Δευ10152018

Τελευταία ΕνημέρωσηΔευ, 15 Οκτ 2018 9pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Καταναλωτες Καυσιμα

Επίδομα πετρελαίου θέρμανσης. Οι δικαιούχοι. Τα κριτήρια χορήγησης

petrelaio eyro

Επίδομα πετρελαίου θέρμανσης και για την περίοδο από 15 Οκτωβρίου 2016 έως 30 Απριλίου 2017 θα καταβάλει το Δημόσιο σε εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενους με χαμηλά ετήσια οικογενειακά εισοδήματα και χαμηλής αξίας ακίνητη περιουσία.

Σε ότι αφορά το ύψος της ακίνητης περιουσίας, που πρέπει να έχουν οι ενδιαφερόμενοι για να δικαιούνται του επιδόματος, δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 100.000 € για άγαμους και 200.000 € για έγγαμους.

Αναλυτικότερα:

Δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης (σύμφωνα με το άρθρο 1)

Χορηγείται επίδομα θέρμανσης σε φυσικά πρόσωπα άγαμα ή έγγαμα ή εν διαστάσει, τα οποία για τη θέρμανση τους καταναλώνουν πετρέλαιο εσωτερικής καύσης θέρμανσης και πληρούν τα κριτήρια του άρθρου 2 της παρούσας. Ειδικά, για τους έγγαμους, δικαιούχος είναι ο υπόχρεος σε υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος κατά το άρθρο 67 του Ν. 4172/2013.

Το επίδομα χορηγείται στα ως άνω φυσικά πρόσωπα, για την κατανάλωση πετρελαίου εσωτερικής καύσης θέρμανσης, για τα ακίνητα που χρησιμοποιούν ως κύρια κατοικία κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης, είτε αυτά μισθώνονται είτε είναι δωρεάν παραχωρούμενα ή ιδιοκατοικούνται.

Εξαιρούνται από τη χορήγηση του επιδόματος:

α) Τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνονται στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων ως εξαρτώμενα μέλη του υπόχρεου κατά το άρθρο 11 του Ν. 4172/2013.

β) Τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνουν στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων ότι φιλοξενούνται.

γ) Τα φυσικά πρόσωπα που εμπίπτουν στο φόρο πολυτελούς διαβίωσης καθώς και τα φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα περισσότερα των δύο (2) ή ποσοστά συνιδιοκτησίας, επί Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων, τα οποία (ποσοστά) αθροιζόμενα αντιστοιχούν σε περισσότερα των δύο (2) αυτοκίνητα.

δ) Η επαγγελματική στέγη.

ε) Τα ιδρύματα, οι οργανισμοί και κάθε είδους νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού ή μη χαρακτήρα.

στ) Οι κάτοικοι εξωτερικού. Ειδικά, για τον προσδιορισμό των εξαιρέσεων της ανωτέρω (β) περίπτωσης, χρησιμοποιούνται τα δεδομένα της δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων του φορολογικού έτους 2015, ενώ για τον προσδιορισμό των εξαιρέσεων των λοιπών περιπτώσεων του φορολογικού έτους 2014 και άλλες πηγές.

Κριτήρια χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης (σύμφωνα με το άρθρο 2)

Τα φυσικά πρόσωπα του άρθρου 1 της παρούσας δικαιούνται επιδόματος θέρμανσης, εφόσον πληρούν τα ακόλουθα κριτήρια: α. Εισοδηματικά: Το ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα τους, (που λαμβάνεται υπόψη για την επιβολή της έκτακτης εισφοράς του άρθρου 29 του Ν. 3986/2011), ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσης του, ανέρχεται έως 12.000 ευρώ για άγαμο υπόχρεο και 20.000 ευρώ για έγγαμο υπόχρεο χωρίς τέκνα, το οποίο προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε τέκνο.

Ομοίως, για τη μονογονεϊκή οικογένεια το ως άνω εισόδημα ανέρχεται σε 22.000 ευρώ, το οποίο προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε τέκνο μετά το πρώτο τέκνο. Για τον προσδιορισμό της οικογενειακής κατάστασης, του αριθμού των τέκνων καθώς και των εισοδηματικών κριτηρίων, χρησιμοποιούνται τα δεδομένα της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων, του φορολογικού έτους 2014.

Τα δεδομένα της ίδιας ως άνω δήλωσης χρησιμοποιούνται και στις περιπτώσεις των εν διαστάσει ή διαζευγμένων συζύγων. β. Ακίνητης Περιουσίας: Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, όπως αυτή προσδιορίζεται για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού ΕΝ.Φ.Ι.Α., η οποία προκύπτει από την πράξη διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. του έτους 2015, υπόχρεου, συζύγου και εξαρτώμενων, κατά τον Κ.Φ.Ε, τέκνων, που αναγράφονται στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2014, να μην υπερβαίνει το ποσό των 100.000 ευρώ για τους άγαμους και το ποσό των 200.000 ευρώ για τους έγγαμους και τις μονογονεϊκές οικογένειες.

Φωτιά οι νέες τιμές διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης

venzini pratir

Με νέα φοροεπιδρομή - έμμεση- έρχονται αντιμέτωπα τα νοικοκυριά σε περίπου 20 μέρες. Ο λόγος για την τσουχτερή τιμή του πετρελαίου θέρμανσης το οποίο ακριβαίνει εξαιτίας του νέου αυξημένου Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης αλλά και του ΦΠΑ.

Πιο συγκεκριμένα το πολύτιμο αγαθό για την επιβίωση των οικογενειών θα πωλείται σε σχέση με την αντίστοιχη εναρκτήρια περίοδο της διάθεσής του κατά 11% ακριβότερο.

Έτσι, τα νοικοκυριά έρχονται αντιμέτωπα με νέα επιβάρυνση στους προϋπολογισμούς τους από τις 15 Οκτωβρίου πέραν των άλλων δαπανών που πρέπει να καλύψουν όπως φόρος εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, έμμεσοι φόροι κ.λπ.

Η «Ημερησία του Σαββάτου» υπολόγισε την τελική τιμή του καυσίμου, σαν να επρόκειτο να ξεκινήσει η πώλησή του στην αγορά από σήμερα, δηλαδή με τις τωρινές τιμές διύλισης και το νέο ΕΦΚ και ΦΠΑ που έχουν ψηφιστεί από τα τέλη του περασμένου Μαΐου. Έτσι, οι καταναλωτές θα το πληρώνουν με τιμή περίπου στο 0,92 ευρώ το λίτρο ή 920 ευρώ τα χίλια λίτρα.

Πέρυσι στις 15 Οκτωβρίου του 2015 το πετρέλαιο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης, είχε κάνει πρεμιέρα στην αγορά, ξεκίνησε δηλαδή να πωλείται με μέση τιμή τα 0,83 ευρώ το λίτρο. Η αύξηση είναι περίπου 9 λεπτά το λίτρο ή σχεδόν 11%.

Το κόστος είναι γίνεται δυσβάσταχτο αν αναλογιστεί κανείς ότι στις 30 Απριλίου του 2016 - οπότε και σταμάτησε για την περασμένη χειμερινή περίοδο η διάθεση του «θέρμανσης» στην αγορά - η μέση τιμή είχε κλείσει στο 0,764 ευρώ το λίτρο. Η διαφορά που προκύπτει σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα είναι της τάξης του 20% ή 0,156 ευρώ το λίτρο.

Η εκτόξευση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης οφείλεται στους νέους υψηλότερους έμμεσους φόρους που θεσπίστηκαν στο τέλος της περασμένης άνοιξης όταν έκλεισε η συμφωνία της κυβέρνησης με τους Θεσμούς για τα πρώτα μέτρα της ολοκλήρωσης της πρώτης αξιολόγησης του δημοσιονομικού προγράμματος της χώρας.

Πιο συγκεκριμένα ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης ανεβαίνει στα 0,28 ευρώ το λίτρο ή 280 ευρώ τα χίλια λίτρα από 0,23 ή 230 ευρώ ανά χίλια λίτρα που ίσχυε μέχρι και την περασμένη χειμερινή σεζόν. Επιπλέον ο ανώτατος ΦΠΑ αναπροσαρμόστηκε στο 24% από 23%, ήτοι κατά μία ποσοστιαία μονάδα με αποτέλεσμα την πρόσθετη επιβάρυνση στην τιμή του πετρελαίου θέρμανσης.

Οι υπολογισμοί

Οι υπολογισμοί της Ημερησία για την εκτίμηση της τιμής του, βασίστηκαν στην τωρινή τιμή διυλιστηρίου για το συγκεκριμένο καύσιμο που είναι στο 0,354 ευρώ ανά λίτρο, στον νέο ΕΦΚ 0,280 ευρώ ανά λίτρο, στο μεικτό περιθώριο κέρδους πρατηρίων και εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών που είναι γύρω στο 0,10 ευρώ το λίτρο.

Σε αυτά τα μεγέθη συνυπολογίζονται επίσης το ανταποδοτικό τέλος υπέρ της ΡΑΕ που είναι 0,21 ευρώ ανά χίλια λίτρα, η εισφορά για τον ειδικό λογαριασμό των πετρελαιοειδών, η οποία προκύπτει με το 1,2% επί της τιμής του διυλιστηρίου και το ειδικό τέλος δικαιωμάτων εκτέλεσης τελωνειακών εργασιών (ΔΕΤΕ) το οποίο προκύπτει από το 0,5% του αθροίσματος της τιμής του διυλιστηρίου και του ΕΦΚ.

Σε όλα τα παραπάνω προστίθεται και ο ΦΠΑ 24%.

Αν λοιπόν, υπολογίσει κανείς με μολύβι και χαρτί αναλυτικά τη διαμόρφωση της τελικής τιμής προκύπτει πως το 51% που πληρώνουν τα νοικοκυριά για τη θέρμανσή τους πάει στα ταμεία του Δημοσίου. Και για να γίνει απολύτως αντιληπτό το άθροισμα του ΕΦΚ, του ΦΠΑ και των λοιπών τελών και επιβαρύνσεων είναι στο 0,467 ευρώ το λίτρο, όταν η τελική τιμή είναι στο 0,92 ευρώ το λίτρο.

Σε ό,τι αφορά την πορεία της ζήτησης, είναι πολύ πρόωρο να μιλήσει κανείς, αν και τα στοιχεία δείχνουν πως πολλές οικογένειες έσπευσαν να γεμίσουν τις δεξαμενές τους τον περασμένο Απρίλιο, όταν έκλεινε η περίοδος διάθεσης του καυσίμου, προκειμένου να προλάβουν να γλιτώσουν τις νέες φετινές αυξημένες δαπάνες.

enikonomia

Eurostat: Οι Ελληνες πληρώνουν 94 λεπτά φόρους για ένα 1 λιτρο αμόλυβδης

venzini pratir

Tην τέταρτη ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη, σε ολόκληρη την Ε.Ε., πληρώνει ο Έλληνας καταναλωτής, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, όπου υπολογίζεται η μέση τιμή υγρών καυσίμων σε 28 κράτη.

Τα στοιχεία αφορούν το β’ εξάμηνο του 2015 και αναφέρονται σε μετρήσεις που έγιναν τόσο σε επίπεδο τιμών λιανικής πώλησης, όσο και σε επίπεδο τιμών προ φόρων.

Ειδικότερα, στο β' μισό του 2015, ο Έλληνας καταναλωτής πλήρωσε για αμόλυβδη 1,40 ευρώ το λίτρο, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι αν αφαιρεθούν φόροι και δασμοί η τιμή διαμορφώνεται μόλις στα 0,46 ευρώ το λίτρο.

Πρωταθλητές στην ακριβότερη αμόλυβδη είναι οι Ολλανδοί, με τιμή που ανέρχεται στα 1,46 ευρώ/λίτρο. Ακολουθούν, οι Ιταλοί με 1,45 ευρώ και οι Βρετανοί με 1,43 ευρώ.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η χαμηλότερη τιμή αμόλυβδης κατεγράφη στην Πολωνία στα 0,98 ευρώ ανά λίτρο.

Όσον αφορά στο πετρέλαιο κίνησης, οι Έλληνες καταναλωτές κατέβαλαν το ποσό των 1,10 ευρώ το λίτρο κατά το εξεταζόμενο διάστημα, ενώ εξαιρουμένων φόρων και δασμών η εν λόγω τιμή διαμορφώνεται στα 0,55 ευρώ το λίτρο.

Το ακριβότερο πετρέλαιο κίνησης πωλήθηκε στη Βρετανία στα 1,49 ευρώ, με την Ιταλία να ακολουθεί στα 1,31 ευρώ, τη Σουηδία στα 1,27 ευρώ και τη Μάλτα στα 1,26 ευρώ.

Όργιο απάτης και νοθείας με το υγραέριο – «Θύματα» 200.000 ιδιοκτήτες ΙΧ

ygraerio kinisis
Oργιο… λαθρεμπορίας και νοθείας, καθώς και κλοπών στις αντλίες και στην αγορά του υγραερίου κίνησης καταγγέλλουν παράγοντες του κλάδου.

Στόχος των παράνομων διακινητών η… τσέπη 200.000 οδηγών ΙΧ, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης μετέτρεψαν τους κινητήρες των οχημάτων τους, προκειμένου να γλιτώσουν την ακριβή βενζίνη, αλλά τελικά πέφτουν θύματα οικονομικής απάτης.

Επιτήδειοι κλέβουν με πειραγμένες αντλίες και πωλούν επικίνδυνο νοθευμένο καύσιμο.

Οι τρόποι της παρανομίας,σύμφωνα με το «Έθνος», είναι δύο: Στην πρώτη περίπτωση οι επιτήδειοι αντί για υγραέριο κίνησης που έχει κανονική τιμή κοντά στο 0,65 βάζουν στα αυτοκίνητα υγραέριο θέρμανσης, δηλαδή ένα υγραέριο με τιμή κοντά στο 0,50 ευρώ και έτσι κερδίζουν τη διαφορά.

Το δεύτερο κόλπο με παρέμβαση στην αντλία βάζουν ποσότητες που είναι μειωμένες κατά μέσο όρο κοντά στο 10%. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες κυκλοφορούν στο εμπόριο ακόμη και έτοιμες αντλίες με τον μηχανισμό κλοπής.

Σημειώνεται ότι οι πρατηριούχοι δεν υποχρεούνται να έχουν σύστημα εισροών εκροών δεν υπάρχει σύστημα έκδοσης αποδείξεων και δεν απαγορεύεται η συμφόρτωση υγραερίου κίνησης με βιομηχανικό.

Πως η νοθεία καταστρέφει τους κινητήρες

«Παρενέργειες» στον κινητήρα και στα επιμέρους μέρη τροφοδοσίας μπορεί να επιφέρει η νοθεία του υγραερίου (LPG-Liquid Petroleum Gas), ενώ είναι πολύ πιθανό οι βλάβες που θα προκληθούν να είναι υψηλού κόστους.

Σύμφωνα με τους ειδικούς εγκατάστασης συστημάτων υγραερίου, οι ζημιές που μπορούν να προκληθούν από το νοθευμένο LPG έχουν ακριβώς τις ίδιες επιπτώσεις με τη νοθευμένη βενζίνη, δηλαδή:

*Αισθητήρες «λ», (κόστος αντικατάστασης 150 ευρώ έκαστος).

*Καταλύτης (κόστος αντικατάστασης 800 ευρώ).

*Σύστημα τροφοδοσίας (κόστος επισκευής 1.000 ευρώ).

*Λογισμικό «εγκεφάλου» κινητήρα (κόστος επισκευής τουλάχιστον 300 ευρώ).

Αυτές είναι οι συνήθεις βλάβες που μπορεί να προκαλέσει το νοθευμένο υγραέριο και γενικά ένα μείγμα καυσίμου χαμηλής ποιότητας, από την στιγμή που δεν προσφέρει την ενέργεια που απαιτείται ώστε το αυτοκίνητο να λειτουργεί με τις εργοστασιακές προδιαγραφές.

Ο αισθητήρας «λ» (τα αυτοκίνητα με κινητήρες έως 2 λίτρα συνήθως έχουν δύο αισθητήρες) ρυθμίζουν το μείγμα λίγο πριν εισέλθει στον θάλαμο καύσης (τον «λόγο» μεταξύ καυσίμου/ατμοσφαιρικού αέρα).

Εάν το καύσιμο είναι «φτωχό», ο αισθητήρας στέλνει εντολή για περισσότερη πλήρωση και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου με συνέπεια την καταστροφή αρχικά του ενός αισθητήρα, στη συνέχεια του δεύτερου και εφόσον δεν αντικατασταθούν και του καταλύτη

Βεβαίως, τα ευγενή μέταλλα του καταλύτη μπορούν να φθαρούν και να καταστραφούν ακόμη και με τους αισθητήρες «λ» σε λειτουργία και αυτό από την παραγωγή περισσότερων καυσαερίων που δίνει ένα κακό καύσιμο…

Όσο για τον κινητήρα, το σύστημα τροφοδοσίας είναι εκείνο που καταπονείται περισσότερο, ενώ οι «αρρυθμίες» μπορεί να προκαλέσουν βλάβη και στον εγκέφαλο καθώς με φτωχό μείγμα καυσίμου δεν μπορεί να λειτουργήσει και να στείλει τις προβλεπόμενες εντολές.

Η νοθεία στο υγραέριο που είναι προϊόν ενός συγκεκριμένου τύπου χημικής ένωσης μεθανίου και προπανίου, γίνεται με τη μείωση της ποσότητας του πιο ακριβού προπανίου και την αύξηση του μεθανίου. Το προπάνιο ωστόσο, είναι εκείνο το συστατικό που προσφέρει ενέργεια…

Ένα LPG με μεγάλη περιεκτικότητα σε μεθάνιο και περιορισμένη (σε σχέση με τις προδιαγραφές) σε προπάνιο είναι ένα φτωχό καύσιμο, που εκτός όλων των παραπάνω, δίνει σημαντικά μικρότερη αυτονομία (έως 30-40%) σε σχέση με ένα κανονικό μείγμα.

Εδώ θα μπορούσε να επικαλεστεί κάποιος και θέματα κόστους στον χρήστη, δεν είναι όμως μόνον αυτό. Λόγω και της μικρότερης ενέργειας που προσφέρει στον κινητήρα, μειώνονται και τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, καθώς π.χ. σε μια προσπέραση ο οδηγός δεν θα έχει την ανάλογη δύναμη για να ολοκληρώσει τη διαδικασία χωρίς κίνδυνο.

Στην ερώτηση «πώς θα μπορέσει» να προφυλαχθεί κάποιος από ένα νοθευμένο καύσιμο», απάντηση δεν υπάρχει και έγκειται καθαρά στην εμπιστοσύνη που έχει στον πρατηριούχο. Πάντως ένα νοθευμένο LPG θα το διαπιστώσει άμεσα από την μειωμένη δύναμη του κινητήρα, αλλά και από τα λιγότερα χιλιόμετρα που θα διανύσει.

«Έθνος»

Από 6 έως 12 λεπτά ακριβαίνουν οι τιμές των καυσίμων

venzini pratir
 
Σε μια συγκυρία όπου οι διεθνείς τιμές του αργού διατηρούνται σταθερά στα επίπεδα των 48-50 δολαρίων και πολλοί προβλέπουν την άνοδό τους προσεχώς, οι νέες αυξήσεις φόρων που έρχονται στα καύσιμα από το φθινόπωρο (πετρέλαιο θέρμανσης) και από το 2017 (σε βενζίνες, ντίζελ κίνησης) δεν είναι σύμμαχος για τον καταναλωτή, αλλά και για τα δημόσια έσοδα.

Σήμερα οι φόροι που πληρώνουμε για κάθε λίτρο αμόλυβδης αντιστοιχούν στο 70% της τελικής τιμής, αλλά από τον προσεχή Ιανουάριο, λόγω της αύξησης του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ), το καθαρό ποσοστό καυσίμου ανά λίτρο θα μειωθεί περαιτέρω στο 29%, ενώ ο φόρος θα ανέβει στο 71%, δίχως να αποκλείεται τα ποσοστά να είναι και υψηλότερα. Τα ίδια θα ισχύσουν με το ντίζελ κίνησης αφού οι φόροι, από το 54% σήμερα της τελικής τιμής, θα εκτιναχθούν στο 58% ή και υψηλότερα.

Σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών ήδη καταγράφεται πτώση των πωλήσεων καυσίμων κατά 8% (Μάιος 2015 – Μάιος 2016), με τη μεγάλη αυτή πτώση να μην αφορά μόνο τη βενζίνη, αλλά και το ντίζελ κίνησης. Η κατάσταση θα επιδεινωθεί το επόμενο εξάμηνο καθώς η αύξηση από το 2017 των ΕΦΚ σε ντίζελ κίνησης και βενζίνη, εκτιμάται ότι θα επιβαρύνει τις τελικές τιμές κατά 11-12 και 5-6 λεπτά ανά λίτρο, αντίστοιχα.

Τέλος, τον Οκτώβριο τα νοικοκυριά είναι πιθανόν να αναζητούσαν ξανά διέξοδο στις ξυλόσομπες και στα τζάκια, καθώς αυξάνεται ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης, κάτι που συνεπάγεται επιβάρυνση κατά 7-8 λεπτά ανά λίτρο.

cnn