους μεγαλύτερους ποιητές της αρχαίας Ελλάδας. Υπήρχε όμως;

"Δεν είναι μόνο ο Δούρειος Ίππος ένα αποκύημα της πολύχρωμης φαντασίας αλλά και η ύπαρξη του Ομήρου έχει αμφισβητηθεί πολλές φορές, καθώς τίποτα δεν σίγουρο γι 'αυτόν. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι, ακόμη και αν η Ιλιάδα και η Οδύσσεια διαδόθηκαν προφορικώς και όχι γραπτώς, κάποια στιγμή γράφτηκαν στην ελληνική γλώσσα, γιατί αυτό και έχουν επιζήσει".

 

Ήταν ένας ο εφευρέτης του ελληνικού αλφαβήτου;

"Οι Έλληνες γνώριζαν ότι η αλφάβητα τους προσαρμόστηκε από εκείνο των Φοινίκων. Σύμφωνα με την Ελληνική παράδοση αυτός που προσάρμοσε την ελληνική αλφάβητο ονομάζεται Παλαμήδης. Όμως το όνομα Παλαμήδης μπορεί απλώς να σημαίνει έξυπνος άνθρωπος των παλαιών. Ο Παλαμήδης επίσης λέγεται ότι έχει εφεύρει την καταμέτρηση, το νόμισμα, και τα επιτραπέζια παιχνίδια".

 

Μήπως ο Πυθαγόρας είχε εφεύρει άλλο θεώρημα και όχι το πυθαγόρειο θεώρημα; Ή μήπως αντέγραψε την εργασία του από κάποιον άλλο;

"Είναι αμφίβολο αν ο Πυθαγόρας (570-495 π.Χ) ήταν πραγματικά μαθηματικός. Μπορεί οι μαθητές ακόμα να μαθαίνουν στο σχολείο το θεώρημα του αλλά οι Βαβυλώνιοι γνώριζαν αυτή την εξίσωση αιώνες νωρίτερα, και δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι ο Πυθαγόρας το ανακάλυψε ή το απέδειξε. Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο Πυθαγόρας ήταν ένας μυστικιστής που πίστευε ότι οι αριθμοί αποτελούν τη βάση για τα πάντα".

 

ο Βρετανός αρχαιολόγος πιστεύει ότι ο Πυθαγόρας ήταν μυστικιστής που πίστευε ότι οι αριθμοί είναι η βάση για τα πάντα.

Τι έκανε τους Έλληνες να εφεύρουν τα χρήματα; Ήταν το εμπόριο ή η "ψυχή" τους;

'Μπορεί να φαίνεται προφανές για μας ότι οι εμπορικές επιταγές θα έχουν γνώμονα την εφεύρεση του χρήματος αλλά τα ανθρώπινα όντα διεξήγαγαν το εμπόριο για χιλιάδες χρόνια χωρίς νομίσματα. Δεν είναι βέβαιο ότι η πρώτη νομισματοποιημένη οικονομία στον κόσμο προέκυψε από την αρχαία Ελλάδα.

Ο κλασικιστής Richard Seaford υποστήριζε ότι η εφεύρεση του χρήματος προέκυψε από τη  ελληνική ψυχή. Η Σπάρτη ήταν καχύποπτη με την έννοια του χρήματος και αντιστάθηκε στην εισαγωγή του."

Πόσο Σπαρτιάτες ήταν Σπαρτιάτες;

"Ο θρυλικός Σπαρτιάτης νομοθέτης Λυκούργος αποφάσισε ότι οι Σπαρτιάτες θα πρέπει να χρησιμοποιούν μόνο σίδηρο για νόμισμα, έτσι και ένα μικρό ποσό θα έπρεπε να μεταφερόταν από βόδια. Αυτή είναι η εξιδανικευμένη ιστορία που τους θέλει να είναι πολεμιστές με στρατιωτική υπεροχή. Όμως η Σπάρτη ενώ δεν έκοψε δικά της νομίσματα χρησιμοποιούσε ξένο ασήμι, και ορισμένοι ηγέτες των Σπαρτιατών ήταν εμφανώς επιρρεπείς στη δωροδοκία.

Ό Αθηναίος μπον βιβέρ Αλκιβιάδης κατά τη διάρκεια του πολέμου με την Αθήνα στα τέλη του 5ου αιώνα, υιοθέτησε τη διατροφή τους, το σκληρό τρόπο κατάρτισης τους, τα χοντρά τους ρούχα και τις Λακωνικές τους εκφράσεις. Αλλά τελικά το πάθος του επεκτάθηκε και στη σύζυγο του βασιλιά της Σπάρτης και έτσι αυτή έμεινε και έγκυος και ο Αλκιβιάδης επέστρεψε στην Αθήνα για να γλιτώσει τις συνέπειες".

 

Ποια ήταν τα μυστικά των ελληνικών μυστηριακών λατρειών;

Οι μύστες έπρεπε  να πάρουν όρκο εχεμύθειας από το μυσταγωγό. Δέχονταν κάποια διδασκαλία, που τους επέτρεπε αργότερα να αντιληφθούν τα μυστήρια στα Μεγάλα Ελευσίνια.  Οι αρχαιότερες κατασκευές οι οποίες με βεβαιότητα μπορούν να συνδεθούν με τα Μυστήρια ανάγονται στον 8ο π.Χ αιώνα. Πραγματοποιούνταν στην Ελευσίνα της Αττικής προς τιμήν της θεάς Δήμητρας και της Περσεφόνης. Κατά κοινή παραδοχή, επρόκειτο για την ιερότερη και πιο σεβαστή τελετή από όλες τις γιορτές της αρχαίας Ελλάδας.

Πόσο μεγάλος ήταν ο Μέγας Αλέξανδρος;

Ο Αλέξανδρος (356-323 π.Χ) έμελλε να γίνει ένα από τους μεγαλύτερους στρατηγούς που έχει δει ο κόσμος."Σύμφωνα με τις αρχαίες πηγές σωματικά δεν ήταν και τόσο μεγάλος, ήταν κοντός, παρορμητικός μέθυσος, με κοκκινωπή όψη και ενοχλητική χροιά φωνής", αναφέρει ο καθηγητής, "παίζοντας" με τη λέξη μεγάλος.

 

Πάντως, δεν μπορεί να αμφισβητήσει τα γεγονότα, καθώς αναφέρει ότι "σε δέκα μόλις χρόνια δημιούργησε μια τεράστια αυτοκρατορία που εκτεινόταν από την Αίγυπτο μέχρι την Ινδία. Ιδρύθηκαν 20 πόλεις που έφεραν το όνομά του, συμπεριλαμβανομένης της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο".

BBC

acropoli lego

Ο Ράιαν Μακνάουτ έχτισε μια ολόκληρη Ακρόπολη από Lego «τουβλάκια» (περίπου 120.000 κομμάτια) σε μικρή κλίματα στην οποία ο Παρθενώνας, τα Προπύλαια, ο ...πλιατσικολόγος Λόρδος Έλγιν, ο επισκέπτης Σίγκμουντ Φρόιντ, ο Έλτον Τζον και ο Οιδίποδας έχουν περίοπτες θέσεις. Το έργο καταφθάνει στο Μουσείο της Ακρόπολης από το Μουσείο Νίκολσον του Σίδνεϊ.

«Το Βρετανικό Μουσείο μπορεί να αρνείται να επιστρέψει τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Αθήνα, αλλά εμείς θα δωρίσουμε στο νέο μουσείο της Ακρόπολης μια ολόκληρη Ακρόπολη», λέει αστειευόμενος ο Μάικλ Τέρνερ, έφορος του Μουσείου Νίκολσον του πανεπιστημίου του Σίδνεϊ.

Ήδη ο Lego Οιδίποδας, ο Lego Λόρδος Έλγιν και ο Lego Ζίγκμουντ Φρόιντ είναι καθ’ οδόν προς την Ελλάδα, μέρος ενός εξαιρετικού δώρου του Μουσείου Νίκολσον του Σίδνεϊ στο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα. Οι φιγούρες αυτές αποτελούν ένα μικρό μέρος της Ακρόπολης που χτίστηκε αποκλειστικά από Lego από τον Ράιαν Μακνάουτ, το μοναδικό Lego-πιστοποιημένο επαγγελματία τεχνίτη στο νότιο ημισφαίριο.

acrolego4

Τα έχει όλα...

Περιέχει περισσότερα από 120.000 «Lego τούβλα» και χρειάστηκαν περίπου 300 ώρες για να χτιστεί. Το μοντέλο είναι όσο το δυνατόν πιστό στην αυθεντική Ακρόπολη με τον Παρθενώνα, το Ναό της Αθηνάς Νίκης, το μικρότερο ναό του Ερεχθείου και τα Προπύλαια. Περιλαμβάνει ακόμα ξεκαρδιστικά σύγχρονα και αρχαία στιγμιότυπα φτιαγμένα με Lego.

Για παράδειγμα, στο μικρό Ωδείο, ο Θησέας διασχίζει το δρόμο του μέσα από ένα λαβύρινθο για να αντιμετωπίσει τον Μινώταυρο. Στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, ο Έλτον Τζον δίνει μια συναυλία για σύγχρονους τουρίστες. Ο Λόρδος Έλγιν και το πλήρωμά του «την κάνουν» με τα μάρμαρα του Παρθενώνα, ενώ ο Φρόιντ, ο οποίος επισκέφθηκε την Ακρόπολη το 1904, την θαυμάζει.

acrolego5

Η φτιαγμένη με Lego Ακρόπολη έχει προσελκύσει περισσότερους από 100.000 επισκέπτες στο Μουσείο Νίκολσον του Σίδνεϊ, ενώ η προηγούμενη έκθεση «Lego Κολοσσαίο» προσέλκυσε 90.000 επισκέπτες το 2012.

acrolego6

Πριν λίγο καιρό το Μουσείο Ακρόπολης φέρεται να ζήτησε από το Μουσείο Νίκολσον να δανειστεί την έκθεση της Ακρόπολης που είναι φτιαγμένη από Lego και οι Αυστραλοί απάντησαν θετικά.

acrolego2

«Αυτό θα μπορούσε να συμβεί μόνο στα πιο τρελά όνειρά μου», λέει ο έφορος Μ. Τέρνερ. Και πρόσθεσε: «Αφού ξαγρύπνησα όλη τη νύχτα μη πιστεύοντας πόσο τιμητικό ήταν το αίτημα των Ελλήνων, ενημέρωσα το Μουσείο της Ακρόπολης πως δεν μπορούσαν να δανειστούν αυτή την έκθεση. Θα τους την χαρίζαμε»!

Το μοντέλο αναμένεται να φτάσει στο Μουσείο της Ακρόπολης για να επιτρέψει στο Μουσείο Νίκολσον που  θα παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο, το Lego Πομπηία, τον Ιανουάριο.

 

minoikos

Ένα εντυπωσιακό βίντεο στο οποίο αναπαριστάται η ζωή στην Μινωϊκή Κρήτη δείχνει πτυχές από τον πολιτισμό που άκμασε από τον 27ο αιώνα έως τον 15ο αιώνα π.Χ..

Τα ανάκτορα της Κνωσού ανακαλύφθηκαν στις αρχές του 20ου αιώνα μ.Χ από τον Βρετανό αρχαιολόγο Άρθουρ Έβανς.

Τα ανθρωποειδή εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στην Κρήτη περίπου πριν από 130.000 χρόνια, κατά την εποχή της Μέσης Παλαιολιθικής Εποχής. Τσεκούρια που βρέθηκαν, αποδίδονται στον τύπο ανθρώπου Homo erectus που εντοπίστηκε στην Αφρική.

Ο Μινωικός πολιτισμός θεωρείται ότι ξεκινάει με τα ανακτορικά συγκροτήματα που εμφανίστηκαν στην Εποχή του Χαλκού. Στο βίντεο θα δείτε επίσης πολύ καλές αναπαραστάσεις από τα Ταυροκαθάψια.

Η Δύση του Μινωικού πολιτισμού ξεκινάει με την έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης (που μέχρι τότε λεγόταν Στρογγύλη) περίπου το 1600 π.Χ. Το βίντεο αποτελεί απόσπασμα από το ντοκιμαντέρ του BBC, Ατλαντίδα: Το Τέλος Ενός Κόσμου η Γέννηση ενός Θρύλου.

 

Περισσότερα Άρθρα...