Κυρ04222018

Τελευταία ΕνημέρωσηΚυρ, 22 Απρ 2018 7pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Καταναλωτες Γενικα

Εκτός λειτουργίας τα δημόσια ΚΤΕΟ - 50% υψηλότερο το κόστος στα ιδιωτικά!

KTEO

Λόγω έλλειψης πόρων παραμένουν χωρίς πιστοποίηση, με αποτέλεσμα τα κρατικά ταμεία να χάνουν έσοδα 35-40 εκατ. ευρώ ετησίως

Στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ είναι υποχρεωμένοι να πηγαίνουν για τεχνικό έλεγχο τα αυτοκίνητά τους χιλιάδες οδηγοί ΙΧ, πληρώνοντας τουλάχιστον 50% υψηλότερο παράβολο, καθώς τα δημόσια έχουν ουσιαστικά τεθεί εκτός λειτουργίας από τις αρχές Ιανουαρίου.

Αιτία; Η... συνήθης έλλειψη συνεννόησης ανάμεσα στο αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών και στις εκλεγμένες περιφερειακές διοικήσεις, στις οποίες έχουν περάσει τα Κέντρα, χωρίς βεβαίως να συνοδεύονται από τους απαραίτητους πόρους. Μια «δυσλειτουργία» που θα κοστίσει στα κρατικά ταμεία, αφού από τα παράβολα εισπράττουν 35-40 εκατ. τον χρόνο. Στα δημόσια ΚΤΕΟ ο ιδιοκτήτης ΙΧ πληρώνει παράβολο 40 ευρώ, ενώ στα ιδιωτικά οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα και συνήθως χρεώνουν 65 ευρώ.

Με απόφαση του υπουργείου Μεταφορών, που εκδόθηκε στις 28 Δεκεμβρίου 2012, δίνεται εξάμηνη παράταση σε όλα τα ΚΤΕΟ, αφορά όμως τα μηχανήματα και στην ουσία καλύπτει μόνον τις ιδιωτικές εγκαταστάσεις, αφού στις δημόσιες δεν έχει φροντίσει να δώσει πιστοποίηση.

Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο σε 18 περιφερειακούς νομούς, αφού πολλά ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν διαθέτουν εγκαταστάσεις για έλεγχο μεγάλων οχημάτων, όπως φορτηγά και λεωφορεία. Εκτός από τα θέματα οδικής ασφάλειας, υπάρχουν ανοιχτά ζητήματα οικονομικών εκκρεμοτήτων με τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, αφού τα περισσότερα δεν έχουν αποδώσει στο κράτος το 10% των εσόδων από τα παράβολα, όπως προβλέπει ο νόμος. Η υπόθεση ερευνάται από δικαστικές αρχές.

 

Είναι το «κερασάκι» σε μια υπόθεση που υπονομεύτηκε από την αρχή.

Σήμερα στη χώρα μας λειτουργούν 59 δημόσια ΚΤΕΟ, όπου εργάζονται περίπου 400 υπάλληλοι. Τα πέντε καλύπτουν την Αττική και λειτουργούν στον Χολαργό, την Ελευσίνα, τη Μάνδρα, τα Μέγαρα και την Ανάβυσσο, ενώ αυτό στον Μαραθώνα έμεινε τελικά στα χαρτιά.

Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Τα πρώτα ιδιωτικά ΚΤΕΟ είχαν θεσμοθετηθεί στις αρχές του 2004 και λειτούργησαν στο τέλος του ίδιου χρόνου. Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, κορυφαίο διοικητικό στέλεχος, που είχε χειριστεί τον τότε νέο θεσμό, συνταξιοδοτήθηκε και προσλήφθηκε από μεγάλο όμιλο που δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο τομέα! Στις αρχές του 2009 δόθηκε το δικαίωμα στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ να κάνουν ελέγχους και σε μεγάλα οχήματα. Η ιστορία επαναλήφθηκε και υπηρεσιακό στέλεχος συνταξιοδοτήθηκε και εργάζεται σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ στενού συγγενικού του προσώπου!

Εναν χρόνο αργότερα, με υπουργική απόφαση, δόθηκε περιθώριο 18 μηνών για να γίνει διαπίστευση όλων των ΚΤΕΟ. Η υπόθεση δεν προχώρησε και τον Απρίλιο του 2012 ψηφίστηκε νόμος που προβλέπει απλή πιστοποίηση και μάλιστα μέσα σε οκτώ μήνες. Ακόμη και αν το Δημόσιο είχε τη βούληση να προχωρήσει σε τακτοποίηση των ΚΤΕΟ θα χρειαζόταν τουλάχιστον ένα εξάμηνο για τον διαγωνισμό εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων. Ετσι η υπόθεση αφέθηκε στην τύχη της και οι οδηγοί πληρώνουν τη «νύφη».

efsyn

Ένας είναι ο τρόπος για να πέσουν οι τιμές

ptosi timon

Iσως το πιο οξύμωρο φαινόμενο της πολυετούς κρίσης που βιώνει η χώρα μας, είναι το γεγονός ότι παρά τις συνεχείς μειώσεις του διαθέσιμου εισοδήματος, οι τιμές παραμένουν στάσιμες στην καλύτερη περίπτωση ή κινούνται ανοδικά στις περιπτώσεις που οι στρεβλώσεις είναι τερατώδεις.

Το ίδιο βεβαίως συμβαίνει στις τιμές τα τελευταία τριάντα χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία του Υπ. Εμπορίου, παρά το γεγονός ότι η χώρα έχει αντιμετωπίσει στο ίδιο διάστημα αρκετές περιόδους σημαντικής ύφεσης. 

Μια μικρή αποκλιμάκωση παρατηρείται τις τελευταίες εβδομάδες και παρά το γεγονός ότι μοιάζει συγκυριακή λόγω του πολέμου τιμών στο λιανεμπόριο, βασίζεται εν μέρει και σε κάποιες παρεμβάσεις.

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει που απαιτούνται παρεμβάσεις για να πέσουν οι τιμές. Οι καταναλωτές έχουν αντιληφθεί ότι η ουσιαστική απουσία ελέγχου και οι απαρχαιωμένες νομοθεσίες φορτώνουν τις τιμές με κόστη.

Σκεφθείτε για παράδειγμα πόσο επιβαρύνει την τιμή του γάλακτος η δημιουργία ενός καρτέλ σε συνδυασμό με προσυμφωνημένες τιμές υποχρεωτικής μεταφοράς του προϊόντος από τα Δ.Χ. βυτιοφόρα. Σκεφθείτε επίσης πόσο αυξάνει το κόστος μιας επιχείρησης μια γραφειοκρατική διάταξη. Ένα καλό παράδειγμα είναι οι φούρνοι. Υποχρεούνται να ανοίγουν μία στις τέσσερις Κυριακές αποκλειστικά για να ψήνουν φαγητά των πελατών τους, βάσει ενός νόμου που χάνεται στα βάθη των δεκαετιών. Τότε που πολλά νοικοκυριά δεν είχαν φούρνους και το προνόμιο της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος έπρεπε να συνδυάζεται με μια παροχή προς το κοινωνικό σύνολο. Η συγκεκριμένη διάταξη ήταν μέχρι πρότινος σε ισχύ!

Οι κυβερνήσεις βεβαίως γνώριζαν τι έπρεπε να κάνουν, δεν το έκαναν όμως για να μην δυσαρεστήσουν τμήματα της εκλογικής πελατείας τους. Η συγκεκριμένη κυβέρνηση όμως, γνωρίζει επιπροσθέτως, ότι η μείωση των τιμών αποτελεί αναγκαία συνθήκη για να μην ενταθεί η λαϊκή δυσαρέσκεια. Ήταν από τις βασικές προεκλογικές δεσμεύσεις της και μια από αυτές τις δεσμεύσεις που αν δεν ικανοποιήσει, θα καταγραφεί τελικά στην κάλπη όπως συνέβη με την προ-προηγούμενη.

Έχοντας και το πιστόλι της τρόικας στον κρόταφο, τους τελευταίους μήνες κάτι άρχισε να κινείται. Αρχής γενομένης από την αλλαγή του αγορανομικού κώδικα και με παράπλευρα οφέλη από την άρση των περιορισμών σε διάφορα συναφή επαγγέλματα, η αγορά απαλλάχθηκε από στρεβλώσεις δεκαετιών. Όσα έγιναν βεβαίως είναι μια ασήμαντη λεπτομέρεια μπροστά στην οροσειρά των προβλημάτων που μαστίζουν την ελληνική οικονομία και βασανίζουν επιχειρήσεις και καταναλωτές.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του μοναδικού ίσως προϊόντος που η τιμή του μειώθηκε δραστικά τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Η κινητή τηλεφωνία έγινε προσιτή μέσω του ανταγωνισμού για να ακριβύνει στη συνέχεια μέσω ενός τραγικού μίγματος φόρων που της φόρτωσαν. Τα προβλήματα αυτή τη στιγμή μοιάζουν με Λερναία Ύδρα. Έγινε πάντως μια αρχή.

Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να κάνει πολλά. Είναι ανώφελο να επιβάλλει διατίμηση, είναι εξόχως δύσκολο να πείσει για τις επιπτώσεις της αισχροκέρδειας και βεβαίως οι συμφωνίες κυρίων είναι μόνο για αναμνηστικές φωτογραφίες. Επίσης δεν μπορεί να ελέγξει αποτελεσματικά την αγορά. Οι αρμόδιες υπηρεσίες είτε είναι υποστελεχωμένες είτε πάσχουν από τις γνωστές ασθένειες του δημοσίου. Αδιαφορία και γραφειοκρατία.

Τι μπορεί να κάνει; Να δείξει τσαμπουκά. Σε ό,τι της πέφτει λόγος να βοηθά τις αγορές απαλλάσσοντάς τες από τα χρόνια προβλήματα και βεβαίως να δείξει ότι δεν αστειεύεται με τις περιπτώσεις τέλεσης ποινικών αδικημάτων. Τα 1.500 πρόστιμα στο δεύτερο εξάμηνο του 2012, μπορεί να βαλτώσουν στη νωθρή δικαιοσύνη αλλά πάντως αυτό το στόχο εξυπηρετούν. Να δοθεί η εικόνα ότι η κυβέρνηση δεν χαρίζεται. Η επιμονή στο σχέδιο για ευρύτατη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές, επίσης κινείται προς αυτή την κατεύθυνση.

Φυσικά αυτή η εντύπωση δεν είναι καθόλου εύκολο να εδραιωθεί, ιδίως στη χώρα που οι αποσπασματικές δράσεις είναι ο κανόνας. Άλλη ελπίδα όμως για να εξορθολογιστούν οι τιμές δεν έχουμε.

capital

Παράταση ενός έτους για την απόσυρση οχημάτων

Έως το τέλος του 2013 παρατάθηκε το μέτρο της απόσυρσης οχημάτων, όπως διευκρινίζεται σε εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών.
 
Στην εγκύκλιο παρέχονται διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή του μέτρου αυτού, που περιλαμβάνεται στον τελευταίο φορολογικό νόμο.
 
Οι προϋποθέσεις, που πρέπει να συντρέχουν για την απόσυρση, είναι η πρώτη άδεια κυκλοφορίας να έχει εκδοθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2000 και να έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του ΙΧ.
 
Στο νόμο αυτόν προβλέπεται ακόμη η απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης ΙΧ αυτοκινήτων των πολύτεκνων οικογενειών και αναπήρων, ενώ πλέον ο φόρος πολυτελείας στα μεταχειρισμένα ΙΧ θα επιβάλλεται με την κλίμακα του φόρου που ισχύει για τα καινούργια και κυμαίνεται από 10% έως 40%.
 
Διευκρινίζεται ακόμη ότι οι τρίτεκνοι αν γίνουν πολύτεκνοι δικαιούνται εκ νέου απαλλαγή από τα τέλη ταξινόμησης για αγορά αυτοκινήτου.
 
press-gr

Καταδίκη της Ελλάδας για την κατάσχεση αδρανών καταθέσεων πολιτών

Παραβίαση του δικαιώματος προστασίας της περιουσίας η ετυμηγορία για την υπόθεση Ζολώτα

Για παραβίαση του δικαιώματος προστασίας της περιουσίας, καταδίκασε την Ελλάδα το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, εκδικάζοντας την προσφυγή τού γιου του αποβιώσαντος Αναστασίου Ζολώτα, με την οποία υποστηριζόταν ότι οι ελληνικές Αρχές κακώς είχαν κατάσχει τα 30.550 ευρώ, που βρίσκονταν σε αδρανή τραπεζικό λογαριασμό του πατέρα του, λόγω παρέλευσης 20ετίας.

Ο Αναστάσιος Ζολώτας, που είχε γεννηθεί το 1924 και πέθανε προτού προλάβει να προσφύγει στο Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, αναγκάσθηκε να φύγει στο εξωτερικό και άφησε σε αδράνεια, για περισσότερα από 20 χρόνια, έναν τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο υπήρχαν καταθέσεις και τόκοι ύψους 30.550 ευρώ.

Όταν επέστρεψε και ζήτησε από την τράπεζα να κάνει ανάληψη του ποσού, που είχε στον λογαριασμού του, τον ενημέρωσαν ότι η όποια απαίτηση πρόσβασης στον λογαριασμό είχε παραγραφεί, λόγω παρέλευσης της σχετικής προθεσμίας και τα χρήματά του είχαν κατασχεθεί υπέρ του κράτους.

Με την επιχειρηματολογία αυτή συμφώνησαν, με αποφάσεις τους, τα ελληνικά πολιτικά δικαστήρια και του Αρείου Πάγου συμπεριλαμβανομένου και ο γιος του, Παναγιώτης Ζολώτας, αποφάσισε να προσφύγει στο Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στις 7 Δεκεμβρίου 2009.

Εκδικάζοντας σήμερα την προσφυγή του, το δικαστήριο έκρινε ένοχη την Ελλάδα, για παραβίαση του δικαιώματος στην προστασία της περιουσίας και την υποχρέωσε να καταβάλει στον ενάγοντα 15.000 ευρώ για υλική βλάβη.

Στο σκεπτικό της απόφασής του το Δικαστήριο υπογραμμίζει ότι οι ελληνικές Αρχές είχαν αποτύχει στο καθήκον τους να προστατεύσουν την περιουσία του Ζολώτα, υποχρεώνοντας την τράπεζα να ειδοποιήσει εγκαίρως τον πελάτη της, για τον κίνδυνο κατάσχεσης των χρημάτων του σε λογαριασμό που είχε παραμείνει αδρανής για περισσότερα από 20 χρόνια.

Επικρίνοντας, δε, τις αποφάσεις των ελληνικών πολιτικών δικαστηρίων, το δικαστήριο σημειώνει ότι, επί της ουσίας ο λογαριασμός δεν παρέμεινε αδρανής και δίχως συναλλαγές αφού, όπως τονίζει, αποτελεί συναλλαγή η πρόσθεση των τόκων στο αρχικό κεφάλαιο του καταθέτη.

πληροφορίες ΑΠΕ

Προσοχή σε λανθασμένες τιμολογήσεις της ΔΕΗ


Έλεγχο και επιβεβαίωση των χρεώσεων της ΔΕΗ συνιστά στους καταναλωτές η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ). Εξέδωσε οδηγίες προς τους οικιακούς πελάτες και τους μικρούς μη-οικιακούς πελάτες χαμηλής τάσης για την προστασία τους από λανθασμένες τιμολογήσεις παρόχων ηλεκτρικού ρεύματος.

Η ΡΑΕ προειδοποιεί ότι οι λογαριασμοί τους πρώτους μήνες του 2013 ενδέχεται να διαφοροποιούνται, καθώς θα εφαρμοστούν αναλογικά οι επιμέρους χρεώσεις, ανάλογα με την ημερομηνία εφαρμογής των νέων χρεώσεων για το 2013 και τον αριθμό των ημερών του τετραμήνου, κατά τις οποίες ισχύουν οι προηγούμενες και οι νέες χρεώσεις. 
 
Εφιστά την προσοχή των καταναλωτών, σημειώνοντας ότι τα προσφερόμενα τιμολόγια των προμηθευτών ενδέχεται να τροποποιηθούν στο μέλλον.
 
 
Οδηγίες της ΡΑΕ προς τους καταναλωτές 
 
- Ελέγξτε τους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς για να διαπιστώσετε το ποσό της τετραμηνιαίας κατανάλωσης (σε kWh) της κατοικίας σας, ή της επιχείρησής σας.
 
-Χρειάζεστε τουλάχιστον τρεις εκκαθαριστικούς λογαριασμούς (3 τετράμηνα = 12 μήνες), ώστε να λάβετε υπόψη την εποχική διακύμανση της κατανάλωσής σας.
 
 -Βάσει της τετραμηνιαίας κατανάλωσής σας, βρείτε από τους επισυναπτόμενους πίνακες το κόστος ανά προμηθευτή, για να εντοπίσετε την πιο συμφέρουσα για εσάς τιμολόγηση.
 
- Σε περίπτωση που έχετε και νυχτερινή κατανάλωση, θα πρέπει να προσθέσετε στο συνολικό κόστος κατανάλωσης ημέρας, το αντίστοιχο ποσό που προκύπτει από την κατανάλωση νύχτας.
 
-Για τον υπολογισμό του λογαριασμού σας, είναι απαραίτητο να γνωρίζετε την ισχύ της παροχής σας (αναγράφεται στο έντυπο του λογαριασμού), ώστε να υπολογιστούν οι χρεώσεις για τη χρήση των δικτύων. 
 
 
Παραδείγματα για Οικιακούς Πελάτες (βάσει τιμολογίων της ΔΕΗ)
 
 Για οικιακό πελάτη με μονοφασική παροχή και τετραμηνιαία κατανάλωση ημέρας 800kWh, ο τετραμηνιαίος λογαριασμός για το ηλεκτρικό ρεύμα θα είναι 100,12 ευρώ.
 
 Για οικιακό πελάτη με τριφασική παροχή 25kVA, με τετραμηνιαία κατανάλωση ημέρας 600kWh και νύχτας 200kWh, ο τετραμηνιαίος λογαριασμός για το ηλεκτρικό ρεύμα θα είναι 102,74 ευρώ.
   
 
Παραδείγματα για Εμπορικούς Πελάτες ή κοινόχρηστα πολυκατοικίας (βάσει τιμολογίου Γ21 ΔΕΗ)
 
 Για κατάστημα με μονοφασική παροχή 8kVA, με τετραμηνιαία κατανάλωση 1000kWh, ο τετραμηνιαίος λογαριασμός για το ηλεκτρικό ρεύμα θα είναι 172,53 ευρώ.
 
Για πολυκατοικία με τριφασική παροχή 25kVA και τετραμηνιαία κατανάλωση 700kWh, ο τετραμηνιαίος λογαριασμός για το ηλεκτρικό ρεύμα θα είναι 134,80 ευρώ.
 
 
Η ΡΑΕ επισημαίνει ότι οι υπολογισμοί έχουν γίνει στην ίδια βάση, δηλαδή:
 
Περιλαμβάνονται οι χρεώσεις: α) για την παραγωγή και προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, β) για χρήση συστήματος μεταφοράς, γ) για χρήση δικτύου διανομής, δ) για Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας, ε) Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ) και στ) λοιπές χρεώσεις (τέλος ΛΑΓΗΕ, ΡΑΕ).
 
 Δεν περιλαμβάνονται στους υπολογισμούς οι φόροι (ΔΕΤΕ, ΕΦΚ, ΦΠΑ), και οι χρεώσεις υπέρ τρίτων, για υπηρεσίες που δεν σχετίζονται με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας (ΤΑΠ, δημοτικοί φόροι, ΕΡΤ).
 
Για να είναι συγκρίσιμες οι τιμές, έχει γίνει αναγωγή του λογαριασμού στο τετράμηνο, ανεξαρτήτως προμηθευτή, έτσι ώστε να συμβαδίζει με την πρακτική του Διαχειριστή του Δικτύου για τη διενέργεια περιοδικών καταμετρήσεων μικρών πελατών.
 
 Οι υπολογισμοί διαφοροποιούνται για τις καταναλώσεις μέρας και νύχτας και τα ποσά λειτουργούν αθροιστικά.
 
Οι υπολογισμοί έχουν γίνει για τους οικιακούς και μικρούς εμπορικούς πελάτες: α) για μονοφασική παροχή 8kVA, και β) για τριφασική παροχή 25kVA.
 
Πέραν της εκτίμησης του συνολικού λογαριασμού, η τελική επιλογή του προμηθευτή μπορεί να λάβει υπόψη της και άλλες παραμέτρους, όπως πρόσθετες υπηρεσίες και ευνοϊκούς όρους συμβολαίων.
 
enet