Σαβ04212018

Τελευταία ΕνημέρωσηΠαρ, 20 Απρ 2018 9pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Επιστημη - Τεχνολογια Τεχνολογια

Επιτυχής η εκτόξευση του Δορυφόρου Ελλάδας - Κύπρου Hellas-Sat3. Είναι ... ο μεγαλύτερος της Ευρώπης (vid)

hellas sta 3 ektojeysi

Λίγα λεπτά μετά τα μεσάνυχτα της Τετάρτης, στις 00:15 συγκεκριμένα ο εκτοξευτήρας ARIANE 5, έχοντας τις σημαίες της Ελλάδας και της Κύπρου στη κορυφή του, εκτόξευσε από το διαστημοδρόμιο Γκουρού της Γαλλικής Γουιάνας, το νέο δορυφόρο HELLAS SAT 3 της HELLAS SAT, ο οποίος θα τοποθετηθεί στην τροχιακή θέση της Ελλάδος και της Κύπρου στις 39 μοίρες Ανατολικά με σκοπό να αντικαταστήσει τον υφιστάμενο δορυφόρο HELLAS SAT 2.

Ο αρχικός προγραμματισμός έκανε λόγο για εκτόξευση ένα λεπτό πριν από τα μεσάνυχτα, όμως το αυστηρό πρωτόκολλο και οι έλεγχοι δημιούργησαν κάποια μικρή καθυστέρηση.

O δορυφόρος HELLAS SAT 3/ IS, που είναι ο μεγαλύτερρος της Ευρώπης, θα παρέχει καινοτόμες δορυφορικές υπηρεσίες επεκτείνοντας τις εργασίες της HELLAS SAT στην Ευρώπη, Μέση Ανατολή και υποσαχάρια Αφρική και παράλληλα ίντερνετ και τηλεφωνία μέσω του οργανισμού INMARSAT στα αεροπλάνα που υπερίπτανται της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Εκτός των νέων Τηλεπικοινωνιών, ο δορυφόρος έχει δυνατότητες για αξιοποίηση στον τομέα της Άμυνας, αλλά και στην πρόληψη καιρικών φαινομένων.

Στην εκτόξευση παρευρέθηκαν εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Επικοινωνιών και Ενημέρωσης κ. Νίκος Παππάς μαζί με το Γενικό Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών κ. Βασίλη Μαγκλάρα, ενώ την Κυπριακή Δημοκρατία εκπροσώπησε ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Μάριος Δημητριάδης.

Ο νέος δορυφόρος "HELLAS SAT 3/IS", βάρους ...5,8 τόνων, μεταφέρεται στο σημείο εκτόξευσής του στη Γαλλική Γουιάνα

hellasat3

Αναχώρησε από το αεροδρόμιο της Νίκαιας στη Γαλλία για τη Γαλλική Γουιάνα, το ειδικό μεταγωγικό αεροσκάφος τύπου ANTONOV που μεταφέρει το ειδικό κιβώτιο με το δορυφόρο HELLAS SAT 3/IS.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, ο δορυφόρος HELLAS SAT 3 είναι από τους πιο μεγάλους ευρωπαϊκούς δορυφόρους που κατασκευάστηκαν με την πλατφόρμα TAS 4000 C4. Θα έχει βάρος εκτόξευσης 5,8 τόνους και ηλεκτρική ισχύ 16 KW.

Οι δύο κύριες αποστολές του δορυφόρου θα είναι αφενός η επέκταση των εργασιών της Hellas Sat με του 47 αναμεταδότες Ku και αφετέρου η χρήση του από τον οργανισμό Inmarsat για την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στους επιβάτες των αεροσκαφών που υπερίπτανται της επικράτειας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μετά την άφιξη του δορυφόρου στη Γαλλική Γουιάνα θα ξεκινήσει από την ARIANESPACE και τη THALES ALENIA SPACE η διαδικασία προετοιμασίας για την εκτόξευση με τον ειδικό γαλλικό πύραυλο/εκτοξευτήρα ARIANE 5. 

H εκτόξευση είναι προγραμματισμένη για τις 28 Ιουνίου 2017.

O Ανώτερος Εκτελεστικός Διευθυντής της HELLAS SAT Χριστόδουλος Πρωτοπαπάς ευχαρίστησε το Δ.Σ. του Οργανισμού ARABSAT καθώς και τις κυβερνήσεις της Ελλάδας και της Κύπρου για τη έμπρακτη στήριξή τους στο δορυφορικό πρόγραμμα HELLAS SAT.

Επίσης, συνεχάρη την κατασκευάστρια εταιρεία, το Διευθυντή Προγράμματος και τους μηχανικούς της HELLAS SAT που ολοκλήρωσαν την κατασκευή “ενός τόσο πολύπλοκου τεχνικά δορυφόρου εντός του προβλεπόμενου χρόνου”.

“Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω και τον οργανισμό Inmarsat για τη μέχρι σήμερα συνεργασία μας στην από κοινού κατασκευή και εκτόξευση του δορυφόρου, καθώς επίσης και για την εμπιστοσύνη που περιέβαλε την τεχνική ομάδα της HELLAS SAT που θα λειτουργεί το δορυφόρο μετά την εκτόξευση”, ανέφερε.

Εξάλλου, ο Αντιπρόεδρος της κατασκευάστριας εταιρείας του δορυφόρου, Bertrand Maureau είπε ότι ο δορυφόρος HELLAS SAT 3/IS είναι ο τέταρτος δορυφόρος που έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του από την εταιρεία και έχει αποσταλεί στο Διαστημικό Κέντρο της Γαλλικής Γουιάνας, ενώ είναι ο δέκατος τέταρτος δορυφόρος που ολοκληρώνεται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας από την αρχή του χρόνου.

ΚΥΠΕ 

FΑCEBOOK: Σβήστε αμέσως αυτά τα στοιχεία από το λογαριασμό σας

facebook

Μπορεί να φαίνεται κλισέ και βαρετό, αλλά είναι η πραγματικότητα: όσο αυξάνεται η χρήση των social media τόσο μειώνεται η προσοχή των χρηστών σχετικά με τα προσωπικά τους στοιχεία.

Κι αυτό μπορεί να είναι επικίνδυνο, καθώς κάθε τόσο διαβάζουμε για περιπτώσεις που κυβερνοαπατεώνες χρησιμοποιούν προσωπικά δεδομένα για να διαπράξουν απάτες εις βάρος μας.

Δεδομένου, λοιπόν, ότι το Facebook είναι το πλέον δημοφιλές από τα social media, αν έχετε -που έχετε...- λογαριασμό, αυτά είναι τα στοιχεία που πρέπει άμεσα να σβήσετε, για καλό και για κακό.

1. Ημερομηνία γενεθλίων
2. Αριθμός τηλεφώνου
3. Τους περισσότερους «φίλους» σας (που δεν τους ξέρετε καν...)
4. Φωτογραφίες παιδιών/οικογένειας
5. Υπηρεσίες GPS (γιατί πολλοί «κακοί» ενδιαφέρονται να μάθουν πού είστε και, κυρίως, πού ΔΕΝ είστε...)
6. Το προϊστάμενό σας (όσο φίλος σας κι αν είναι, καλό είναι να μην είναι «φίλος» σας στο Facebook)
7. Πληροφορίες για τα ταξίδια σας (δείτε και το 5.)
8. Την κατάσταση της σχέσης σας (εκτός κι αν θέλετε να δηλώσετε ότι είστε διαθέσιμος/η...)
9. Πληροφορίες για τις πιστωτικές σας κάρτες/τραπεζικούς λογαριασμούς
10. Φωτογραφίες από τα bording pass σε πτήσεις (μπορεί να φαίνεται απίστευτο, αλλά ένας αποφασισμένος χάκερ μπορεί να μάθει πάρα πολλά πράγματα από ένα τέτοιο κομμάτι χαρτιού).

Κακόβουλο λογισμικό μεταμφιεσμένο ως «Google Docs» κατακλύζει τα Gmail των χρηστών

google kaokovoulo

Μία εξελιγμένη απάτη «ηλεκτρονικού ψαρέματος» στο Google Docs, η οποία φαίνεται πως είναι ευρέως διαδεδομένη, άρχισε να κατακλύζει τα εισερχόμενα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χρηστών.

Η παραπλανητική πρόσκληση καλούσε χρήστες του Gmail να επεξεργαστούν ένα Έγγραφο Google -τη δημοφιλή εφαρμογή που χρησιμοποιείται για τη σύνταξη και κοινή χρήση αρχείων- ενώ στο θέμα του ηλεκτρονικού μηνύματος αναγραφόταν «κάποιος θέλει να μοιραστεί μαζί σας ένα αρχείο στο Google Docs».

Εάν οι χρήστες πατούσαν πάνω στο εικονικό κουμπί «’Ανοιγμα στο Docs», παραπέμπονταν σε μία νόμιμη οθόνη σύνδεσης της Google η οποία ζητούσε «Συνέχεια στα Έγγραφα Google».

Ωστόσο, κάνοντας κλικ σε αυτό τον σύνδεσμο δινόταν άδεια πρόσβασης σε μια ψεύτικη εφαρμογή τρίτων, όπου το κακόβουλο λογισμικό έπαιρνε τα στοιχεία των επαφών του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επιτρέποντας τη διάδοσή του σε περαιτέρω χρήστες.

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η ιστοσελίδα Verge, η συγκεκριμένη επίθεση φαίνεται ότι ήταν πιο προηγμένη σε σχέση με άλλες απάτες «ηλεκτρονικού ψαρέματος», διότι δεν μετέφερε τους χρήστες απλά σε μια ψεύτικη σελίδα με σκοπό τη συλλογή των κωδικών πρόσβασης, αλλά λειτουργεί εντός του συστήματος της Google σε συνεργασία με μια εφαρμογή τρίτων, η οποία φέρει παραπλανητική ονομασία.

Η Google σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι έχει επίγνωση του θέματος και διερευνά την υπόθεση, ενώ ενθαρρύνει τους χρήστες που πιθανόν έχουν πέσει θύματα αυτής της απάτης να το αναφέρουν.

«Έχουμε λάβει μέτρα που στόχο έχουν να προστατεύσουν τους χρήστες ενάντια σε ένα email που φαίνεται ότι προέρχεται από το Google Docs και έχουμε απενεργοποιήσει ύποπτους λογαριασμούς», αναφέρει σε δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα The Guardian επικαλούμενη δηλώσεις εκπροσώπου της εταιρείας.

«Έχουμε καταργήσει τις ψεύτικες σελίδες, διαθέσαμε ενημερώσεις μέσω του Safe Browsing και η ειδική ομάδα μας εργάζεται ώστε να αποτρέψει να συμβεί κάτι τέτοιο ξανά».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τέλος εποχής για τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων και για τα αυτόματα διπλού συμπλέκτη

lebie ix

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι βασικό στοιχείο του μηχανολογικού εξοπλισμού ενός αυτοκινήτου.

Ένα κιβώτιο με καλά επιλεγμένες σχέσεις μπορεί να αναδείξει ακόμα πιο πολύ τα χαρακτηριστικά απόδοσης ενός κινητήρα, ενώ στην αντίθετη περίπτωση μπορεί να τον κάνει να δείχνει χειρότερος από ότι στην πραγματικότητα είναι.

Ταυτόχρονα ένας καλός και ακριβής επιλογέας και πολύ καλές εντυπώσεις αφήνει στον οδηγό και στο fun to drive συμβάλλει όταν μιλάμε για χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ στα αυτόματα εκτιμά κανείς αντίστοιχα, πέρα από την ευκολία, τις ομαλές, γρήγορες αλλαγές καθώς επίσης και το άμεσο kick down.

Γεγονός είναι πως μέχρι στιγμής η άποψη που επικρατεί είναι πως ένα μοντέλο με σπορ χαρακτηριστικά, προκειμένου να μπορεί και να τα υποστηρίζει, πρέπει να έχει είτε χειροκίνητο κιβώτιο είτε αυτόματο διπλού συμπλέκτη, καθώς τα τελευταία διακρίνονται για την αμεσότητα των αλλαγών των σχέσεών τους.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι τι γίνεται στο μέλλον και μάλιστα στο άμεσο, καθώς και τα συμβατικά αυτόματα με τον μετατροπέα ροπής έχουν καλύψει το χαμένο έδαφος και οι προδιαγραφές εκπομπής ρύπων γίνονται όλο και πιο αυστηρές. Και για να καλυφθούν οι πολλές σχέσεις του κιβωτίου είναι μια λύση, προκειμένου ο κινητήρας να λειτουργεί πιο πολύ στο εύρος στροφών που αποδίδει καλύτερα και καταναλώνει λιγότερο.

Με βάση τα παραπάνω λοιπόν το μέλλον δεν προμηνύεται ευοίωνο, καταρχήν για τα χειροκίνητα κιβώτια.

Ο πρώτος λόγος είναι πως η παρουσία τους εμπλέκει τον οδηγό, ο οποίος είναι ο αδύναμος κρίκος στην όλη λειτουργία και επηρεάζει, συνήθως αρνητικά, κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Ο δεύτερος είναι πως οι 6 σχέσεις αποτελούν κατά κάποιο τρόπο το άνω όριο που μπορεί να διαχειριστεί ο άνθρωπος που κάθεται πίσω από το τιμόνι. Η αύξησή τους -υπάρχουν κάποια ελάχιστα μοντέλα με περισσότερες αλλά έχουν πολύ ειδικό χαρακτήρα- θα του προσθέσει φόρτο εργασίας και αυτό σαφώς και δεν είναι συμβατό με την εξέλιξη. Που όπως έχουμε γράψει αρκετές φορές κινείται, σχετικά αργά προς το παρόν αλλά σταθερά, προς την αυτόνομη οδήγηση που στο μέλλον δεν θα απαιτεί καν την παρουσία οδηγού.

Ο περιορισμένος αριθμός σχέσεων -φτάνουν μέχρι και τις 7- είναι το μεγάλο μείον και των αυτόματων κιβωτίων διπλού συμπλέκτη, τα οποία όταν πρωτοεμφανίστηκαν μαζικά στην πρώτη γενιά του Audi TT είχαν το μεγάλο πλεονέκτημα του χαμηλού βάρος και της ταχύτητας των αλλαγών. Σήμερα, σχεδόν 20 χρόνια μετά, τα συμβατικά αυτόματα, αυτά με τον μετατροπέα ροπής που προαναφέραμε, και πιο γρήγορα έχουν γίνει στη λειτουργία τους και πιο «έξυπνα», ενώ έχουν φτάσει μέχρι και τις 10 σχέσεις, που τους εξασφαλίζουν το πρώτο τους συγκριτικό πλεονέκτημα.

Ταυτόχρονα αυτά του διπλού συμπλέκτη έχουν όριο στην ισχύ και τη ροπή που μπορούν να διαχειριστούν. Με την πάροδο των χρόνων το όριο αυτό έχει μεν ανέβει στους 450 ίππους και τα 600 Nm, που όμως σήμερα, την εποχή των turbo και των μεγάλων ιπποδυνάμεων που συνεπάγεται η παρουσία τους δείχνουν λίγα.

Μοιραία λοιπόν η λύση που προκρίνεται και για τα σπορ μοντέλα και σε αντίθεση με τα μέχρι τώρα στερεότυπα, είναι τα συμβατικά αυτόματα κιβώτια. Με ακόμα πιο εξελιγμένο λογισμικό για ακόμα πιο γρήγορες αλλαγές. Ενδεικτική για τα παραπάνω είναι η δήλωση του αντιπροέδρου της M GmbH, του ειδικού σπορ τμήματος της BMW, Peter Quintus, ο οποίος δήλωσε στο αυστραλιανό περιοδικό The Drive πως «είναι το πόσο θα μπορούμε να συνεχίσουμε με το DCT, πόσο καιρό θα αντέξει», ενώ πρόσθεσε «αμφιβάλλων αν οι επόμενες Μ3 και Μ4 θα έχουν καν επιλογή για χειροκίνητο κιβώτιο».

Αν λοιπόν είστε αμετανόητοι οπαδοί του καλού, παραδοσιακού χειροκίνητου κιβωτίου σπεύσατε. Τα ψωμιά του είναι πλέον μετρημένα...

cnn