Πεμ08162018

Τελευταία ΕνημέρωσηΠεμ, 16 Αυγ 2018 12am

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Επιστημη - Τεχνολογια Τεχνολογια

Τρομακτική εφεύρεση – Συσκευή διαβάζει… την σκέψη μας! Θα… "γκουγκλάρουμε" με το μυαλό μας

mit media lab alterego

Ερευνητές του Πανεπιστημίου ΜΙΤ των ΗΠΑ δημιούργησαν την πρώτη συσκευή που μπορεί να «ακούσει» την εσωτερική φωνή στο μυαλό ενός ανθρώπου και να την καταγράψει σε υπολογιστή.

Η λευκή πλαστική συσκευή με την ονομασία AlterEgo, που φοριέται στο κεφάλι, χρησιμοποιεί τέσσερα ηλεκτρόδια εφαρμοσμένα στο δέρμα, για να «διαβάσει» το νου και την εσωτερική φωνή που όλοι οι άνθρωποι έχουν, ακόμη κι όταν εξωτερικά φαίνονται σιωπηλοί. Τα ηλεκτρόδια μπορούν να «πιάσουν» τα αμυδρά νευρομυικά σήματα που δημιουργούνται στο πρόσωπο και στο σαγόνι, όταν ένας άνθρωπος μιλάει στον εαυτό του.

Καθώς οι λέξεις κυκλοφορούν μέσα στο νου του, το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης της συσκευής μπορεί να συσχετίσει τα ελαφρώς διαφορετικά νευρομυικά σήματα με τις διαφορετικές λέξεις που αντιστοιχούν σε αυτά. Οι λέξεις στέλνονται μετά σε έναν υπολογιστή και μετατρέπονται σε φράσεις.

Μάλιστα η μυοηλεκτρική προσθετική συσκευή βρίσκεται σε διάλογο με τον άνθρωπο, αφού μπορεί να απαντήσει σε ερωτήσεις που κάνει κάποιος από μέσα του. Σιωπηλά σκέφτεται μια ερώτηση και η AlterEgo την απαντά – ή τέλος πάντων φιλοδοξεί να την απαντήσει, καθώς το σύστημα θέλει ακόμη βελτίωση.

«Γκουγκλάρισμα» με… την σκέψη

Με τον τρόπο αυτό, ένας άνθρωπος στο μέλλον θα μπορούσε να «γκουγκλάρει» απλώς με τις σκέψεις του, θέτοντας ερωτήματα και αναμένοντας απαντήσεις πάντα μέσα στο μυαλό του. Ακούγεται μαγικό, αλλά αυτή είναι η υπόσχεση της AlterEgo, σύμφωνα με το «New Scientist» και την «Γκάρντιαν».

Η συσκευή είναι ένα ακόμη βήμα προς ένα κόσμο όπου οι άνθρωποι θα αλληλεπιδρούν με τις μηχανές μόνο με τη σκέψη τους. Οι δημιουργοί της AlterEgo οραματίζονται ένα μέλλον στο οποίο δεν θα χρειάζεται κανείς να πληκτρολογήσει κάτι στη μηχανή αναζήτησης της Google, ούτε καν να θέσει το ερώτημα με τη φωνητική εντολή «OK Google», αλλά θα το κάνει πια καθαρά νοητικά.

Όπως είπε ο επικεφαλής ερευνητής Αρνάβ Καπούρ του εργαστηρίου Media Lab του ΜΙΤ, «η ιδέα μας ήταν: μπορούμε να έχουμε μια υπολογιστική πλατφόρμα που να είναι πιο εσωτερική, που να αναμιγνύει τον άνθρωπο και την μηχανή με κάποιο τρόπο και η οποία να μοιάζει με εσωτερική επέκταση της δικής μας νόησης;».

Οι ερευνητές, που χαρακτηρίζουν την AlterEgo «συσκευή επαυξημένης νοημοσύνης», την παρουσίασαν για πρώτη φορά σε συνέδριο τεχνητής νοημοσύνης στο Τόκιο. Μέχρι στιγμής, όπως έδειξαν οι δοκιμές με δέκα εθελοντές, οι οποίοι κλήθηκαν να πουν στο μυαλό τους φράσεις με έως 20 λέξεις και αριθμούς, η συσκευή έχει μέση ακρίβεια 92% στη μεταγραφή της εσωτερικής φωνής. Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί στο μέλλον, όπως και το εύρος του εσωτερικού λεξιλογίου που είναι δυνατό να «διαβασθεί».

Σύνδεση της σκέψης με… τεχνολογικούς κολοσσούς

Ο τελικός στόχος είναι ένα σύστημα που θα επιτρέπει στον χρήστη να επικοινωνεί άνετα με τους προσωπικούς ψηφιακούς βοηθούς (Google Assistant, Amazon Alexa, Apple Siri κα) με σιωπηλό τρόπο, κάτι που ακούγεται σαν επιστημονική φαντασία, αλλά φαίνεται πως δεν είναι.

Το πρόβλημα είναι ότι οι χρήστες θα πρέπει να φοράνε τη συσκευή στο κεφάλι τους, κάτι που ίσως εμποδίσει τη συσκευή να γίνει δημοφιλής. Από την άλλη, οι ερευνητές διαβλέπουν πρακτικές εφαρμογές αυτής της πρωτοποριακής τεχνολογίας σε άλλα πεδία όπως ο στρατός και η βιομηχανία, όπου οι άνθρωποι υποχρεώνονται να βρίσκονται σε θορυβώδη περιβάλλοντα και είναι καλύτερα να επικοινωνούν σιωπηλά παρά με τη φωνή τους.

newsit

Αλλάζει το Facebook για να δώσουμε σημασία στην οικογένεια και τους φίλους μας

facebook kinito

Αλλάζει το Facebook και μας λέει να δώσουμε σημασία στην οικογένεια και τους φίλους μας. Ο Mark Zuckerberg αποφάσισε ότι θα περιοριστούν σημαντικά τα posts από εταιρείες και ΜΜΕ και ο χρήστης θα βλέπει στο news feed του αναρτήσεις απ’ την οικογένεια και τους φίλους του, οι οποίες μάλιστα ενθαρρύνουν τον φιλικό και οικογενειακό διάλογο.

Έτσι, πλέον στο news feed θα δίνεται έμφαση στις ιδιωτικές αναρτήσεις από τους φίλους και την οικογένεια του χρήστη και θα υποβαθμιστούν οι δημόσιες από τις επιχειρήσεις και τα Μέσα Ενημέρωσης.

Οι αλλαγές θα έρθουν μέσα στις επόμενες εβδομάδες και αναμένεται πως θα προκαλέσουν τον περιορισμό της δημοφιλίας των ειδήσεων, των φωτογραφιών και των videos από εταιρείες και Μέσα Ενημέρωσης ενώ οι υπεύθυνοι ελπίζουν μ’ αυτό τον τρόπο να συμβάλλουν και στον περιορισμό ψευδών ειδήσεων (fake news) και της παραπληροφόρησης.

Ο Ο Mark Zuckerberg σχολίασε ότι θα προτιμηθεί πλέον το περιεχόμενο που παράγεται από φίλους και τροφοδοτεί τις συζητήσεις ανάμεσα στο οικογενειακό και στο φιλικό περιβάλλον.

Ο ίδιος παραδέχθηκε πως αυτό σημαίνει ότι οι κάθε είδους εταιρείες και οργανισμοί θα δουν το δικό τους περιεχόμενο να μειώνεται σε δημοφιλία.

Έχουμε δεχθεί αντιδράσεις από την κοινότητά μας ότι το δημόσιο περιεχόμενο -οι αναρτήσεις από εταιρείες, επώνυμες εμπορικές μάρκες και μέσα ενημέρωσης- εξοβελίζουν τις προσωπικές στιγμές μας, οι οποίες μας οδηγούν να συνδεόμαστε περισσότερο μεταξύ μας

Ο ιδρυτής του Facebook πρόσθεσε πως αισθάνεται την ευθύνη να διασφαλίσει ότι το Facebook ωφελεί την ευτυχία των ανθρώπων. «Μ’ αυτές τις αλλαγές περιμένω ότι θα μειωθεί ο χρόνος που οι άνθρωποι περνάνε στο Facebook, αλλά επίσης θα γίνει πιο πολύτιμος».

Η εστίασή μας δεν θα είναι πια το Facebook να σας βοηθήσει να βρείτε σχετικό με σας περιεχόμενο, αλλά να σας βοηθήσει να έχετε κοινωνικές αλληλεπιδράσεις που έχουν νόημα

Το ντίζελ χτυπάει την καρδιά της γερμανικής βιομηχανίας

auto factory

Η Βρετανία και η Γαλλία σκοπεύουν να σταματήσουν την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ.
Η Μαδρίτη και η Αθήνα απαγορεύουν την κυκλοφορία τους στο κέντρο της πόλης και αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volvo στρέφονται σε ηλεκτρικούς κινητήρες.
Αυτές οι εξελίξεις έχουν σημάνει συναγερμό στη Γερμανία, διότι απειλείται η αυτοκινητοβιομηχανία που απασχολεί εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους. Καθώς άλλες εταιρείες έχουν αυξήσει τις επενδύσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και άλλες χώρες πιέζουν για την εφαρμογή αυστηρότερων κανόνων που θα αποτελέσουν απειλή για τα αυτοκίνητα, στη Γερμανία τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας και η πολιτική ηγεσία που συναντήθηκαν την Τετάρτη στο Βερολίνο εμφανίστηκαν αποφασισμένοι να σώσουν την τεχνολογία ντίζελ.

Μετά την, σε μεγάλο βαθμό, σκηνοθετημένη «συνάντηση κορυφής» ανακοίνωσαν πως θα αναβαθμίσουν το λογισμικό σε πέντε εκατομμύρια αυτοκίνητα, ώστε να μειώσουν τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου.

Ωστόσο η πλειονότητα των αναβαθμίσεων λογισμικού είχε ήδη ανακοινωθεί από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ πολιτικοί και στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών απέρριψαν από κοινού την έκκληση περιβαλλοντικών οργανώσεων για επιπλέον μέτρα αναβαθμίσεων εξοπλισμού όπως οι καταλύτες. Απέρριψαν, πάλι από κοινού, το σχέδιο ορισμένων δημάρχων να απαγορεύσουν την κυκλοφορία αυτοκινήτων ντίζελ από το κέντρο των πόλεων.

«Ενώ η Κίνα, η Καλιφόρνια, η Νορβηγία και πολλοί άλλοι στρέφονται προς τους ηλεκτρικούς κινητήρες, η κυβέρνηση μετατρέπει τη Γερμανία σε μουσείο ντίζελ», σχολίασε ο Ολιβερ Κρίσνερ, στέλεχος των Γερμανών Πρασίνων. Για τους Γερμανούς αυτοκινητοβιομηχάνους το ντίζελ εξακολουθεί να κατέχει κεντρική θέση στα σχέδιά τους. Ηδη αρκετές γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανακοινώσει πως θα προσφέρουν οικονομικά κίνητρα, ώστε οι κάτοχοι αυτοκινήτων με παλιούς κινητήρες ντίζελ να τα ανταλλάξουν με νέα.

Η σύνοδος της Τετάρτης αποτελεί προσπάθεια να περιορίσουν μια κρίση εμπιστοσύνης που απειλεί τον πιο σημαντικό κλάδο της γερμανικής βιομηχανίας, ενδεχομένως και την εθνική ταυτότητα, ενόψει των εκλογών του Σεπτεμβρίου.

Οι Volkswagen, Daimler και BMW έρχονται αντιμέτωπες με τη διογκούμενη οργή των καταναλωτών τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, διότι υποβάθμιζαν τις αρνητικές για την υγεία συνέπειες των εκπομπών καυσαερίων και διότι σε ορισμένες περιπτώσεις παραπλάνησαν τους πελάτες τους.

Εν τω μεταξύ, οι ηγέτες των δύο μεγαλύτερων πολιτικών κομμάτων της Γερμανίας κατηγορούνται πως τηρούν υπερβολικά φιλική σχέση με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, μπλοκάροντας αυστηρότερους ευρωπαϊκούς κανονισμούς για τις εκπομπές ντίζελ και παρέχοντας φορολογικές ελαφρύνσεις στην πετρελαιοκίνηση.

Η καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ βρίσκεται υπό ιδιαίτερη πίεση διότι υπερασπίζεται επί χρόνια τα συμφέροντα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα αυτοκίνητα είναι το σημαντικότερο εξαγωγικό προϊόν της Γερμανίας, ενώ οι κινητήρες ντίζελ είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Χάρη στην υψηλότερη οικονομία που επιτυγχάνει το ντίζελ, αποτελεί δημοφιλή επιλογή για αγοραστές μεγάλων πολυτελών αυτοκινήτων που έχουν το υψηλότερο περιθώριο κέρδους. Τις τελευταίες εβδομάδες το αίσθημα προδοσίας έχει ενισχυθεί στη Γερμανία μετά τη δημοσίευση πληροφοριών που οι Volkswagen, BMW και Daimler είχαν σχηματίσει καρτέλ ώστε να μειώσουν το κόστος για τον αντιρρυπαντικό εξοπλισμό των μοντέλων τους.

MELISSA EDDY, JACK EWING / THE NEW YORK TIMES

Χριστουγεννιάτικος ιός χτυπάει τους χρήστες στο Facebook

facebook

Μια νέα παραλλαγή ιού έκανε την εμφάνιση της... χριστουγεννιάτικα και μολύνει χρήστες μέσω Google Chrome και Facebook Messenger.

Τα θύματα συνήθως λαμβάνουν ένα αρχείο με όνομα video_xxxx.zip (όπου το xxxx είναι ένας τετραψήφιος αριθμός). Το αρχείο κρύβει όμως ένα άλλο αρχείο .EXE το οποίο περιέχει κακόβουλο λογισμικό. Οι χρήστες συνήθως τρέχουν το εκτελέσιμο αρχείο με αποτέλεσμα να μολυνθούν.

Το Digminer είναι γραμμένο στην γλώσσα AutoIT και χρησιμοποιεί C&C servers προκειμένου να επικοινωνεί με τους μολυσμένους υπολογιστές. Σύμφωνα με έναν Νοτιοκορεάτη ερευνητή ασφάλειας, προς το παρόν οι servers χρησιμοποιούνται μόνο για να περάσουν το Monaro miner και ένα Chrome extension. Αφού εγκατασταθούν αυτά, στη συνέχεια, δημιουργεί και μια εγγραφή στο registry του συστήματος για να ξεκινάει αυτόματα κάθε φορά που ανοίγει ο υπολογιστής.

Ο ρόλος του Google extension είναι να αποκτά πρόσβαση στο προφίλ του χρήστη στο Facebook Messenger και να στέλνει αυτοματοποιημένα μηνύματα σε όλες τις επαφές του το μολυσμένο αρχείο video_xxxx.zip. Το καλό της υπόθεσης είναι ότι ο αυτοματοποιημένος αυτός μηχανισμός δουλεύει μόνο εάν οι χρήστες έχουν αποθηκευμένα τα username και password στον Google Chrome προκειμένου να συνδέονται στο Facebook αυτόματα.

Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, φαίνεται ότι σταματάει η διαδικασία εξάπλωσης του. Οι χώρες που στοχεύει, προς το παρόν, είναι Νότια Κορέα, Βιετνάμ, Αζερμπαϊτζάν, Ταϊλάνδη, Ουκρανία, Βενεζουέλα και Φιλιππίνες.

Η ομάδα ασφαλείας του Facebook ανακοίνωσε ότι κατάφερε και διέγραψε όλα τα link και αρχεία που περιείχαν το video_xxxx.zip ωστόσο σίγουρα είναι θέμα χρόνου οι κατασκευαστές του Digmine απλά να φτιάξουν ένα διαφορετικό όνομα αρχείου το οποίο θα είναι μολυσμένο, προκειμένου να συνεχίσουν την εξάπλωση του.

Secnews

Επιτυχής η εκτόξευση του Δορυφόρου Ελλάδας - Κύπρου Hellas-Sat3. Είναι ... ο μεγαλύτερος της Ευρώπης (vid)

hellas sta 3 ektojeysi

Λίγα λεπτά μετά τα μεσάνυχτα της Τετάρτης, στις 00:15 συγκεκριμένα ο εκτοξευτήρας ARIANE 5, έχοντας τις σημαίες της Ελλάδας και της Κύπρου στη κορυφή του, εκτόξευσε από το διαστημοδρόμιο Γκουρού της Γαλλικής Γουιάνας, το νέο δορυφόρο HELLAS SAT 3 της HELLAS SAT, ο οποίος θα τοποθετηθεί στην τροχιακή θέση της Ελλάδος και της Κύπρου στις 39 μοίρες Ανατολικά με σκοπό να αντικαταστήσει τον υφιστάμενο δορυφόρο HELLAS SAT 2.

Ο αρχικός προγραμματισμός έκανε λόγο για εκτόξευση ένα λεπτό πριν από τα μεσάνυχτα, όμως το αυστηρό πρωτόκολλο και οι έλεγχοι δημιούργησαν κάποια μικρή καθυστέρηση.

O δορυφόρος HELLAS SAT 3/ IS, που είναι ο μεγαλύτερρος της Ευρώπης, θα παρέχει καινοτόμες δορυφορικές υπηρεσίες επεκτείνοντας τις εργασίες της HELLAS SAT στην Ευρώπη, Μέση Ανατολή και υποσαχάρια Αφρική και παράλληλα ίντερνετ και τηλεφωνία μέσω του οργανισμού INMARSAT στα αεροπλάνα που υπερίπτανται της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Εκτός των νέων Τηλεπικοινωνιών, ο δορυφόρος έχει δυνατότητες για αξιοποίηση στον τομέα της Άμυνας, αλλά και στην πρόληψη καιρικών φαινομένων.

Στην εκτόξευση παρευρέθηκαν εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Επικοινωνιών και Ενημέρωσης κ. Νίκος Παππάς μαζί με το Γενικό Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών κ. Βασίλη Μαγκλάρα, ενώ την Κυπριακή Δημοκρατία εκπροσώπησε ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Μάριος Δημητριάδης.