simaia xeri agalmatos

Μπορεί η Ευρώπη να πανηγυρίζει ότι η Ελλάδα είναι τώρα success story αλλά η Ελλάδα έχει υπάρξει μια από τις μεγαλύτερες οικονομικές αποτυχίες στην ιστορία εκτός από τις περιόδους πολέμων ή επαναστάσεων γράφει σε ανάλυσή της η εφημερίδα Washington Post.

Η εφημερίδα τονίζει – με αφορμή και την τελευταία έκθεση του ΔΝΤ – ότι «παρά τα χαμηλότερα επιτόκια και τις μεγαλύτερες περιόδους αποπληρωμής, η Ελλάδα έχει ακόμα μεγάλο χρέος, μικρή ανάπτυξη και πολύ εύθραυστο ιδιωτικό τομέα για να μπορεί να υποστηρίζει για πολύ ότι δεν θα χρειαστεί περισσότερη βοήθεια».

Η Washington Post, την οποία επικαλείται το protothema.gr, υπενθυμίζει ότι με βάση την τελευταία συμφωνία για την έξοδο από το πρόγραμμα η Ελλάδα υποτίθεται ότι θα πρέπει να έχει πρωτογενή πλεονάσματα ύψους τουλάχιστον 2,2% του ΑΕΠ μέχρι το 2060. «Και ναι αυτό σημαίνει ακόμα τέσσερις δεκαετίες λιτότητας. Οπότε δεν είναι περίεργο ότι η ελληνική οικονομία δεν θα μπορέσει να επιστρέψει στα επίπεδα του 2008 μέχρι το 2030».

Η αμερικανική εφημερίδα σημειώνει ότι με την εξαίρεση του Σαν Μαρίνο, υπάρχουν μόνο τέσσερις χώρες που είχαν μεγαλύτερη συρρίκνωση στην οικονομία τους από την Ελλάδα τα τελευταία 10 χρόνια: Η Λιβύη, η Υεμένη, η Βενεζουέλα και η Αυτοκρατορική Γουινέα.

«Οι δύο πρώτες χτυπήθηκαν από εμφύλιο και οι άλλες δύο είναι πετρελαιοπαραγωγές δικτατορίες που ήταν τόσο διεθφαρμένες και ανίκανες ώστε επιδείνωσαν την πετρελαϊκή κρίση. Ακόμα και η Ουκρανία η οικονομία της οποίας το 2009 χτυπήθηκε σφοδρά ενώ είχε και την ένταση με τη Ρωσία το 2014, τα πήγε καλύτερα από την Ελλάδα» αναφέρει η Washington Post.

Και το άρθρο καταλήγει: «Αυτό (σ.σ. η Ελλάδα) είναι ό,τι αποκαλεί επιτυχία η Ευρώπη: μια οικονομία που έχει συρρικνωθεί τόσο πολύ ώστε μοιάζει να έχει βγει από πόλεμο».

crash

 

moskobisi

Υπό τον τίτλο «Διδάγματα από την Ελλάδα» η σημερινή Welt φιλοξενεί ολοσέλιδο άρθρο του επιτρόπου Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων Πιέρ Μοσκοβισί, ο οποίος προχωρώντας σε έναν απολογισμό της ελληνικής διάσωσης δεν αφήνει κανέναν στο απυρόβλητο.

Ο γάλλος πολιτικός υποστηρίζει καταρχήν ότι ήταν σωστή η απόφαση διάσωσης της Ελλάδας καθώς σε διαφορετική περίπτωση η χώρα θα κατέρρεε και θα βυθίζονταν σε ένα πολιτικό και οικονομικό χάος που θα είχε καταστροφικές συνέπειες και για τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές οικονομίες.

Παράλληλα χαιρετίζει την ολοκλήρωση του τρέχοντος τρίτου προγράμματος, εκτιμώντας ότι σηματοδοτεί το τέλος μιας 8χρονης περιόδου η οποία ήταν ιδιαίτερα επώδυνη για τον ελληνικό λαό και αποσταθεροποιητική για τη ζώνη του ευρώ. Η χώρα καταγράφει και πάλι ανάπτυξη και η ανεργία υποχωρεί σταδιακά, ωστόσο, όπως επισημαίνει, «το τέλος του προγράμματος δεν συνεπάγεται το τέλος του δρόμου. Πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά για να σταθεί η Ελλάδα στα πόδια της σε μακροπρόθεσμη βάση».

Έγιναν λάθη

Ο Γάλλος επίτροπος παραδέχεται ότι κατά τη διάρκεια της κρίσης και της επιχείρησης διάσωσης έγιναν παντού λάθη -τόσο στην Αθήνα και στις Βρυξέλλες όσο και στην Ουάσιγκτον- τα οποία παρέτειναν χωρίς λόγο την κρίση. «Δεν είδαμε την κρίση να έρχεται και ως εκ τούτου ήμασταν απροετοίμαστοι. Υποτιμήσαμε την κατάσταση στην Ελλάδα.

Η υποτιθέμενη δημοσιονομική κρίση ήταν στην πραγματικότητα μια βαθιά κρίση του ελληνικού κράτους και της ελληνικής οικονομίας. Χρειαστήκαμε χρόνια για να αντιληφθούμε τις πραγματικές της διαστάσεις», παραδέχεται ο κ. Μοσκοβισί, επισημαίνοντας ότι μόλις το 3ο πακέτο στήριξης οδήγησε σε εξειδικευμένα μέτρα για την υλοποίηση των αναγκαίων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.

Ο Γάλλος πολιτικός επιρρίπτει ευθύνες τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή πολιτική. «Το δεύτερο πρόγραμμα βοήθειας μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς το Δεκέμβριο του 2014 εάν η συγκυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ δρομολογούσε τη μεταρρύθμιση στο συνταξιοδοτικό και την αύξηση του ΦΠΑ στα ελληνικά νησιά. Αντ΄ αυτού προκηρύχθηκαν εκλογές».

Όσον αφορά δε τις ευθύνες των ευρωπαίων πολιτικών -από τις οποίες δεν εξαιρεί τον εαυτό του- ο κ. Μοσκοβισί τούς επιρρίπτει ότι υπό το φόβο της κατάρρευσης του ευρώ αντέδρασαν με διστακτικότητα ενώ πολλές αποφάσεις ενείχαν πολιτικές σκοπιμότητες. «Στο στρατόπεδο της ευρωπαϊκής δεξιάς πολλοί ήθελαν να αποτύχει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ υπό τον Αλέξη Τσίπρα καθώς είχε εκτοπίσει τη ΝΔ».

Επίσης συχνά, σύμφωνα με τον κ. Μοσκοβισί, επικρατούσε το συναίσθημα σε βάρος της πολιτικής σύνεσης. «Είδα, για παράδειγμα, τον τότε υπ. Οικονομικών Σόιμπλε να λέει απροκάλυπτα στον έλληνα ομόλογό του ότι δεν τον εμπιστεύεται πια. Και μια φορά έπρεπε να χωρίσω τον ολλανδό υπουργό Οικονομικών Ντάισελμπλουμ και τον έλληνα ομόλογό του Βαρουφάκη, πριν έρθουν πιθανότατα στα χέρια».

welt grichelan moskovisi

Αποφάσεις χωρίς δημοκρατικό έλεγχο

Για το ΔΝΤ υποστηρίζει ότι η εμπειρία του βοήθησε, «ωστόσο ορισμένες ιδιαίτερα ακραίες και προσωπικές θέσεις έβλαψαν τη σχέση μας με τους Έλληνες και οδήγησαν μάλιστα στο να αποφασίσει το Eurogroup ιδιαίτερα σκληρές, κατά τη γνώμη μου, μεταρρυθμίσεις. Ο κ. Μοσκοβισί αναφέρεται μάλιστα συγκεκριμένα στη μείωση των συντάξεων το 2019.

Ο επίτροπος είναι ιδιαίτερα καυστικός όσον αφορά τον τρόπο της λήψης αποφάσεων που αφορούσαν την Ελλάδα εν γένει. Μπορεί, όπως λέει, οι θεσμοί να πρότειναν τα εξειδικευμένα μέτρα, ωστόσο «οι τελικές αποφάσεις λαμβάνονταν αποκλειστικά στο Eurogroup, χωρίς πραγματικό δημοκρατικό έλεγχο. Προσωπικά δεν αισθανόμουν καλά όταν πίσω από κλειστές πόρτες αποφασίζαμε για το μέλλον εκατομμυρίων Ελλήνων. Από δημοκρατική σκοπιά αυτό ήταν σκανδαλώδες διότι μόλις λίγοι υπουργοί ήταν επαρκώς ενημερωμένοι και είχαν συγκεκριμένη εντολή».

Πάντως, ο Γάλλος επίτροπος επισημαίνει ότι η Κομισιόν θα παραμείνει στο πλευρό της Ελλάδας, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι η χώρα θα τηρήσει τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει. «Η σχετική παρακολούθηση δεν συνιστά όμως τέταρτο πρόγραμμα. Δεν περιέχει νέες απαιτήσεις για μέτρα ή μεταρρυθμίσεις.

Για την Ελλάδα το ζητούμενο είναι να αξιοποιήσει τη στήριξη των εταίρων για την ολοκλήρωση σημαντικών μεταρρυθμίσεων ενώ οι εταίροι περιμένουν να τηρήσει η Ελλάδα τις δεσμεύσεις που ανέλαβε, τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο».

dw

syntaxiouxoi trapezes perikopes

Την εγκύκλιο με τις οδηγίες για την κατάρτιση του προϋπολογισμού του 2019 και τα ανώτατα όρια δαπανών που προβλέπονται ανά υπουργείο με βάση το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής απέστειλε το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους σε όλους τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης.

Στόχος είναι η κατάρτιση του νέου προϋπολογισμού με βάση τους στόχους για το πρωτογενές πλεόνασμα που προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα.

Στην εγκύκλιο αναφέρεται ρητά ότι από το νέο έτος δεν θα δημιουργούνται νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου προς τους ιδιώτες. Η ταξινόμηση των εσόδων και των εξόδων στον νέο προϋπολογισμό βασίζεται σε νέο ενιαίο σχέδιο λογαριασμών το οποίο θα εφαρμοσθεί για πρώτη φορά από την 1.1.2019 στην Κεντρική Διοίκηση (υπουργεία) με προοπτική να επεκταθεί σε επόμενο στάδιο στο σύνολο της Γενικής Κυβέρνησης.

Στην εγκύκλιο που υπογράφεται από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Γιώργο Χουλιαράκη τοποθετείται το ανώτατο όριο των δαπανών του τακτικού προϋπολογισμού για το 2019 στα 49,743 δισ. ευρώ. Με τον συνυπολογισμό των δαπανών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ύψους 7,3 δισ. ευρώ, το ανώτατο όριο δαπανών διαμορφώνεται στα 57,043 δισ. ευρώ.

Οι δαπάνες για τη χορήγηση συντάξεων προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 25,480 δις ευρώ βάση των εκτιμήσεων του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής από 28,9 δισ. ευρώ φέτος, οι σχετικοί πίνακες του οποίου μεταφέρονται στην εγκύκλιο για την κατάρτιση του Προϋπολογισμού.

Οι δαπάνες των ΟΤΑ στα 6,8 δισ. ευρώ, οι δαπάνες του ΕΟΠΥΥ στα 4,8 δισ. ευρώ και οι δαπάνες των νοσοκομείων τοποθετούνται στα 3,1 δισ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, τα ανώτατα όρια δαπανών ανά υπουργείο έχουν ως εξής:

- Στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων οι δαπάνες θα ανέλθουν έως τα 14,462 δισ. ευρώ

- Στο υπουργείο Παιδείας προβλέπεται αύξηση δαπανών έως τα 5,481 δισ. ευρώ.

- Στο υπουργείο Εσωτερικών οι δαπάνες θα ανέλθουν έως τα 4,9 δισ. ευρώ.

- Στο υπουργείο Υγείας, οι δαπάνες θα ανέλθουν έως τα 3,9 δισ. ευρώ το 2019

- Στο υπουργείο Εθνικής 'Αμυνας οι δαπάνες θα ανέλθουν έως τα 3,35 δισ. ευρώ.

- Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οι δαπάνες θα ανέλθουν έως τα 2,39 δισ. ευρώ το 2019.

- Στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης οι δαπάνες θα ανέλθουν έως τα 2,783 δισ. ευρώ.

- Στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης οι δαπάνες θα ανέλθουν έως το 1,297 δισ. ευρώ το 2019.

- Στο υπουργείο Οικονομικών οι δαπάνες θα ανέλθουν έως τα 734,84 εκατ. ευρώ.

eyro

Στην απόφαση της Γερμανίας να βάλει φρένο στην εκταμίευση της δόσης στην Ελλάδα αναφέρεται το Bloomberg, επισημαίνοντας πως προφανώς δεν είναι το μικρό ποσό, που χάνεται το πρόβλημα.

Η εξέλιξη, σχολιάζει, είναι ακόμη μία ένδειξη ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας θα πρέπει να προσπαθήσει περισσότερο για να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των εταίρων του στην Ευρωζώνη, καθώς οδηγεί τη χώρα στην έξοδο από το μνημόνιο.

Το κόλλημα της τελευταίας στιγμής ήταν αποτέλεσμα της απόφασης του κ. Τσίπρα να παρατείνει το καθεστώς του μειωμένου ΦΠΑ για πέντε νησιά, που έχουν πληγεί περισσότερο από την προσφυγική κρίση αναφέρει, εξηγώντας πως τα έσοδα που χάνονται από την απόφαση είναι μόλις 28 εκατ. ευρώ, «αλλά η Γερμανία επιμένει ότι η Ελλάδα θα πρέπει να βρει αλλού- συμπεριλαμβανομένου του αμυντικού προϋπολογισμού».

Το Bloomberg σημειώνει ακόμη πως παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα θα υπαχθεί σε καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας όταν λήξει το πρόγραμμα, οι τράπεζές δεν θα επωφεληθούν από το φθηνό δανεισμό της ΕΚΤ.

Ο Μπενουά Κερέ, μέλος του εκτελεστικού συμβολίου της ΕΚΤ, ξεκαθάρισε χθες ότι το waiver, που επιτρέπει τη χρήση των ελληνικών ομολόγων ως ενέχυρων, θα λήξει, όταν εκπνεύσει το πρόγραμμα.

Αρκετοί αναλυτές πάντως εκτιμούσαν ότι το waiver θα διατηρηθεί. Ενδεικτική είναι η τελευταία έκθεση της HSBC, που βλέπει και ένταξη των ελληνικών ομολόγων στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ.

Καμμένος: Θα κλείσω.... στρατόπεδα για να μας δώσουν τη δόση

Διευκρινίσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα βρεθούν τα 28 εκατ. ευρώ, το «αντίτιμο», δηλαδή, για να αρθεί το βέτο της Γερμανίας για τη δόση των 15 δισ. ευρώ μετά την απόφαση της κυβέρνησης να μην αυξήσει μέχρι το τέλος του 2018 τον ΦΠΑ στα νησιά που ταλαιπωρούνται από το μετανασευτικό έδωσε με ανάρτησή του στο Twitter ο Πάνος Καμμένος.

Σύμφωνα με τον υπουργό Άμυνας το τμήμα που αφορά την περικοπή προϋπολογισμό του υπουργείου Εθνικής Άμυνας θα προέλθει από αναδιοργάνωση μονάδων, συρρίκνωση ανενεργών στρατοπέδων και περικοπή παλαιών εξοπλιστικών προγραμμάτων.

standard poors

O οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης S&P αναβάθμισε σήμερα τις προοπτικές (outlook) του αξιόχρεου της για τη Ελλάδα σε θετικές από σταθερές, διατηρώντας σταθερό το μακροπρόθεσμο αξιόχρεό της σε ‘B+'.

«Οι θετικές προοπτικές για την Ελλάδα αντανακλούν την πιθανότητα μίας αναβάθμισης, εφόσον η κυβέρνηση εφαρμόσει μεταρρυθμίσεις για τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης και τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος που θα οδηγήσουν σε μία ισχυρότερη οικονομική ανάκαμψη», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο οίκος, προσθέτοντας:

«Ένα άλλο πιθανό έναυσμα για μία αναβάθμιση θα ήταν μία σημαντική μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων του ελληνικού τραπεζικού συστήματος που αντιμετωπίζει προβλήματα, μαζί με την κατάργηση όλων των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων (capital controls) που έχουν απομείνει. Πιο υγιείς τράπεζες θα μπορούσαν να προσφέρουν πιστώσεις στα πιο παραγωγικά τμήματα του πολύ σημαντικού τομέα των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων της Ελλάδας».

«Θα μπορούσαμε να αναθεωρήσουμε τις προοπτικές πάλι σε σταθερές αν, αντίθετα με τις προσδοκίες μας, υπάρξουν αντιστροφές μεταρρυθμίσεων που έχουν εφαρμοσθεί ή αν τα αναπτυξιακά αποτελέσματα είναι πιο αδύναμα από ότι αναμένουμε, περιορίζοντας τη δυνατότητα της Ελλάδας να συνεχίσει τη δημοσιονομική προσαρμογή , τη μείωση του χρέους και την αναδιάρθρωση του χρηματοπιστωτικού τομέα», προσθέτει ο S&P.

O οίκος σημειώνει ακόμη ότι:

- Η μεγαλύτερη σταθερότητα της πολιτικής αναμένεται να στηρίξει την ελληνική οικονομία και τις ελληνικές τράπεζες, καθιστώντας παράλληλα δυνατό στην κυβέρνηση να εξυπηρετεί το περιορισμένο όγκο του χρέους της που βρίσκεται στα χέρια ιδιωτών

- Θεωρεί ότι τα μεγάλα έργα υποδομών θα αποτελέσουν καταλύτη για ιδιωτικές επενδύσεις στους πιο ανταγωνιστικούς κλάδους στην Ελλάδα, όπως στον τουρισμό, τη ναυτιλία και την εφοδιαστική αλυσίδα (logistics), βελτιώνοντας τις προβλέψεις για την ανάπτυξή της.

SENTENIO

Η επιτυχία της εξόδου της Ελλάδας από τα μνημόνια θα εξαρτηθεί από την περίοδο μετά το πρόγραμμα, δήλωσε στο France24 ο πρόεδρος του Eurogroup, Μάριο Σεντένο- ο οποίος έκανε λόγο για «εξαιρετικά νέα» για την Ελλάδα και την Ευρωζώνη.

Επίσης, τόνισε πως η χώρα μας μπορεί και έχει εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις που επιτρέπουν στην οικονομία της να μεγεθυνθεί βιώσιμα.

Ωστόσο, υπογράμμισε την ανάγκη «ιδιοκτησίας» των μεταρρυθμίσεων, σημειώνοντας πως πρέπει να αποδειχθούν ανθεκτικές.

Σχετικά με την εποπτεία, είπε ότι αφορά συνηθισμένη διαδικασία την οποία πέρασαν και άλλες χώρες που βγήκαν από προγράμματα προσαρμογής.

thehuff

euro ell simaia
Η παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ στοιχίζει πολλά δις

Ακολουθεί το άρθρο.

Η απόφαση του Eurogroup τον Ιούνιο για επιμήκυνση της αποπληρωμής των πιστώσεων προς την Ελλάδα για μια δεκαετία αποτελεί de facto ένα τέταρτο πρόγραμμα, γράφει σε πρωτοσέλιδο σχόλιο η Frankfurter Allgemeine Zeitung με τίτλο «Τα όρια και τα σύνορα της Ελλάδας».

Η γερμανική εφημερίδα παρατηρεί: “Στο τέλος αυτού του τέταρτου ανεπίσημου προγράμματος θα ακολουθήσει αναπόφευκτα και πέμπτο: είτε υπό τη μορφή επιπλέον επιμήκυνσης, είτε υπό τη μορφή ενός κουρέματος. Αυτό είναι το τίμημα που θα καταβάλουν οι φορολογούμενοι στην Ευρωζώνη για την κρατήσουν την Ελλάδα στο ευρώ. Υπάρχουν πολλά επιχειρήματα κατά της παραμονής της Ελλάδας στο ευρώ με τη βοήθεια δισεκατομμυρίων.

Όποιος όμως δεν διαμορφώνει εικόνα για τον κόσμο που τον περιβάλλει μέσα από ταμπέλες excel και αναλύσεις βιωσιμότητας του χρέους διαπιστώνει ότι υπάρχουν παράλληλα πλήθος πολιτικά επιχειρήματα υπέρ του να μην αφεθεί στην τύχη της αυτή η χώρα στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ.”

Να συμβάλει η Αθήνα στη διασφάλιση των εξωτερικών συνόρων

Oι ελληνικές αρχές μεταφέρουν εν τέλει τους πρόσφυγες από τα νησιά στην ηπειρωτική χώρα, από όπου αναχωρούν για την δυτική Ευρώπη, σημειώνει η FAZ.

Και η FAZ συνεχίζει: “Η μαζική μετανάστευση κυρίως μουσουλμάνων προς την Ευρώπη το 2015 ξεκίνησε πρωτίστως από την Ελλάδα. Αν η Ευρώπη δεν θέλει να επιστρέψει στην εποχή των κλειστών συνόρων, οφείλει να διασφαλίσει τα εξωτερικά της σύνορα στην Ελλάδα, αλλά και από κοινού με την Ελλάδα.

Η προσφυγική συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας θα απέδιδε περισσότερο αν οι ελληνικές αρμόδιες υπηρεσίες ασύλου έκαναν σωστά τη δουλειά τους ή τουλάχιστον δέχονταν τη βοήθεια που τους προσφέρεται. Σήμερα όμως οι ελληνικές αρχές διοχετεύουν εν τέλει τους πρόσφυγες από τα νησιά στην ηπειρωτική χώρα.

Από εκεί οι πρόσφυγες αναχωρούν για την δυτική Ευρώπη αφήνοντας πίσω τους αιτήσεις ασύλου να σκονίζονται στα ράφια των ελληνικών υπηρεσιών.

Στην πράξη οι αρμόδιες αρχές επαναπροωθούν στην Τουρκία ελάχιστους μόνο πρόσφυγες χωρίς δικαίωμα ασύλου παρά το γεγονός ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε την Τουρκία ως ασφαλή τρίτη χώρα. Οι ελληνικές αρχές ωστόσο παρακάμπτουν την απόφαση του ανώτατου διοικητικού δικαστηρίου σε τέτοιο βαθμό ώστε εύλογα θα μπορούσε να πει κανείς ότι το κάνουν εκ συστήματος.

Για να αλλάξει αυτό θα πρέπει να γίνει συνείδηση στην ελληνική κυβέρνηση ότι η μαζική μετανάστευση δεν είναι πρόβλημα μόνο της δυτικής Ευρώπης, αλλά ενδέχεται να πλήξει και την Ελλάδα σε περίπτωση που αποτύχει η προσφυγική συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας.

Κι όμως η ελληνική κυβέρνηση θα μπορούσε να συμβάλει καθοριστικά στη διασφάλιση των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ αν εφάρμοζε πλήρως την προσφυγική συμφωνία. Μέχρι σήμερα όμως αυτό δεν έχει συνειδητοποιηθεί στην Αθήνα».

Südkurier:«Ακριβή μας Ελλάδα»

Στην πραγματικότητα το «μαξιλάρι ρευστότητας» δεν είναι τίποτα άλλο από μια πιστοληπτική γραμμή στήριξης, γράφει η γερμανική Südkurier.

Παρά το πράσινο φως της γερμανικής βουλής στις αποφάσεις του Eurogroup που προβλέπουν εκταμίευση 15 δις ευρώ, το δράμα με την Ελλάδα απλά ξαποσταίνει, σχολιάζει η εφημερίδα Südkurier:

«Οι θεσμοί υπολόγισαν τις οικονομικές ανάγκες εξυπηρέτησης του χρέους στα 5,5 δις. Η Αθήνα όμως λαμβάνει 15 δις για τη δημιουργία ενός ‘μαξιλαριού ρευστότητας‘. Σύμφωνα με το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών η Ελλάδα θα πρέπει τα επόμενα χρόνια να αποπληρώσει περίπου 16,5 δις.

Στην πραγματικότητα το ‘μαξιλάρι ρευστότητας‘ δεν είναι τίποτα άλλο από μια πιστοληπτική γραμμή στήριξης με την οποία καλύπτονται οι χρηματοδοτικές ανάγκες του ελληνικού δημοσίου της επόμενης πενταετίας κατά 90%. Πρόκειται απλά για λογιστικό τέχνασμα, με το οποίο δίνονται προληπτικά στην Ελλάδα μερικά δισεκατομμύρια».

DW

Περισσότερα Άρθρα...