Δευ06182018

Τελευταία ΕνημέρωσηΔευ, 18 Ιουν 2018 1am

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Καταναλωτες Γενικα

Τι συμβαίνει από σήμερα αν αλλάξετε εταιρεία για κινητό ή σταθερό τηλέφωνο

kinito

Σε ισχύ τίθενται από σήμερα, οι νέες ρυθμίσεις της ΕΕΤΤ για τη φορητότητα αριθμών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Στόχος είναι να επιλυθούν προβλήματα που είχαν εντοπισθεί στην προηγούμενη διαδικασία, όπως η αποστολή προσφορών στον συνδρομητή ακόμη και μετά την υλοποίηση της φορητότητας, με αποτέλεσμα ο συνδρομητής, σε περίπτωση που αποφάσιζε τελικά να παραμείνει στην υφιστάμενη εταιρία, λάμβανε λογαριασμό από δύο εταιρίες και επιβαρυνόταν με τέλη πρόωρης λήξης σύμβασης.

Σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις, ο συνδρομητής σε περίπτωση που έχει συνάψει σύμβαση είτε από απόσταση (τηλεφωνικά, μέσω Διαδικτύου ή fax), είτε εκτός καταστήματος (π.χ. μέσω αντιπροσώπου της εταιρίας στον χώρο του συνδρομητή), έχει δικαίωμα να υπαναχωρήσει αζημίως και χωρίς εξηγήσεις.

Συνεπώς, έχει τη δυνατότητα να ακυρώσει την αίτηση φορητότητας αριθμού που έχει υποβάλει. Οι παραπάνω δυνατότητες ισχύουν για διάστημα 14 ημερολογιακών ημερών από τη σύναψη της σύμβασης.

Σε αυτό το πλαίσιο, ισχύουν τα ακόλουθα:

  • H αίτηση φορητότητας προωθείται στον υφιστάμενο πάροχο μετά την πάροδο των 14 ημερών, οπότε και ξεκινά η διαδικασία υλοποίησής της.
  • Σε περίπτωση που ο συνδρομητής επιθυμεί το αίτημα να υλοποιηθεί νωρίτερα από τις 14 ημέρες, πρέπει να υποβάλει σχετική δήλωση στη νέα εταιρία. Σημειώνεται, ότι η εταιρία έχει δικαίωμα είτε να μην κάνει αποδεκτό το αίτημα, είτε να ζητήσει από τον συνδρομητή γραπτή δήλωση ότι αποδέχεται να απωλέσει το δικαίωμα υπαναχώρησης. Στην περίπτωση αυτή, ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα, μέχρι την ενεργοποίηση της υπηρεσίας σε νέα εταιρία και εφόσον δεν έχει παρέλθει η προθεσμία των 14 ημερών, να υποβάλει αίτηση ακύρωσης της φορητότητας.
  • Ο συνδρομητής για να ακυρώσει τη φορητότητα, πρέπει να αποστείλει σχετική αίτηση αποκλειστικά στην εταιρία στην οποία είχε υποβάλει το αίτημα φορητότητας και με έναν από τους τρόπους επικοινωνίας που διαθέτει η εταιρία για τον σκοπό αυτό.

Επισημαίνεται ότι εάν η σύμβαση έχει συναφθεί σε κατάστημα της εταιρίας, ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα να υπαναχωρήσει και συνεπώς, δεν μπορεί να ακυρώσει αίτηση φορητότητας αριθμού.

Με βάση τις παραπάνω ρυθμίσεις, η ΕΕΤΤ απευθύνει στους συνδρομητές τις ακόλουθες συστάσεις.

Πριν υποβάλετε αίτηση φορητότητας και συνάψετε νέα σύμβαση με εταιρία ηλεκτρονικών επικοινωνιών, έχετε υπόψη τα ακόλουθα:

  • Σε περίπτωση διακοπής σύμβασης ορισμένου χρόνου πριν τη λήξη της, ενδέχεται να επιβαρυνθείτε με τέλος λόγω πρόωρης λήξης. Ανατρέξτε στη σύμβασή σας για τους σχετικούς όρους.
  • Κάντε έρευνα αγοράς για τις υπηρεσίες/προγράμματα που σας ενδιαφέρουν, ζητώντας σχετικές προσφορές από την υφιστάμενη και άλλες εταιρίες.
  • Αξιολογήστε προσεκτικά τις προσφορές με βάση τις ανάγκες σας, πριν επιλέξετε εταιρία και συνάψετε νέα σύμβαση.
  • Υποβάλετε την αίτηση φορητότητας αριθμού, παράλληλα με τη σύναψη σύμβασης, σε περίπτωση που επιλέξετε νέα εταιρία.

Η νέα διαδικασία διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και αναμένεται να ενισχύσει τον ανταγωνισμό, προς όφελος των καταναλωτών.

Ανάκληση των νέων Ibiza (μοντέλα 2017 και 2018) από την αγορά

seat ibiza

H ΤΕΧΝΟΚΑΡ, ανακοίνωσε ότι προχωρά σε ανάκληση των νέων Ibiza (μοντέλα 2017 και 2018) και Arona (2018), λόγω δυσλειτουργίας στη ζώνη ασφαλείας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, υπάρχει η πιθανότητα σε σπάνιες περιπτώσεις (π.χ. αιφνίδια αλλαγή λωρίδας με πέντε επιβάτες στην καμπίνα) και όταν το πίσω κεντρικό και πίσω αριστερό κάθισμα είναι ταυτόχρονα κατειλημμένα, η αριστερή ζώνη ασφαλείας να απελευθερωθεί ακούσια.

Στη SEAT, η ασφάλεια παραμένει βασική προτεραιότητα και η μάρκα έχει ήδη αναγνωρίσει μία τεχνική λύση, η οποία θα αποτρέπει αυτό να συμβεί.

Τα νέα SEAT Ibiza και Arona έχουν νόμιμη έγκριση τύπου και είναι ασφαλή για οδήγηση. Ωστόσο η μάρκα συμβουλεύει τους πελάτες της να μην χρησιμοποιούν τη μεσαία πίσω θέση των νέων Ibiza και Arona, μέχρι τα αυτοκίνητα να εξοπλιστούν με το επανασχεδιασμένο στήριγμα των πίσω ζωνών ασφαλείας.

Η SEAT αυτή τη στιγμή, απευθύνεται στις αρμόδιες αρχές για την τελική τους έγκριση ώστε να εφαρμοστεί η λύση, τόσο στα οχήματα που βρίσκονται ήδη στην αγορά όσο και στις μελλοντικές σειρές παραγωγής.

Μέσα στις επόμενες εβδομάδες, η SEAT θα ξεκινήσει μία καμπάνια ανάκλησης.

Οι πελάτες θα λάβουν επιστολή προκειμένου να κανονίσουν την επίσκεψή τους σε ένα εξουσιοδοτημένο κέντρο επισκευών SEAT. Ο έλεγχος και η εφαρμογή της τεχνικής λύσης θα είναι εντελώς δωρεάν.

Ξεκινούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις την Τετάρτη, 2 Μαΐου

EKPTOSEIS

Την Τετάρτη ξεκινούν οι εαρινές ενδιάμεσες εκπτώσεις του 2018 και θα διαρκέσουν μέχρι την Τρίτη 15 Μαΐου με προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 6 Μαΐου.

Κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων, όπως και στις κανονικές εκπτώσεις, είναι υποχρεωτική η αναγραφή της παλαιάς και της νέας τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, ενώ προτείνεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστών έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης.

Πληρώνετε τη ΔΕΗ μέσω ΕΛΤΑ; Σταματήστε αμέσως! Oι λόγοι

dei logariasmoi

Ακούσιοι δανειστές των ΕΛΤΑ έχουν γίνει καταναλωτές της ΔΕΗ που επιλέγουν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος μέσω του δικτύου της. Οι καταναλωτές φεύγουν με την απόδειξη και ήσυχοι ότι έχουν τακτοποιήσει τις οφειλές τους – όσοι μάλιστα πληρώνουν εμπρόθεσμα αναμένουν και την έκπτωση επιβράβευσης του 15% που δίνει η ΔΕΗ.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ''Καθημερινής'', όταν έρχεται ο επόμενος λογαριασμός τα ποσά του προηγούμενου εμφανίζονται ως καθυστερημένες οφειλές· έχουν μάλιστα επιβαρυνθεί με τόκους και συνειδητοποιούν ότι όχι μόνο έχουν χάσει την έκπτωση, αλλά και ότι κινδυνεύουν με διακοπή ηλεκτροδότησης. Και αυτό γιατί τα ΕΛΤΑ, προκειμένου να καλύψουν το δικό τους πρόβλημα ρευστότητας, δεν αποδίδουν τα χρήματα που εισπράττουν για λογαριασμό της ΔΕΗ.

Τον τελευταίο μήνα, καθημερινά στα ανά την επικράτεια καταστήματα της Επιχείρησης καταφθάνουν χιλιάδες καταναλωτές ζητώντας εξηγήσεις και τακτοποίηση των λογαριασμών τους. H πλευρά της ΔΕΗ αναγνωρίζει ως μείζον το πρόβλημα που δημιουργείται για τους καταναλωτές-πελάτες της. «Είναι ένα πραγματικά δύσκολο ως προς τη διαχείρισή του θέμα, το οποίο θα το αντιμετωπίσουμε άμεσα», αναφέρει στην «Κ» στέλεχος της Επιχείρησης.

Η κατεύθυνση που έχει δοθεί επί του παρόντος προς τα καταστήματα της ΔΕΗ είναι να εκδίδουν ένα γραμμάτιο είσπραξης με το οποίο ο καταναλωτής καλείται να πληρώσει μόνο το ποσό του τρέχοντος λογαριασμού, αυτό όμως δεν απαντάει ούτε στο πρόβλημα της απώλειας της έκπτωσης ούτε στις επιβαρύνσεις με τόκους καθυστερήσεων, που στο μεταξύ έχουν επωμισθεί οι καταναλωτές. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι αντίστοιχη κατάσταση παρακράτησης χρημάτων από λογαριασμούς ρεύματος από τα ΕΛΤΑ είχε αντιμετωπίσει η ΔΕΗ και τον Μάρτιο του 2017.

Το συνολικό ποσό παρακράτησης είχε φτάσει τότε στα 19,5 εκατ. ευρώ, το οποίο αποπληρώθηκε έπειτα από εξώδικο που απέστειλε η διοίκηση της ΔΕΗ στη διοίκηση των ΕΛΤΑ, μέσω του οποίου απαίτησε την τακτοποίηση της οφειλής υπό την απειλή της προσφυγής στη Δικαιοσύνη.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΔΕΗ έχει αναθέσει στα ΕΛΤΑ την εξυπηρέτηση των πελατών της για την πληρωμή λογαριασμών ρεύματος έναντι ετήσιας αμοιβής ύψους 20 εκατ. ευρώ ετησίως. Η ΔΕΗ συμψηφίζει το ποσό αυτό με τα ποσά που παρακρατούν τα ΕΛΤΑ για τους καταναλωτές, όμως το πρόβλημα παραμένει άλυτο.

Τα ΕΛΤΑ σχεδόν πριν από ένα χρόνο απέδιδαν την παρακράτηση των χρημάτων των καταναλωτών της ΔΕΗ σε πρόβλημα του ηλεκτρονικού συστήματος διατραπεζικών συναλλαγών και στην έλλειψη ρευστότητας.

Αυτό που φαίνεται τελικά είναι ότι έχουν βρει έναν ιδιαίτερα αδόκιμο τρόπο να κλείνουν τις «τρύπες» στα οικονομικά τους, ενώ απαντούν εμμέσως ότι το πρόβλημα ρευστότητας προκύπτει από οφειλές του ευρύτερου δημόσιου τομέα προς τα ΕΛΤΑ.

Ερωτηθείσα η διοίκηση των ΕΛΤΑ από την «Κ» γιατί εξακολουθεί να παρακρατεί τα χρήματα των καταναλωτών της ΔΕΗ, αρνήθηκε να απαντήσει, τονίζοντας μάλιστα ότι δεν μπορεί «η πρόεδρος των ΕΛΤΑ να ανταποκρίνεται σε κάθε απορία που προκύπτει».Πληροφορίες, πάντως, αναφέρουν ότι τα ΕΛΤΑ εξακολουθούν να χρησιμοποιούν ως δικαιολογία τα χρήματα που περιμένουν από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής που αφορούν την αποζημίωση για την παροχή καθολικής υπηρεσίας.

Μόλις εκταμιευθεί το ποσό, το οποίο κύκλοι των ΕΛΤΑ υποστηρίζουν ότι θα γίνει άμεσα, θα εξοφληθούν και τα χρέη της εταιρείας προς τη ΔΕΗ. Το πρόβλημα ωστόσο φαίνεται ότι διογκώνεται καθώς χρονίζει, ενώ γεννάται η απορία γιατί δεν διακόπτει η ΔΕΗ τη σχετική συνεργασία με τα ΕΛΤΑ, αφού δεν τηρούνται τα συμφωνηθέντα.

Aνακοίνωση της ΔΕΗ για το θερινό ωράριο του νυχτερινού ρεύματος

deh1

Η ΔΕΗ Α.Ε. υπενθυμίζει στους πελάτες της που κάνουν χρήση του οικιακού τιμολογίου με χρονοχρέωση (μειωμένο – νυχτερινό), ότι θα αρχίσει να ισχύει για την καλοκαιρινή περίοδο το συνεχές ωράριο 23:00 έως 07:00, όπως κάθε χρόνο, από 1ης Μαΐου 2018 έως 31ης Οκτωβρίου 2018.

Καταναλωτές που επιθυμούν περαιτέρω ενημέρωση για το θέμα αυτό μπορούν να ζητήσουν σχετικές πληροφορίες από τα αρμόδια καταστήματα ΔΕΗ της περιοχής τους, να επισκεφτούν την ιστοσελίδα της ΔΕΗ, (https://www.dei.gr) και της ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ, (http://www.deddie.gr/).