Παρ04272018

Τελευταία ΕνημέρωσηΠεμ, 26 Απρ 2018 8pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Ειδησεις Ελλαδα

Έρχονται έλεγχοι και πρόστιμα για ντίζελ ΙΧ αυτοκίνητα

ix kAYSAERIA

«Stop» στην κυκλοφορία των παλιών ντίζελ που ταξινομήθηκαν και κυκλοφορούν παράνομα θα επιχειρήσουν να βάλουν τα συναρμόδια υπουργεία.

Μεγάλες διαστάσεις φαίνεται πως έχει πάρει το φαινόμενο «νομιμοποίησης» των παλιών ντίζελ στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, επιτρέπεται η ταξινόμηση και κυκλοφορία ντίζελ Ι.Χ. επιβατικών οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αν είναι τεχνολογίας Euro5 ή μεταγενέστερης αντιρρυπαντικής οδηγίας.

Ωστόσο, η μεγάλη ζήτηση για φθηνό και οικονομικό ντίζελ οδήγησε σε αθρόες εισαγωγές παλιών πετρελαιοκίνητων τα οποία πουλήθηκαν και κυκλοφορούν με ψευδείς βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας (ο υποψήφιος αγοραστής κάνει μια δήλωση πως διαμένει προσωρινά και χρησιμοποιεί το παλιό ντίζελ σε κάποια πόλη της περιφέρειας, χωρίς αυτό να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα).

Έτσι, σε συνδυασμό με τους ανύπαρκτους ελέγχους της Αστυνομίας, αυτή τη στιγμή στις δύο μεγάλες πόλεις της χώρας κυκλοφορεί ένας μεγάλος αριθμός ντίζελ αυτοκινήτων που πρακτικά απαγορεύεται από το νόμο.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, με αφορμή το πρόσφατο σκάνδαλο σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα για τα οποία δεν είχαν καταβληθεί ΦΠΑ & Τέλη Ταξινόμησης, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα ελέγξουν-διασταυρώσουν όλα τα στοιχεία αυτοκινήτων diesel Euro4 & παλαιότερων που αποκτήθηκαν με ξεχωριστές δηλώσεις μονίμου κατοικίας.

Έτσι, για μεταχειρισμένα ντίζελ που εισήχθησαν από το 2011 και μετά, το λογισμικό θα ελέγχει τα παρακάτω στοιχεία: τα τελευταία εκκαθαριστικά σημειώματα του ιδιοκτήτη, τη διεύθυνση κατοικίας που έχει δηλωθεί για να βγει η άδεια κυκλοφορίας και τα στοιχεία του εμπόρου.

Αν εντοπίζεται αναντιστοιχία και αποδεικνύεται ότι το αυτοκίνητο κυκλοφορεί παράνομα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τότε θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο ή ακόμη και ακινητοποίηση σύμφωνα με τις ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες.

Επίσης, εξετάζονται και έξτρα ποινές για εμπόρους που ασχολούνται «συχνά» με βεβαιώσεις μονίμου κατοικίας. Εξελίξεις το συγκεκριμένο ζήτημα αναμένουμε τις επόμενες μέρες, καθώς φαίνεται πως οι ελεγκτικοί μηχανισμοί έχουν αποφασίσει να δράσουν άμεσα και να καταπολεμήσουν το πρόβλημα.

newsauto

Ρώσος Πρέσβης στην Αθήνα: Αξιόπιστος εταίρος η Ελλάδα... δεν βλέπω "θερμό" επεισόδιο στο Αιγαίο.

maslov andrei

Σε θέματα εξωτερικής πολιτικής, με αναφορές σε φλέγοντα ζητήματα της τρέχουσας επικαιρότητας, επικεντρώθηκε ο Ρώσος πρεσβευτής Αντρέι Μάσλοφ, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε από την πρεσβευτική κατοικία στο κτίριο επί της οδού Ηρώδου του Αττικού.

Ο κ. Μάσλοφ δεν δίστασε να εκφράσει την εκτίμησή του για τη χώρα μας, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «η Ελλάδα είναι ένας αξιόπιστος εταίρος» και εκφράζοντας την ελπίδα του όπως η επικείμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στη Μόσχα (κατόπιν πρόσκλησης του Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν), να πραγματοποιηθεί εντός του τρέχοντος έτους.

Αίσθηση προκάλεσε η εκτίμησή του για το ενδεχόμενο να ενταθούν περαιτέρω οι σχέσεις Ελλάδας και Τουρκίας, ώστε να υπάρξει «θερμό» επεισόδιο ανάμεσα στα δύο κράτη: «Αποκλείεται, δεν μπορώ να φανταστώ έναν πόλεμο μεταξύ δύο χωρών που είναι μέλη της Βορειοατλαντικής συμμαχίας», δήλωσε ο Ρώσος πρεσβευτής.

Ο κ. Μάσλοφ τόνισε ότι «η θέση αρχών της Ρωσίας στα σημαντικά για την Ελλάδα ζητήματα, όπως π.χ. η κατάσταση στο Αιγαίο, παραμένει αμετάβλητη και βασίζεται στην αυστηρή τήρηση των κανόνων του Διεθνούς Δικαίου... συμπεριλαμβανομένης της Συνθήκης της Λωζάνης». Όπως συμπλήρωσε, «στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου πρέπει να εξετάζεται και το θέμα της κυπριακής ΑΟΖ».

Επίσης, ο κ. Μάσλοφ αναφέρθηκε στο θέμα της πώλησης των S-400 στην Τουρκία, όπως και στο ενδεχόμενο να χρησιμοποιούν τα συστήματα αυτά κατά της Ελλάδας. Όπως υποστήριξε, οι S-400 «είναι όπλα αμυντικού χαρακτήρα», ενώ η Ελλάδα «διαθέτει τους S-300 και πολλά άλλα οπλικά ρωσικά συστήματα»...

Διχασμός σε Μαξίμου και Κουμουνδούρου λόγω Καμμένου

tsipras kammenos
 
«Και ύστερα λέτε πως οι δηµοσιογράφοι δεν λένε αλήθειες», σχολίαζε χαριτολογώντας αλλά και µε νόηµα κορυφαίο στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, µε αφορµή τη δήλωση του γνωστού δηµοσιογράφου και ευρωβουλευτή Στέλιου Κούλογλου πως «η ιστορική περίοδος που επέβαλε τη συµφωνία µε τον κ. Καµµένο τελειώνει µε το τέλος των µνηµονίων και ο καθένας θα πάρει τον δρόµο του».

Σε µια πρόταση, ο κ. Κούλογλου συνόψισε ουσιαστικά τη συζήτηση που αναπτύσσεται τις τελευταίες εβδοµάδες στο εσωτερικό του κυβερνώντος κόµµατος για τη συνύπαρξη µε τους ΑΝ.ΕΛ. Και αυτό γιατί, όσο περνάει ο καιρός και πλησιάζουµε προς την ολοκλήρωση της τετραετίας, πολλά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ αντιλαµβάνονται πως έχουν, µεταφορικά και κυριολεκτικά, λερωθεί από αυτή τη συνεργασία.

Πολύ περισσότερο όταν στην κορυφή της επικαιρότητας βρίσκονται θέµατα όπως το «Μακεδονικό» και τα Ελληνοτουρκικά, και ο κ. Καµµένος κάνει συνεχώς δηλώσεις που δηµιουργούν µεγάλη δυσκολία στο κοµµατικό ακροατήριο.

ΜΕΙΩΘΗΚΑΝ

Η πραγµατικότητα είναι πως οι υποστηρικτές του κ. Καµµένου έχουν µειωθεί αισθητά. Ακόµα και ο βασικός εµπνευστής της συνεργασίας µε τους ΑΝ.ΕΛ., ο κ. Νίκος Παππάς, έχει αποστασιοποιηθεί και αποφεύγει να στηρίξει δηµοσίως τον υπουργό Εθνικής Αµυνας, παρότι οι γνωρίζοντες λένε πως θα είναι ο τελευταίος που θα αποκηρύξει τους ΑΝ.ΕΛ. Εκτός του κ. Παππά, στην παρούσα φάση αυτοί που θέλουν να παραταθεί η συνεργασία µε το κόµµα του Π. Καµµένου είναι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ∆ηµήτρης Τζανακόπουλος, οι υπουργοί Επικρατείας, Αλέκος Φλαµπουράρης και Χριστόφορος Βερναρδάκης, ο υπουργός Υποδοµών, Χρήστος Σπίρτζης, ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας, Παύλος Πολάκης, και ο αναπληρωτής υπουργός ∆ικαιοσύνης, ∆ηµήτρης Παπαγγελόπουλος.

Οσοι γνωρίζουν την ανθρωπογεωγραφία του ΣΥΡΙΖΑ, µιλούν για τον στενό πυρήνα του συστήµατος εξουσίας που έχει συγκροτήσει ο κ. Τσίπρας.

Στον αντίποδα, ολοένα και διευρύνεται το µέτωπο των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ που είτε δηµοσίως είτε στο παρασκήνιο επισηµαίνουν ότι θα πρέπει να τελειώσει αυτή η παράταιρη συµβίωση, ενώ κάποιοι το πηγαίνουν ένα βήµα παραπέρα µιλώντας για συνεργασία µε το Κίνηµα Αλλαγής. Αλλωστε, στο παρασκήνιο έχουν ήδη γίνει κάποιες διερευνητικές επαφές για το αν θα µπορούσε να συγκροτηθεί από την παρούσα Βουλή νέα κυβερνητική πλειοψηφία στην περίπτωση που οι ΑΝ.ΕΛ. αποχωρήσουν από την κυβέρνηση λόγω του µακεδονικού ζητήµατος.

Είναι χαρακτηριστικό πως πριν από τρεις εβδοµάδες, στο ιδρυτικό συνέδριο του Κινήµατος Αλλαγής, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης ∆ραγασάκης, µετέφερε ουσιαστικά µήνυµα συνεργασίας των προοδευτικών δυνάµεων. Κάτι αντίστοιχο έχουν θέσει εδώ και καιρό κορυφαίοι παράγοντες του ΣΥΡΙΖΑ, όπως ο Πάνος Σκουρλέτης, ο Νίκος Φίλης, αλλά και ο Παναγιώτης Κουρουµπλής.

Τη βήµα προς βήµα προσέγγιση των δύο χώρων µεθοδικά δουλεύει και ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας, ο οποίος διατηρεί προνοµιακές σχέσεις µε αρκετά στελέχη του Κινήµατος Αλλαγής. Σε πιο οξείς τόνους κινούνται οι «53+» και µάλιστα σε κείµενά τους έχουν τονίσει πως οι πολιτικές συµµαχίες δεν µπορούν να ξεπερνούν τη διαχωριστική γραµµή Αριστερά-∆εξιά. Εχοντας, δε, χαρακτηρίσει οδυνηρή τη συνεργασία µε τους ΑΝ.ΕΛ., υποστηρίζουν ότι δεν µπορεί αυτή να συνιστά άλλοθι για υποχωρήσεις που βλάπτουν την ιδεολογική φυσιογνωµία του κόµµατος.

Εσχάτως, σφόδρα απέναντι στον υπουργό Αµυνας τίθεται και ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Κοτζιάς, ο οποίος κατ’ ουσίαν θεωρεί πως οι παρεµβάσεις που κάνει δυσχεραίνουν τις προσπάθειές του στο πεδίο της εξωτερικής πολιτικής. Καλά διασταυρωµένες πληροφορίες αναφέρουν πως ο κ. Κοτζιάς χρεώνει πλέον τη συνεργασία µε τους ΑΝ.ΕΛ. αποκλειστικά στον κ. Τσίπρα, ως προσωπική του επιλογή.

«ΣΤΑ ΑΚΡΑ»

Την ίδια στιγµή, στο Μέγαρο Μαξίµου αλλά και στην Κουµουνδούρου καταγράφουν µε ενδιαφέρον τις πολιτικές κινήσεις αλλά και τη φρασεολογία που χρησιµοποιεί σε µια σειρά από ζητήµατα ο Πάνος Καµµένος. Βλέπουν, για παράδειγµα, πως τόσο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις όσο και στο «Μακεδονικό» το «τραβάει στα άκρα», σαν να θέλει δηλαδή να δοκιµάσει τα όρια του κ. Τσίπρα και του ΣΥΡΙΖΑ. Ούτως ή άλλως, είναι βέβαιο πως τα θέµατα αυτά θα καθορίσουν σε µεγάλο βαθµό όχι µόνο τις σχέσεις Τσίπρα-Καµµένου, αλλά συνολικότερα το πολιτικό σκηνικό

parapolitika

Το σχέδιο ελληνοαμερικανού επιχειρηματία: Υπερσύχρονο πλοίο – αόρατο για τα ραντάρ των Τούρκων

neorio strou
 
Πρωταγωνιστικό ρόλο στον τομέα της φύλαξης των θαλάσσιων συνόρων της χώρας θέλει να διαδραματίσει ο όμιλος ONEX μέσω των ναυπηγείων του Νεώριον Σύρου. Μπορεί η διαδικασία μεταβίβασης των μετοχών των ναυπηγείων στην ONEX να έχει ακόμα δρόμο, αλλά στα γραφεία του ομίλου σχεδιάζουν ήδη την επόμενη μέρα.
 
Μετά τις εμπορικές συμφωνίες που ήδη τρέχουν, αφού έχει ανέβει για επισκευές το «Lady Sea» ύστερα από ένα χρόνο πλήρους απραξίας του ναυπηγείου, ο όμιλος του ελληνοαμερικάνου επιχειρηματία Πάνου Ξενοκώστα παρουσιάζει το σχέδιο με κωδική ονομασία «ONEX NEORIO 2020».

Η πρόταση με τίτλο «ΟΝΕΧ ΝΕΩΡΙΟ 2020» αφορά τη κατασκευή από τα ναυπηγεία της Σύρου ενός υπερσύγχρονου Περιπολικού Σκάφους Ανοιχτής Θαλάσσης για την ανάληψη πολλαπλών επιχειρησιακών ρόλων και το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί και ως μη επανδρωμένο σε αποστολές επιτήρησης με χαμηλό ίχνος εντοπισμού, με τη χρήση της τεχνολογίας stealth.

Συγκεκριμένα η ONEX SYROS SHIPYARDS προτείνει, σύμφωνα με τη πληροφόρηση που έχει η «Ν», την ανάπτυξη ολοκληρωμένης πλατφόρμας θαλάσσιας επιτήρησης βασισμένη σε υπάρχουσα σχεδίαση περιπολικού σκάφους επιφανείας ανοικτής θαλάσσης εμβέλειας άνω των 350 ν.μ., με χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας.

onex neorio 2020 peripoliko skafos

Την υλοποίηση της πρότασης, η ONEX SYROS SHIPYARDS μαζί με άλλες εταιρίες του ομίλου ΟΝΕΧ θα συντονίσει και θα επιβλέψει υποκατασκευαστές σε περισσότερες από οκτώ χώρες.

Το σκάφος θα επιχειρεί με υψηλή ταχύτητα και με πλήρωμα ή εναλλακτικά, εφόσον απαιτηθεί, άνευ πληρώματος ως μη επανδρωμένο σύστημα. Το φορτίο του αποτελούμενο από αισθητήρες, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και λοιπά ηλεκτρονικά συστήματα αποστολής & ναυτιλίας θα είναι ανοικτής, αρθρωτής (modular) αρχιτεκτονικής δυνάμενο να προσαρμοστεί κατάλληλα στις εκάστοτε επιχειρησιακές απαιτήσεις. Το φορτίο αισθητήρων θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων radar επιτήρησης επιφανείας, υψηλής ανάλυσης θερμική κάμερα & κάμερα TV ημέρας/νύκτας και αποστασιόμετρο laser.

Ο τηλεπικοινωνιακός του εξοπλισμός θα περιλαμβάνει συστήματα επίγειας ασύρματης και δορυφορικής επικοινωνίας. Η πλατφόρμα θα έχει εγκατεστημένο ολοκληρωμένο σύστημα επεξεργασίας δεδομένων, διαχείρισης πληροφοριών & ελέγχου, διασυνδεδεμένο με τα υπόλοιπα συστήματα και θα αποτελείται από υποσύστημα Video Analytics, για την αυτόνομη επεξεργασία των δεδομένων από τους αισθητήρες και υποσύστημα Data Fusion, Διοίκησης & Ελέγχου και δημιουργίας αναφορών ανάλυσης πληροφοριών.

Τα οφέλη

Τα επιχειρησιακά οφέλη που θα προκύψουν από την ναυπήγηση του περιπολικού σκάφους της ONEX SYROS SHIPYARDS θα είναι, σύμφωνα με τη πρόταση που έχει καταθέσει ήδη η εταιρεία στα αρμόδια υπουργεία, τα εξής:

•       Θα επιτευχθεί μακράς εμβέλειας επιτήρηση θαλασσίων περιοχών ενδιαφέροντος

•       Αποτελεσματική επιτήρηση με τη χρήση πολύ-φασματικών ενεργητικών και παθητικών αισθητήρων για την επίτευξη βέλτιστης τακτικής εικόνας της περιοχής ενδιαφέροντος

•       Το υπάρχον σύστημα επιτήρησης θα μπορεί να επεκταθεί και σε περιοχές μέχρι πρότινος περιορισμένης κάλυψης.

•       Το σκάφος θα προσαρμόζεται με ευελιξία στις επιχειρησιακές συνθήκες και απαιτήσεις. Εν παραδείγματι, ως μη επανδρωμένο δύναται να επιχειρεί σε περιβάλλον υψηλής επικινδυνότητας και μόλυνσης (ΡΒΧΠ)

•       Τα συστήματα που θα περιλαμβάνει θα είναι ανοιχτής αρχιτεκτονικής με δυνατότητα διασύνδεσης με υπάρχοντα και μελλοντικά συστήματα ελέγχου και διοίκησης των Ενόπλων Δυνάμεων.

crash

Γερμανικός Τύπος: «Το ελληνικό δράμα συνεχίζεται» - Ανέφικτη η «καθαρή έξοδος»

xreh

«Το ελληνικό δράμα συνεχίζεται» είναι ο τίτλος εκτενούς άρθρου στην εφημερίδα Rheinische Post του Σαββατοκύριακου που αναφέρεται στην προοπτική ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους. Όπως σημειώνεται «τον Αύγουστο η Ελλάδα αναμένεται να ολοκληρώσει μετά από οκτώ χρόνια το πρόγραμμα προσαρμογής. Μέχρι τότε θα λάβει τα τελευταία δάνεια. Ωστόσο οι δυσκολίες δεν έχουν επ΄ ουδενί ξεπεραστεί. Το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει το τεράστιο βάρος του χρέους».

Ελάφρυνση χρέους με αυστηρή επιτήρηση

Σύμφωνα με την εφημερίδα, δεδομένου ότι το χρέος έχει εκτιναχθεί στο 179,8% του ΑΕΠ από 126,7% πριν την κρίση «[...] δεν μπορεί να γίνεται λόγος για το τέλος του ‘ελληνικού δράματος του χρέους'. Το χρέος είναι υψηλότερο παρά ποτέ. Και τα πράγματα μπορεί να χειροτερέψουν. Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της βιωσιμότητας του χρέους της Κομισιόν, υπό μη ευνοϊκές συνθήκες το ποσοστό του χρέους μπορεί να εκτιναχθεί μέχρι το 2060 στο 244%. Στόχος της ελάφρυνσης είναι να αποτραπεί αυτό το ενδεχόμενο. Στις 27 Απριλίου το θέμα μπαίνει στην ατζέντα του Eurogroup.

Οι τεχνικές προεργασίες βρίσκονται ήδη σε προχωρημένο στάδιο», επισημαίνει η εφημερίδα, αναφέροντας ότι στο τραπέζι υπάρχουν περίπου δέκα διαφορετικές προτάσεις που προβλέπουν μεταξύ άλλων, παράταση της ωρίμανσης των δανείων, πάγωμα των επιτοκίων αλλά και σύνδεση της εξυπηρέτησης του χρέους με τους ρυθμούς ανάπτυξης.

«Το ότι η Ελλάδα θα λάβει ελάφρυνση του χρέους είναι σχεδόν βέβαιο. Αυτό που απομένει να διευκρινιστεί είναι οι λεπτομέρειες και οι όροι. [...] Βέβαιο είναι ότι η ελάφρυνση του χρέους θα συνοδεύεται από αυστηρούς ελέγχους. Με τον τρόπο αυτό οι πιστωτές θέλουν να διασφαλίσουν ότι η ελληνική κυβέρνηση θα παραμείνει σε μεταρρυθμιστική τροχιά και προσηλωμένη στη δημοσιονομική πειθαρχία. Μπορεί προσφάτως και στη διάρκεια υπουργικού συμβουλίου ο πρωθυπουργός Τσίπρας να αναφέρθηκε στην προοπτική ‘καθαρής εξόδου' από το πρόγραμμα ‘χωρίς νέες δεσμεύσεις'. Ωστόσο εάν θέλει ελάφρυνση του χρέους δεν θα μπορέσει να τηρήσει αυτή την υπόσχεση».

dw