dimarxeio

Να δικαιώνονται φαίνεται όσοι επέμεναν ότι μοναδικός τρόπος αντίδρασης της Αυτοδιοίκησης στο Μνημόνιο είναι οι δικαστικές προσφυγές αφού το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής παρουσιάζεται στην Έκθεσή του σημειώνει ότι τόσο η δανειακή σύμβαση όσο και οι πράξεις νομοθετικού περιεχομένου προσβάλουν την κατάργηση της κατοχυρωμένης από το Σύνταγμα αυτοτέλειας των ΟΤΑ.

Το Ε.Σ.Β αναφέρει ότι «Το ως άνω πλέγμα παρεμβάσεων (σ.σ. το Παρατηρητήριο ΟΤΑ και τα μέτρα που μπορεί να επιβάλλει) που θεσμοθετείται με την προτεινόμενη ρύθμιση εγείρει προβληματισμό ως προς το εάν οδηγεί σε περιορισμό ή κάμψη της διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας του ΟΤΑ, οι οποίες εμπίπτουν στο προστατευτικό πεδίο του άρθρου 102 παρ. 2 εδ. α ́ του Συντάγματος.

Η διοικητική αυτοτέλεια των ΟΤΑ έναντι της κρατικής διοίκησης περιλαμβάνει την κατοχύρωση του διοικητικού τους έργου, δηλαδή την εξουσία των ΟΤΑ να αποφασίζουν αποκλειστικώς επί των τοπικών υποθέσεων αρμοδιότητάς τους, με δικά τους όργανα, εντός των πλαισίων των γενικών κανόνων που διέπουν την οργάνωση και λειτουργία τους, καθώς και την κατοχύρωση των διοικούντων οργάνων τους (ΣτΕ 4077-4080/2009)».

Το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής παρακάτω κάνει σαφή αναφορά στον έλεγχο σκοπιμότητας και όχι νομιμότητας που αναλαμβάνει το κράτος επί των αποφάσεων των συλλογικών οργάνων των ΟΤΑ, κάτι που υποστηρίζει από την αρχή η ΚΕΔΕ.

To ΕΣΒ όμως κάνει και σαφή αναφορά στην αντισυνταγματικότητα της διαδικασίας του κατεπείγοντος όπου επισημαίνει ότι παραβιάζεται ευθέως ο κανονισμός λειτουργίας της Βουλής που ορίζεται και αυτός από το Σύνταγμα.

Ετσι η υπόθεση του Παρατηρητηρίου που εισήγαγε η κυβέρνηση αρχίζει και θολώνει αφού με τη πρώτη εφαρμογή του νόμου είναι σίγουρο πια ότι ο δήμος που θα την υποστεί, θα προσφύγει σε ασφαλιστικά μέτρα και θα την αναστείλει ή θα την ακυρώσει.

Ανάλογη τύχη θα έχει και ο νόμος της διαθεσιμότητας όπου ήδη αρκετοί εργαζόμενοι δήμων έχουν προσφύγει με επιτυχία προς το παρόν στα δικαστήρια.

sdoe

Σύμφωνα με δημοσίευμα του ΕΘΝΟΥΣ της Κυριακής, 13 Ιανουαρίου, το ΣΔΟΕ ελέγχει για παράνομο πλουτισμό τους παρακάτω εν ενεργεία ή πρώην δημάρχους, δημοτικούς συμβούλους, νομάρχες, σε Δήμους και πρώην νομαρχίες της Αττικής,

1. Αριστείδης Αρκουδάρης, πρώην νομάρχης Δυτικής Αττικής.
2. Αλέξανδρος Χρυσός, πρώην δήμαρχος Δραπετσώνας.
3. Δημήτρης Μπουραίμης, δήμαρχος Άνω Λιοσίων – Φυλής – Ζεφυρίου.
4. Βασίλης Ξύδης, δήμαρχος Χολαργού – Παπάγου.
5. Δημήτρης Τζίτζιφας, πρώην δήμαρχος Μεταμόρφωσης.
6. Βαγγέλης Γεωργίου, Δήμαρχος Σχηματαρίου.
7. Ιορδάνης Λουίζος, δήμαρχος Νέας Μάκρης.
8. Γιώργος Δρίκος, δήμαρχος Μάνδρας.
9. Πέτρος Φιλίππου, δήμαρχος Σαρωνίδας.
10. Διονύσης Γάσπαρος, πρώην νομάρχης.
11. Σωτήρης Κάρακας, πρώην αντινομάρχης.
12. Μιχαήλ Αδάμης, αντιδήμαρχος Σαρωνίδας.
13. Παναγιώτης Φασούλας, πρώην δήμαρχος Πειραιά.
14. Γιώργος Πατούλης, δήμαρχος Αμαρουσίου.
15. Αλέκος Αλούκος, πρώην δήμαρχος Αλίμου.

16. Γιώργος Τσιτσάνης, πρώην αντιδήμαρχος Αλίμου.
17. Κώστας Ματζουράνης, πρώην δήμαρχος Αλίμου.
18. Νίκος Τσαρπαλής, πρώην αντιδήμαρχος Αλίμου.
19. Γιώργος Κοσμάς του Μιλτιάδη, πρώην αντιδήμαρχος Λυκόβρυσης.
20. Γιάννης Μπούσουλς, Δημοτικός Σύμβουλος Μαραθώνα.
21. Γιάννης Τζαβαρής, δήμαρχος Σαλαμίνας.
22. Γιώργος Κόκκαλης, δημοτικός σύμβουλος Σταμάτας.
23. Σπύρος Ζάγαρης, πρώην δήμαρχος Μαραθώνα.
24. Σάββας Γκέραλης, πρώην δήμαρχος Αναβύσσου.
25. Σπύρος Σπυρίδων, πρώην δήμαρχος Πόρου και πρώην περιφερειάρχης.
26. Νικήτας Κακλαμάνης, πρώην δήμαρχος Αθηναίων.

comunewes

kede stylianidis aftodioikisi

Στην κατάργηση του επαγγελματικού ασυμβίβαστου των δημάρχων προχωρά η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο που κατέθεσε χθες στη Βουλή για την κύρωση των σχετικών Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου.

Από τον περασμένο Δεκέμβριο, ο υπουργός Εσωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης ουσιαστικά είχε προαναγγείλει αυτή την εξέλιξη όταν κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο συνέδριο της ΚΕΔΕ είχε πει τα εξής:

«Καταργούμε το ασυμβίβαστο των Δημάρχων προκειμένου να μην αποθαρρύνονται στελέχη της κοινωνίας που διστάζουν να εγκαταλείψουν πλήρως την επαγγελματική τους δραστηριότητα και να ασχοληθούν με τα κοινά».

Η ρύθμιση κρίνεται αναγκαία προκειμένου να μην αποθαρρύνονται στελέχη της κοινωνίας που διστάζουν να εγκαταλείψουν πλήρως την επαγγελματική τους δραστηριότητα και να ασχοληθούν με τα κοινά

Το ίδιο σκεπτικό επαναλαμβάνεται και στην εισηγητική έκθεση του παρόντος νομοσχεδίου αναφορικά με το άρθρο 18 (φωτο), όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι: "Η ρύθμιση κρίνεται αναγκαία προκειμένου να μην αποθαρρύνονται στελέχη της κοινωνίας που διστάζουν να εγκαταλείψουν πλήρως την επαγγελματική τους δραστηριότητα και να ασχοληθούν με τα κοινά». Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το νομοσχέδιο

"Καλλικράτης" ή "νόμος Ραγκούση"

Το ασυμβίβαστο επαγγελματικής δραστηριότητας Δημάρχων ψηφίστηκε με τον "Καλλικράτη ή αλλιώς πως "Νόμο Ραγκούση" (Άρθρο 16 Νόμος 3852/2010) και ήταν πρωτοφανής εξέλιξη αφού δεν ισχύει σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης. Ο νόμος Ραγκούση προβλέπει απόλυτο επαγγελματικό ασυμβίβαστο των δημάρχων σε δήμους με πληθυσμό άνω των 10.000 κατοίκων. Για τη δημοτική περίοδο 2011-2014 άνω των 25.000 κατοίκων, εκδόθηκε στις 4 Μαΐου 2011 η κοινή απόφαση των υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών και Εργασίας που προβλέπει ότι το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών των δημάρχων που τελούν σε αναστολή της επαγγελματικής τους δραστηριότητας, θα καταβάλλεται από τους Δήμους με επιβάρυνση του προϋπολογισμού τους.

Τον Αύγουστο του 2011, οι δήμαρχοι, Αμαρουσίου, Γαλατσίου, Πεύκης-Λυκόβρυσης, Ωρωπού και Περάματος (σ.σ. όλοι γιατροί στο επάγγελμα), προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του επαγγελματικού ασυμβίβαστου των δημάρχων, που θέσπισε ο «Καλλικράτης», ζητώντας την ανάκληση του μέτρου, όπως ισχύει σε ολόκληρη την Ευρώπη.

«Το απόλυτο επαγγελματικό ασυμβίβαστο, τουλάχιστον για τους ελεύθερους επαγγελματίες έχει ως συνέπεια την απώλεια της πελατείας τους και πιθανότατα την οριστική παύση άσκησης του επαγγέλματός τους, σε αντίθεση με τους δημάρχους - υπαλλήλους του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ», υποστήριξαν στην προσφυγή τους οι εν λόγω δήμαρχοι. Προσέθεταν δε ότι η υπουργική απόφαση, εκτός από το γεγονός ότι είναι αντισυνταγματική διότι παραβιάζει τις αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας, αποτρέπει τους επιτυχημένους επαγγελματίες να ασχοληθούν με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.Στην προσφυγή τους οι δήμαρχοι έχουν σημειώσει ότι ο νομοθέτης, πριν προχωρήσει στην επιβολή του επαχθούς μέτρου της απόλυτης απαγόρευσης της επαγγελματικής δραστηριότητας, όφειλε να εξετάσει τη θέσπιση άλλων λιγότερων επαχθών μέτρων, όπως την επιβολή περιορισμών.

dimarxoi

Σύμφωνα με την ερμηνευτική εγκύκλιο για την πράξη νομοθετικού περιεχομένου και για ζητήματα της αποζημίωσης αιρετών που προβλέπονται στην παρ. 1 του αρ. 93 του ν. 3852/2010 με τις διατάξεις του άρθρου 3 αντικαθίσταται η παράγραφος 5 του άρθρου 92 του Ν.3852/2010, ως ισχύει.

Από τον συνδυασμό των νέων διατάξεων της παραγράφου 5 του άρθρου 92 και των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 93 του ν.3852/2010, όπως ισχύει, επέρχονται οι εξής μεταβολές στην καταστατική θέση των ακόλουθων οργάνων:

Οι Δήμαρχοι, Αντιδήμαρχοι όλων των δήμων, οι οποίοι λαμβάνουν ειδική άδεια για όλο το διάστημα της θητείας τους, δικαιούνται να επιλέξουν είτε την αντιμισθία είτε τις πλήρεις αποδοχές της οργανικής τους θέσης.

Στην περίπτωση που τα πρόσωπα αυτά είναι συνταξιούχοι έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν είτε την αντιμισθία, είτε παραιτούμενοι αυτής, τη σύνταξή τους. Σε περίπτωση λήψης αντιμισθίας, τα θέματα απόληψης της σύνταξής τους συνεχίζουν να διέπονται από τις διατάξεις των οικείων ασφαλιστικών τους οργανισμών.  

Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με το άρθρο 93, παρ. 2 του ν. 3852/ 2010, όπως ισχύει, οι Δήμαρχοι και οι Αντιδήμαρχοι όλων των δήμων, ανεξαρτήτως πληθυσμού, λαμβάνουν υποχρεωτικά ειδική άδεια για όλο το διάστημα της θητείας τους, ανεξαρτήτως υποβολής σχετικής αίτησης.

Οι Δήμαρχοι και Αντιδήμαρχοι οι οποίοι είναι ιατροί του Ε.Σ.Υ. σε δήμους κάτω των 5.000 κατοίκων ανεξαρτήτως λήψης ή μη, κατόπιν σχετικής αίτησης, ειδικής άδειας, σύμφωνα με το άρθρο 93, παρ. 2 του ν. 3852/ 2010 έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν είτε την αντιμισθία είτε το μισθό της οργανικής τους θέσης. Οι τελευταίοι, όταν ασκούν το ιατρικό επάγγελμα σε δυσπρόσιτα ιατρεία, όπως ορίζονται από το Ν. 3868/ 2010, λαμβάνουν και την προβλεπόμενη αντιμισθία και τις αποδοχές της οργανικής του θέσης.

Οι σχετικές δαπάνες στην περίπτωση επιλογής από τους αιρετούς των πλήρων αποδοχών της οργανικής τους θέσης, καθώς και οι ασφαλιστικές εισφορές του εργοδότη, όπου αυτές προβλέπονται, βαρύνουν τον προϋπολογισμού του οικείου δήμου.

Οι αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές ασφαλισμένου βαρύνουν τα ίδια πρόσωπα.

dimotiko simvoulio lesvos

Tην επιχορήγηση συνολικού ποσού 253.207.845 ευρώ, σε 41 Δήμους της χώρας με σκοπό την κάλυψη των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών τους ενέκρινε ο υπουργός Εσωτερικών, Ευριπίδης Στυλιανίδης.

Οι Δήμοι που θα καρπωθούν την επιχορήγηση είναι οι εξής:

Αγίων αναργύρων-Καματερού, Αιγιαλείας, Αίγινας, Αχαρνών-Αστερουσίων, Ασπροπύργου, Βύρωνος, Γορτύνας, Δεσκάτης, Δυτικής Αχαϊας, Ερέτρειας, Ευρύμανθου, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Θηβαίων, Καισαριανής, Καλαμπάκς, Καρύστου, Κασσάνδρας, Κερκύρας, Κοζάνης, Κορυδαλλού, Κύμης-Αλιβερίου, Λεβαδέων, Λυκόβρυσης-Πέυκης, Μεγαρέων, Μεταμορφώσεως, Νίκαιας-Αγίου Ιωάννη Ρέντη, Παγγαίου, Παύλου Μελά, Πεντέλης, Περάματος, Πύργου, Πωγωνίου, Ρεθύμνης, Σαλαμίνας, Σπατών-Αρτέμιδος, Τανάγρας, Τυρνάβου, Φιλαδελφείας-Χαλκηδόνος, Φυλής, Χαϊδαρίου.

Οι παραπάνω Δήμοι πρέπει να προχωρήσουν σε δημιουργία ειδικούλογαριασμού στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων προκειμένου να διευκολυνθεί η παρακολούθηση της διαδικασίας πληρωμών και η διενέργεια των σχετικών ελέγχων από το Υπουργείου Εσωτερικών.

Σε σχετική δήλωσή του ο Υπουργός Εσωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης τόνισε: «Η συστηματική προετοιμασία που έγινε από το Υπουργείο Εσωτερικών όλους τους προηγούμενους μήνες, μας επέτρεψε να είμαστε μέσα στα τρία πρώτα Υπουργεία που εκταμιεύουν ληξιπρόθεσμες οφειλές για 41 Δήμους της χώρας. Η ροή εκταμίευσης θα συνεχισθεί το επόμενο διάστημα και για τους υπόλοιπους Δήμους και τις Περιφέρειες. Είναι σημαντικό ότι το σύνολο των χρημάτων διατίθεται απευθείας στις τοπικές αγορές, ενισχύοντας τη ρευστότητα της οικονομίας σε μία πολύ δύσκολη συγκυρία και στηρίζοντας τις τοπικές κοινωνίες».

diafthora

Πλήθος πρώην νομαρχών, δημάρχων αλλά και περιφερειαρχών ελέγχονται από το ΣΔΟΕ για φοροδιαφυγή και αδικαιολόγητο πλουτισμό. Τι ψάχνει το ΣΔΟΕ

Λίστα, αυτή τη φορά από το ΣΔΟΕ, περιλαμβάνει δημάρχους, πρώην νομάρχες, περιφερειάρχες αλλά και σύμβουλους τοπικής αυτοδιοίκησης. Όλοι τους ελέγχονται για αδικαιολόγητο πλουτισμό, όπως και φοροδιαφυγή.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ από το "Έθνος της Κυριακής", ήδη έχουν κινηθεί οι διαδικασίες ανοίγματος των λογαριασμών και ελέγχου των "πόθεν έσχες".

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες της εφημερίδας, στους τραπεζικούς λογαριασμούς δεκάδων αιρετών προσώπων, βρέθηκαν μεγάλα ποσά που δεν δικαιολογούνται από τα δηλωθέντα εισοδήματα και το γενικότερο οικονομικό τους προφίλ.

Συνολικά φαίνεται να έχουν μπει στο μικροσκόπιο του ΣΔΟΕ οι τραπεζικοί λογαριασμοί 600 τοπικών παραγόντων.

Τουλάχιστον 105 φαίνεται να είναι οι δήμαρχοι, νυν και πρώην, οι σύμβουλοι της Τ.Α. αλλά και πρώην νομάρχες και περιφερειάρχες.

Από το "Έθνος" μαθαίνουμε πως έχουν βρεθεί μεγάλα ποσά σε δεκάδες αιρετούς, ποσά τα οποία δεν δικαιολογούνται από τα δηλωθέντα εισοδήματα αλλά και το γενικότερο οικονομικό τους προφίλ.

Αναφέρεται μάλιστα χαρακτηριστικά περίπτωση πρώην δημάρχου στην περιοχή της Φθιώτιδας ο οποίος έχει τραπεζικό λογαριασμό ύψους τριών εκατ. ευρώ και δη "ακάλυπτο" στην εφορία. Επιπλέον υπάρχει πρώην νομάρχης Πελοποννήσου με λογαριασμό 2,5 εκατ. ευρώ και νομαρχιακός σύμβουλος στη Μακεδονία με καταθέσεις δύο εκατ. ευρώ.

Πηγή του ΣΔΟΕ η οποία μίλησε στην εφημερίδα, σημειώνει πως τεκμηριωμένες υποθέσεις παίρνουν το δρόμο για τον εισαγγελέα ώστε να ασκηθούν ποινικές διώξεις, ενώ γίνεται γνωστό πως στη συγκεκριμένη λίστα - κατάλογο υπάρχουν και δημοτικές επιχειρήσεις, επτά τον αριθμό, αλλά και οργανισμοί που εντοπίσθηκαν για εμπόριο πλαστών και εικονικών τιμολογίων με προμηθευτές.

Συνολικά, τα ευρήματα παραπέμπουν σε πολύ μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή και παράνομο πλουτισμό, ο οποίος έχει προέρθει ακόμα και από απευθείας αναθέσεις έργων, εικονικές εργολαβίες, υπερτιμολογήσεις έργων, έκδοση πλαστών και εικονικών τιμολογίων, πλασματικά κέρδη από μεταβιβάσεις ακινήτων σε ιδιώτες και παράνομη διαχείριση εικονικών κονδυλίων.

Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικά ονόματα - πρόσωπα τα οποία είναι υπό τον έλεγχο του ΣΔΟΕ, όπως αυτά γράφονται στο Έθνος της Κυριακής.

Έχουμε και λέμε λοιπόν:

Ταγαράς Νικόλαος, πρώην νομάρχης, Αντωνοπούλου Βασιλική, νομαρχιακή σύμβουλος στη Μεσσηνία, Νικολάου Κωνσταντίνος, πρώην δήμαρχος Νέας Τίρυνθας, Μαχειμαράκης Γεώργιος, πρώην νομάρχης Κέρκυρας, Γάσπαρος Διονύσιος, πρώην νομάρχης Ζακύνθου, Αρκουδάρης Αριστείδης, πρώην νομάρχης Αττικής, Δρίκος Γεώργιος, δήμαρχος Μάνδρας, Φασούλας Παναγιώτης, πρώην δήμαρχος, Πατούλης Γεώργιος, δήμαρχος Αμαρουσίου, Κουράκης Ιωάννης, δήμαρχος Ηρακλείου και πολλοί πολλοί άλλοι.

Στέλιος Μπαμιατζής

dimotiko simvoulio lesvos

Κανονικά έγιναν οι Δημαιρεσίες στους περισσότερους δήμους της Ελλάδας, αρκετές αναβλήθηκαν με τεχνητή έλλειψη απαρτίας λόγω Θεοφανείων και σε μερικούς ακόμη παρουσιάστηκαν προβλήματα.

Παράξενη διαδικασία φαίνεται ότι ακολούθησαν στον Δήμο Ορεστιάδας αφού ο Δήμαρχος Δημήτρης Μουζάς, αμέσως μετά την τρίτη ψηφοφορία όπου ο υποψήφιος πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Βαγγέλης Γουδετσίδης έλαβε 13 ψηφοδέλτια έναντι 20 λευκών τον κήρυξε πρόεδρο.

Στο Δήμο Διονύσου, ο προταθείς από το δήμαρχο υποψήφιος πρόεδρος δεν κατόρθωσε να συγκεντρώσει ούτε στην τρίτη ψηφοφορία την πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου.

Δεν κατόρθωσαν να εκλέξουν πρόεδρο δημοτικού συμβουλίου στο Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αφού η πρόταση του δημάρχου κ. Σπύρου Πανά για τον πρώην δήμαρχο Βάρης Δημήτρη Αναστασίου συγκέντρωσε μόνο 12 από τους 29 παρόντες και στην τρίτη ψηφοφορία και οι εκλογές θα επαναληφθούν την επόμενη Κυριακή.

Στο Ελληνικό-Αργυρούπολη οι δημαιρεσίας άρχισαν με αρκετή καθυστέρηση, λόγω έλλειψης απαρτίας, ενώ εντύπωση προκάλεσε το γεγονός, ότι ο προταθείς απο τη διοίκηση του Χρ. Κορτζίδη και εκλεγής Βασίλης Μπούκας συγκέντρωσε μόλις 22 ψήφους, αρκετά λιγότερους από τον προκάτοχό του Αγγ. Παπασπύρου .

Στο Μαρούσι η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα επαναληφθεί τη Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011 για την εκλογή αντιπροέδρου και γραμματέα, καθώς επίσης, και των μελών της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής καθώς οι προτάσεις της μειοψηφίας δεν συγκέντρωσαν τις απαραίτητες ψήφους

Στο Δήμο Λέσβου ο προταθής υποψήφιος Παναγιώτης Ζαφειρίου από το Δήμαρχο έλαβε 21 ψήφους επί 44 ψηφισάντων και δεν εκλέχτηκε.

Στο Δήμο Οιχαλίας επίσης ο Δημήτρης Ηλιακόπουλος που προτάθηκε από την πλειοψηφία και το δήμαρχο Φίλιππο Μπάμπη δεν κατάφερε να εκλεγεί, καθώς στις δύο πρώτες ψηφοφορίες έλαβε 10 ψήφους, έναντι 14 λευκών, ενώ στην τρίτη κατά την οποία απαιτείτο η πλειοψηφία των παρόντων για την εκλογή έλαβε 9 έναντι 15 λευκών.

Μόνο τις θέσεις του Αντιπροέδρου και του Γραμματέα εξέλεξαν τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Αλμυρού, όπου για τη θέση του Προέδρου η Ομάδα Πλειοψηφίας και ο επικεφαλής της Βαγγέλης Χατζηκυριάκος πρότειναν τον εορτάζοντα Φώτη Χατζηδημητρίου, αλλά μετά από τρεις ψηφοφορίες, δεν κατάφερε να εκλεγεί.

Ένταση σημειώθηκε στις δημαιρεσίες του δημοτικού συμβουλίου Πύργου με αφορμή την εκλογή του γραμματέα. Αφού ο επικεφαλής της μείζονος πλειοψηφίας, επικαλέστηκε το άρθρο 63 του νόμου 3052/2010 και ισχυρίστηκε ότι σε περίπτωση που δεν προτείνει η ελάσσων μειοψηφία γραμματέα, αυτός εκλέγεται από τη μείζονα.Ο προεδρεύων του δημοτικού συμβουλίου, διαφώνησε λέγοντας ότι ο γραμματέας εκλέγεται από την πλειοψηφία. Ετσι μετά από πολλές εντάσεις και διαφωνίες, αποφασίστηκε η διακοπή της συνεδρίασης για την εκλογή γραμματέα και να ζητηθεί πρώτα γνωμοδότηση από το Υπουργείο Εσωτερικών και τη Νομική Υπηρεσία της ΚΕΔΚΕ σχετικά με συγκεκριμένο ζήτημα.

Στο Περιστέρι στην ίδια περίπτωση ο νομικός σύμβουλος κ. Βουδούρης, ερμηνεύοντας το νόμο, είπε ότι αφού αρνείται τη θέση η ελάσσονα αντιπολίτευση, η θέση του γραμματέα πηγαίνει στην πλειοψηφία. Η αντιπολίτευση διαφώνησε, ώσπου προτάθηκε για τη θέση του γραμματέα την κ. Δήμητρα Τσιαμούλη, σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης. Νέα ένσταση από το νομικό σύμβουλο, νέα διαβούλευση και τελικά ο δήμαρχος κ. Α. Παχατουρίδης είπε ότι ο ίδιος δεν έχει καμία αντίρρηση αρκεί να είναι σύννομη η εκλογή.Ο νομικός σύμβουλος κ. Βουδούρης ζήτησε να γραφεί στα πρακτικά η διαφωνία, επαναλαμβάνοντας τόσο ο ίδιος όσο και μέλη της πλειοψηφίας ότι η εκλογή θα ακυρωθεί από την περιφέρεια.Είχε προηγηθεί όμως κι άλλος κύκλος εντάσεων όταν ο πρόεδρος προχώρησε στη διαδικασία ανοιχτής ψηφοφορίας και ανήγγειλε ότι η κ. Ευσταθιάδου εκλέγεται με 27 ψήφους, όσοι και οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας. Ακουλούθησε ένσταση της αντιπολίτευσης, ότι η ψηφοφορία είναι μυστική, ακολούθησε διαβούλευση δημάρχου, νομικού συμβούλου και μελών της πλειοψηφίας, ακυρώθηκε η πρώτη εκλογή και ακολούθησε μυστική ψηφοφορία.

Περισσότερα Άρθρα...