Σαβ10202018

Τελευταία ΕνημέρωσηΣαβ, 20 Οκτ 2018 12pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Καταναλωτες Γενικα

Πότε ξεκινούν οι φθινοπωρινές εκπτώσεις -Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα

ekptoseis

Λίγες ημέρες υπομονή ακόμη για όσους επιθυμούν να κάνουν αγορές, προκειμένου να ψωνίσουν σε καλύτερες τιμές, αφού ξεκινούν οι ενδιάμεσες, φθινοπωρινές εκπτώσεις 2018.

Με βάση το νόμο 4446/2016, εκτός των κλασικών εκπτώσεων που γνωρίζαμε, την περίοδο του καλοκαιριού και του χειμώνα, υπάρχουν ακόμη δυο ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι κάθε έτος, την άνοιξη (μέσα στο Μάιο) και το φθινόπωρο (μέσα στο Νοέμβριο).

Για φέτος, οι φθινοπωρινές εκπτώσεις 2018 αναμένεται να ξεκινήσουν σε σχεδόν δύο εβδομάδες από σήμερα, δηλαδή στις αρχές Νοεμβρίου.

Επιπλέον, τα καταστήματα θα είναι ανοικτά, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, την Κυριακή 4 Νοεμβρίου. Ωστόσο, αναμένονται επίσημες ανακοινώσεις από τους συλλόγους των εμπόρων για να επιβεβαιωθούν οι ημερομηνίες.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις μπορούν να μεταβάλλονται σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα με απόφαση της Περιφέρειας, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη των παραγωγικών φορέων, οπότε ανάλογα με την περιοχή μπορεί οι ημερομηνίες να τροποποιηθούν.

Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές κατά την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο

Στη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων, όπως και στις κανονικές εκπτώσεις, είναι υποχρεωτική η αναγραφή της παλαιάς και της νέας τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, ενώ προτείνεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστών έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από .... % έως .... %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Διακινούσαν μέσω διαδικτύου παράνομα προϊόντα αδυνατίσματος - Συλλήψεις

farmaka

Aπό τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας σχηματίσθηκε δικογραφία τακτικής διαδικασίας σε βάρος τριών ατόμων (δύο Ελλήνων και ενός αλλοδαπού), για απάτη και νοθεία τροφίμων.

Η διερεύνηση της υπόθεσης ξεκίνησε ύστερα από καταγγελία στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, σχετικά με την ύπαρξη ιστοσελίδων οι οποίες διαφήμιζαν και προωθούσαν με απατηλό τρόπο παράνομα προϊόντα αδυνατίσματος.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα, μέσω (4) ιστοσελίδων, διαφημίζονταν και προωθούνταν προϊόντα αδυνατίσματος, με την παρουσίαση ψευδών στοιχείων αναφορικά με την αποτελεσματικότητά τους, με απώτερο σκοπό τον παράνομο πλουτισμό.

Από επιστάμενη διαδικτυακή έρευνα της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, διαπιστώθηκε πως τα επίμαχα προϊόντα αδυνατίσματος, πέρα από τη διαφήμιση και προώθησή τους μέσω των (4) ιστοσελίδων, διατίθενταν προς πώληση σε μία (1) εξ’ αυτών και σε έξι (6) ακόμη ιστοσελίδες, οι οποίες παρείχαν τη δυνατότητα στους επισκέπτες τους να συμπληρώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία και ακολούθως να παραλάβουν τα προϊόντα με αντικαταβολή.

Επιπρόσθετα, διαπιστώθηκε πως στη μία ιστοσελίδα, γινόταν παραπλανητική χρήση των σημάτων - λογοτύπων του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων, του Υπουργείου Υγείας και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, προκειμένου να πεισθούν οι καταναλωτές για την υποτιθέμενη νομιμότητα - γνησιότητα του προϊόντος.

Κατόπιν αλληλογραφίας με τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων, προέκυψε ότι τα ανωτέρω προϊόντα - σκευάσματα δεν έχουν γνωστοποιηθεί στον Οργανισμό και πως η διάθεσή τους στην ελληνική επικράτεια είναι παράνομη καθώς είναι αγνώστου προέλευσης και σύνθεσης. Ως εκ τούτου είναι δυνητικά επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία, ενώ επισημαίνεται ότι για ένα από αυτά, έχουν εκδοθεί και σχετικές ανακοινώσεις από τον  Ε.Ο.Φ., με τις οποίες γνωστοποιείται στους καταναλωτές, να μην προβαίνουν στην αγορά του.

Στο πλαίσιο της αστυνομικής έρευνας, πραγματοποιήθηκε αλληλογραφία με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.) και με εταιρείες παροχής υπηρεσιών τηλεφωνίας και διαδικτύου και ακολούθησε ενδελεχής και εμπεριστατωμένη αστυνομική και ψηφιακή - διαδικτυακή έρευνα, των ψηφιακών στοιχείων και δεδομένων με αποτέλεσμα την ταυτοποίηση των στοιχείων (3) ατόμων ως διαχειριστών, κατά περίπτωση, των (5) ιστοσελίδων.

Για δύο από τις υπόλοιπες ιστοσελίδες διαπιστώθηκε, πως έχουν κατοχυρωθεί μέσω εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες ανώνυμης κατοχύρωσης ονομάτων χώρου του διαδικτύου, με έδρα χώρες του εξωτερικού.

Ακολούθως από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, ενημερώθηκαν οι αρμόδιες Αρχές των εμπλεκόμενων χωρών τόσο για την παροχή στοιχείων και πληροφοριών, όσο και για τις δικές τους περαιτέρω ενέργειες.

Η δικογραφία τακτικής διαδικασίας που σχηματίστηκε, υποβλήθηκε στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση και στο πλαίσιο της προληπτικής της δράσης, ενημερώνει τους πολίτες-καταναλωτές:

  • Η διακίνηση και πώληση φαρμάκων μέσω διαδικτύου, απαγορεύεται ρητά από την ισχύουσα νομοθεσία της Χώρας μας.
  • Η διαδικτυακή αγορά φαρμάκων ενέχει σοβαρούς κινδύνους για την υγεία των καταναλωτών.
  • Σημαντικό ποσοστό των φαρμάκων που πωλούνται μέσω διαδικτύου είναι πλαστά, νοθευμένα, αγνώστου προέλευσης, αμφιβόλου ποιότητας και αποτελεσματικότητας και πολύ συχνά επικίνδυνα για την υγεία των καταναλωτών.
  • Ένα φάρμακο ή σκεύασμα είναι ασφαλές, μόνο όταν έχει παραχθεί και ελεγχθεί ποιοτικά σύμφωνα με τους κανόνες που επιτηρούν οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς, και μόνο όταν διατίθεται μέσω της νόμιμης αλυσίδας διακίνησης. Σε κάθε άλλη περίπτωση η χρήση του μπορεί να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία του καταναλωτή.
  • Σχετική ενημέρωση για τους κινδύνους από τη διαδικτυακή αγορά φαρμάκων και συμπληρωμάτων διατροφής, υπάρχει στην ιστοσελίδα του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (Ε.Ο.Φ.) στον σύνδεσμο : https://www.eof.gr.

Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν, ανώνυμα ή επώνυμα, με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προκειμένου να παρέχουν πληροφορίες ή να καταγγέλλουν παράνομες ή επίμεμπτες πράξεις ή δραστηριότητες του τελούνται μέσω Διαδικτύου, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας :

  • Τηλεφωνικά: 111 88
  • Στέλνοντας μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου e-mail στο:  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smartphones) με λειτουργικό σύστημα ios-android: Feelsafe E-Commerce
  • Επίσης σχετική ενημέρωση από το δικτυακό τόπο https://cyberalert.gr/feelsafe
    /

Η Ελλάδα κατέχει με διαφορά την 1η θέση στις εισαγωγές λαβρακίου και τσιπούρας στη Γαλλία.

psaria

Ταυτόχρονα, βρίσκεται στην 7η θέση μεταξύ όλων των προμηθευτών της σε νωπά ψάρια.

Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat που επικαλείται το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) της ελληνικής πρεσβείας στο Παρίσι, το 2017 η χώρα μας εξήγαγε στη Γαλλία 5,895 τόνους τσιπούρας, αξίας 27,9 εκατ. ευρώ και 3,253 τόνους λαβράκια, αξίας 18.4 εκατ. ευρώ. 

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά το μερίδιο εισαγωγών τσιπούρας της Γαλλίας το 2017 που παρουσίασε αύξηση 13,2% σε όρους αξίας και 17,3% σε όρους ποσότητας, η Ελλάδα κατέλαβε το 56,14% ως προς την αξία και 55,5% ως προς την ποσότητα της εν λόγω αγοράς. Συνολικά από την αξία 49,7 εκατ. ευρώ και 10,614 τόνους εισαγωγών τσιπούρας στη Γαλλία κατά την περυσινή χρονιά, η Ελλάδα κατέχει μερίδιο 27,9 εκατ. ευρώ αξίας και ποσότητας 5,895 τόνους.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ισπανία με μερίδιο 13,2% και εξαγωγές αξίας 6,54 εκατ. ευρώ και έπονται η Ολλανδία με μερίδιο 10,5% και εξαγωγές 5,2 εκατ. ευρώ και η Τουρκία η οποία διπλασίασε την ποσότητα και την αξία των εξαγωγών της σε σχέση με το 2016, με μερίδιο 8,8%.

Περίπου η ίδια εικόνα καταγράφεται και στις εξαγωγές λαβρακίων προς τη Γαλλία. Από τους συνολικά 6,693 τόνους, αξίας 40,1 εκατ. ευρώ, οι εισαγωγές από τη χώρα μας ανήλθαν σχεδόν στο ήμισυ, στους 3,253 τόνους, αξίας 18,4 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν σε αύξηση με το 2016 10% και 6,7% αντιστοίχως.

Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Ισπανία με μερίδιο 18% και εξαγωγές 7,3 εκατ. ευρώ και έπονται η Ολλανδία με μερίδιο 13,2% και εξαγωγές ύψους 5,3 εκατ. ευρώ η Ιταλία με μερίδιο 8% και εξαγωγές 3,2 εκατ. ευρώ και το Ηνωμένο Βασίλειο με μερίδιο 5,3% και εξαγωγές ύψους 2,1 εκατ. ευρώ.

Συνολικά, στις εισαγωγές που έκανε η Γαλλία το 2017 σε νωπά ψάρια, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 7η θέση μεταξύ των προμηθευτών. Συγκεκριμένα σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, η χώρα μας εξήγαγε συνολικά προϊόντα αξίας 51,2 εκατ. ευρώ και ποσότητας 9,937 τόνων προς τη Γαλλία την περυσινή χρονιά, αυξημένα κατά 5,8% και 9,6% αντίστοιχα σε σχέση με το 2016.

Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Θαλασσοκαλλιεργειών, η Γαλλία το 2016 αποτελούσε την 3η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά για τα ψάρια ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας, απορροφώντας λίγο πάνω από το 8% της ελληνικής παραγωγής και αντιπροσωπεύοντας το 11% των συνολικών εξαγωγών τσιπούρας και λαβρακίου.

 

 

Αλλάζουν όλα στην κινητή τηλεφωνία: Σε ποια περίπτωση μπαίνει αυτόματη φραγή. Αναλυτικά

kinito

Πλαφόν χρέωσης σε όλους τους λογαριασμούς τηλεφώνου θα θέσει από 1ης Ιανουαρίου 2019 η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ)

Μαζί με την απόφαση που αφορά στη διακοπή των συμβολαίων σε κινητό και σταθερό τηλέφωνο η ΕΕΤΤ θέτει και πλαφόν στις χρεώσεις με αυτόματη φραγή.

Το πλαφόν μπαίνει στο ποσό των 150 ευρώ, σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, συμπεριλαμβανομένου των φόρων και αφορά το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών (φωνή, μηνύματα, δεδομένα). Το μέτρο έρχεται να προφυλάξει τους καταναλωτές από τυχόν υπέρογκες χρεώσεις που γίνονται εν αγνοία τους ή χωρίς να έχουν αντίληψη.

Όταν ο καταναλωτής κατά τη διάρκεια του μήνα συμπληρώσει το ποσό των 150 ευρώ αυτομάτως θα μπαίνει φραγή από την εταιρεία-πάροχο.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή» όταν ο καταναλωτής φτάνει τα 150 ευρώ θα μπορεί να κάνει άρση της φραγής, μετά από συνεννόηση με τον πάροχο.

Ο καταναλωτής θα έχει επίσης το δικαίωμα ωστόσο να καθορίσει ο ίδιος το όριο φραγής κλήσεων και ανταλλαγής δεδομένων σε ποσό άνω των 150 ευρώ ή ακόμη και να ζητήσει απεριόριστη χρήση.

Δείτε όλες τις αλλαγές, τι διαφοροποιείται

Νέοι κανόνες ισχύουν για την κινητή τηλεφωνία – Απαγορεύεται πλέον η επιβολή τέλους διακοπής συμβολαίου – Υποχρεωτικά χωρίς χρέωση οι κλήσεις στην υπηρεσία βλαβών του δικτύου – Νέοι κανόνες για μεγαλύτερη διαφάνεια στους όρους των συνδέσεων

Σε ισχύ βρίσκονται πλέον νέοι κανόνες για την κινητή τηλεφωνία, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της Ελληνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Ο Κανονισμός καθορίζει τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.

Ετσι πλέον, ανάμεσα σε άλλα, απαγορεύεται η επιβολή τέλους διακοπής ή ανανέωσης σύμβασης, οι εταιρείες υποχρεούνται σε μεγαλύτερη διαφάνεια στους όρους της σύμβασης, ενώ πλέον υποχρεωτικά οι συνδρομητές θα πρέπει να ενημερώνονται για την υπέρβαση του ορίου κατανάλωσης.

Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται και έχουν τεθεί σε ισχύ ήδη από χθες, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:

Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους:Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου. Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.

Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.

Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.

Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.

Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).

Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.

Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.

Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.

Πρόσθετες διευκολύνσεις για τους οφειλέτες ηλεκτρικού ρεύματος

dei logariasmos

Σε σειρά πρόσθετων παρεμβάσεων για την υποστήριξη νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα, τα οποία έχουν αποσυνδεθεί από το δίκτυο ηλεκτρικού ρεύματος λόγω οφειλών, προχωρά το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), που προωθήθηκε προς δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, μεταξύ άλλων, προβλέπει ότι:

  • Θα επεκταθεί στις 21 Σεπτεμβρίου (από 30 Ιουνίου) το χρονικό όριο, μέχρι το οποίο θα πρέπει να έχει γίνει η αποσύνδεση από το δίκτυο. Μπορούν, δηλαδή, να αξιοποιήσουν το μέτρο και τα νοικοκυριά που τους έκοψαν το ρεύμα το προηγούμενο τρίμηνο.
  • Πέραν του ποσού που καλύπτεται από το ειδικό βοήθημα, οι προμηθευτές δεν θα δικαιούνται να ζητούν πρόσθετη προκαταβολή. Άρα, αποκλειστικά με το βοήθημα που θα λάβουν, τα νοικοκυριά θα μπορέσουν να επανασυνδεθούν.
  • Οι καταναλωτές θα εντάσσονται σε πρόγραμμα διακανονισμού και το εναπομείναν ποσό θα εξοφλείται από τους ίδιους σε άτοκες μηνιαίες δόσεις, κατά αντιστοιχία όσων προβλέπονται για τους Ευάλωτους Πελάτες (παρ. 3, άρθρου 34 του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σε Πελάτες), δηλαδή κάθε μηνιαία δόση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της αντίστοιχης μηνιαίας δαπάνης για την ηλεκτρική ενέργεια.
  • Η δυνατότητα διακανονισμού σε άτοκες μηνιαίες δόσεις ισχύει αναδρομικά και για όσους καταναλωτές έχουν ήδη προβεί σε διακανονισμό των οφειλών τους, με βάση τις διατάξεις της ΚΥΑ που εκδόθηκε στις 8.2.2018.
  • Στις ρυθμίσεις της νέας ΚΥΑ, εντάσσονται και περιπτώσεις μη ενεργών συμβάσεων προμήθειας όπου εκκρεμούν ληξιπρόθεσμες οφειλές και έχει γίνει καταγγελία της σύμβασης από τον προμηθευτή. Αν ο προμηθευτής που εκπροσωπούσε τον καταναλωτή πριν την καταγγελία της σύμβασης, αρνηθεί να συνάψει νέα σύμβαση παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, τότε ο καταναλωτής μεταπίπτει σε καθεστώς καθολικής υπηρεσίας.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του έτους δημιουργήθηκε ειδικός λογαριασμός για την παροχή εφάπαξ βοηθήματος επανασύνδεσης με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας, καταναλωτών με χαμηλά εισοδήματα. Η αρμοδιότητα εξέτασης των σχετικών αιτημάτων εκχωρήθηκε στην τοπική αυτοδιοίκηση, και συγκεκριμένα σε επιτροπές που συστήνονται με απόφαση του Δημάρχου και αποτελούνται από εκπροσώπους της δημοτικής αρχής, του ΔΕΔΔΗΕ και του προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας. Οι επιτροπές αυτές αξιολογούν την πραγματική οικονομική και περιουσιακή κατάσταση των αιτούντων και χορηγούν το ειδικό βοήθημα εφόσον:

  • η αποσύνδεση αφορά την κύρια κατοικία του προς εξέταση δικαιούχου
  • ικανοποιούνται τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια υπαγωγής στο νέο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ).

Το ύψος του εφάπαξ βοηθήματος καθορίζεται ανάλογα με το ύψος της οφειλής:

ύψος συνολικής οφειλής

έως 6.000 €

6.001-9.000 €

9.001-12.000 €

άνω των 12.000 €

ποσοστό κάλυψης

100%

75%

50%

30%

 
Για παράδειγμα, για οφειλή 4.000 ευρώ θα καταβάλλεται βοήθημα 4.000 ευρώ, για οφειλή 7.000 ευρώ βοήθημα 5.250 ευρώ, για οφειλή 11.000 ευρώ βοήθημα 5.500 ευρώ και για οφειλή 20.000 ευρώ βοήθημα 6.000 ευρώ. Τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια υπαγωγής στο νέο ΚΟΤ, τα οποία θα πρέπει να ικανοποιούνται για τους δικαιούχους του ειδικού επιδόματος επανασύνδεσης με το δίκτυο ηλεκτρικού ρεύματος, είναι:
  • η συνολική φορολογητέα αξία ακίνητης περιουσίας όλων των μελών του νοικοκυριού, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, να μην υπερβαίνει τα 120.000 ευρώ για νοικοκυριά με ένα μέλος, προσαυξανόμενα κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος μέχρι το ποσό των 180.000
  • το ετήσιο συνολικό πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα του νοικοκυριού να μην υπερβαίνει τα όρια του παρακάτω πίνακα:

οικογενειακή κατάσταση

ετήσιο εισόδημα νοικοκυριού

1 άτομο

9.000 ευρώ

μονογονεϊκή + 1 ανήλικος

ή 2 ενήλικοι

13.500 ευρώ

μονογονεϊκή + 2 ανήλικοι

ή 2 ενήλικοι + 1 ανήλικος

15.750 ευρώ

μονογονεϊκή + 3 ανήλικοι

ή 2 ενήλικοι + 2 ανήλικοι

ή 3 ενήλικοί

18.000 ευρώ

μονογονεϊκή + 4 ανήλικοι

ή 2 ενήλικοι + 3 ανήλικοι

ή 3 ενήλικοί + 1 ανήλικος

24.750 ευρώ

μονογονεϊκή + 5 ανήλικοι

ή 2 ενήλικοι + 4 ανήλικοι

ή 3 ενήλικοί + 2 ανήλικος

ή 4 ενήλικοι

27.000 ευρώ

 
Μέχρι σήμερα το ταμείο έχει εξασφαλίσει την επανασύνδεση με το δίκτυο ηλεκτρικού ρεύματος σε 1.641 νοικοκυριά, καταβάλλοντας περί τα 6,25 εκατ. ευρώ.