Δευ10152018

Τελευταία ΕνημέρωσηΔευ, 15 Οκτ 2018 9pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Καταναλωτες Γενικα

Eurostat: Στην Ελλάδα και Κύπρο το πιο ακριβό ρεύμα στην Ευρώπη

dei logariasmos

Η Ελλάδα μαζί με την Κύπρο φαίνεται πως κατέχουν τα πρωτεία στην αύξηση της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος στα νοικοκυριά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat η τιμή του ρεύματος στην Ελλάδα για οικιακή χρήση αυξήθηκε το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους κατά 12,8%. Πρόκειται για τη δεύτερη υψηλότερη αύξηση της Ε.Ε. μετά την Κύπρο, που είναι πρώτη με αύξηση 22%.

Την ίδια περίοδο, η μέση τιμή στην Ευρώπη των «28» υποχώρησε κατά 0,5%, ενώ στην ευρωζώνη διαπιστώθηκε μικρή αύξηση που δεν υπερβαίνει το 0,5%. Σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2016, η τιμή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα κυμάνθηκε στα 1,4 ευρώ / 100 Kwh.

Στα κράτη μέλη της ΕΕ, η μεγαλύτερη αύξηση των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας των νοικοκυριών σε εθνικό νόμισμα μεταξύ του πρώτου εξαμήνου του 2016 και του πρώτου εξαμήνου του 2017 καταγράφηκε στην Κύπρο (+ 22,0%), ακολουθούμενη από Ελλάδα (+ 12,8%), Βέλγιο (+ 10,0%), Πολωνία (+ 6,9%), Σουηδία (+ 5,5%) και Ισπανία (+ 5,1%). Αντίθετα, οι πιο αισθητές μειώσεις παρατηρήθηκαν στην Ιταλία (-11,2%), την Κροατία (-10,2%) και τη Λιθουανία (-9,3%), μπροστά από το Λουξεμβούργο (-4,9%), την Αυστρία (-4,1% -4,0%) και στις Κάτω Χώρες (-3,6%).

Σε ευρώ, οι μέσες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας των νοικοκυριών κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017 ήταν χαμηλότερες στη Βουλγαρία (9,6 ευρώ ανά 100 kWh), στη Λιθουανία ( 11,2 ευρώ ανά 100 kWh) και στην Ουγγαρία (11,3 ευρώ ανά 100 kWh ) και υψηλότερες στη Δανία και τη Γερμανία (και οι δύο 30,5 ευρώ ανά 100 kWh) που ακολουθείται από Βέλγιο (28,0 ευρώ ανά 100 kWh). Η μέση τιμή ηλεκτρικής ενέργειας στην ΕΕ ήταν 20,4 ευρώ ανά 100 kWh.

Προσοχή: Αποσύρεται από την αγορά κρουστικό δράπανο που ενέχει κίνδυνο ηλεκτροπληξίας και εγκαυμάτων

drapano aposyrsi

To Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ανακοινώνει ότι σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν καταχωρηθεί στο Σύστημα Ταχείας Ενημέρωσης (RAPEX) της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει κυκλοφορήσει στην αγορά της Ένωσης κρουστικό δράπανο, κινεζικής προέλευσης, εμπορικής επωνυμίας Beck & Lorenz, ονομασίας «Schlagbohrmaschine / Wiertarka udarowa», με τύπο / αριθμό «Z1J-C60-13» και γραμμικό κωδικό 5905669738026, το οποίο εντοπίστηκε στην Πολωνία και δεν ικανοποιεί την ισχύουσα νομοθεσία που καθορίζει τις βασικές απαιτήσεις ασφάλειας και υγείας των μηχανημάτων.

Το προϊόν ενέχει

(α) κίνδυνο ηλεκτροπληξίας καθότι ηλεκτροφόρα μέρη του κινητήρα είναι προσβάσιμα στον χρήστη και

(β) κίνδυνο εγκαυμάτων λόγω πιθανής υπερθέρμανσης του προϊόντος κατά τη χρήση.

Η ΔΕΗ έδωσε εντολή σε ξένη εισπρακτική..... να κυνηγήσει τους οφειλέτες

deh katanalotes

Το κυνήγι για το... μάζεμα των ληξιπρόθεσμων οφειλών της ΔΕΗ που φτάνουν τα 2,5 δισ. ευρώ θα ξεκινήσει και επίσημα το αμέσως επόμενο διάστημα η κοινοπραξία υπό την εταιρεία Qualco UK, καθώς χθες δόθηκε το πράσινο φως από το Δ.Σ. της Επιχείρησης.

Η σύμβαση θα έχει διάρκεια ωσότου εξοφληθούν τα διακανονισμένα χρέη που θα συνάψει ο σύμβουλος και όσον αφορά στην αμοιβή της κοινοπραξίας, θα κυμαίνεται ανάλογα με το ποσό που θα καταφέρει να εισπράξει για λογαριασμό της ΔΕΗ.

Για παράδειγμα, αν εισπράξει ποσά 100 εκατ. ευρώ από ενεργούς πελάτες, το ποσοστό της πληρωμής του θα είναι 8%, δηλαδή 8 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα πάντως με ασφαλείς πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, τα της... διαχείρισης θα έχει καθαρά ο αμερικανικός χρηματοοικονομικός οίκος «FINACITY CORPORATION» που ειδικεύεται άλλωστε στις τιτλοποιήσεις χρεών και θα συμμετέχει στην κοινοπραξία εισφέροντας εμπειρία στη διαχείρισή τους.

Οπως σημειώνεται στον διαγωνισμό, ο σύμβουλος θα πρέπει:

• Να εκπονήσει αναλυτικό πλάνο υλοποίησης υπηρεσιών

• Να αναπτύξει στρατηγική διαχείρισης οφειλών και να καθορίσει συστηματικές δράσεις διαχείρισής τους

• Να μελετήσει την εξέταση δυνατότητας χρηματοδότησης, τιτλοποίησης απαιτήσεων

• Να σχεδιάσει πλαίσιο υλοποίησης, παρακολούθησης και αξιολόγησης των δράσεων και να υποστηρίξει την υλοποίησή τους

• Να αναλάβει τη διαχείριση επιλεγμένου τμήματος πελατών με ληξιπρόθεσμες οφειλές

Μνημόνιο συνεργασίας

Την ίδια ώρα, η Επιχείρηση υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας τριετούς διάρκειας με τη Solaris Bus & Coach, με σκοπό να διερευνήσουν τη δυνατότητά τους στην παροχή υπηρεσιών ολοκληρωμένων λύσεων συγκοινωνιακών αναγκών στον τομέα της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα και σε άλλες περιοχές, όπου θα συμφωνήσουν οι δύο πλευρές.

Διαπραγματεύσεις για λιγνιτικές μονάδες

Από χθες βρίσκεται στις Βρυξέλλες αντιπροσωπεία του υπουργείου Ενέργειας υπό τον γενικό γραμματέα Ενέργειας Μιχάλη Βερροιόπουλο, προκειμένου σήμερα και αύριο να συμμετάσχουν στη διάσκεψη με θέμα «Lignite case».

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ομάδα διαπραγμάτευσης του ΥΠΕΝ αναμένεται να παρουσιάσει στην DG COMP την πρότασή της για το τελικό «πακέτο» των μονάδων που θα βγουν στο market test, ενώ αναμένεται να ζητήσει και αντισταθμιστικά μέτρα υπέρ της ΔEΗ.

Μάλιστα, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι το ΥΠΕΝ και οι δανειστές έχουν συμφωνήσει ήδη στην παραχώρηση της μονάδας Μελίτη 1 και τη δεύτερη μονάδα επίσης στη Μελίτη της Φλώρινας, τις μονάδες Μεγαλόπολη 3 και 4 αλλά και τα ορυχεία που συνοδεύουν τις μονάδες (Βεύη, Αχλάδα, πιθανόν το Κλειδί αλλά και τα ορυχεία της Μεγαλόπολης).

Κύκλοι υποστηρίζουν πως η ομάδα διαπραγμάτευσης θα ζητήσει, επίσης, τη χορήγηση της δυνατότητας στη ΔΕH είτε μόνη της είτε σε συνεργασία με ιδιώτη επενδυτή να αναβαθμίσει τον ΑΗΣ Αμυνταίου μετά το τέλος των 32.000 ωρών λειτουργίας, προκειμένου να μείνει στο λιγνιτικό δυναμικό της Επιχείρησης.

Ελεύθερος τύπος

Mηνιαίος θα είναι πλέον ο λογαριασμός της ΔΕΗ -Αντικαθιστά τον «έναντι»

deh

Μηνιαίους λογαριασμούς θα εκδίδει σύντομα η ΔΕΗ σύμφωνα με όσα ανήγγειλε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Επιχείρησης, Μανώλης Παναγιωτάκης.

Αυτό θα αφορά στους καταναλωτές που πληρώνουν ηλεκτρονικά. Οπως είπε ο κ. Παναγιωτάκης, οι καταναλωτές που πληρώνουν ηλεκτρονικά τώρα είναι 850.000, ενώ το 2018 προβλέπεται να είναι 2 εκατ.

Στο επιπεδο της λιανικής, η εκτιμηση της ΔΕΗ ειναι πως ο στόχος για περιορισμό του μεριδίου στο 50% ως το 2020 ειναι ανέφικτος αλλά και αχρείαστος. Όπως είπε, μόνο το 3,5% των καταναλωτών έχουν μετακινηθεί από τη ΔΕΗ (σε επίπεδο όγκου το μερίδιο της ΔΕΗ είναι 83,5%) και για να επιτευχθεί ο στόχος πρέπει να φύγουν 4,5 εκατ. ρολόγια. «Δεν έχω δει κανενα επιχειρηματικό πλάνο γι’ αυτό», είπε ο κ. Παναγιωτάκης.

Ο πρόεδρος της ΔΕΗ ζήτησε επίσης το κόστος του Κοινωνικού Τιμολογίου να καταβάλλεται από τον προϋπολογισμό και όχι από τους προμηθευτές.

Άσκησε εξάλλου κριτική στον τρόπο λειτουργίας του δικτύου διανομής (η σημερινή κατάσταση, όπως είπε, δεν είναι αποδεκτή και πρέπει να αλλάξει), ενώ ανήγγειλε παρεμβάσεις για τη δημιουργία «έξυπνου νησιού» με αυξημένη συμμετοχή των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Ηλεκτρονικό εισιτήριο, κάτω του 1 ευρώ για κοντινές αποστάσεις και άλλες αλλαγές που έρχονται

metro eisitirio

Την αθέατη όψη του ηλεκτρονικού εισιτηρίου πίσω από τις ουρές και την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού θα επιχειρήσει να αποκαλύψει ο ΟΑΣΑ τους επόμενους μήνες.

Μέχρι την Άνοιξη, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, Χρίστο Σπίρτζη, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών θα είναι σε θέση να αναδιατάξει τον χάρτη των δρομολογίων και να ανταμείψει τους πολίτες με καλύτερες συγκοινωνίες και φθηνότερα εισιτήρια.

«Δεν είναι δίκαιο να πληρώνει το ίδιο κάποιος που ταξιδεύει από τη μια άκρη ως την άλλη της Αττικής με έναν άλλο που χρησιμοποιεί τις συγκοινωνίες για μερικές στάσεις. Θα έχουμε μειώσεις για μικρές αποστάσεις», ανέφερε σε συνέντευξή του ο κ. Σπίρτζης.

Κατά πληροφορίες του newmoney.gr (ρεπορτάζ: Μαριάννα Τζάννε) , ο ΟΑΣΑ έχει εξετάσει διάφορα σενάρια για την επόμενη μέρα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, τα οποία προβλέπουν για τις μικρές διαδρομές ακόμη και εισιτήρια κάτω του 1 ευρώ αλλά και αυξήσεις σε άλλες, υιοθετώντας το λεγόμενο ζωνικό σύστημα στις συγκοινωνίες.

Η κυβέρνηση και ο Οργανισμός θα αντλήσουν πολύτιμα στοιχεία από την επεξεργασία των δεδομένων του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που θα τους επιτρέψουν την  αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών, ύστερα από 25 χρόνια. Ο κ. Σπίρτζης υποστηρίζει ότι με όπλο το ηλεκτρονικό εισιτήριο αλλά και την ανανέωση του στόλου με την σχεδιαζόμενη αγορά νέων λεωφορείων τους επόμενους μήνες, που θα είναι μικρά για να συνδέουν τις γειτονιές με τους σταθμούς του μετρό, το πρόσωπο των ΜΜΜ δεν θα αργήσει να αλλάξει.

«Το σπουδαιότερο όμως είναι ότι θα μπορούμε να ασκήσουμε κοινωνική πολιτική και για άλλες ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όπως οι χαμηλόμισθοι και οι νέοι. Η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα για τέτοια μέτρα. Θα έχουμε και αυξήσεις για τα νέα, πιο γρήγορα, μέσα που θα θέσουμε σε λειτουργία» σημείωσε ο υπουργός.

Το ενιαίο εισιτήριο γίνεται 2,80 ευρώ

Σε πρώτη φάση ο Οργανισμός ετοιμάζεται να εκδώσει ένα νέο ενιαίο εισιτήριο για αλερετούρ μετακινήσεις, στο κόστος των 2,80 ευρώ, το οποίο θα προστεθεί στην γκάμα του νέου κομίστρου τις επόμενες μέρες. Στόχος του ΟΑΣΑ είναι να δώσει κίνητρα στους χρήστες για να κρατήσουν το μεμονωμένο εισιτήριο (αντικατέστησε το χάρτινο του 1,40 ευρώ) διάρκειας 90 λεπτών και να το επαναφορτίσουν καθώς πρόκειται για εισιτήριο με μικροτσίπ που έχει σημαντικό κόστος για τον Οργανισμό. Ήδη, ο ΟΑΣΑ έχει σε εξέλιξη τρεις εργολαβίες προμήθειας ηλεκτρονικού κομίστρου και καρτών συνολικής ποσότητας 4.300.000.

Μολονότι οι ουρές στα γκισέ των σταθμών σταδιακά περιορίζονται το επόμενο κρίσιμο τεστ για τις συγκοινωνίες θα είναι με το κλείσιμο στις μπάρες που σταδιακά θα ξεκινήσει από την προσεχή Τετάρτη 15 Νοεμβρίου. Για τότε, προσδιορίζεται και η κατάργηση του χάρτινου εισιτηρίου με τα κυκλώματα όμως να εξακολουθούν να κάνουν θραύση στην αγορά.

Συνδικαλιστές των συγκοινωνιών υποστηρίζουν ότι μόνο στην αγορά των καρτών διακινούνταν μέχρι σήμερα 50.000 πλαστά κουπόνια.  Το μεγάλο όμως πάρτι γινόταν και εισιτήρια και παρά την αποκάλυψη κυκλωμάτων σε σύμπραξη και με υπαλλήλους της ΣΤΑΣΥ, το σπορ δεν έχει εκλείψει. Τις προηγούμενες μέρες συνελήφθη σεσημασμένος αλλοδαπός στην κατοχή του οποίου, βρέθηκαν 1.200 πλαστά εισιτήρια.

Η εκπαίδευση των επιβατών ώστε να χτυπούν το εισιτήριο και να μην διέρχονται από τις πύλες που θα παραμείνουν ανοικτές για εκείνους που πληρούν τις προϋποθέσεις για ελεύθερες μετακινήσεις (άνεργους, ένστολους κ.α) αλλά και όσους διαθέτουν εξάμηνες ή ετήσιες κάρτες απεριορίστων διαδρομών που θα χρειαστεί να περνούν από τις ανοικτές πύλες μέχρι τη λήξη τους, είναι μείζονος σημασίας για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος.

Στον ΟΑΣΑ εκτιμούν ότι μέχρι τα μέσα του μήνα που εκπνέει και η προθεσμία που έχει δοθεί για την έκδοση των προσωποποιημένων καρτών θα έχουν εκδοθεί πάνω από 300.000 ενώ ήδη πάνω από 50.000 είναι οι κάρτες που έχουν κατατεθεί τα δικαιολογητικά μέσω φακέλου.

Ο Οργανισμός καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια να προτρέψει τους επιβάτες να μην πετούν τα εισιτήρια και να τα επαναφορτίζουν για να διευκολύνουν τις μετακινήσεις τους αλλά και να τις κάνουν πιο προσιτές με τα συνδυαστικά πακέτα που προσφέρονται.

Για παράδειγμα ο ΟΑΣΑ παρέχει στο πακέτο του ηλεκτρονικό εισιτηρίου με τα 10 μεμονωμένα εισιτήρια ένα δωρεάν. Επίσης μπορεί κανείς να αγοράσει την απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (ATH.ENA Card) με αρχικό κόστος 7 ευρώ. Με την κάρτα αυτή αγοράζει πακέτο 5 εισιτηρίων και δυνατότητα επαναφόρτισης και ενός εισιτηρίου 1,40 ευρώ γιατί η κάρτα μπορεί να αποθηκεύει εκτός από προϊόντα και χρηματική αξία έως 50 ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι η προσωποποιημένη κάρτα για την οποία υπήρξε τόσο ντόρος όλες τις προηγούμενες μέρες απευθύνεται στους τακτικούς χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και όσους χρησιμοποιούσαν μέχρι σήμερα τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και τις ειδικές κατηγορίες επιβατών (άνεργους κ.α). Η προσωποποιημένη κάρτα εκδίδεται μία φορά και δια παντός και ενσωματώνει και τον ΑΜΚΑ προκειμένου να δίνει την δυνατότητα για ταυτοποίηση στοιχείων σε περίπτωση π.χ απώλειας.

Επόμενο τέστ τα ελευθέρας και οι κάρτες για ιδιώτες

Ωστόσο η απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων και ταχυδρομική αποστολή, παραμένει για τον ΟΑΣΑ ανοικτό ζήτημα. Ο Οργανισμός κρίνει θετική την στάση της Αρχής ως προς την επανεξέταση του θέματος καθώς εκτός από το επιβατικό κοινό θα κληθεί άμεσα να εκδώσει τις προσωποποιημένες κάρτες όσων δικαιούνται ελεύθερες μετακινήσεις αλλά και κάρτες για ιδιώτες όπως επιχειρήσεις που επιθυμούν ομαδικές αποστολές για τους εργαζόμενους.