Επενδύσεις και όχι μέτρα λιτότητας η πρόταση του Μάρτιν Σουλτς για την Ελλάδα. Υποστηρίζει ότι η συνταγή που ακολουθήθηκε αποδείχθηκε λανθασμένη

"Οι Έλληνες έχουν καταβάλει τεράστιες θυσίες. Σήμερα δεν πρέπει να μιλάμε πλέον για περικοπές, αλλά με ποιον τρόπο θα μπορέσουμε να αναζωογονήσουμε την οικονομία.
 
Χρειαζόμαστε στρατηγικές επενδύσεις στη χώρα" δηλώνει με συνέντευξή του στην εφημερίδα "Τα Νέα", ο πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου και υποψήφιος των σοσιαλδημοκρατικών και σοσιαλιστικών κομμάτων για τη θέση του προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μάρτιν Σούλτς.

Ο κ. Σουλτς τόνισε ότι αποδείχθηκε ότι η μονομερής δημοσιονομική πειθαρχία και η λιτότητα, δεν έχουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

"Κυρίως στην Ελλάδα είδαμε ότι η θέση η μονομερής δημοσιονομική πειθαρχία θα οδηγήσει στη δημοσιονομική εξυγίανση και στην επανάκτηση της εμπιστοσύνης των επενδυτών είναι λάθος.

Εμείς, όταν γίνει η νέα κυβέρνηση (σ.σ. της ΕΕ), θα δώσουμε ιδιαίτερο βάρος να ξεπεραστεί το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουν σήμερα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, το γεγονός δηλαδή ότι δεν βρίσκουν πρόσβαση σε κεφάλαια", δηλώνει χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον κ. Σουλτς, η οικονομική πολιτική στην ευρωζώνη θα είναι ένας συνδυασμός της δημοσιονομικής εξυγίανσης με στρατηγικές επενδύσεις για την ανάπτυξη και την απασχόληση.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

Κοινοτικός αξιωματούχος ο οποίος ενημέρωσε πριν από λίγο τον Τύπο στις Βρυξέλλες είπε ότι «μίλια χωρίζουν την τρόικα και τις ελληνικές αρχές βρισκόμαστε δισεκατομμύρια μακριά». Ο ίδιος αξιωματούχος περιέγραψε με μελανά χρώματα τις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται στην Αθήνα.

Χαρακτήρισε τα διαρθρωτικά μέτρα που επίσης δεν έχει κάνει η ελληνική πλευρά (ιστορικά πολύ πιο δύσκολα από τα δημοσιονομικά), υπενθυμίζοντας ότι «τον πρώτο 1,5 χρόνο του προγράμματος ό,τι έγινε στο διαρθρωτικό επίπεδο ήταν ασήμαντο στερώντας από το πρόγραμμα τη δυναμική του».

Ο ίδιος αξιωματούχος ενημέρωσε τον Τύπο πως αυτή τη στιγμή κανένα από τα τέσσερα προαπαιτούμενα δεν εκπληρώνεται από την ελληνική πλευρά και ως εκ τούτου η δόση του 1 δισ. ευρώ δεν μπορεί να εγκριθεί ούτε στο Eurogroup της 14ης Νοεμβρίου ούτε στο Eurogroup της 22ας Νοεμβρίου, ενώ θεωρεί πως «δεν βλέπω πότε το Euro Working Group θα έχει στα χέρια του επαρκή στοιχεία από την τρόικα για να εισηγηθεί στο Eurogroup το κλείσιμο του τρέχοντος ελέγχου.

Ο έλεγχος δεν μπορεί να κλείσει δεν πληρούνται στοιχειώδεις προϋποθέσεις. Εάν με ρωτάτε τεχνοκρατικά μπορώ να σας πω ότι μπορεί να τραβήξει και μέσα στο 2014. Θα πάμε για σκι τα Χριστούγεννα και θα γυρίσουμε όταν η κυβέρνηση θα έχει συμφωνήσει με την τρόικα».

Ο ίδιος αξιωματούχος ο οποίος έχει απευθείας ενημέρωση από την τρόικα εκτίμησε πως η κυβέρνηση μπορεί να αντέξει χωρίς τη δόση για αρκετό χρονικό διάστημα. «Δεν ανησυχώ για μη εκταμίευση τις επόμενες εβδομάδες όμως η κυβέρνηση με το να τρενάρει τις συζητήσεις συσσωρεύει εσωτερικό χρέος το οποίο στραγγίζει την οικονομία. Η κυβέρνηση γνωρίζει πως προς το συμφέρον όλων είναι να εκτελείς τις υποχρεώσεις σου στην ώρα τους. Να παίρνεις τις δόσεις στην ώρα τους και να κάνεις τις πληρωμές στην ώρα τους». Διέψευσε μάλιστα κατηγορηματικά τις φήμες για διαφωνίες μεταξύ Ε.Ε. και ΔΝΤ στο εσωτερικό της τρόικας: «Δεν υπάρχουν διαφωνίες Ε.Ε.-ΔΝΤ μόνο διαφωνίες τρόικας – κυβέρνησης».

Σε σχέση με την ελάφρυνση του χρέους τοποθέτησε την πρώτη συζήτηση τον Ιούνιο, σαφώς μετά τις ευρωεκλογές και την εκτέλεση της όποιας απόφασης πολύ αργότερα: «Τα δημοσιονομικά στοιχεία δεν θα έχουν πιστοποιηθεί πριν το τέλος Απριλίου». 

Η ελληνική περίπτωση χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανασυγκρότησης της οικονομίας και της κοινωνίας, επεσήμανε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Δραγασάκης,  μιλώντας στο συνέδριο για την κρίση και την ευρωζώνη που πραγματοποίησε στην Αθήνα το Levy Economics Institute. 

Ο Δραγασάκης ανέφερε πως στη χώρα μας τείνει να γίνει ταμπού ακόμα και η συζήτηση για ένα εναλλακτικό σχέδιο, ενώ, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, «οι δυνάμεις που κυβερνούν τη χώρα, αν μπορούσαν θα απαγόρευαν κάθε σχετική συζήτηση».

Σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο αντιπρόεδρος της Βουλής, υποστήριξε πως θα πρέπει να επιστρέψει τις αρχικές αξίες που χαρακτήριζαν το ενοποιητικό εγχείρημα, καθώς, πλέον, «το όραμα κινδυνεύει να γίνει εφιάλτης».

Όπως εξήγησε, χρειάζονται μεταρρυθμίσεις αλλά θα πρέπει να δούμε ποιες είναι αυτές που μπορούν να καλύψουν το δημοκρατικό έλλειμμα και να ανατρέψουν την περαιτέρω απονομιμοποίηση του ευρωπαϊκού εγχειρήματος. Εξάλλου, σημείωσε πως «μια Ευρώπη που αντιγράφει, έστω και θετικές πρακτικές, δεν μπορεί να εμπνεύσει».

Σχετικά με ένα ενδεχόμενο «Σχέδιο Marshall», ο κ. Δραγασάκης επεσήμανε ότι «το κλειδί είναι η πολιτική βούληση, η οποία, όμως, δεν υπάρχει».

Στη συνέχεια τόνισε πως υπάρχει η ανάγκη μιας εξωτερικής χρηματοδοτικής ώθησης, όπως και η ανάπτυξη χρηματοπιστωτικών εργαλείων και μέσων που θα διευρύνουν τις δυνατότητες χρηματοδότησης της οικονομίας.

Τέλος, τόνισε πως όσο η ελληνική οικονομία είναι σε ύφεση ή σε μη βιώσιμη ανάπτυξη, δεν μπορεί και δεν πρέπει να πληρώσει ούτε ένα ευρώ, ούτε για τόκους, ούτε για χρεολύσια.

european union

Σε ένα σύνολο 11 κριτηρίων που χρησιμοποιήθηκαν για να μετρηθεί η ευημερία, η Ελλάδα βρισκόταν μόνο στα τρία από αυτά πάνω από το μέσο όρο των 34 αναπτυγμένων χωρών-μελών του ΟΟΣΑ, ενώ ήταν κάτω από το μέσο όρο στα υπόλοιπα οκτώ.

Ειδικότερα, πάνω από το μέσο όρο ήταν όσον αφορά στην κατάσταση της υγείας, στην ισορροπία μεταξύ εργασίας και ζωής και στην προσωπική ασφάλεια.

Χαμηλότερα από το μέσο όρο ήταν όσον αφορά την εκπαίδευση και τις δεξιότητες, το εισόδημα και τον πλούτο, την ενασχόληση με τα κοινά, τις θέσεις εργασίας και τις αποδοχές, τις κοινωνικές διασυνδέσεις, την κατοικία, την υποκειμενική ευημερία και την ποιότητα του περιβάλλοντος.

Η έκθεση του ΟΟΣΑ σημειώνει ότι η Ελλάδα κατέγραψε μεταξύ του 2007 και του 2011 μία σωρευτική μείωση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών κατά 23%, που ήταν η μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών του Οργανισμού.

Μεταξύ του 2007 και του 2010, η ανισότητα στο εισόδημα της αγοράς (πριν από φόρους και μεταβιβάσεις) αυξήθηκε κατά 2%, πάνω από το μέσο όρο του Οργανισμού που ήταν 1,2%. Η μεγαλύτερη επίπτωση της κρίσης, αναφέρει η έκθεση, στην ευημερία των πολιτών προέκυψε από τη μείωση της απασχόλησης και την επιδείνωση των συνθηκών στην αγορά εργασίας.

Το ποσοστό απασχόλησης μειώθηκε κατά 10% από το 2007 έως το 2012, ενώ το ποσοστό της μακροχρόνιας ανεργίας αυξήθηκε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες Το ποσοστό των Ελλήνων που δηλώνουν ότι εμπιστεύονται την κυβέρνηση μειώθηκε από το 38% στο 13% μεταξύ 2007 και 2012. Το 31% των Ελλήνων ανέφερε ότι απασχολείται σε ένα κακό εργασιακό περιβάλλον, ποσοστό που είναι σημαντικά μεγαλύτερο από το μέσο όρο των ευρωπαϊκών χωρών.

Πάνω από το μέσο όρο ήταν οι δείκτες που αφορούν στην κατάσταση της υγείας, στην ισορροπία μεταξύ εργασίας και ζωής και στην προσωπική ασφάλεια. Χαμηλότερα από το μέσο όρο ήταν όσον αφορά την εκπαίδευση και τις δεξιότητες, το εισόδημα και τον πλούτο, την ενασχόληση με τα κοινά, τις θέσεις εργασίας και τις αποδοχές, τις κοινωνικές διασυνδέσεις, την κατοικία, την υποκειμενική ευημερία και την ποιότητα του περιβάλλοντος.

spspero

Αναλυτικά στοιχεία με τα οποία για πρώτη φορά αποτυπώνονται με ακρίβεια τα ποσά με τα οποία χρηματοδότησε το ελληνικό κράτος την κάθε τράπεζα από το 2008, διαβιβάστηκαν στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών.

Τα στοιχεία διαβιβάζονται με απαντητικό επτασέλιδο έγγραφο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα μετά από ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μανώλης Γλέζος.

Ο Σταϊκούρας ενημερώνει ουσιαστικά για τη στήριξη των τραπεζών σύμφωνα με τον Ν. 3723/2008 «Ενίσχυση ρευστότητας της οικονομίας για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης»:

- Για τις προνομιούχες μετοχές των πιστωτικών ιδρυμάτων που ανέλαβε το Ελληνικό Δημόσιο, έναντι καταβολής Ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου λήξεως 21.05.2014 και 23.07.2014 (κι όχι μετρητών).

Το συνολικό ποσό των αναλαμβανομένων μετοχών σήμερα ανέρχεται σε 4.473.585.000 ευρώ.

- Για τις εγγυήσεις σε δάνεια των πιστωτικών ιδρυμάτων που παρείχε το Ελληνικό Δημόσιο από το 2009 και μετά. Ειδικά για τις εγγυήσεις επισημαίνεται ότι το ανεξόφλητο υπόλοιπο αυτών ουδέποτε υπερέβη το εκάστοτε συνολικό όριο, σήμερα ανέρχεται σε 85 δισ. ευρώ.

- Για τα πιστωτικά ιδρύματα στα οποία διατέθηκαν ειδικοί τίτλοι μηδενικού επιτοκίου, για το χρονικό διάστημα από το 2008 έως 18.10.2013, το ανεξόφλητο υπόλοιπο των οποίων σήμερα είναι 2,4 δισ. ευρώ.

 

Προνομιούχες Μετοχές

Όπως ειδικότερα ενημερώνει το υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με το άρθρο 1 του 3723/2008 το Ελληνικό Δημόσιο ανέλαβε προνομιούχες μετοχές των πιστωτικών ιδρυμάτων, έναντι καταβολής σε αυτές Ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου λήξεως 21.05.2014 και 23.07.2014 (κι όχι μετρητών). Το συνολικό ποσό των αναλαμβανομένων μετοχών σήμερα ανέρχεται σε 4.473.585.000 ευρώ και κατανέμεται ως εξής:

1. ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ της ΕΛΛΑΔΟΣ: αναληφθείσες προνομιούχες μετοχές αξίας 1.350.000.000 ευρώ.

2. Alpha Bank: 940.000.000 ευρώ.

3. Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο: 224.960.000 ευρώ.

4. EFG Eurobank: 950.125.000 ευρώ.

5. Τράπεζα Πειραιώς: 750.000.000 ευρώ.

6. Τράπεζα Αττικής: 100.200.000 ευρώ.

7. Proton Bank: 80.000.000 ευρώ.

8. FBBank: 50.000.000 ευρώ.

9. Πανελλήνια Τράπεζα: 28.300.000 ευρώ.

ΣΥΝΟΛΟ: 4.473.585.000 ευρώ.

Το υπουργείο Οικονομικών επισημαίνει ότι στη αρχική εφαρμογή του ανωτέρω προγράμματος, τον Μάιο του 2009 συμμετείχε και η Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδος με αξία προνομιούχων μετοχών 675.000.000 ευρώ, πλην όμως επαναγόρασε τον Ιούλιο 2011 τις μετοχές αυτές, καταβάλλοντας το ανωτέρω ποσό στο Ελληνικό Δημόσιο σε μετρητά.

 

Δάνεια με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου

Σύμφωνα με το Ν. 3723/2008, το Ελληνικό Δημόσιο παρείχε την εγγύηση του στα ακόλουθα δάνεια των πιστωτικών ιδρυμάτων:

1. Alpha Bank: ημερομηνία έκδοσης 12.2.2009-ημερομηνία λήξης 12.11.2009- ποσό 500.000.000 ευρώ.

2. Alpha Bank: έκδοση 29.4.2009-λήξη 30.04.2012-ποσό 1.000.000.000 ευρώ.

3. Alpha Bank: έκδοση 4.6.2009-λήξη 4.12.2009-ποσό 500.000.000 ευρώ.

4. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 12.2.2009-λήξη 12.11.2009-ποσό 500.000.000 ευρώ.

5. NATIONAL BANK OF GREECE: έκδοση 29.5.2009-λήξη 29.11.2009-ποσό 500.000.000 ευρώ.

6. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 27.4.2010 - λήξη 26.4.2013- ποσό 2.300.000.000 ευρώ.

7. NATIONAL BANK OF GREECE: έκδοση 26.4.2010 - λήξη 26.4.2013- ποσό 2.500.000.000 ευρώ.

8. ALPHA BANK: έκδοση 30.4.2010- λήξη 30.4.2013- ποσό 2.117.000.000 ευρώ.

9. PIRAEUS BANK: έκδοση 27.4.2010- λήξη 27.4.2013- ποσό 1.970.000.000 ευρώ.

10. NATIONAL BANK OF GREECE: έκδοση 4.5.2010- λήξη 4.5.2013- ποσό 1.345.000.000 ευρώ.

11. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 4.5.2010- λήξη 4.5.2013- ποσό 950.000.000 ευρώ.

12. PROTON BANK: έκδοση 1.7.2010- λήξη 1.7.2013- ποσό 40.000.000 ευρώ.

13. ATTICA BANK: έκδοση 30.6.2010 - λήξη 30.6.2013 - ποσό 215.000.000 ευρώ.

14. NATIONAL BANK OF GREECE: έκδοση 4.5.2010- λήξη 4.5.2013-ποσό 655.000.000 ευρώ.

15. ALPHA BANK: έκδοση 10.5.2010-λήξη 10.5.2013-ποσό 440.000.000 ευρώ.

16. PIRAEUS BANK: έκδοση 7.5.2010- λήξη 27.4.2013- ποσό 400.000.000 ευρώ.

17. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 10.5.2010- λήξη 7.5.2013- ποσό 700.000.000 ευρώ.

18. NATIONAL BANK OF GREECE: έκδοση 28.6.2010-λήξη 28.6.2013- ποσό 4.265.600.000 ευρώ.

19. ALPHA BANK: έκδοση 24.6.2010- λήξη 24.6.2013- ποσό 2.310.000.000 ευρώ.

20. PIRAEUS BANK: έκδοση 18.6.2010- λήξη 18.6.2013- ποσό 2.206.500.000 ευρώ.

21. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 21.6.2010- λήξη 21.6.2013- ποσό 3.820.000.000 ευρώ.

22. ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: έκδοση 30.6.2010- λήξη 30.6.2013- ποσό 648.600.000 ευρώ.

23. PROTON BANK: έκδοση 22.77.2010- λήξη 22.7.2013- ποσό 109.400.000.

24. ATTICA BANK: έκδοση 30.12.2010- λήξη 30.12.2013- ποσό 285.000.000 ευρώ.

25. ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: έκδοση 16.12.2010-λήξη 16.6.2011- ποσό 1.000.000.000.

26. ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: έκδοση 16.12.2010- λήξη 16.3.2011-ποσό 1.500.000.000 ευρώ.

27. ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: έκδοση 26.7.2011-λήξη 26.7.2014-ποσό 1.500.000.000 ευρώ.

28. ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: έκδοση 20.6.2011-λήξη 20.6.2014- ποσό 1.000.000.000 ευρώ.

29. ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: έκδοση 16.12.2010- λήξη 16.12.2013-ποσό 1.548.200.000 ευρώ.

30. PIRAEUS BANK: έκδοση 17.12.2010-λήξη 17.12.2013- ποσό 3.572.100.000 ευρώ.

31. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 21.12.2010- λήξη 21.12.2013- ποσό 4.280.000.000 ευρώ.

32. ALPHA BANK: έκδοση 27.12.2010- λήξη 27.12.2013- ποσό 3.609.600.000 ευρώ.

33. NATIONAL BANK OF GREECE: έκδοση 23.12.2010-λήξη 23.12.2013- ποσό 4.107.700.000 ευρώ.

34. ALPHA BANK: έκδοση 15.2.2011- λήξη 15.2.2014 - ποσό 950.000.000 ευρώ.

35. PIRAEUS BANK: έκδοση 17.2.2011- λήξη 17.2.2014- ποσό 950.000.000 ευρώ.

36. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 11.3.2011- λήξη 11.3.2014- ποσό 1.550.000.000 ευρώ.

37. FBB: έκδοση 14.3.2011- λήξη 14.3.2014- ποσό 50.000.000 ευρώ.

38. PIRAEUS BANK: έκδοση 6.5.2011- λήξη 17.2.2014- ποσό 800.000.000 ευρώ.

39. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 27.5.2011- λήξη 27.5.2014- ποσό 332.000.000 ευρώ.

40. ALPHA BANK: έκδοση 3.6.2011-λήξη 30.6.2014-ποσό 400.000.000 ευρώ.

41. NATIONAL BANK OF GREECE: έκδοση 7.6.2011- λήξη 7.6.2014- ποσό 1.925.000.000 ευρώ.

42. PIRAEUS BANK: έκδοση 4.11.2011- λήξη 4.2.2012- ποσό 1.750.000.000 ευρώ.

43. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 7.11.2011- λήξη 7.2.2012- ποσό 1.500.000.000 ευρώ.

44. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 4.11.2011- λήξη 7.2.2012- ποσό 1.500.000.000 ευρώ.

45. ALPHA BANK: έκδοση 7.11.2011- λήξη 7.2.2012- ποσό 3.147.000.000 ευρώ.

46. EFG EUROBANK-ERGASIAS: έκδοση 11.11.2011- λήξη 13.12.2012- ποσό 2.344.000.000 ευρώ.

47. ALPHA BANK: έκδοση 22.2.2012- λήξη 22.5.2012- ποσό 2.000.000.000 ευρώ.

48. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 9.2.2012- λήξη 8.5.2012- ποσό 1.500.000.000 ευρώ.

49. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 13.2.2012- λήξη 14.5.2012- ποσό 2.344.000.000 ευρώ.

50. PIRAEUS BANK: έκδοση 7.2.2012- λήξη 8.5.2012- ποσό 1.750.000.000 ευρώ.

51. PIRAEUS BANK: έκδοση 6.2.2012- λήξη 7.5.2012- ποσό 1.500.000.000 ευρώ.

52. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 8.5.2012- λήξη 8.8.2012- ποσό 1.500.000.000 ευρώ.

53. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 14.5.2012-λήξη 14.8.2012-ποσό 2.344.000.000 ευρώ.

54. NATIONAL BANK OF GREECE: έκδοση 24.2.2012- λήξη 24.5.2012- ποσό 3.000.000.000 ευρώ.

55. PIRAEUS BANK: έκδοση 23.5.2012- λήξη 23.8.2012- ποσό 1.500.000.000 ευρώ.

56. PIRAEUS BANK: έκδοση 5.3.2012- λήξη 5.6.2012- ποσό 2.087.000.000 ευρώ.

57. PIRAEUS BANK: έκδοση 14.6.2012- λήξη 14.9.2012- ποσό 2.087.000.000 ευρώ.

58. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 9.8.2012- λήξη 9.11.2012-ποσό 1.500.000.000 ευρώ.

59. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 14.8.2012- λήξη 14.11.2012- ποσό 2.344.000.000 ευρώ.

60. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 14.11.2012- λήξη 14.2.2013- ποσό 2.344.000.000 ευρώ.

61. NATIONAL BANK OF GREECE: έκδοση 26.4.2013- λήξη 26.4.2016- ποσό 4.500.000.000 ευρώ.

62. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 8.5.2013- λήξη 8.5.2016- ποσό 1.650.000.000 ευρώ.

63. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 26.4.2013- λήξη 26.4.2016- ποσό 2.300.000.000 ευρώ.

64. PIRAEUS BANK: έκδοση 9.5.2013- λήξη 8.5.2014- ποσό 2.370.000.000 ευρώ.

65. ALPHA BANK: έκδοση 17.5.2013- λήξη 17.5.2014- ποσό 2.557.000.000 ευρώ.

66. ALPHA BANK: έκδοση 19.6.2013- λήξη 19.6.2014- ποσό 2.310.000.000 ευρώ.

67. EFG EUROBANK ERGASIAS: έκδοση 21.6.2013- λήξη 21.6.2015 - ποσό 3.820.000.000 ευρώ.

68. PIRAEUS BANK: έκδοση 14.6.2013- λήξη 14.6.2014- ποσό 2.206.500.000 ευρώ.

69. NATIONAL BANK OF GREECE: έκδοση 12.7.2013- λήξη 17.7.2015- ποσό 4.265.600.000 ευρώ.

70. ATTICA BANK: έκδοση 24.7.2013- λήξη 24.7.2016- ποσό 215.000.000 ευρώ.

 

Ειδικοί τίτλοι

Με τα έγγραφα που διαβιβάστηκαν στη Βουλή παρατίθενται και τα στοιχεία για τα πιστωτικά ιδρύματα στα οποία διατέθηκαν ειδικοί τίτλοι μηδενικού επιτοκίου με βάση το άρθρο 3 του Ν. 3723/2008 για το χρονικό διάστημα από το 2008 έως 18.10.203.

1. EUROBANK: ημερομηνία διάθεσης 29.12.2008- λήξη ομολόγου 29.12.2011-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 1.025.000.000.

2. ΠΕΙΡΑΙΩΣ: ημερομηνία διάθεσης 29.12.2008- λήξη ομολόγου 29.12.2011-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 865.000.000.

3. ALPHA BANK: ημερομηνία διάθεσης 16.1.09- λήξη ομολόγου 29.12.2011-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 1.138.000.000.

4. ΑΤΤΙΚΗΣ: ημερομηνία διάθεσης 16.1.09- λήξη ομολόγου 29.12.2011-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 200.000.000.

5. MILLENIUM BANK: ημερομηνία διάθεσης 23.1.09- λήξη ομολόγου 29.12.2011-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 98.000.000.

6. FBB: ημερομηνία διάθεσης 26.1.09- λήξη ομολόγου 29.12.2011-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 60.000.000.

7. ΓΕΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: ημερομηνία διάθεσης 10.3.09- λήξη ομολόγου 29.12.2011-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 158.000.000.

8. ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: ημερομηνία διάθεσης 1.4.09- λήξη ομολόγου 29.12.2011-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 807.000.000.

9. PROTON AE: ημερομηνία διάθεσης 23.4.09- λήξη ομολόγου 29.12.2011-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 78.000.000.

10. ΑΧΑΪΚΗ ΣΥΝ/ΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: ημερομηνία διάθεσης 28.5.09- λήξη ομολόγου 29.12.2011-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 11.000.000.

11. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ: ημερομηνία διάθεσης 15.7.2009- λήξη ομολόγου 29.12.2011-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 41.000.000.

12. ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ ΣΥΝ/ΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: ημερομηνία διάθεσης 7.9.09- λήξη ομολόγου 29.12.2011-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 50.000.000.

13. ASPIS BANK AE: ημερομηνία διάθεσης 1.10.09- λήξη ομολόγου 29.12.2011-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 86.000.000.

14. EUROBANK: ημερομηνία διάθεσης 13.4.10- λήξη ομολόγου 29.12.2011-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 712.000.000.

15. ALPHA BANK: ημερομηνία διάθεσης 19.4.10- λήξη ομολόγου 19.4.2013-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 491.000.000.

16. ΠΕΙΡΑΙΩΣ: ημερομηνία διάθεσης 19.4.10- λήξη ομολόγου 19.4.2013-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 424.000.000.

17. AEGEAN BALTIC BANK AE: ημερομηνία διάθεσης 21.4.10- λήξη ομολόγου 19.4.2013-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 40.000.000.

18. ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: ημερομηνία διάθεσης 22.4.10- λήξη ομολόγου 19.4.2013-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 787.000.000.

19. ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: ημερομηνία διάθεσης 23.6.10- λήξη ομολόγου 19.4.2013-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 600.000.000.

20. ΣΥΝ/ΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ: ημερομηνία διάθεσης 1.10.10- λήξη ομολόγου 19.4.2013-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 7.000.000.

21. ΣΥΝ/ΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΥΒΟΙΑΣ: ημερομηνία διάθεσης 24.12.10- λήξη ομολόγου 19.4.2013-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 6.000.000.

22. ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ ΣΥΝ/ΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: ημερομηνία διάθεσης 27.12.2010- λήξη ομολόγου 19.4.2013-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 22.000.000.

23. ΣΥΝ/ΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΛΑΜΙΑΣ: ημερομηνία διάθεσης 30.12.2010- λήξη ομολόγου 19.4.2013-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 2.000.000.

24. ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ: ημερομηνία διάθεσης 31.12.10- λήξη ομολόγου 19.4.2013-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 329.000.000.

25. ΣΥΝ/ΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΧΑΝΙΩΝ: ημερομηνία διάθεσης 14.2.11- λήξη ομολόγου 19.4.2013-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 8.000.000.

26. FBB: ημερομηνία διάθεσης 11.5.2012- λήξη ομολόγου 6.4.2015-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 60.000.000.

27. AEGEAN BALTIC BANK AE: ημερομηνία διάθεσης 30.4.13- λήξη ομολόγου 25.4.2016-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 40.000.000.

28. ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΕ: ημερομηνία διάθεσης 30.4.2013- λήξη ομολόγου 25.4.2016-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 1.024.000.000.

29. ΑLPHA BANK: ημερομηνία διάθεσης 30.4.2013- λήξη ομολόγου 25.4.2016-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 491.000.000.

30. ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ: ημερομηνία διάθεσης 20.5.2013- λήξη ομολόγου 25.4.2016-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 22.000.000.

31. ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: ημερομηνία διάθεσης 7.8.2013- λήξη ομολόγου 25.4.2016-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 787.000.000.

32. ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: ημερομηνία διάθεσης 16.9.2013- λήξη ομολόγου 25.4.2016-ονομαστική αξία ειδικών τίτλων 60.000.000 .

Στο έγγραφο διευκρινίζεται ότι οι τίτλοι ονομαστικής αξίας 60.000.000 με ISIN GR0326044279, λήξεως 6.4.2015 που είχαν διατεθεί στην FBB επεστράφησαν και ακυρώθηκαν στις 23.5.2013. .

Το ανεξόφλητο υπόλοιπο των ειδικών τίτλων είναι 2.424.000.000 ευρώ.

με πληροφορίες ΑΠΕ

 

Πανηγυρίζουν για το γεγονός ότι το δημόσιο έπιασε, λέει, τους στόχους του και συγκέντρωσε περισσότερους φόρους σε σχέση με πέρυσι.

Την ίδια στιγμή ανακοινώνουν ότι 343.000 φορολογούμενοι κήρυξαν στάση πληρωμών τον Σεπτέμβριο. Δεν πλήρωσαν την εφορία. Ξέρετε πόσο έχουν φτάσει σήμερα τα ληξιπρόθεσμα ιδιωτών και εταιρειών; Εξήντα δύο δισ. ευρώ. Αν όλα αυτά είναι για πανηγυρισμούς, τότε σηκώνουμε τα χέρια ψηλά. 

Αλήθεια, τι σημαίνει ότι έπιασαν τους στόχους τους; Ποιοί είναι οι στόχοι κάθε φορά; Ήταν οι ίδιοι που ήταν τον προηγούμενο και τον πιο προηγούμενο μήνα ή αλλάζουν κατά το πως διαμορφώνονται οι συνθήκες; Ας πούμε, όμως, ότι όλα γίνονται με έναν τρόπο που να μην τραυματίζεται η κοινή λογική και κύρια και πάνω απ΄ όλα η εμπιστοσύνη μας στους αριθμούς. Τότε, πως μπορούμε να ερμηνεύσουμε από την μία το ρεκόρ στην είσπραξη και από την άλλη το ρεκόρ στα κανόνια;

Τις προάλλες ακούγαμε σύμβουλο του υπουργού να λέει ότι είναι απόλυτα λογικό να χρεώνεις τους πολίτες με φόρους για τα ακίνητα ύψους 3,6 δισ. ευρώ και να περιμένεις ότι θα εισπράξεις 2,850 δισ. ευρώ. Αυτό, λοιπόν, που οι κύριοι αυτοί βρίσκουν λογικό είναι το συστατικό εκείνο που δηλητηριάζει καθημερινά την ζωή μας. Αυτό το 20% που ο τεχνοκράτης περιμένει ότι δεν θα εισπραχτεί είναι που δημιουργεί νέες στρατιές ανέργων. Νέα κύματα πεινασμένων. Αλλά ποιός ενδιαφέρεται;

Το κράτος με την υπερφορολόγηση των πολιτών και των επιχειρήσεων στερεί από την αγορά και τις τελευταίες σταγόνες ρευστότητας. Ξέρουν ότι αυτή η πολιτική είναι αδιέξοδη και καταστροφική. Αλλά επιμένουν να την ακολουθούν, ελπίζοντας ότι στο μεταξύ ο Θεός θα βρέξει μερικά δισεκατομμύρια από τον ουρανό. Κάποιος πρέπει να τους ειδοποιήσει ότι δεν γίνονται θαύματα στις μέρες μας.

Μία επίσης σημαντική λεπτομέρεια: Το ελληνικό κράτος οφείλει χρήματα στους πολίτες του. Χρήματα περισσότερα από αυτά που θα διαμόρφωναν το λεγόμενο πρωτογενές πλεόνασμα. Αλλά κι αυτή είναι μία λεπτομέρεια για τους μανδαρίνους...

Ξέρετε τι θα σας πουν αν τους πείτε όλα αυτά που έχουμε ήδη πει; Ότι εκείνοι αγωνίζονται για την σωτηρία της πατρίδας. Να μας συγχωρέσουν, αλλά εμείς έχουμε μία διαφορετική εικόνα!

Εκείνοι αγωνίζονται για να διορίσουν όσο το δυνατόν περισσότερους φίλους τους σε διάφορες κομβικές θέσεις. Αγωνίζονται, αλλά όχι για μας. Για πάρτη τους το κάνουν και μάλιστα με τρόπο ιδιαίτερα άτσαλο. Ας αφήσουν, λοιπόν, τα εθνικοπατριωτικά και ας μιλήσουν επί των αποτελεσμάτων της πολιτικής τους.

Ο κ. Σαμαράς έχει αποδείξει ότι δεν τρομάζει από τις προκλήσεις. Ήταν γενναίο εκ μέρους του το γεγονός ότι δεν έκανε επίδειξη ισχύος με την φορολόγηση των ακινήτων, ζητώντας από τους βουλευτές του να ψηφίσουν ένα έκτρωμα. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά διάλεξε την διέξοδο της ανταποδοτικότητας. Οι φόροι, πάντως, εξακολουθούν να αποτελούν την Αχίλλειο πτέρνα της κυβέρνησής του.

Αν δεν αντιμετωπίσει σύντομα και αποτελεσματικά αυτό το κεφάλαιο, δεν υπάρχει ελπίδα. Κι επειδή ξέρει γράμματα, ας προσπαθήσει να λύσει τον γρίφο που θέσαμε στην αρχή του κειμένου.

Πως γίνεται το Υπουργείο Οικονομίας να πετυχαίνει τους στόχους του και οι πολίτες να... πηδάνε από τα παράθυρα. Τριακόσιες σαράντα τρεις χιλιάδες φορολογούμενοι, κύριε Σαμαρά, σημαίνει τριακόσιες σαράντα τρεις χιλιάδες οικογένειες...

Θανάσης Μαυρίδης, capital 

Στην πολιτική, συνήθως, τίποτε δεν είναι όπως φαίνεται. Και, το χειρότερο: ορισμένες φορές, πίσω από τυπικές δραστηριότητες, κρύβονται μεγάλα κόλπα. Μια τέτοια περίπτωση ζήσαμε στην εποχή της εκτόξευσης του χρηματιστηρίου.

Πίσω από τη φούσκα υπήρχε ένα συγκεκριμένο σχέδιο που απέληξε στη μεγαλύτερη και πιο βίαιη αναδιανομή εισοδήματος που έγινε ποτέ.

Τα χρήματα των πολλών μεταφέρθηκαν, μέσα σε λίγα χρόνια, στις τσέπες των λίγων.

Ήταν ένα κόλπο που στήθηκε από μια συγκεκριμένη ομάδα στην οποία συνεργάσθηκαν οικονομικοί και πολιτικοί παράγοντες.

Για ορισμένους εκείνη την εποχή ο μηχανισμός του Χρηματιστηρίου ήταν ένας τρόπος να μεταφερθεί το κρυμμένο χρήμα στην επίσημη οικονομία. Για άλλους αυτές οι θεωρητικές προσεγγίσεις ήταν άχρηστες, το έβλεπαν πιο πρακτικά: «αυτοί τα χαρτιά εμείς τα λεφτά». Έτσι έγινε, τελικά.

Ανεξάρτητα από τους κερδοσκόπους που έπαιζαν στα δάκτυλα το ταμπλό της Σοφοκλέους και αναζητούσαν δίκτυα εσωτερικής πληροφόρησης για να πλουτίσουν από τη μια μέρα στην άλλη, τα πολλά λεφτά μεταφέρθηκαν - με κάθε νομιμότητα και απαλλαγμένα φορολογίας - από τον απλό αποταμιευτή στον μεγάλο «επενδυτή», που δεν τα επένδυσε πότε. Τα προσπορίστηκε για λογαριασμό του και τα έβγαλε στο εξωτερικό - κατά κανόνα.

Σε αυτό το σχέδιο η Πολιτεία, με όλες τις μορφές της, συνεργάσθηκε συνειδητά. Η κορυφαία κρατική τράπεζα έκανε καμπάνια για να ενημερώσει τους αφελείς ότι τους έδινε δάνεια για να αγοράσουν μετοχές. Σαν να σου δίνει η τράπεζα δάνειο για να παίξεις στο καζίνο. Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι δια της φορολογίας των συναλλαγών στο Χρηματιστήριο θα χρηματοδοτηθεί το ασφαλιστικό σύστημα. Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας προήγγειλε ότι το Χρηματιστήριο θα ξεπεράσει τις εφτά χιλιάδες μονάδες - άρα ό,τι έχετε φέρτε το και να πλουτίσετε άκοπα. Και οι αρμόδιες υπηρεσίες ενέκριναν διαρκώς φακέλους ακόμη και για φούρνους και σουβλατζίδικα που δήθεν είχαν τις προϋποθέσεις να αντλήσουν κεφάλαια από το Χρηματιστήριο. 

Το εγχείρημα κατέληξε σε ιλιγγιώδη πλουτισμό αρκετών από τη μια και στον «θάνατο του επενδυτάκου» από την άλλη.

Το ίδιο κόλπο φαίνεται να επαναλαμβάνεται αυτή την περίοδο, με αντικείμενο την ακίνητη περιουσία αυτή τη φορά. Η φορολογική επιδρομή στα ακίνητα πάσης φύσεως, πάσης χρήσεως, πάσης προελεύσεως, δεν εξυπηρετεί μόνο τρέχουσες ταμειακές ανάγκες. Δεν το κάνουν μόνο για να μαζέψουν λεφτά. Ούτε δήμευση περιουσίας είναι, όπως λένε πολλοί. Η δήμευση γίνεται υπέρ του δημοσίου. Εδώ θα ωφεληθούν ιδιώτες.

Αυτό που ξεκίνησε ο Βενιζέλος με το χαράτσι στη «δομημένη επιφάνεια» και το συνεχίζει ο Στουρνάρας αλλού, θα οδηγήσει στη μεγαλύτερη αναδιανομή ακίνητης περιουσίας που έγινε ποτέ.

Η απαξίωση όλων των ακίνητων θα τα φέρει στο έλεος όποιων έχουν τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν την αγορά τους σε ευτελείς τιμές. Και όλοι γνωρίζουν ποιοι είναι αυτοί. Μιζαδόροι, μεγαλοκαρχαρίες, αεριτζήδες, ψευτοεπενδυτές, καιροσκόποι που διαχειρίζονται ξεπλυμένα κεφάλαια, όσοι έχουν στη διάθεσή τους άνομο χρήμα, θα εισορμήσουν και θα διαλέξουν, ό,τι τραβήξει η ψυχή τους.

Τα πάντα θα είναι διαθέσιμα προς πώληση, όσο-όσο. Όταν θα σε γονατίσει η εφορία θα φτάσεις στο σημείο να χαρίζεις το σπίτι σου αρκεί ο άλλος να πληρώνει τους φόρους. Θα παρακαλάς να εκποιήσεις τζάμπα την επιχείρησή του, για να μη σε δέσουν χειροπόδαρα. Θα βγάζεις στο σφυρί το οικόπεδό του για να μη σε θεωρούν «κατέχοντα». 

Όταν η τράπεζα θα πάρει το ακίνητο του διπλανού και θα το εκπλειστηριάσει στο ένα τρίτο της αξίας του, αυτομάτως και το δικό σου θα χάσει τα δυο τρίτα της δικής του αξίας.

Ίσως και αυτή τη φορά να υπάρχουν θεωρητικοί που πιστεύουν ότι έτσι θα επιστρέψει στην Ελλάδα το χρήμα που έφυγε. Αλλά αυτά είναι σαπουνόφουσκες. Η ουσία είναι ότι οργανώνεται η μετακίνηση της ιδιοκτησίας από τους πολλούς, στους λίγους. Και δεν γίνεται τυχαία, αλλά σχεδιασμένα.

Η απαξίωση της οικονομίας που έκανε μια ζωή ο μέσος άνθρωπος, γίνεται με τρόπο πιο κυνικό από το κούρεμα των ομολόγων που τσάκισε όσους είχαν εμπιστευτεί τους κρατικούς τίτλους, αλλά εμφανίστηκε ως… θρίαμβος. Και αυτή τη φορά οι συνέπειες θα είναι συντριπτικές.

 Με το Χρηματιστήριο ο αφελής έχασε τις οικονομίες του, γιατί πρόσεχε που του είπε -όχι και τόσο άδικα- τότε και ο Σημίτης. Τώρα θα χάσει το κεραμίδι πάνω από το κεφάλι του, την επιχείρησή του, την οικογενειακή περιουσία του. «Ο θάνατος του ιδιοκτητάκου» θα είναι η χαριστική βολή για την κοινωνία και την οικονομία - δηλαδή για τη χώρα.

protagon

Περισσότερα Άρθρα...