Κυρ01202019

Τελευταία ΕνημέρωσηΚυρ, 20 Ιαν 2019 3am

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Καταναλωτες Καυσιμα

Κατατέθηκε η τροπολογία για μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης

petrelaio thermansis

Με τη μείωση του ΕΦΚ η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης αναμένεται να μειωθεί στο 1,15 ευρώ ανά λίτρο σύμφωνα με τις σημερινές τιμές.

Τη μείωση, κατά 30%, στο συντελεστή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε στη Βουλή. 

Με την τροπολογία, ο Ειδικός Φόρος μειώνεται από τα 330 ευρώ ανά χιλιόλιτρο, στα 230 ευρώ ανά χιλιόλιτρο. Με τη μείωση του ΕΦΚ η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης αναμένεται να μειωθεί στο 1,15 ευρώ ανά λίτρο σύμφωνα με τις σημερινές τιμές. 

Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με βάση τον περυσινό όγκο κατανάλωσης προέκυπτε απώλεια εσόδων του δημόσιου που έφθανε τα 133,5 εκατομμύρια ευρώ. 

Μάλιστα, στην τροπολογία αναφέρεται πως επειδή η μείωση του Ειδικού Φόρου αποτελεί κίνητρο, αναμένεται πλέον αύξηση του όγκου κατανάλωσης που θα οδηγήσει σε σημαντικό περιορισμό της περυσινής απώλειας. 

 

Στα 10 - 12 λεπτά το λίτρο θα είναι η μείωση στο πετρέλαιο θέρμανσης

petrelaio thermansis

Στα 10 με 12 λεπτά το λίτρο αναμένεται να διαμορφωθεί η μείωση στη λιανική τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, με την περικοπή κατά 30% του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης που εξήγγειλε σήμερα ο πρωθυπουργός.

Έτσι, η λιανική τιμή αναμένεται να διαμορφωθεί στο 1,15 με 1,2 ευρώ το λίτρο, από 1,25 με 1,3 ευρώ, που θα ήταν, αν ο φόρος παρέμενε στα περυσινά επίπεδα.

Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο πετρέλαιο διαμορφώνεται σήμερα στα 33 λεπτά το λίτρο, δηλαδή η μείωση κατά 30% σημαίνει ότι ο φόρος θα πέσει στα 23 λεπτά. Μαζί με το ΦΠΑ (που επιβάλλεται και επί του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης) η τελική μείωση φθάνει μέχρι τα 12 λεπτά. Η τιμή που θα διαμορφωθεί τον Οκτώβριο, οπότε αρχίζει η περίοδος θέρμανσης, εξαρτάται ωστόσο και από τα δεδομένα της διεθνούς αγοράς (διεθνείς τιμές καυσίμων και ισοτιμία δολαρίου / ευρώ), που θα έχουν διαμορφωθεί τότε.

Η αύξηση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης, λόγω εξίσωσης του Ειδικού Φόρου με τον αντίστοιχο που επιβάλλεται στο πετρέλαιο κίνησης, προκάλεσε κάθετη πτώση της κατανάλωσης πετρελαίου, που έφθασε σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία στο 70%. Ταυτόχρονα, πολλά νοικοκυριά στράφηκαν σε εναλλακτικές πηγές θέρμανσης (τζάκια, σόμπες, κλπ.) με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Η εξίσωση των φόρων έγινε με στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στην αγορά καυσίμων, η οποία μπορεί τώρα να επιτευχθεί με την εγκατάσταση και λειτουργία των συστημάτων ελέγχου εισροών - εκροών όγκου καυσίμων στην αλυσίδα εφοδιασμού της αγοράς.

Η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης τον Απρίλιο του 2014, στη λήξη της χειμερινής περιόδου, διαμορφώθηκε στο 1,259 ευρώ, ενώ τον Οκτώβριο του 2013, στην έναρξη της περιόδου, ήταν 1,278 ευρώ.

«Η εξαγγελία στη ΔΕΘ του πρωθυπουργού κ. Αντ. Σαμάρα για τη μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 30%, επιβεβαιώνει τις επιφυλάξεις μας για τις πραγματικές προθέσεις της Κυβέρνησης, για την ουσιαστική μείωση της λιανικής τιμής του πετρελαίου θέρμανσης» αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων σε σημερινή ανακοίνωση.

Η ΠΟΠΕΚ κάνει λόγο για έλλειψη θάρρους και γενναιότητας, ή άγνοια της πραγματικής οικονομικής κατάστασης χιλιάδων οικογενειών. Εκτιμά δε ότι «η μείωση του ΕΦΚ κατά 30%, (όταν το 2012 αυξήθηκε 450%), μεταφράζεται σε μείωση των τιμών λιανικής κατά 7-10 λεπτά στο λίτρο, τη νέα χειμερινή περίοδο».

madata

 

Διπλές μειώσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ. Ποιούς αφορά

deh rologia

Διπλές μειώσεις στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος για περίπου 1,5 εκατομμύριο μικρούς εμπόρους κι ελεύθερους επαγγελματίες έρχονται μέσα στον Ιούλιο από τη ΔΕΗ και κατόπιν σχετικής έγκρισης του υφυπουργού ΠΕΚΑ Μάκη Παπαγεωργίου.

Οι μειώσεις αυτές έρχονται ως αποτέλεσμα της αλλαγής του τρόπου τιμολόγησης της ΔΕΗ, η οποία, όμως, φέρνει και μικρές αυξήσεις στη χαμηλή κλίμακα χρέωσης (0 έως 800 κιλοβατώρες) των οικιακών καταναλωτών.

Ειδικότερα και, σύμφωνα με πληροφορίες του Έθνους, εμπορικά καταστήματα, γραφεία, συνεργεία αυτοκινήτων, φούρνοι, καθαριστήρια, εστιατόρια, καφέ, ζαχαροπλαστεία, κλπ, θα πληρώνουν φθηνότερο ρεύμα, εξοικονομώντας στο τετράμηνο κατά μέσο όρο 20 με 50 ευρώ. Δηλαδή, στο χρόνο θα κερδίσουν 60 με 150 ευρώ.

Τα καλά νέα, όμως, δεν σταματούν εδώ για τους μικρούς εμπόρους και βιοτέχνες που ηλεκτροδοτούνται από τη χαμηλή τάση. Όπως αναφέρουν πηγές στο Έθνος, η επιχείρηση σχεδιάζει, στο πλαίσιο της εμπορικής πολιτικής που έχει το δικαίωμα να εφαρμόζει χωρίς την κρατική παρέμβαση και επιπλέον εκπτώσεις.

Για τις κατηγορίες αυτές, η ΔΕΗ επεξεργάζεται μοντέλο χορήγηση κι άλλης μείωσης στα τιμολόγια που θα συναρτάται με τον «όγκο» κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας. Δηλαδή, όταν ένας μικρός επιχειρηματίας «καίει» ρεύμα με βάση συγκεκριμένες ποσότητες που θα ορίσει η εταιρεία, τότε θα έχει το δικαίωμα επιπλέον έκπτωσης στα τιμολόγια.

Με τον τρόπο αυτό, οι μικρομεσαίοι της χαμηλής τάσης θα γνωρίσουν σημαντική ελάφρυνση και, μάλιστα, εν μέσω οικονομικής ύφεσης και αυξημένων φορολογικών υποχρεώσεων.

ethnos

Χαράτσι και για την υγραεριοκίνηση στο αυτοκίνητο

adeia kyklof

Με χαράτσι 75 ευρώ θα επιβαρύνονται όσοι οδηγοί εγκατέστησαν στο αυτοκίνητό τους υγραεριοκίνηση.

Η επιβάρυνση αφορά όσους δηλώσουν από εδώ και πέρα την εγκατάσταση υγραεριοκίνησης στις διευθύνσεις συγκοινωνίων.

Μέχρι σήμερα η διαδικασία ήταν δωρεάν. Το υπουργείο υποδομών αποφάσισε να βάλει το χαράτσι στο τέλος αδείας. Με εγκύκλιό του στις 25 Ιουνίου ζήτησε από όλες τις περιφέρειες να το εισπράττουν.

Όπως δήλωσε στο ΡΘ πηγή από την διεύθυνση συγκοινωνία, η περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας με την δημοσίευση της εγκυκλίου στην Διαύγεια απήυθυνε ερώτημα προς το υπουργείο υποδομών.

«Για τον λόγο αυτό ήμασταν η μόνη περιφέρεια που δεν εισέπραττε τα 75 ευρώ, σε αντίθεση με όλες τις υπόλοιπες. Με το ερώτημά μας στο υπουργείο υποστηρίζαμε ότι η υγραεριοκίνηση δεν αλλάζει τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, συνεπώς δεν πρέπει να υπάρχει οικονομική επιβάρυνση. Χθές το υπουργείο μας απάντησε ότι πρέπει να εισπράτουμε τα 75 ευρώ», ανέφερε η ίδια πηγή στο ΡΘ.

Με φυσικό αέριο θα μπορούν να κινούνται πλέον όλα τα αυτοκίνητα

timoni-autokinhto

Με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου δίνεται η δυνατότητα στουςιδιοκτήτες αυτοκινήτων να μετατρέπουν τα ΙΧ προκειμένου να λειτουργούν με φυσικό αέριο.

Μέχρι σήμερα, κυκλοφορία αυτοκινήτων με φυσικό αέριο επιτρεπόταν μόνο για τα αυτοκίνητα που έφεραν τέτοιο σύστημα καύσης και κίνησης από την κατασκευή τους.

Η τοποθέτηση συσκευών φυσικού αερίου θα γίνεται από εξουσιοδοτημένα συνεργεία και εξουσιοδοτημένους τεχνίτες αερίων. Ο έλεγχος των εξαρτημάτων τοποθέτησης θα εκπονείται από τα ΚΤΕΟ.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπ.Υποδομών: «με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, η οποία αποτελούσε πάγιο αίτημα των πολιτών, σε συνδυασμό και με την δυνατότητα κατασκευής αμιγών ή μικτών πρατηρίων πώλησης φυσικού αερίου, ολοκληρώθηκε όλο το κανονιστικό πλαίσιο της εισαγωγής του φυσικού αερίου στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων στην Ελλάδα…αποτέλεσμα των ρυθμίσεων αυτών είναι αφενός η εξοικονόμηση ενέργειας και αφετέρου η μείωση του κόστους των μετακινήσεων».

paraskinio