Η κρίση χτύπησε την πίτσα και το σουβλάκι

Έπεσε και το τελευταίο προπύργιο… Η κρίση και η τρόικα «γονάτισαν» και το εθνικό… fast food των Ελλήνων, το σουβλάκι!

Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της Hellastat (Ελληνική Εταιρία Στατιστικών και Οικονομικών Πληροφοριών) για τον εγχώριο κλάδο εστίασης σε καταστήματα fast food, ο περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών λόγω της οικονομικής ύφεσης και η αύξηση του ΦΠΑ από 9% σε 23%, η οποία επιδείνωσε το ήδη αρνητικό κλίμα, επηρέασαν δυσμενώς τον κύκλο εργασιών των καταστημάτων μαζικής εστίασης το 2011.

Ο τομέας της πίτσας εμφάνισε τη μεγαλύτερη πτώση με 30% και ακολούθησαν:

- το σουβλάκι με 28%,

- τα fast food με 26%,

- οι αλυσίδες πώλησης σάντουιτς και σνακ με 24%,

- οι αλυσίδες πώλησης καφέ με 24% και

- τα επώνυμα εστιατόρια με 23%.

Πολλές επιχειρήσεις έχουν εξέλθει από την αγορά, ενώ εκτιμάται ότι το 2012 η απασχόληση στο κλάδο μειώθηκε κατά 20%.
Υπό τις αρνητικές αυτές συνθήκες, οι εταιρείες έχουν αναπτύξει έντονο ανταγωνισμό εφαρμόζοντας πολιτικές όπως:

- «happy hours» (χρονικό διάστημα μέσα στην ημέρα με χαμηλότερες τιμές)

- χαμηλότερες χρεώσεις για on-line παραγγελίες,

- προσφορές σε είδος (π.χ. δωρεάν αναψυκτικό για κάθε pizza ή δωρεάν καφές με κάθε τυρόπιτα) κ.ά.

Οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων εστίασης ζητούν απελπισμένα τη μείωση του ΦΠΑ στο 9% προκειμένου να τονωθεί η αγορά.

σταρ

supermarket1802-without

 

Στα σούπερ μάρκετ Μαρινόπουλος, για  Παρασκευή-Σάββατο θα βρείτε τις εξής προσφορές:

Αρνί νωπό ελληνικό το κιλο 6,69 ευρώ

Μπριζόλες χοιρινές λαιμού το κιλό 3,69 ευρώ

Ολα τα λάδια με την κάρτα Carrefour -20%

Ολες τις βρεφικές πάνες και τα μωρομάντηλα -50%

Σπαγγέτι Νουμ, 6 Μisko  το κιλό 1,12 ευρώ

Δημητριακά Κellogg’s Special 375 γρ. 2,31 ευρώ

Μπισκότα Πτι Μπερ Παπαδοπούλου 0,73

Απορρυπαντικό Πλυντηρίου Νeomat (50 δόσεις) 7,90 ευρώ

 

Στα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος για την Παρασκευή-Σαββατο θα βρείτε τις εξής προσφορές

Πίνδος Ημίσκληρο τυρί το κιλό 7,96 ευρώ

Κerrygold Regato το κιλό 7,72 ευρώ

Ελληνικά καρότα 500 γρ. 0,39 ευρώ

Εlite Zυμώματα 240 γρ. 1,18 ευρώ

Βravo Eλληνικός καφές (2+1 Δώρο) 2,10 ευρώ

 

Στα σούπερ μάρκετ Lidl για την Παρασκευή-Σάββατο θα βρείτε τις εξής προσφορές

Ολα τα φρούτα και τα λαχανικά -25% (μόνο το Σάββατο)

Κιμάς Χοιρινός 500 γρ. 1,79 ευρώ

Φρέσκο τυρί Cottage 200 γρ. 0,69 ευρώ

toxrima

gaidouri

Νέα δεδομένα έρχονται στο φως της δημοσιότητας μετά την αποκάλυψη ότι πίσω από το διατροφικό σκάνδαλο κρύβονται χιλιάδες άλογα προερχόμενα από δρόμους της Ρουμανίας

Τα κινούμενα με άλογα κάρα ήταν πολύ συνηθισμένα επί αιώνες στη Ρουμανία, ωστόσο μια αλλαγή νόμου οδήγησε εκατοντάδες χιλιάδες άλογα στο σφαγείο.

Ο νόμος, ο οποίος αν και πέρασε πριν από έξι χρόνια τέθηκε μόλις πρόσφατα σε εφαρμογή, απαγόρευσε επίσης τα κάρα που σέρνονταν από γαϊδούρια, γεγονός που δημιουργεί υποψίες ότι ένα ποσοστό του κρέατος από άλογα που διοχετεύτηκε στις αγορές της Βρετανίας, της Γαλλίας και της Σουηδίας, είναι στην πραγματικότητα κρέας γαϊδουριού.

Αν και ο Γάλλος υπουργός Κατανάλωσης ανακοίνωσε ότι δεν θα διαστάσει να λάβει νόμιμα μέτρα αν αποδειχθεί ότι οι δύο γαλλικές εταιρείες που εμπλέκονται στην υπόθεση γνώριζαν την απάτη, οι δύο εταιρείες απαντούν ότι θα προσφύγουν κι αυτές με τη σειρά τους στη Δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας ότι εξαπατήθηκαν από τον Ρουμάνο προμηθευτή.

Επτά γαλλικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν ήδη αποσύρει μοσχαρίσια προιόντα από τις εταιρείες που εμπλέκονται στο σκάνδαλο, ενώ η εταιρεία Findus έχει ήδη αποσύρει έτοιμα γεύματα σε Γαλλία και Σουηδία μετά τον εντοπισμό σε προμαγειρεμένα κατεψυγμένα λαζάνια που πουλήθηκαν στη Βρετανία έως και 100% κρέας αλόγου.

«Πρόκειται για μια περίπτωση απάτης και συνωμοσίας εναντίον του αγοραστικού κοινού. Το να αντικαθιστάς ένα προϊόν με ένα άλλο είναι μια εγκληματική πράξη», δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος της Βρετανίας, Όουεν Πάτερσον.

Κι ενώ το Λονδίνο κάνει λόγο για «διεθνή συνωμοσία», ο υπουργός Γεωργίας της Ρουμανίας άφησε για πρώτη φορά ανοιχτό το ενδεχόμενο το κρέας αλόγου να εμπεριέχει ουσίες επιβλαβείς για τον ανθρώπινο οργανισμό, συμπληρώνοντας ότι έχει ζητήσει από τις αρμόδιες υπηρεσίες να ερευνήσουν το ενδεχόμενο εξαγωγής τέτοιου κρέατος.

 

Η Ελλάδα σε πελατολόγιο ιρλανδικής εταιρείας με κρέας αλόγου!

Τον Ιανουάριο σε δοκιμές που είχαν γίνει στα προϊόντα που διέθεταν αλυσίδες σουπερμάρκετ στη Βρετανία εντοπίστηκαν ποσότητες κρέατος αλόγου...

DNA αλόγου εντοπίστηκε, μετά από ελέγχους, στο κρέας και δεύτερης ιρλανδικής εταιρείας, η οποία ανέστειλε προσωρινά την παραγωγή μπιφτεκιών.

Πρόκειται για την εταιρεία Rangeland Foods, η οποία αναφέρει ότι έχει πελάτες στη Βρετανία, την Ελλάδα, την Κύπρο, το Γιβραλτάρ, την Ισπανία, την Ολλανδία και τη Σουηδία.

Κατά την εταιρεία η ποσότητα του κρέατος παραλήφθηκε στις αρχές Ιανουαρίου αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε.

«Τα μπέργκερ δεν μπήκαν στην τροφική αλυσίδα» , διαβεβαιώνει η εταιρεία και προσθέτει ότι το 90% του κρέατος που χρησιμοποιεί είναι ιρλανδικής προέλευσης.

Από την πλευρά του, ο Ιρλανδός υπουργός Γεωργίας Σάιμον Κόβενεϊ, υπογράμμισε ότι στις έρευνες για το κρέας που χρησιμοποιούσε η εταιρεία βρέθηκε 75% DNA αλόγου.

Το υπουργείο δηλώνει «110% βέβαιο» ότι τα αποτελέσματα των τεστ είναι ορθά.

Το επίμαχο κρέας είχε εισαχθεί στη χώρα από ιρλανδική εταιρεία, ερευνάται όμως από το υπουργείο αν είναι πολωνικής προέλευσης.

Το θέμα ανέκυψε καθώς το ιρλανδικό Κοινοβούλιο συζητά για την αγροτική πολιτική της χώρας, καθώς ασκεί την προεδρία της ΕΕ κατά το τρέχον εξάμηνο.

Τον Ιανουάριο σε δοκιμές που είχαν γίνει στα προϊόντα που διέθεταν αλυσίδες σουπερμάρκετ στη Βρετανία εντοπίστηκαν μικρές ποσότητες κρέατος αλόγου. Τα προϊόντα (που ήταν ιρλανδικής προέλευσης) αποσύρθηκαν ενώ οι ιρλανδικές υγειονομικές Αρχές είπαν ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για την υγεία των καταναλωτών.

epikaira, ethnos

kosmos laxanika oura

Χιλιάδες άνθρωποι συγκεντρώθηκαν το πρωί έξω από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, όπου παραγωγοί και πωλητές λαϊκών αγορών, μοίρασαν δωρεάν 50 τόνους οπωροκηπευτικών προϊόντων σε ανέργους, πολυτέκνους και συνταξιούχους πολίτες, διαμαρτυρόμενοι για το υψηλό κόστος παραγωγής των αγροτικών προϊόντων.

Παράλληλα, οι παραγωγοί της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Λαϊκών Αγορών μοίρασαν και φυλλάδια με τα αιτήματά τους και προϊόντα τους σε ανέργους, πολύτεκνους και συνταξιούχους.

Μεταξύ άλλων, οι παραγωγοί διεκδικούν μείωση της τιμής στο πετρέλαιο και στο αγροτικό ρεύμα, μείωση του ΦΠΑ στα αγροτικά μηχανήματα και τα εφόδια, καθώς και στη διάθεση των αγροτικών προϊόντων, αλλά και κατάργηση των ταμειακών μηχανών.

Το μεσημέρι, οι αγρότες που συμμετέχουν στα μπλόκα της Πρωτοβουλίας για την Ανασυγκρότηση του Αγροτοσυνδικαλιστικού Ζητήματος θα αρχίσουν να διακόπτουν για μία ώρα την κυκλοφορία στην Εγνατία ή σε άλλους επαρχιακούς δρόμους.

Ειδικότερα, 12:00 με 13:00 θα κλείσουν οι δρόμοι στα μπλόκα του Δομοκού, της Φθιώτιδας, του Κάστρου Βοιωτίας και της Θήβας ενώ 14:00 με 15:00 στα μπλόκα των Φερρών Αλεξανδρούπολης, της Χρυσούπολης, της Δράμας των Ν. Κερδυλλίων, των Κουφαλίων και του Κιλκίς.

ΧΤΥΠΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ...
 
Σε προληπτική ανάκληση 2 σκευασμάτων για πιθανή παρουσία κρεάτος αλόγου προχώρησε η εταιρία Μαρινόπουλος. Πρόκειται για προϊόντα που έχουν παραχθεί για λογαριασμό της CARREFOUR από τον όμιλο Comigel με την εμπορική ονομασία «ΛΑΖΑΝΙΑ ΜΠΟΛΟΝΕΖ CARREFOUR 1 ΚΙΛΟΥ» και «ΚΑΝΕΛΟΝΙΑ ΜΠΟΛΟΝΕΖ CARREFOUR 600 ΓΡ».

Στην ανακοίνωση του ΕΦΕΤ αναφέρεται:

Ο ΕΦΕΤ σε συνέχεια ενημέρωσης με δελτίο τύπου της 17.01.13 καθώς και σχετικής
ανάρτησης στην ιστοσελίδα του ΕΦΕΤ θα ήθελε να πληροφορήσει περαιτέρω το καταναλωτικό κοινό για τα κάτωθι:

Στις 07 και 08.02.2013 η Αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου για την Ασφάλεια των Τροφίμων
(FSA) δημοσίευσε ότι οι εταιρείες Findus και Aldi απέσυραν στο Ηνωμένο Βασίλειο κατεψυγμένα γεύματα με μοσχαρίσιο κρέας επειδή ανιχνεύθηκε σε αυτά DNA αλόγου, τα
οποία είχαν προμηθευθεί από τη γαλλική εταιρεία Comigel.

Στις 11.02.13 δημοσιεύθηκε ηλεκτρονικά στο BBC News Europe άρθρο σύμφωνα με το οποίο επτά αλυσίδες γαλλικών super markets, μεταξύ των οποίων και η Carrefour, απέσυραν κατεψυγμένα γεύματα με μοσχαρίσιο κρέας. Επισημαίνεται στο σημείο αυτό ότι τόσο οι Ιρλανδικές όσο και οι αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου θεωρούν ότι από τα μέχρι τώρα στοιχεία δεν προκύπτει θέμα ασφάλειας από την κατανάλωση των εν λόγω προϊόντων. Ενδεικτικό δε είναι το γεγονός ότι μέχρι σήμερα για το θέμα δεν έχει ενεργοποιηθεί το Σύστημα Ταχείας Ειδοποίησης για την Ασφάλεια των Τροφίμων (RASFF) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αποσύρθηκαν δύο προϊόντα για πιθανή παρουσία κρέατος αλόγου

Ο ΕΦΕΤ άμεσα επικοινώνησε αφενός με τις αντίστοιχες αρχές της Γαλλίας ζητώντας επίσημη ενημέρωση και αφετέρου με τις αλυσίδες super market που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Αποσύρθηκαν δύο προϊόντα για πιθανή παρουσία κρέατος αλόγου

Από τα σημερινά στοιχεία των ελέγχων προκύπτει ότι η εταιρεία Μαρινόπουλος ΑΕ προέβη σε προληπτική ανάκληση από την ελληνική αγορά των προϊόντων που έχουν παραχθεί για λογαριασμό της CARREFOUR από τον όμιλο Comigel με την εμπορική ονομασία «ΛΑΖΑΝΙΑ ΜΠΟΛΟΝΕΖ CARREFOUR 1 ΚΙΛΟΥ» και «ΚΑΝΕΛΟΝΙΑ ΜΠΟΛΟΝΕΖ CARREFOUR 600 ΓΡ».

Ο ΕΦΕΤ παρακολουθεί το θέμα και βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία τόσο με τις αντίστοιχες αρμόδιες Αρχές του εξωτερικού όσο και με σχετικούς επαγγελματικούς συνδέσμους στη χώρα μας.
 
nonews

Πρόσφατη έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που παρουσίαζε τα αποτελέσματα έρευνας της εξέλιξης των τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα το 2012 έδειξε ότι συνολικά οι τιμές στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (αλυσίδες σουπερ μάρκετ) εμφάνισαν μείωση κατά 1,4% το 2012 σε σχέση με το 2011.

Τα αποτελέσματα αυτά δεν λαμβάνουν υπόψη ούτε τις περιοδικές προσφορές σε συγκεκριμένα προϊόντα, αλλά ούτε και τις εκπτώσεις που παρέχουν οι οργανωμένες μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ σε συνεργασία με προμηθευτές του χώρου είτε μέσω των προγραμμάτων πιστότητας (loyalty cards), είτε μέσω των λοιπών προσφορών (π.χ. εκπτωτικά κουπόνια, μειωμένες τιμές κλπ). Αξίζει να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen το 38% περίπου των πωλήσεων των σουπερ μάρκετ πραγματοποιούνται μέσω προωθητικών ενεργειών και προσφορών.

Οι εκτιμήσεις από ειδικούς της αγοράς αναφέρουν ότι οι συγκεκριμένες ενέργειες από τα σουπερμάρκετ και τις προμηθευτικές εταιρείες έχουν ενταθεί σημαντικά τη τελευταία διετία και θεωρούν ότι το όφελος στον καταναλωτή (σε εξοικονόμηση επί των τιμών) είναι επιπλέον 1,4% επί των συνολικών αγορών του.

Το ποσοστό αυτό σε αξία είναι ιδιαίτερα υψηλό και εκτιμάται σε περίπου 120-140 εκατ. ευρώ εξοικονόμησης ετησίως συνολικά για τα νοικοκυριά. Σε αυτά τα ποσά δεν συμπεριλαμβάνονται οι προσφορές με την μορφή «δωροεπιταγών» και «προγραμμάτων επιστροφής» που συνεχώς κερδίζουν έδαφος τον τελευταίο χρόνο. Οι εξοικονόμηση με αυτές τις προωθητικές ενέργειες είναι επίσης αρκετές επιπλέον δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Το όφελος για τους καταναλωτές και από τις δύο σημαντικές πρωτοβουλίες προσφορών υπολογίζεται ότι το 2012 ξεπέρασε τα 250 εκατ. ευρώ.

Αν συμπεριληφθεί και ο ρόλος των προσφορών στη συνολική εκτίμηση για την εξέλιξη των τιμών, σε αυτή την περίπτωση υπολογίζεται ότι σε σχέση με το 2011 οι τιμές το 2012 ήταν συνολικά κατά 2,8% χαμηλότερες.

Τα στοιχεία αυτά έρχονται να επιβεβαιώσουν την παρατηρούμενη αυξανόμενη τάση επιλογής προσφορών και προωθητικών ενεργειών από τους καταναλωτές. Η πρόσφατα ολοκληρωμένη έρευνα καταναλωτών του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα δείχνει ότι οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να επιλέγουν φθηνότερο καλάθι αγορών, συγκρίνουν, πληροφορούνται και επιλέγουν όλο και περισσότερες προφορές από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερ μάρκετ.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το 82% των καταναλωτών αγοράζει περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με πριν την κρίση (σχήμα 2). Αξιοσημείωτο είναι ότι το 72% του δείγματος δηλώνει ότι θα διατηρήσει αυτή τη συνήθεια και αφού ξεπεραστεί η οικονομική κρίση, δείχνοντας έτσι και τη διαχρονικότητα της συγκεκριμένης τάσης.

Παράλληλα 8 στους 10 καταναλωτές (81%) δηλώνουν ότι βρίσκουν περισσότερες προσφορές στα καταστήματα σουπερ μάρκετ σε σχέση με άλλα καταστήματα, που επιβεβαιώνει την προσπάθεια του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων και των προμηθευτών για φθηνότερο καλάθι αγορών. Το 80% των καταναλωτών επίσης σημειώνει ότι συγκρίνει περισσότερο τις τιμές ανάμεσα στα προϊόντα σε σχέση με το παρελθόν, ενώ το 62% υποστηρίζει ότι αναζητεί πιο εντατικά προσφορές στα διάφορα προωθητικά φυλλάδια και στο διαδίκτυο (σχήμα 3).

Με βάση και αυτά τα στοιχεία είναι πλέον εμφανής η στροφή του καταναλωτικού κοινού προς πιο οργανωμένες αγορές, περισσότερη ενημέρωση και αναζήτηση προσφορών στις αλυσίδες σουπερ μάρκετ. Ενώ είναι εμφανής και η ανταπόκριση της αγοράς σε αυτή την τάση με ενίσχυση των προσφορών από τις εταιρείες του λιανεμπορίου και τις προμηθευτικές εταιρείες.

kerdos

Περισσότερα Άρθρα...