Κυρ01202019

Τελευταία ΕνημέρωσηΚυρ, 20 Ιαν 2019 3am

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Καταναλωτες Καυσιμα

Μειωμένο - μέχρι... 50%! - θα είναι για δεύτερη συνεχή χρονιά το επίδομα θέρμανσης

petrelaio thermansis

Μειωμένο  για δεύτερη συνεχή χρονιά θα είναι το επίδομα θέρμανσης που θα λάβουν τα νοικοκυριά για τη νέα χειμερινή σεζόν.

Η περικοπή του επιδόματος, θα ισχύσει την νέα χειμερινή σεζόν (15 Οκτωβρίου 2017 – 30 Απριλίου 2018). Η πρώτη δόση του «κουτσουρεμένου» επιδόματος θα χορηγηθεί τον Ιανουάριο του 2018., όταν και ορισμένα νοικοκυριά θα διαπιστώσουν ότι θα χάσουν τελείως το επίδομα ενώ για άλλους θα κατά είναι πολύ μικρότερο, σύμφωνα με το in.gr.

Η μείωση οφείλεται στο «κούρεμα» κατά 50% της ετήσιας δαπάνης για την καταβολή του επιδόματος θέρμανσης, καθώς τα κοινωνικά επιδόματα αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα «αγκάθια» της τρίτης αξιολόγησης.

Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι η μείωση του κονδυλίου από τα 110 εκατ. ευρώ στα 55 εκατ. ευρώ, γεγονός που υποχρεώνει την κυβέρνηση να προχωρήσει σε επανασχεδιασμό. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται να θεσπιστούν πιο αυστηρά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια ή θα επιβληθεί μείωση στο ύψος του επιδόματος ανά λίτρο αγοραζόμενου πετρελαίου θέρμανσης.

Ποιοι θα είναι οι χαμένοι

Το ένα σενάριο λέει ότι για να αποφύγει η κυβέρνηση το μεγάλο πολιτικό κόστος που θα έχει η πλήρης περικοπή του επιδόματος θέρμανσης θα επιχειρηθεί η μείωση της δαπάνης μέσω της περικοπής του ποσού της επιδότησης.

Δεν θα μειωθούν δηλαδή κατά πολύ οι δικαιούχοι αλλά το ποσό που παίρνουν οι δικαιούχοι ανά λίτρο πετρελαίου θα πέσει σχεδόν στο μισό.

Το ίδιο σενάριο μιλάει για μείωση της επιδότησης που είναι σήμερα στα 0,25 ευρώ το λίτρο στα 0,20 ευρώ ή ακόμη και στα 0,15 ευρώ.

Το δεύτερο σενάριο λέει ότι για να γίνει η μείωση της δαπάνης και ταυτόχρονα τα χρήματα που παίρνουν οι δικαιούχοι να είναι αξιοπρεπή, θα πρέπει να μην μειωθεί πολύ το ποσό επιδότησης, αλλά ο αριθμός των δικαιούχων μέσω της αλλαγής των κριτηρίων.

Έτσι χιλιάδες δικαιούχοι θα βρεθούν εκτός της λίστας.

Με βάση τα σημερινά κριτήρια δικαιούχοι είναι οι άγαμοι με εισόδημα ως 12.000 ευρώ/έτος και ακίνητη περιουσία ως 100.000 ευρώ και οι έγγαμοι με εισόδημα ως 20.000 ευρώ/έτος (με προσαύξηση 2.000 ανά προστατευόμενο μέλος) και περιουσία ως 200.000 ευρώ.

Στα "χαρτιά" τα μέτρα για το λαθρεμπόριο καυσίμων. Aναλυτικά

kaysima lathreborio

Χωρίς κανενα ουσιαστικό έλεγχο παραμένει η πολύπαθη αγορά καυσίμων, καθώς σειρά παραλείψεων και ολιγωριών καθιστά το πολυδιαφημισμένο σύστημα εισροών - εκροών εν πολλοίς ανεφάρμοστο.

Όπως αναφέρει η "Καθημερινή", πέντε χρόνια μετά από τη θέσπιση του εν λόγω συστήματος δεν έχουν καν εκδοθεί όλες οι απαιτούμενες υπουργικές αποφάσεις, ενώ, όπως καταγγέλλουν στην "Καθημερινή" στελέχη της αγοράς, το σύστημα παραμένει ευάλωτο σε εξωτερικές παρεμβάσεις. Λόγω του λαθρεμπορίου καυσίμων, υπολογίζεται ότι μόνο το Δημόσιο χάνει κάθε χρόνο 300 εκατ. ευρώ, πόσο ίσο με την περικοπή του ΕΚΑΣ (Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων) το 2018.

Τελευταίο κρούσμα προχειρότητας είναι η έκδοση πρόσφατα Κοινής Υπουργικής Απόφασης, η οποία υποτίθεται ότι υπεγράφη με στόχο τη διόρθωση ασαφειών άλλης απόφασης του 2015. Στην πρόσφατη απόφαση...... "ξέχασαν" να συμπεριλάβουν το κάθε άλλο παρά ασήμαντο παράρτημα που η αρχική περιείχε και αφορούσε τη δημιουργία μητρώου δεξαμενών στις οποίες αποθηκεύονται πετρελαιοειδή και ενεργειακά προϊόντα.

Αποτέλεσμα; Ούτε πριν είχε δημιουργηθεί μητρώο δεξαμενών, διότι η Κοινή Υπουργική Απόφαση δεν εφαρμοζόταν λόγω ασαφειών, ούτε τώρα, διότι πλέον έχει αφαιρεθεί το σχετικό παράρτημα με τις λεπτομέρειες για την καταχώριση των στοιχείων των δεξαμενών.

Με άλλα λόγια, ενώ ουκ ολίγες φορές η αγορά καταγγέλλει την ύπαρξη παράνομων δεξαμενών-εστιών λαθρεμπορίου καυσίμων, το κράτος δεν γνωρίζει ούτε καν πόσες και πού βρίσκονται οι νόμιμες, καθώς δεν έχει πραγματοποιηθεί απογραφή σε κεντρική βάση.

Τροποποίηση ΚΥΑ

Σύμφωνα με την "Καθημερινή", η επίμαχη απόφαση δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 16 Αυγούστου 2017 και τροποποιεί Κοινή Υπουργική Απόφαση του Δεκεμβρίου του 2015 για τις διαδικασίες και προδιαγραφές εγκατάστασης και λειτουργίας ολοκληρωμένων συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών - εκροών σε πλωτά μέσα (σλέπια κ.λπ.) μεταφοράς πετρελαιοειδών. Με την τελευταία αυτή απόφαση καθορίζεται δε ως καταληκτική προθεσμία για την εγκατάσταση συστήματος εισροών - εκροών στα πλωτά μέσα η 31η Οκτωβρίου 2017.

Το ζήτημα έφερε στη δημοσιότητα χθες με σχετική ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), η οποία κάνει λόγο για ανεφάρμοστες υπουργικές αποφάσεις. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ακόμη δεν έχουν εκδοθεί οι υπουργικές αποφάσεις που απαιτούνται για την εγκατάσταση συστήματος εισροών - εκροών στα ιδιωτικά πρατήρια (αυτά που βρίσκονται σε μεγάλες επιχειρήσεις, όπως για παράδειγμα στη ΔΕΗ), στις εγκαταστάσεις των μεγάλων καταναλωτών, αλλά και στις εγκαταστάσεις του στρατού.

Η ολιγωρία της δημόσιας διοίκησης ως προς την έκδοση της δευτερογενούς νομοθεσίας αποτελεί μία πηγή "διαρροών" στον έλεγχο της αγοράς καυσίμων, όχι όμως και τη μοναδική. Οπως κατήγγειλε, μιλώντας στην "Καθημερινή", ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ Γ. Ασμάτογλου, ακόμη και στα πρατήρια καυσίμων, το σύστημα εισροών - εκροών λειτουργεί ελλιπώς. Κι αυτό διότι, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν υπάρχει ενιαίο λογισμικό, αλλά κάθε σύστημα λειτουργεί με λογισμικό του εγκαταστάτη.

Δεύτερον, το σύστημα δίνει το ίδιο σήμα συναγερμού στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων είτε επιχειρείται αποσύνδεση σκόπιμα είτε λόγω απρόοπτης διακοπής ρεύματος.

Και τα δύο αυτά στοιχεία έχουν ως αποτέλεσμα, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα υποστηρίζουν οι ίδιοι οι άνθρωποι της αγοράς, εκτός από τις "πειραγμένες" αντλίες, να υπάρχουν τουλάχιστον ενδείξεις και για "πειραγμένα" συστήματα εισροών - εκροών.

Αλλοι παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν, τέλος, ότι ακόμη και αν τα πρατήρια καυσίμων αποστέλλουν κανονικά και με συνέπεια τα στοιχεία, οι αρμόδιοι ελεγκτικοί μηχανισμοί δεν διαθέτουν ούτε την υποδομή ούτε το απαιτούμενο προσωπικό έτσι ώστε να μπορούν να διασταυρώνουν τα στοιχεία και εν γένει να τα αξιοποιούν στην κατεύθυνση της πάταξης του λαθρεμπορίου.

 

ΝΔ: Μείωσε τους ελέγχους λαθρεμπορίου καυσίμων η κυβέρνηση

Στην ανικανότητα αλλά και στη διαπλοκή με τα συμφέροντα αποδίδει η ΝΔ, την μείωση των ελέγχων λαθρεμπορίου καυσίμων από την κυβέρνηση και την κατηγορεί από στερεί εκατομμύρια ευρώ από τα δημόσια ταμεία.

Συγκεκριμένα με ανακοίνωση του, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σημειώνει:

«Την ώρα που οι πολίτες στενάζουν από την υπερφορολόγηση, που κόβονται μισθοί, συντάξεις και κοινωνικά επιδόματα.

Την ώρα που κοινωνικές δομές καταρρέουν, που καρκινοπαθείς αποκλείονται από θεραπείες, πυροσβεστικά και ασθενοφόρα παραμένουν καθηλωμένα λόγω έλλειψης χρημάτων για τη συντήρησή τους.

Την ίδια ώρα, η Κυβέρνηση χαρίζει εκατοντάδες εκατομμύρια επειδή αρνείται να εφαρμόσει ψηφισμένους νόμους για τον έλεγχο αγοράς καυσίμων.

Υποσχέθηκαν 1,5 δις ευρώ έσοδα από την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου. Από αυτά, υποτίθεται θα χρηματοδοτούσαν τις ψεύτικες υποσχέσεις τους.

Εισπράττουν λιγότερα από 3.000.000 ευρώ το χρόνο!

Κάνουν 10 φορές λιγότερους ελέγχους και έχουν πολύ λιγότερα έσοδα σε σχέση με την προηγούμενη Κυβέρνηση.

Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, είτε λόγω ανικανότητας, είτε επειδή διαπλέκεται πιο γρήγορα από τη σκιά της, βλάπτει τη χώρα και τα συμφέροντα των Ελλήνων.

Η Νέα Δημοκρατία ως η επόμενη Κυβέρνηση, θα αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα εφαρμόζοντας τις πολιτικές που εξασφαλίζουν τη διαφάνεια σε όλα τα στάδια της αγοράς καυσίμων».

capital, aftodioikisi

Έξαρση στη νοθεία καυσίμων -Πολλές οι πειραγμένες αντλίες

antlia

Έξαρση παρατηρείται στο λαθρεμπόριο καυσίμων, στη νοθεία και στις πειραγμένες αντλίες, καθώς έχουν μειωθεί οι έλεγχοι το τελευταίο διάστημα.

Αιτία φέρεται να είναι η περικοπή του μπόνους των ελεγκτών, με τον αρμόδιο υπουργό να προαναγγέλλει την επαναφορά του.

Από τους 4.018 ελέγχους που έγιναν το 2014, το 2016 περιορίστηκαν σε μόλις 1.875, μείωση που φτάνει το 53%.

Από τις 40 αποφάσεις επιβολής προστίμων εκδόθηκαν το 2014, μόλις 10 εκδόθηκαν το 2016, μείωση που φτανει το... 75%.

Φυσικό Αέριο:Έως και 50% μείωση στο κόστος σύνδεσης στην Αττική

fysiko aerio

Πάνω από το 55% των κονδυλίων του προγράμματος επιδότησης για εγκατάσταση συστημάτων θέρμανσης με φυσικό αέριο, που εφαρμόζει η Εταιρία Διανομής Αερίου Αττικής έχουν ήδη διατεθεί και με τους ρυθμούς υποβολής των αιτήσεων εκτιμάται ότι τα κονδύλια θα εξαντληθούν πιθανότατα μέσα στο μήνα.

Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη της ΕΔΑ που επικαλείται το ΑΠΕ/ΜΠΕ, τα 2,5 εκατ. ευρώ (από τα 4,7 που είναι ο συνολικός προϋπολογισμός) που έχουν δεσμευθεί, σημαίνουν ότι τον επόμενο χειμώνα θα χρησιμοποιούν φυσικό αέριο 5.500 επιπλέον νοικοκυριά στην Αττική, ενώ συνολικά εκτιμάται ότι θα ωφεληθούν πάνω από 10.000 νοικοκυριά.

Παράλληλα η θυγατρική της ΕΔΑ, ΕΠΑ (Εταιρία Παροχής Αερίου) Αττικής προχωρά στην υλοποίηση της εξαγγελίας για διάθεση ενεργειακού «πακέτου» (φυσικό αέριο και ηλεκτρική ενέργεια) από τον επόμενο χειμώνα καθώς, όπως έγινε γνωστό, η εταιρία κατέθεσε στη ΡΑΕ τη σχετική αίτηση για λήψη άδειας προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.

Η αίτηση αφορά την παροχή άδειας ισχύος 400 μεγαβάτ, ενώ τα επιχειρηματικά πλάνα της ΕΠΑ προς το παρόν περιορίζονται στους πελάτες φυσικού αερίου (οι οποίοι θα μπορούν να προμηθεύονται και ηλεκτρική ενέργεια από την ίδια εταιρία) και όχι στο γενικό πληθυσμό.

Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα επιδότησης, όπως επισημαίνεται από την εταιρία, σε συνδυασμό με την έκπτωση 100% στα τέλη σύνδεσης, οδηγεί σε μείωση του κόστους σύνδεσης για μια πολυκατοικία με κεντρική θέρμανση ή για ένα μεμονωμένο διαμέρισμα που θα επιλέξει αυτόνομη σύνδεση έως και κατά 50%.

Το πρόγραμμα καλύπτει δαπάνες που αφορούν τις συσκευές και τα εξαρτήματα που απαιτούνται για τη μετατροπή της υπάρχουσας εγκατάστασης θέρμανσης άλλης μορφής ενέργειας σε αντίστοιχη χρήσης φυσικού αερίου ενώ το ύψος της επιδότησης είναι κλιμακωτό και διαφοροποιείται ανάλογα με την κατηγορία σύνδεσης (κεντρική ή αυτόνομη θέρμανση) και την ισχύ του λέβητα.

Την 3η ακριβότερη βενζίνη στην Ευρώπη έχει η Ελλάδα. Απλησίαστο έγινε πλέον το πετρέλαιο θέρμανσης

benzini antlia

Την τρίτη θέση κατέχει η Ελλάδα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την ακριβότερη τιμή της βενζίνης, μετά την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του καυσίμου που τέθηκε σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ,που παρουσιάζει το energia.gr για τις τιμές λιανικής των υγρών καυσίμων στις 9 Ιανουαρίου που επισημαίνει ο Σκάι, το κόστος της βενζίνης στη χώρα μας (1,545 ευρώ ανά λίτρο) είναι το τρίτο υψηλότερο ανάμεσα στα 28 κράτη-μέλη και αισθητά μεγαλύτερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, που διαμορφώνεται στα 1,379 ευρώ.

Η Ιταλία βρίσκεται στη δεύτερη θέση με τη βενζίνη να πωλείται μόλις 0,5 σεντ ακριβότερα (1,550 ευρώ) ανά λίτρο. Λιγότερα από 3 σεντ μάς χωρίζουν από την Ολλανδία, τη χώρα με την πιο «τσουχτερή» τιμή στην Ε.Ε., όπου η βενζίνη πωλείται 1,573 ευρώ ανά λίτρο.

Η μέση πανελλαδική τιμή είναι στα 1,545 ευρώ ανά λίτρο, που σημαίνει πως σε ορισμένους νομούς της χώρας η βενζίνη είναι αρκετά πιο ακριβή - με συνέπεια να ξεπερνά ακόμη και τη μέση τιμή στην Ολλανδία. Ο νόμος Ηρακλείου (1,604 ευρώ), ο νόμος Δωδεκανήσου (1,689 ευρώ) και ο νομός Κυκλάδων (1,759 ευρώ), είναι μερικά από τα παραδείγματα.

Το ύψος της μέσης πανελλαδικής τιμής «μεταφράζεται»σε άνοδο κατά 3,2% από το τέλος της προηγούμενης χρονιάς, καθώς στις 30 Δεκεμβρίου η αντίστοιχη τιμή ήταν 1,497 ευρώ ανά λίτρο. Αν και η αύξηση προκλήθηκε και από την άνοδο των διεθνών τιμών του πετρελαίου, στο διάστημα που μεσολάβησε, σημαντικότερο ρόλο έπαιξε η αύξηση του ΕΦΚ.

Η μεγαλύτερη αύξηση του ΕΦΚ στο ντίζελ κίνησης,που τέθηκε επίσης σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου, προκάλεσε την εκτίναξη της τιμής του καυσίμου κατά 7,9% στην εγχώρια αγορά. Έτσι, από τα 1,186 ευρώ ανά λίτρο που πουλιόταν το πετρέλαιο κίνησης στις 30 Δεκεμβρίου, έφτασε να πωλείται στα 1,280 ευρώ ανά λίτρο στις 6 Ιανουαρίου, σύμφωνα με το δελτίο του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.

enikonomia