Κυρ01202019

Τελευταία ΕνημέρωσηΚυρ, 20 Ιαν 2019 3am

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Οικονομια Ελλαδα

Εγκύκλιος του ΥΠ.ΟΙΚ. για τον Προϋπολογισμό 2019 βεβαιώνει την περικοπή συντάξεων στο τέλος του 2018

syntaxiouxoi trapezes perikopes

Την εγκύκλιο με τις οδηγίες για την κατάρτιση του προϋπολογισμού του 2019 και τα ανώτατα όρια δαπανών που προβλέπονται ανά υπουργείο με βάση το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής απέστειλε το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους σε όλους τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης.

Στόχος είναι η κατάρτιση του νέου προϋπολογισμού με βάση τους στόχους για το πρωτογενές πλεόνασμα που προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα.

Στην εγκύκλιο αναφέρεται ρητά ότι από το νέο έτος δεν θα δημιουργούνται νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου προς τους ιδιώτες. Η ταξινόμηση των εσόδων και των εξόδων στον νέο προϋπολογισμό βασίζεται σε νέο ενιαίο σχέδιο λογαριασμών το οποίο θα εφαρμοσθεί για πρώτη φορά από την 1.1.2019 στην Κεντρική Διοίκηση (υπουργεία) με προοπτική να επεκταθεί σε επόμενο στάδιο στο σύνολο της Γενικής Κυβέρνησης.

Στην εγκύκλιο που υπογράφεται από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Γιώργο Χουλιαράκη τοποθετείται το ανώτατο όριο των δαπανών του τακτικού προϋπολογισμού για το 2019 στα 49,743 δισ. ευρώ. Με τον συνυπολογισμό των δαπανών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ύψους 7,3 δισ. ευρώ, το ανώτατο όριο δαπανών διαμορφώνεται στα 57,043 δισ. ευρώ.

Οι δαπάνες για τη χορήγηση συντάξεων προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 25,480 δις ευρώ βάση των εκτιμήσεων του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής από 28,9 δισ. ευρώ φέτος, οι σχετικοί πίνακες του οποίου μεταφέρονται στην εγκύκλιο για την κατάρτιση του Προϋπολογισμού.

Οι δαπάνες των ΟΤΑ στα 6,8 δισ. ευρώ, οι δαπάνες του ΕΟΠΥΥ στα 4,8 δισ. ευρώ και οι δαπάνες των νοσοκομείων τοποθετούνται στα 3,1 δισ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, τα ανώτατα όρια δαπανών ανά υπουργείο έχουν ως εξής:

- Στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων οι δαπάνες θα ανέλθουν έως τα 14,462 δισ. ευρώ

- Στο υπουργείο Παιδείας προβλέπεται αύξηση δαπανών έως τα 5,481 δισ. ευρώ.

- Στο υπουργείο Εσωτερικών οι δαπάνες θα ανέλθουν έως τα 4,9 δισ. ευρώ.

- Στο υπουργείο Υγείας, οι δαπάνες θα ανέλθουν έως τα 3,9 δισ. ευρώ το 2019

- Στο υπουργείο Εθνικής 'Αμυνας οι δαπάνες θα ανέλθουν έως τα 3,35 δισ. ευρώ.

- Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οι δαπάνες θα ανέλθουν έως τα 2,39 δισ. ευρώ το 2019.

- Στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης οι δαπάνες θα ανέλθουν έως τα 2,783 δισ. ευρώ.

- Στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης οι δαπάνες θα ανέλθουν έως το 1,297 δισ. ευρώ το 2019.

- Στο υπουργείο Οικονομικών οι δαπάνες θα ανέλθουν έως τα 734,84 εκατ. ευρώ.

Σεντένο: Η επιτυχία της εξόδου από τα μνημόνια θα εξαρτηθεί από την περίοδο μετά

SENTENIO

Η επιτυχία της εξόδου της Ελλάδας από τα μνημόνια θα εξαρτηθεί από την περίοδο μετά το πρόγραμμα, δήλωσε στο France24 ο πρόεδρος του Eurogroup, Μάριο Σεντένο- ο οποίος έκανε λόγο για «εξαιρετικά νέα» για την Ελλάδα και την Ευρωζώνη.

Επίσης, τόνισε πως η χώρα μας μπορεί και έχει εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις που επιτρέπουν στην οικονομία της να μεγεθυνθεί βιώσιμα.

Ωστόσο, υπογράμμισε την ανάγκη «ιδιοκτησίας» των μεταρρυθμίσεων, σημειώνοντας πως πρέπει να αποδειχθούν ανθεκτικές.

Σχετικά με την εποπτεία, είπε ότι αφορά συνηθισμένη διαδικασία την οποία πέρασαν και άλλες χώρες που βγήκαν από προγράμματα προσαρμογής.

thehuff

FAZ: De facto τέταρτο πρόγραμμα στην Ελλάδα, θα ακολουθήσει και.... πέμπτο

euro ell simaia
Η παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ στοιχίζει πολλά δις

Ακολουθεί το άρθρο.

Η απόφαση του Eurogroup τον Ιούνιο για επιμήκυνση της αποπληρωμής των πιστώσεων προς την Ελλάδα για μια δεκαετία αποτελεί de facto ένα τέταρτο πρόγραμμα, γράφει σε πρωτοσέλιδο σχόλιο η Frankfurter Allgemeine Zeitung με τίτλο «Τα όρια και τα σύνορα της Ελλάδας».

Η γερμανική εφημερίδα παρατηρεί: “Στο τέλος αυτού του τέταρτου ανεπίσημου προγράμματος θα ακολουθήσει αναπόφευκτα και πέμπτο: είτε υπό τη μορφή επιπλέον επιμήκυνσης, είτε υπό τη μορφή ενός κουρέματος. Αυτό είναι το τίμημα που θα καταβάλουν οι φορολογούμενοι στην Ευρωζώνη για την κρατήσουν την Ελλάδα στο ευρώ. Υπάρχουν πολλά επιχειρήματα κατά της παραμονής της Ελλάδας στο ευρώ με τη βοήθεια δισεκατομμυρίων.

Όποιος όμως δεν διαμορφώνει εικόνα για τον κόσμο που τον περιβάλλει μέσα από ταμπέλες excel και αναλύσεις βιωσιμότητας του χρέους διαπιστώνει ότι υπάρχουν παράλληλα πλήθος πολιτικά επιχειρήματα υπέρ του να μην αφεθεί στην τύχη της αυτή η χώρα στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ.”

Να συμβάλει η Αθήνα στη διασφάλιση των εξωτερικών συνόρων

Oι ελληνικές αρχές μεταφέρουν εν τέλει τους πρόσφυγες από τα νησιά στην ηπειρωτική χώρα, από όπου αναχωρούν για την δυτική Ευρώπη, σημειώνει η FAZ.

Και η FAZ συνεχίζει: “Η μαζική μετανάστευση κυρίως μουσουλμάνων προς την Ευρώπη το 2015 ξεκίνησε πρωτίστως από την Ελλάδα. Αν η Ευρώπη δεν θέλει να επιστρέψει στην εποχή των κλειστών συνόρων, οφείλει να διασφαλίσει τα εξωτερικά της σύνορα στην Ελλάδα, αλλά και από κοινού με την Ελλάδα.

Η προσφυγική συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας θα απέδιδε περισσότερο αν οι ελληνικές αρμόδιες υπηρεσίες ασύλου έκαναν σωστά τη δουλειά τους ή τουλάχιστον δέχονταν τη βοήθεια που τους προσφέρεται. Σήμερα όμως οι ελληνικές αρχές διοχετεύουν εν τέλει τους πρόσφυγες από τα νησιά στην ηπειρωτική χώρα.

Από εκεί οι πρόσφυγες αναχωρούν για την δυτική Ευρώπη αφήνοντας πίσω τους αιτήσεις ασύλου να σκονίζονται στα ράφια των ελληνικών υπηρεσιών.

Στην πράξη οι αρμόδιες αρχές επαναπροωθούν στην Τουρκία ελάχιστους μόνο πρόσφυγες χωρίς δικαίωμα ασύλου παρά το γεγονός ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε την Τουρκία ως ασφαλή τρίτη χώρα. Οι ελληνικές αρχές ωστόσο παρακάμπτουν την απόφαση του ανώτατου διοικητικού δικαστηρίου σε τέτοιο βαθμό ώστε εύλογα θα μπορούσε να πει κανείς ότι το κάνουν εκ συστήματος.

Για να αλλάξει αυτό θα πρέπει να γίνει συνείδηση στην ελληνική κυβέρνηση ότι η μαζική μετανάστευση δεν είναι πρόβλημα μόνο της δυτικής Ευρώπης, αλλά ενδέχεται να πλήξει και την Ελλάδα σε περίπτωση που αποτύχει η προσφυγική συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας.

Κι όμως η ελληνική κυβέρνηση θα μπορούσε να συμβάλει καθοριστικά στη διασφάλιση των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ αν εφάρμοζε πλήρως την προσφυγική συμφωνία. Μέχρι σήμερα όμως αυτό δεν έχει συνειδητοποιηθεί στην Αθήνα».

Südkurier:«Ακριβή μας Ελλάδα»

Στην πραγματικότητα το «μαξιλάρι ρευστότητας» δεν είναι τίποτα άλλο από μια πιστοληπτική γραμμή στήριξης, γράφει η γερμανική Südkurier.

Παρά το πράσινο φως της γερμανικής βουλής στις αποφάσεις του Eurogroup που προβλέπουν εκταμίευση 15 δις ευρώ, το δράμα με την Ελλάδα απλά ξαποσταίνει, σχολιάζει η εφημερίδα Südkurier:

«Οι θεσμοί υπολόγισαν τις οικονομικές ανάγκες εξυπηρέτησης του χρέους στα 5,5 δις. Η Αθήνα όμως λαμβάνει 15 δις για τη δημιουργία ενός ‘μαξιλαριού ρευστότητας‘. Σύμφωνα με το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών η Ελλάδα θα πρέπει τα επόμενα χρόνια να αποπληρώσει περίπου 16,5 δις.

Στην πραγματικότητα το ‘μαξιλάρι ρευστότητας‘ δεν είναι τίποτα άλλο από μια πιστοληπτική γραμμή στήριξης με την οποία καλύπτονται οι χρηματοδοτικές ανάγκες του ελληνικού δημοσίου της επόμενης πενταετίας κατά 90%. Πρόκειται απλά για λογιστικό τέχνασμα, με το οποίο δίνονται προληπτικά στην Ελλάδα μερικά δισεκατομμύρια».

DW

Bloomberg: Γιατί η Γερμανία καθυστερεί την τελευταία δόση του 3ου Μνημονίου προς την Ελλάδα

eyro

Στην απόφαση της Γερμανίας να βάλει φρένο στην εκταμίευση της δόσης στην Ελλάδα αναφέρεται το Bloomberg, επισημαίνοντας πως προφανώς δεν είναι το μικρό ποσό, που χάνεται το πρόβλημα.

Η εξέλιξη, σχολιάζει, είναι ακόμη μία ένδειξη ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας θα πρέπει να προσπαθήσει περισσότερο για να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των εταίρων του στην Ευρωζώνη, καθώς οδηγεί τη χώρα στην έξοδο από το μνημόνιο.

Το κόλλημα της τελευταίας στιγμής ήταν αποτέλεσμα της απόφασης του κ. Τσίπρα να παρατείνει το καθεστώς του μειωμένου ΦΠΑ για πέντε νησιά, που έχουν πληγεί περισσότερο από την προσφυγική κρίση αναφέρει, εξηγώντας πως τα έσοδα που χάνονται από την απόφαση είναι μόλις 28 εκατ. ευρώ, «αλλά η Γερμανία επιμένει ότι η Ελλάδα θα πρέπει να βρει αλλού- συμπεριλαμβανομένου του αμυντικού προϋπολογισμού».

Το Bloomberg σημειώνει ακόμη πως παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα θα υπαχθεί σε καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας όταν λήξει το πρόγραμμα, οι τράπεζές δεν θα επωφεληθούν από το φθηνό δανεισμό της ΕΚΤ.

Ο Μπενουά Κερέ, μέλος του εκτελεστικού συμβολίου της ΕΚΤ, ξεκαθάρισε χθες ότι το waiver, που επιτρέπει τη χρήση των ελληνικών ομολόγων ως ενέχυρων, θα λήξει, όταν εκπνεύσει το πρόγραμμα.

Αρκετοί αναλυτές πάντως εκτιμούσαν ότι το waiver θα διατηρηθεί. Ενδεικτική είναι η τελευταία έκθεση της HSBC, που βλέπει και ένταξη των ελληνικών ομολόγων στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ.

Καμμένος: Θα κλείσω.... στρατόπεδα για να μας δώσουν τη δόση

Διευκρινίσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα βρεθούν τα 28 εκατ. ευρώ, το «αντίτιμο», δηλαδή, για να αρθεί το βέτο της Γερμανίας για τη δόση των 15 δισ. ευρώ μετά την απόφαση της κυβέρνησης να μην αυξήσει μέχρι το τέλος του 2018 τον ΦΠΑ στα νησιά που ταλαιπωρούνται από το μετανασευτικό έδωσε με ανάρτησή του στο Twitter ο Πάνος Καμμένος.

Σύμφωνα με τον υπουργό Άμυνας το τμήμα που αφορά την περικοπή προϋπολογισμό του υπουργείου Εθνικής Άμυνας θα προέλθει από αναδιοργάνωση μονάδων, συρρίκνωση ανενεργών στρατοπέδων και περικοπή παλαιών εξοπλιστικών προγραμμάτων.

ΔΝΤ: Αβέβαιες οι μακροπρόθεσμες προοπτικές για την Ελλάδα. Με περαιτέρω ελάφρυνση του χρέους η διατήρηση εξόδου στις αγορές

DNT ee ellada

H Eλλάδα θα εξέλθει από την περίοδο των προγραμμάτων έχοντας εξαλείψει σε μεγάλο βαθμό τις μακροοικονομικές ανισορροπίες, σημειώνει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο σε ανακοίνωσή του με τα συμπεράσματα από την επίσκεψη στελεχών του στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του άρθρου IV.

«Ορισμένες σημαντικές μεταρρυθμίσεις έχουν εφαρμοσθεί, η ανεργία μειώνεται (αν και είναι ακόμη πολύ υψηλή) και η πρόσφατη συμφωνία για το πακέτο ελάφρυνσης του χρέους θα διασφαλίσει τη μεσοπρόθεσμη βιωσιμότητα», αναφέρει, προσθέτοντας:

«Σημαντικά κατάλοιπα, όμως, της κρίσης και η μη ολοκληρωμένη μεταρρυθμιστική ατζέντα εξακολουθούν να εμποδίζουν μία ταχύτερη ανάπτυξη, ενώ η συμμετοχή στη νομισματική ένωση και οι στόχοι για υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα περιορίζουν τις επιλογές της πολιτικής.

Η ενίσχυση της ανάπτυξης και του βιοτικού επιπέδου θα εξαρτηθεί, συνεπώς, από τη βελτίωση του μείγματος της δημοσιονομικής πολιτικής, την αποκατάσταση των ισολογισμών του χρηματοπιστωτικού τομέα, την περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς προϊόντων και της αγοράς εργασίας και την ενίσχυση της αποδοτικότητας και της διακυβέρνησης του δημόσιου τομέα».

«Καθώς εξέρχεται από την περίοδο των προγραμμάτων, η Ελλάδα θα πρέπει να διατηρήσει την δυναμική της και να συνεχίσει να επιδιώκει πολιτικές που στηρίζουν την ευημερία και την κοινωνική δικαιοσύνη», αναφέρει το Ταμείο.

«Η Ελλάδα έχει φθάσει στο σημείο αυτό χάρη στις τεράστιες προσπάθειες κατά τη διάρκεια των προγραμμάτων προσαρμογής. Οι Ευρωπαίοι εταίροι έδειξαν τη στήριξή τους προσφέροντας και άλλα δάνεια και περαιτέρω ελάφρυνση του χρέους. Η Ελλάδα θα πρέπει τώρα να εμπεδώσει και να διευρύνει την επιτυχία της, αντιμετωπίζοντας με επιτυχία τις εναπομένουσες προκλήσεις», προσθέτει.

Η ανάπτυξη επέστρεψε στην Ελλάδα, στην οποία πρέπει να πιστωθούν «η σημαντική δημοσιονομική προσαρμογή και προσαρμογή του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών και η εφαρμογή ορισμένων βασικών διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων τα τελευταία χρόνια», αναφέρει η έκθεση.

Οι προσπάθειες αυτές, σε συνδυασμό με τη σημαντική ευρωπαϊκή στήριξη και ένα πιο ευνοϊκό εξωτερικό περιβάλλον, επέτρεψαν την επιστροφή στην ανάπτυξη, με το πραγματικό ΑΕΠ να αυξάνεται 1,4% το 2017 και να αναμένεται να αυξηθεί 2% φέτος και 2,4% το 2019, ενώ η ανεργία αναμένεται να μειωθεί από περίπου 20% φέτος στο 14% το 2023. «Οι εξωτερικοί και εγχώριοι κίνδυνοι είναι σημαντικοί, όπως η επιβράδυνση της ανάπτυξης των εμπορικών εταίρων, οι πιο σφιχτές χρηματοπιστωτικές συνθήκες, η περιφερειακή αστάθεια, το εγχώριο πολιτικό χρονοδιάγραμμα και η μεταρρυθμιστική κόπωση», σημειώνεται.

Όσον αφορά στο χρέος, το ΔΝΤ αναφέρει ότι η πρόσφατη συμφωνία για την ελάφρυνσή του έχει βελτιώσει σημαντικά τη βιωσιμότητά του μεσοπρόθεσμα, αλλά οι μακροπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν αβέβαιες. Η επέκταση των ωριμάνσεων κατά 10 χρόνια και τα άλλα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους, σε συνδυασμό με ένα μεγάλο ταμειακό απόθεμα ασφαλείας, θα διασφαλίσουν μία σταθερή μείωση του χρέους και των ακαθάριστων δανειακών αναγκών μεσοπρόθεσμα και αυτό αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις προοπτικές να αποκτήσει η Ελλάδα πρόσβαση σε χρηματοδότηση από την αγορά μεσοπρόθεσμα, σημειώνεται.

Ωστόσο, το Ταμείο το απασχολεί, «ότι αυτή η βελτίωση στους δείκτες του χρέους μπορεί να διατηρηθεί μακροπρόθεσμα μόνο με βάση υποθέσεις που φαίνονται αισιόδοξες σχετικά με την αύξηση του ΑΕΠ και την ικανότητα της Ελλάδας να έχει μεγάλα πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, υποδηλώνοντας ότι θα ήταν δύσκολο να διατηρήσει πρόσβαση στις αγορές μακροπρόθεσμα χωρίς περαιτέρω ελάφρυνση του χρέους.

Από την άποψη αυτή, τα στελέχη του Ταμείου καλωσορίζουν τη δέσμευση των Ευρωπαίων εταίρων να προσφέρουν πρόσθετη ελάφρυνση, αν χρειασθεί, αλλά πιστεύουν ότι είναι πολύ σημαντικό πως η όποια τέτοια πρόσθετη ελάφρυνση του χρέους εξαρτηθεί από ρεαλιστικές υποθέσεις, ιδιαίτερα σχετικά με την ικανότητα της Ελλάδα να διατηρεί εξαιρετικά μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα».

Όσον αφορά στις μεταρρυθμίσεις, το ΔΝΤ αναφέρει ότι αποτελεί προτεραιότητα μία φιλική προς την ανάπτυξη αλλαγή του μείγματος της δημοσιονομικής πολιτικής, αρχίζοντας με το ήδη νομοθετημένο δημοσιονομικό πακέτο για το 2019-2020.

Το 2019, σημειώνει, η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει τις προγραμματισμένες αυξήσεις στις στοχευμένες δαπάνες για κοινωνική στήριξη και επενδύσεις, που θα χρηματοδοτηθούν από τις εξοικονομήσεις στο συνταξιοδοτικό σύστημα.

Για το 2020, η κυβέρνηση θα πρέπει να μειώσει τους υψηλούς φορολογικούς συντελεστές, διευρύνοντας παράλληλα τη βάση φορολογίας του εισοδήματος φυσικών προσώπων με ένα δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο.

Σημειώνει, επίσης, ότι οι Αρχές θα πρέπει να είναι προσεκτικές στην υιοθέτηση μόνιμων επεκτατικών μέτρων, πέραν αυτών που έχουν ήδη νομοθετηθεί, για να αποφύγουν την υπονόμευση των δημοσιονομικών στόχων τους.

Για την αναζωογόνηση της δυνατότητας των τραπεζών να χορηγούν δάνεια, που είναι κρίσιμης σημασίας για τη στήριξη της οικονομίας, το Ταμείο αναφέρει ότι έχουν υιοθετηθεί σημαντικές μεταρρυθμίσεις, αλλά χρειάζονται περαιτέρω προσπάθειες στην εφαρμογή τους.

Αναφορικά με τους ελέγχους στην κίνηση κεφαλαίων, το ΔΝΤ σημειώνει ότι πρέπει να αρθούν με συνετό τρόπο, ακολουθώντας τον συμφωνημένο οδικό χάρτη, «με τον ρυθμό να υπαγορεύεται από τις συνθήκες στην οικονομία και τον τραπεζικό τομέα και το επίπεδο της εμπιστοσύνης των καταθετών».

Σχετικά με την αγορά εργασίας, το ΔΝΤ αναφέρει ότι οι προηγούμενες μεταρρυθμίσεις συνέβαλαν στην ανάκαμψη της απασχόλησης και της ανταγωνιστικότητας, αλλά η νομοθεσία που θα επαναφέρει αργότερα φέτος την επεκτασιμότητα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την αρχή της πιο ευνοϊκής σύμβασης θέτει σε κίνδυνο τα κέρδη αυτή.

«Τα στελέχη του Ταμείου καλούν έντονα τις Αρχές να μην αναστρέψουν τις μεταρρυθμίσεις αυτές».

Όσον αφορά την αύξηση του κατώτατου μισθού, σημειώνεται ότι η όποια τέτοια αύξηση πρέπει να είναι συνετή και ευθυγραμμισμένη με τα κέρδη στην παραγωγικότητα.

Η αποδοτικότητα και η διακυβέρνηση του δημόσιου τομέα πρέπει να ενισχυθούν περαιτέρω και η ανεξαρτησία της Στατιστικής Αρχής πρέπει να προστατευθεί, σημειώνει το ΔΝΤ.

Παρά την πρόοδο που έχει γίνει, χρειάζονται προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό των δημόσιων θεσμών, την ενίσχυση της συλλογής φόρων και της κουλτούρας πληρωμών και τη βελτίωση των διαδικασιών αδειοδότησης, της διαχείρισης διαθεσίμων και των προμηθειών.

Ένα πιο αποτελεσματικό σύστημα απονομής δικαιοσύνης είναι, επίσης, αναγκαίο.