Τετ01242018

Τελευταία ΕνημέρωσηΤρι, 23 Ιαν 2018 6pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Περιβαλλον & Οικολογια Περιβαλλον

Νέο πρόβλημα στον Σαρωνικό! Θαλάσσια ρύπανση γύρω από οχηματαγωγό στη Δραπετσώνα

rypansh thallasia

Ρύπανση από διάσπαρτα πετρελαιοειδή ιριδίζουσας μορφής παρατηρήθηκε μέσα στο φράγμα που έχει τοποθετηθεί στην περιοχή που βρίσκεται το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «CHAMPION JET 2» σημαίας Κύπρου, στο οποίο το πρωί της Κυριακής είχε παρουσιαστεί εισροή υδάτων.

Σύμφωνα με την «Εφ.Συν.», από το Β' Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου, που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθησαν ο πλοίαρχος και ο Α' μηχανικός του πλοίου, ενώ η διαδικασία απάντλησης των υδάτων πρόκειται να συνεχιστεί την Δευτέρα.

Για την εισροή υδάτων ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Κερατσινίου και στην περιοχή έσπευσαν στελέχη της Λιμενικής Αρχής, που διαπίστωσαν ότι το πλοίο παρουσίαζε κλίση αριστερά, ενώ κλιμάκιο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας με δύο οχήματα παρείχε συνδρομή στην απάντληση των υδάτων.

Από το Β' Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του «CHAMPION JET 2» μέχρι την προσκόμιση πιστοποιητικού διατήρησης κλάσης.

Ποια αυτοκίνητα θα αποκλείονται λόγω ρύπων από τα κέντρα των πόλεων

ix leoforos

Η αύξηση των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ενωση κατά 4,5% το 2017 οδήγησε σε επίσπευση λήψης αυστηρών μέτρων από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις ως προς την εκπομπή ρύπων.

Από τα 241 εκατομμύρια οχήματα που κυκλοφορούσαν το 2016 στους ευρωπαϊκούς δρόμους, πλέον καταγράφονται 252 εκατομμύρια επιβατικά, με τα παλαιότερα εξ αυτών να συμμετέχουν 10 ως 15 φορές περισσότερο σε εκπεμπόμενους ρύπους.

Τα diesel παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (παλιότερα του Euro 4) συμβάλλουν καθοριστικά στην αύξηση των ρύπων και γι’ αυτό οι ευρωπαϊκές πόλεις περιορίζουν δραστικά την κυκλοφορία τους από την 1/1/2018 στα αστικά κέντρα.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει δημοσιοποιήσει παλιότερα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) η Ελλάδα έχει ιδιαίτερα αυξημένο μέσο όρο ηλικίας αυτοκινήτων, καθώς αυτός είναι πάνω από τα 14 έτη σε σχέση με τις κεντρικές ευρωπαϊκές χώρες όπου ο μέσος όρος των επιβατικών είναι κοντά στα 9 έτη και με το μέσο όρο συνολικά της ΕΕ να βρίσκεται κοντά στα 11 έτη.

Αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέσπισε μία νέα οδηγία για τα εθνικά ανώτατα όρια εκπομπών που ισχύουν.

Στόχος της συγκεκριμένης οδηγίας είναι η μείωση των ρύπων που συσχετίζονται με 400.000 πρόωρους θανάτους που προκαλούνται ετησίως από την ατμοσφαιρική ρύπανση στην ΕΕ.

Σημειώνεται ότι οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη θεσπίσει «ζώνες χαμηλών εκπομπών» στα αστικά τους κέντρα, για να περιορίσουν τη ρύπανση που προκαλείται κυρίως από οχήματα παλαιότερων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών. Τα μέτρα είναι αυστηρότερα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα παλιότερης τεχνολογίας.

Για παράδειγμα στο Άμστερνταμ από την 1/1/2018 θα απαγορεύεται η κυκλοφορία για τα Euro 1 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, στη Βαρκελώνη δεν επιτρέπεται η είσοδος σε οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 1-2, ασχέτως τύπου καυσίμου, στο Βερολίνο θα απαγορεύεται η κυκλοφορία στα Euro 1 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα, στις Βρυξέλλες μέχρι το 2021 θα έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία στα Euro 2 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, στο Παρίσι θα απαγορεύονται τα Euro 3 πετρελαιοκίνητα και Euro 2 βενζινοκίνητα, ενώ στο Όσλο οποιοδήποτε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο είναι προγενέστερης τεχνολογίας από την Euro 6, πρέπει να πληρώσει τέλος εισόδου που κυμαίνεται από 1,5 έως 10 ευρώ ημερησίως, ανάλογα την ώρα εισόδου.

Όλα αυτά μετά τη γενικότερη πρωτοβουλία μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών να εντάξουν στην γκάμα τους ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και τον γενικότερο σχεδιασμό πολλών κυβερνήσεων ευρωπαϊκών χωρών, όπου μέσα στα επόμενα χρόνια είναι αποφασισμένες να καταργήσουν την πώληση νέων επιβατικών αυτοκινήτων που θα φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.

thetoc

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες απορρύπανσης στον Σαρωνικό

sarwnikos aporrypansi

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες απορρύπανσης στον Σαρωνικό Κόλπο και στις παραλίες της Αττικής, μετά τη διάσπαρτη ρύπανση που προκάλεσε η βύθιση του έμφορτου με καύσιμα δεξαμενόπλοιου ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ στις 10 Σεπτεμβρίου, νοτιοδυτικά της νησίδας Αταλάντης.

Την Δευτέρα ολοκληρώθηκε ο καθαρισμός στις παραλίες της Σαλαμίνας και την Τρίτη, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας, αναμένεται να παραδοθούν στην τοπική κοινωνία.

Για προληπτικούς λόγους, οι περιπολίες στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή της Αττικής θα συνεχιστούν.

Υπενθυμίζεται ότι το ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ έχει ανελκυθεί και οδηγηθεί σε ναυπηγείο στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, όπου φυλάσσεται επί 24ωρου βάσεως από στελέχη του Λιμενικού Σώματος, έως ότου ολοκληρωθεί η έρευνα των δύο πραγματογνωμόνων που έχουν οριστεί για την υπόθεση, σχετικά με τα αίτια της βύθισης του πλοίου.

Σημειώνεται, ότι με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης των εργασιών απορρύπανσης, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, ως επικεφαλής του Συντονιστικού Οργάνου που είχε συγκροτηθεί για την όλη επιχείρηση, ανακοίνωσε σήμερα τη λήξη των συνεδριάσεων του εν λόγω Οργάνου, λόγω εκπλήρωσης της αποστολής του.

Ο κ. Σαντορινιός ευχαρίστησε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την συνεργασία και τη συμμετοχή τους στις εργασίες απορρύπανσης.

Στο μεταξύ, όσοι θεωρούν ότι έχουν πληγεί με οποιονδήποτε τρόπο από τη ρύπανση που προκάλεσε η βύθιση του δεξαμενόπλοιου ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ, μπορούν να προγραμματίσουν συναντήσεις στο αρμόδιο γραφείο που έχει εγκατασταθεί στον Πειραιά, στον οδό Σκουζέ 26 στον 4ο όροφο, από το Διεθνές Ταμείο Αποζημιώσεων από Ρύπανση Πετρελαίου (International Oil Pollution Compensation, IOPC

Ενδεικτικά αξιώσεις αποζημίωσης δύναται να εγερθούν μεταξύ άλλων για:

- Χρήση εξοπλισμού καθαρισμού και λήψης προληπτικών μέτρων.

- Καταστροφή περιουσιακών στοιχείων.

- Έμμεση ζημία.

- Καθαρή οικονομική ζημία (πχ μείωση εσόδων λόγω μη δυνατότητας δραστηριοποίησης στην περιοχή που επλήγη).

- Περιβαλλοντική καταστροφή.

Το περιεχόμενο της αξίωσης θα πρέπει να περιλαμβάνει την κατά το δυνατόν λεπτομερή αναφορά της ζημιάς που υπέστη ο αξιών την αποζημίωση και να συνοδεύεται από υποστηρικτικό υλικό τεκμηρίωσης των αξιώσεων, σε συνάρτηση με το μέγεθος της ζημιάς που υπέστη και τα ανάλογα παραστατικά.

Σε κάθε περίπτωση, πληροφορίες για αποζημιωτέες αξιώσεις, λεπτομέρειες υποβολής τους και απαιτούμενα στοιχεία προσκόμισης μπορούν να αναζητηθούν στο τοπικό γραφείο.

in.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εξοικονομώ Κατ' Οίκον: Πώς θα μπείτε στο πρόγραμμα

polykatoikiespalies

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δημοσιεύει έναν αναλυτικό οδηγό για τους ενδιαφερόμενους που επιθυμούν να κάνουν αίτηση για το «Εξοικονομώ κατ'οίκον», ένα πρόγραμμα που δίνει κίνητρα στους πολίτες να βελτιώσουν την ενεργειακή απόδοση του σπιτιού τους, εξοικονομώντας, ταυτόχρονα, χρήματα και ενέργεια.

Το υπουργείο στον οδηγό του απαντά σε όλα τα ερωτήματα των ενδιαφερομένων. Ακολουθούν όλα.

Ποιες κατοικίες μπορούν να χρηματοδοτηθούν;

Επιλέξιμες κατοικίες είναι το σύνολο των μονοκατοικιών, πολυκατοικιών και μεμονωμένων διαμερισμάτων (χωρίς επιπλέον προϋπόθεση) που ικανοποιούν αποκλειστικά τα ακόλουθα κριτήρια:

Βρίσκονται σε περιοχές με τιμή ζώνης χαμηλότερη ή ίση των 2.100 €/τ.μ. Έχουν καταταχθεί βάσει του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (Π.Ε.Α.) σε κατηγορία χαμηλότερη ή ίση της Δ.

Δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό ιδιοκτησιών ανά πολίτη, ενώ στις πολυκατοικίες όσοι από τους ιδιοκτήτες δεν επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα μπορούν να συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια. Επίσης, εντάσσονται κενά διαμερίσματα που κατοικούνταν εντός των τελευταίων τριών ετών.

Ποιος μπορεί να ενταχθεί στο Πρόγραμμα – Με ποια κίνητρα;

Προβλέπεται δυνατότητα λήψης 4/5/6ετούς δανείου, με ή χωρίς εγγυητή, χωρίς προσημείωση ακινήτου, δυνατότητα άμεσης αποπληρωμής του δανείου χωρίς επιβαρύνσεις, καθώς και εξόφληση των προμηθευτών/ αναδόχων μέσω της τράπεζας χωρίς την εμπλοκή του πολίτη. Με την υπαγωγή στο πρόγραμμα παρέχεται προκαταβολή 40% του προϋπολογισμού της αίτησης.

Για την ένταξη στο Πρόγραμμα απαιτείται η διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων (πριν και μετά τις παρεμβάσεις), το κόστος των οποίων καλύπτεται κατά 100% από το Πρόγραμμα, μετά την επιτυχή υλοποίηση του έργου. Επιπλέον, καλύπτεται δαπάνη για αμοιβή συμβούλου έργου, έως 250€ χωρίς Φ.Π.Α.

Για ποιες εργασίες μπορώ να χρηματοδοτηθώ;

Η εξοικονόμηση που επιτυγχάνεται από τις παρεμβάσεις του προγράμματος πρέπει να αντιστοιχεί σε αναβάθμιση μιας ενεργειακής κατηγορίας ή στο 30% της ενεργειακής κατανάλωσης του κτηρίου αναφοράς.

Οι επιλέξιμες παρεμβάσεις αφορούν σε:

1.Τοποθέτηση θερμομόνωσης στο κέλυφος του κτηρίου συμπεριλαμβανομένου του δώματος/στέγης και της πιλοτής (συμπεριλαμβάνονται πρόσθετες εργασίες όπως αποξηλώσεις και αποκομιδή, επεμβάσεις στη στέγη πχ. αντικατάσταση κεραμιδιών, κτλ).

2.Αντικατάσταση κουφωμάτων και τοποθέτηση συστημάτων σκίασης (συμπ. εξώπορτα κτηρίου, κουφώματα κλιμακοστασίου, παντζούρια, ρολά, τέντες, κτλ).

3.Αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης και παροχής ζεστού νερού χρήσης (συμπ. αντικατάσταση εξοπλισμού του λεβητοστασίου και του δικτύου διανομής, τοποθέτηση ηλιακού θερμοσίφωνα, συστήματα ελέγχου και αυτονομίας θέρμανσης κτλ).

Για την υλοποίηση των παρεμβάσεων δεν απαιτείται αδειοδότηση, ούτε καν έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας, εκτός πολύ ειδικών περιπτώσεων.

Ο μέγιστος επιλέξιμος προϋπολογισμός των παρεμβάσεων, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. (που αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη για το Πρόγραμμα) δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 15.000€ ανά ιδιοκτησία.

Βήματα για τη συμμετοχή στο Πρόγραμμα

Προέγκριση δανείου (υποκατάστημα τράπεζας) - πρώτη ενεργειακή επιθεώρηση.
Υποβολή αίτησης και δικαιολογητικών.
Υπαγωγή αίτησης ενδιαφερόμενου- υπογραφή δανειακής Σύμβασης- εκταμίευση προκαταβολής.
Υλοποίηση Παρεμβάσεων - δεύτερη Ενεργειακή Επιθεώρηση.
Προσκόμιση δικαιολογητικών - εκταμίευση λοιπού δανείου και επιχορήγησης.
Η ένταξη στο πρόγραμμα είναι μία συνεχής διαδικασία έως την εξάντληση των πόρων ανά περιφέρεια.

Οι αιτήσεις θα μπορούν να υποβάλλονται στην ιστοσελίδα http://exoikonomisi.ypen.gr/, η οποία θα ανοίξει τις επόμενες ημέρες

cnn

Ερχονται πιλοτικές εφαρμογές σε Δήμους του "Πληρώνω για όσα Πετάω"

kados aporrim ilektron

Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη έστω και πιλοτικά να κάνει αποδεκτό το σύστημα "Πληρώνω όσο Πετάω" στους δήμους σύμφωνα με όσα είπε ο Αν. ΥΠΕΝ, Σ. Φάμελλος στο 4ο Φόρουμ Διαβούλευσης για την Πρόληψη και Μείωση των Αποβλήτων που διοργανώνει ο Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ), στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Πρόληψης και Μείωσης Αποβλήτων και πραγματοποιήθηκε στη Βίλα Καζούλη.

Οπως σηείωσε ο κ. Φάμελλος στην κατεύθυνση της μείωσης απορριμμάτων το ΥΠΕΝ έχει ήδη αναλάβει πρωτοβουλίες, όπως οι ρυθμίσεις για τον περιορισμό χρήσης της πλαστικής σακούλας μεταφοράς (ΚΥΑ 180036/952/10.8.2017 και άρθρο 6 του Ν. 4496/2017), με την εισαγωγή τέλους ανταποδοτικού χαρακτήρα σε όλες τις λεπτές πλαστικές σακούλες μιας χρήσης από την 1.1.2018, το οποίο θα είναι απολύτως ανταποδοτικό και θα διατίθεται από τον ΕΟΑΝ σε συνεργασία με τους Δήμους για την δωρεάν διάθεση στους πολίτες εναλλακτικών μέσων (επαναχρησιμοποιούμενη πλαστική πολλών χρήσεων, πάνινη, διχτάκι, βιοαποδομήσιμη σακούλα), τα οποία θα μειώνουν την κατανάλωση και θα προάγουν την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση.

Στην ίδια κατεύθυνση στοχεύουν και οι ρυθμίσεις του νέου νόμου για την ανακύκλωση (Ν 4496/17), τις οποίες παρουσίασε ο αν ΥΠΕΝ και περιλαμβάνουν τη σύνδεση τέλους διάθεσης και διαχείρισης αποβλήτων σε σύνδεση με την ποσότητα και την ποιότητα των απορριμμάτων ανά ΟΤΑ, την υποχρέωση των ΣΕΔ να λαμβάνουν υπόψη τον οικολογικό σχεδιασμό των προϊόντων με σκοπό την προώθηση της πρόληψης και την οργανωτική αλλαγή του ΕΟΑΝ με νέα διεύθυνση που εκπονεί και εφαρμόζει προγράμματα πρόληψης και την προετοιμασία εθελοντικής εφαρμογής του πληρώνω όσο πετάω σε πιλοτικές περιοχές.

Ενα σύστημα που αν εφαρομστεί θα αλλάξει τα δεδομένα στην αγορτά του ανακυκλώσιμου υλικού και μπορεί με τα Πράσινα Σημεία να βάλει τους δήμους στο παιχνίδι της διαπραγμάτευσης. Οι δήμοι με το ΠοΠ θα μπορούν να διαπραγματευτούν στην αγορά πολύ συγκεκριμένα υλικά και απολύτως καθαρά.

Ο κ Σ. Φάμελλος, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η κοινωνία της ανακύκλωσης και της αξιοποίησης των πόρων έρχεται σε σύγκρουση με το καταναλωτικό και παραγωγικό μοντέλο που υπήρξε για χρόνια στη χώρα, το οποίο ήταν αντιοικολογικό, αδηφάγο ως προς τους πόρους και το περιβάλλον και κοντόφθαλμο ως προς το κέρδος και το προϊόν της ανάπτυξης. Οφείλουμε να ανατρέψουμε αυτό το μοντέλο που είναι ριζωμένο στην νοοτροπία της κοινωνίας, της αυτοδιοίκησης και της οικονομίας».

Το 2015 «η κυβέρνηση αποφάσισε να κάνουμε ως κοινωνία και ως οικονομία τη μεγάλη στροφή στη διαχείριση των απορριμμάτων και να αλλάξουμε στρατηγική, να αποκτήσουμε σχεδιασμό, διότι ακόμα και τα έργα που ετοιμάζονταν, έως τότε, ήταν σε αντίθεση τόσο με την ευρωπαϊκή στρατηγική, όσο και με τον όρο της βιωσιμότητας».

Ειδικότερα, ο Αν. ΥΠΕΝ σημείωσε ότι στην πυραμίδα της διαχείρισης των απορριμμάτων προηγούνται η πρόληψη και η επαναχρησιμοποίηση, ενώ στο στόχο της μείωσης των απορριμμάτων «θα κριθεί η βιωσιμότητα της οικονομίας, αλλά και η βιωσιμότητα των μονάδων επεξεργασίας, καθώς και η οριστική απεξάρτηση από γιγαντιαίες μονάδες, που κυριάρχησαν στα προηγούμενα πολιτικά σχέδια".

Επίσης, ο Σωκράτης Φάμελλος διευκρίνισε ότι σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και τον Εθνικό Σχεδιασμό το ΥΠΕΝ είναι η αρμόδια αρχή για τις δράσεις μείωσης των αποβλήτων, ενώ στον ΕΟΑΝ έχει συσταθεί με τον νέο νόμο της ανακύκλωσης (Ν. 4496/2017), νέα Διεύθυνση για την πρόληψη, σε συνδυασμό με την Έρευνα, την Εκπαίδευση και Ενημέρωση πολιτών και εμπλεκόμενων φορέων».

Στη συνέχεια, ο Σωκράτης Φάμελλος αναφέρθηκε στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων, το οποίο περιλαμβάνει τις απαραίτητες κατευθύνσεις για την πρόληψη παραγωγής αποβλήτων σε εθνικό επίπεδο με χρονικό ορίζοντα, έως το 2020, με 3 γενικούς στόχους:

Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση κοινού και παραγωγών
Προώθηση της βιώσιμης κατανάλωσης προϊόντων, του οικολογικού σχεδιασμού και της αποδοτικότητας των υλών
Προώθηση της επαναχρησιμοποίησης προϊόντων

Με βάση τον Εθνικό σχεδιασμό αλλά και τη στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία, που ετοιμάζει το ΥΠΕΝ, οι βασικοί τομείς προτεραιότητας, στους οποίους πρέπει να στοχεύσουν οι προσπάθειες πρόληψης είναι:
·τα Απόβλητα Τροφίμων και η βιομάζα εν γένει
·το Χαρτί και τα Υλικά Συσκευασίας
·ο Ηλεκτρικός και Ηλεκτρονικός Εξοπλισμός (ΑΗΗΕ)
·τα απόβλητα εκσκαφών και κατεδαφίσεων, και
·τα πλαστικά

Οι δράσεις μείωσης των απορριμμάτων υποστηρίζονται και από άλλες πρόσφατες θεσμικές ρυθμίσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος όπως τα Πράσινα σημεία (άρθρο 21 ν. 4447/2016, ΚΥΑ προδιαγραφών, ΚΥΑ ΠΠΔ), τα ηλεκτρονικά συστήματα καταγραφής (ΕΜΠΑ, ΗΜΑ) που είναι σε πλήρη λειτουργία, αλλά και τη δυνατότητα Δήμων να εμπορεύονται ανακυκλώσιμα υλικά».

Τέλος ο Σωκράτης Φάμελλος παρουσίασε τις προσπάθειες των Δήμων να αναλάβουν πιλοτικές και καινοτόμες πρωτοβουλίες, διαλογής στην πηγή και μείωσης των απορριπτόμενων αποβλήτων στην ταφή και πρότεινε την «ανάπτυξη ενός υγιούς συναγωνισμού μεταξύ των ΟΤΑ που θα οδηγήσει στη μείωση των δημοτικών τελών, εφόσον αυτές οι πρακτικές μπορούν να μειώσουν σημαντικά τα απορρίμματα των Δήμων.

Ειδικότερα υπάρχουν δήμοι, ακόμα και στην Αττική που έχουν ήδη το 2017 μειώσει κατά το 1/3 τα απορρίμματα που πηγαίνουν στην ταφή και άρα το κόστος και μεταφοράς και διάθεσης απορριμμάτων. Για το λόγο αυτό το 2018 θα εφαρμοστεί η υποχρεωτική διαλογής την πηγή των οργανικών, ώστε απόβλητα τροφίμων και απόβλητα κήπων να μην θάβονται, και στην κατεύθυνση αυτή, της αξιοποίησης προϊόντων, θα πρέπει να προσανατολιστεί και ο μετασχηματισμός του φόρου ταφής, που καθυστερεί η εφαρμογή του στη χώρα μας».

Στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα (www.ewwr.eu) έχουν δηλωθεί στην Ελλάδα 28 δράσεις πρόληψης αποβλήτων με τη συμμετοχή των Δήμων, και ιδιαίτερα των νησιωτικών Δήμων (23 από τις 28 δράσεις), που εστιάζουν στη μείωση παραγωγής ιδίως αποβλήτων χαρτιού και χαρτονιού, αποβλήτων συσκευασίας, βιοαποβλήτων, τροφίμων, πλαστικών αποβλήτων, εκσκαφών, κατασκευών και κατεδαφίσεων, καθώς και ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού.