Παρ11162018

Τελευταία ΕνημέρωσηΠαρ, 16 Νοε 2018 4pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Ειδησεις Ελλαδα

Βουλή: Ορίστηκαν τα 46 μέλη της Επιτροπής Αναθεώρησης του Συντάγματος

vouli adeia

Πρόσω ολοταχώς για τη Συνταγματική Αναθεώρηση βάζει η Βουλή, μετά και τη συγκρότηση σήμερα της 46μελούς Επιτροπής Αναθεώρησης του Συντάγματος, στην οποία θα οριστεί προθεσμία υποβολής της έκθεσής της με απόφαση της Ολομέλειας την προσεχή Τετάρτη.

Η συνεδρίαση της Ολομέλειας θεωρείται πολύ πιθανό να μετατραπεί σε σύγκρουση πολιτικών αρχηγών, καθώς έχουν το δικαίωμα να τοποθετηθούν ουσιαστικά επί των διατάξεων του Συντάγματος που προτείνει προς αναθεώρηση η κυβέρνηση και σε κάθε περίπτωση θα αποτελέσει την ευκαιρία για έναν πρώτο γύρο αντιπαράθεσης κυβέρνησης κι αντιπολίτευσης.

 Η εισήγηση του Προέδρου της Βουλής για την κοινοβουλευτική Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος, είναι η δίμηνη προθεσμία με πιθανότητα μίας 10ήμερης παράτασης εφόσον απαιτηθεί, καθώς στόχος είναι το συνολικό χρονοδιάγραμμα, μαζί με τις 2 ψηφοφορίες με διαφορά ενός μήνα που απαιτούνται, να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Φεβρουαρίου.

Τα μέλη της Επιτροπής Αναθεώρησης του Συντάγματος είναι τα εξής:

Από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ οι: Αθ. Αναγνωστοπούλου, Ιωαν. Γκιόλας, Κ. Δουζίνας, Θ. Δρίτσας, Μ. Θελερίτη, Γ. Κατρούγκαλος, Π. Κοζομπόλη, Π. Κουρουμπλής, Σπ. Λάππας, Αρ. Μπαλτάς, Αν. Μπαλωμενάκης, Ν. Ξυδάκης, Χρ. Παπαδόπουλος, Γ. Παπαηλιού, Γ. Παπαφιλίππου, Ν. Παρασκευόπουλος, Αν. Συρίγος, Θ. Τζάκρη, Χ. Τζαμακλής, Β. Τσίρκας, Ιωαν. Τσιρώνης, Γ. Τσόγκας και Αν. Χριστοδουλοπούλου.

Από τη ΝΔ οι: Μιλ. Βαρβιτσιώτης, Μ. Βορίδης, Αδ. Γεωργιάδης, Ν. Κακλαμάνης, Ν. Κεραμέως, Ευαγ. Μεϊμαράκης, Ν. Παναγιωτόπουλος, Κ. Τασούλας, Κ. Τζαβάρας, Ιωαν. Τραγάκης, Κ. Τσιάρας και Κ. Χατζηδάκης.

Από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη: Ευαγ. Βενιζέλος, Αν. Λοβέρδος και Θ. Παπαθεοδώρου

Από Χρυσή Αυγή οι : Ευαγ. Καρακώστας και Χρ. Παππάς

Από το ΚΚΕ οι : Ιωαν. Γκιόκας και Ιωαν. Δελής

Από τους ΑΝ.ΕΛ θα μετάσχει ο Κωνσταντίνος Κατσίκης, από το Ποτάμι ο Γιώργος Μαυρωτάς, από την Ένωση Κεντρώων ο Μάριος Γεωργιάδης, ενώ θα συμμετάσχει και ο ανεξάρτητος βουλευτής Χάρης Θεοχάρης 

Μετά την απόφαση της Ολομέλειας, η Επιτροπή θα εκλέξει το Προεδρείο της, το οποίο θα είναι 4μελές και συγκεκριμένα θα αποτελείται από 1 πρόεδρο, 1 αντιπρόεδρο και 2 γραμματείς, από 4 διαφορετικά κόμματα.

skai

Οργή του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου: Με σέβεται ο Ερντογάν, με απαξιώνει ο Τσίπρας

GABROGLOUBARTHOLOMAIOS2018

Στο φως της δημοσιότητας ήρθαν πληροφορίες για τα όσα ειπώθηκαν στη συνάντηση που είχαν ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος και ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου το Σάββατο στο Φανάρι.  

Σύμφωνα με τις πληροφορίες της εφημερίδας ''ΤΑ ΝΕΑ'', η οργή του Πατριάρχη ήταν τέτοια, που αντιμετώπισε τον κ. Γαβρόγλου "ως δάσκαλο με ατακτούντα μαθητή".

Τον επιτίμησε σκληρά, του είπε ότι αυτός τουλάχιστον που είναι "Φαναριώτης" και αρμόδιος υπουργός θα έπρεπε να τον ενημερώσει εγκαίρως, ώστε να παρέμβει για να ληφθεί υπ' όψιν και η θέση του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως σε αυτήν, ότι δεν έπρεπε να τον παραγκωνίσουν, ότι θα δουν την οργή του.

Μάλιστα, ο Οικουμενικός Πατριάρχης φέρεται να είπε στον υπουργό Παιδείας, σε έντονο ύφος : «Δεν γίνεται να με σέβεται ο Ερντογάν και να με απαξιώνει ο Τσίπρας, δεν το δέχομαι».

«Εγώ δεν δείλιασα μπροστά στις επιθέσεις ολόκληρης της Ρωσίας, του Πούτιν, θα δεχθώ αυτήν τη συμπαιγνία εις βάρος μου; Απατάσθε», πρόσθεσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης.

madata

Μετρό: Ξαναρχίζουν τα απευθείας δρομολόγια για Αεροδρόμιο μετά τις έντονες διαμαρτυρίες

metro

Λίγες ημέρες μετά την αλλαγή που συνάντησε τις διαμαρτυρίες του επιβατικού κοινού, το Μετρό ανακοίνωσε την επιστροφή στο παλαιό πρόγραμμα.

Έτσι, από το Σάββατο (10.11.2018) ξεκινούν και πάλι τα δρομολόγια της γραμμής 3 του Μετρό (Αγία Μαρίνα – Αεροδρόμιο – Αγία Μαρίνα), μετά από παρέμβαση του υπουργείου Μεταφορών.

Κατά συνέπεια, οι μετακινήσεις από και προς το αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος” θα γίνονται χωρίς μετεπιβιβάσεις στον σταθμό “Δουκίσσης Πλακεντίας”.

Τα δρομολόγια με κατεύθυνση το αεροδρόμιο θα ξεκινούν (κάθε 00:26 και 00:56 της ώρας) από τον σταθμό “Αγ. Μαρίνα”, ενώ οι συρμοί που θα αναχωρούν από το αεροδρόμιο (κάθε 00:24 και 00:54 της ώρας) θα τερματίζουν τη διαδρομή τους στον σταθμό “Αγία Μαρίνα”.

Μετρό: Η ανακοίνωση

Σύμφωνα με τη ΣΤΑΣΥ ΑΕ, “ο επανασχεδιασμός των δρομολογίων που ίσχυσαν από την 1η Νοεμβρίου αποσκοπούσε στον εξορθολογισμό του συγκοινωνιακού έργου της ΣΤΑΣΥ”.

Παρά ταύτα, αναφέρει η διοίκησή της, η εταιρεία, λαμβάνοντας υπόψη τα έστω και περιορισμένης κλίμακας αιτήματα για κατάργηση των μετεπιβιβάσεων, αποφάσισε για λόγους κοινωνικής ευθύνης και επιβεβαιώνοντας τον δημόσιο χαρακτήρα της να επαναφέρει τα δρομολόγια στην προηγούμενη μορφή τους.

“Η επαναφορά, ωστόσο, στον προηγούμενο σχεδιασμό καταδεικνύει, πέραν των άλλων, ότι ήταν αβάσιμες οι ενστάσεις που διατυπώθηκαν για αδυναμία εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου λόγω προβλημάτων σε συρμούς και έλλειψης ανταλλακτικών”, προσθέτει η ΣΤΑΣΥ ΑΕ.

ΑΠΕ – ΜΠΕ

Θέμα ημερών η ανάρτηση στo Taxisnet των τελών κυκλοφορίας. Δεν θα υπάρχουν αξιοσημείωτες αλλαγές

ix leoforos

Θέμα ημερών είναι η ανάρτηση στις Taxisnet των νέων τελών κυκλοφορίας οχημάτων για το 2019.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, δε θα υπάρχουν αξιοσημείωτες αλλαγές σε σχέση με πέρυσι.

Ειδικότερα:

α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής:

β) Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).

Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:

Τι ισχύει για τα υβριδικά αυτοκίνητα

Όσον αφορά τα υβριδικά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας τα οχήματα με κινητήρα έως και 1.548 κυβικά εκατοστά.

Για τα οχήματα με μεγαλύτερο κινητήρα (από 1.549 κ. εκ. και άνω) τα τέλη κυκλοφορίας θα αντιστοιχούν στο 60% των τελών κυκλοφορίας για τα συμβατικά αυτοκίνητα, αναλόγως με την πρώτη ημερομηνία ταξινόμησης.

"Πράσινο φως" της E.Ε. στα ελληνοβουλγαρικά σχέδια για τον αγωγό φυσικού αερίου IGB

east med igb pipelines
 Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε σήμερα τα βουλγαρικά και ελληνικά σχέδια για την κατασκευή και τη λειτουργία του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου («IGB») μήκους 182 χιλιομέτρων μεταξύ της Ελλάδας (Κομοτηνή) και της Βουλγαρίας (Stara Zagora). 

Ο διασυνδετήριος αγωγός φυσικού αερίου είναι σχεδιασμένος για να μεταφέρει 3 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα/έτος (δισ. κ.μ./έτος) φυσικού αερίου από την Ελλάδα στη Βουλγαρία έως το 2021.

Μια ενδεχόμενη μελλοντική φάση του έργου θα μπορούσε να αυξήσει αυτήν τη δυναμικότητα σε 5 κ.μ./έτος και να επιτρέψει τη ικανότητα αντίστροφης ροής από τη Βουλγαρία στην Ελλάδα, σημειώνει στη σχετική ανακοίνωση η Επιτροπή υπογραμμιζοντας ότι το έργο θα συμβάλει στην ασφάλεια και στη διαφοροποίηση του ενεργειακού εφοδιασμού της ΕΕ χωρίς να προκαλεί αδικαιολόγητη στρέβλωση του ανταγωνισμού.

Η Επίτροπος Μαγκρέιτε Βέστεϊγιερ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε τα εξής: «Ο νέος διασυνδετήριος αγωγός φυσικού αερίου ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία θα αυξήσει την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού και θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό, προς όφελος των πολιτών της περιοχής. 

Έχουμε εγκρίνει τα μέτρα στήριξης που πρόκειται να χορηγηθούν από τη Βουλγαρία και την Ελλάδα επειδή περιορίζονται στα απολύτως αναγκαία για την πραγματοποίηση του έργου και επομένως είναι σύμφωνα με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων».

Ο αγωγός IGB θα ανήκει στην ICGB AD, κοινή επιχείρηση στην οποία συμμετέχουν ισομερώς η κοινοπραξία "IGI Poseidon" (όπου συμμετέχουν η ιταλική Edison και η ελληνική Δημόσια Επιχείρηση Αερίου ΔΕΠΑ) και η βουλγαρική κρατική εταιρεία αερίου «BEH». 

Το συνολικό επενδυτικό κόστος για την υλοποίηση του διασυνδετήριου αγωγού IGB ανέρχεται σε 240 εκατ. ευρώ. Το κόστος αυτό θα χρηματοδοτηθεί ως εξής:

άμεση εισφορά ιδίων κεφαλαίων ύψους 46 εκατ. ευρώ από τους μετόχους της κοινής επιχείρησης·

συνεισφορά ύψους 45 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ενεργειακό Πρόγραμμα Ανάκαμψης (ΕΕΠΑ), το οποίο διαχειρίζεται σε κεντρικό επίπεδο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή·

δάνειο ύψους 110 εκατ. ευρώ που χορηγήθηκε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) προς την BEH (το οποίο στη συνέχεια θα μεταβιβαστεί στην ICGB AD)· και

άμεση χρηματοδοτική συνεισφορά ύψους 39 εκατ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό της Βουλγαρίας μέσω του βουλγαρικού επιχειρησιακού προγράμματος «Καινοτομία και Ανταγωνιστικότητα» 2014-2020 (OPIC).

Η Βουλγαρία και η Ελλάδα κοινοποίησαν στην Επιτροπή τα ακόλουθα μέτρα στήριξης της επένδυσης, τα οποία περιλαμβάνουν κρατικούς πόρους κατά την έννοια των κανόνων της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων, συγκεκριμένα:

μια χωρίς όρους κρατική εγγύηση που θα χορηγήσει το βουλγαρικό κράτος στην BEH για να καλύψει το δάνειο ύψους 110 εκατ. ευρώ το οποίο θα λάβει η εταιρεία από την ΕΤΕπ. Η εγγύηση αυτή θα χορηγηθεί στην BEH δωρεάν.

την άμεση χρηματοδοτική συνεισφορά ύψους 39 εκατ. ευρώ από τη Βουλγαρία μέσω του βουλγαρικού προγράμματος OPIC.

ένα πάγιο καθεστώς φορολογίας εταιρειών στο οποίο θα υπάγεται η ICGB AD για 25 χρόνια από την έναρξη των εμπορικών δραστηριοτήτων και το οποίο θα διέπεται από διακυβερνητική συμφωνία μεταξύ Βουλγαρίας και Ελλάδας.

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Επιτροπή αξιολόγησε αυτά τα μέτρα στήριξης σύμφωνα με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ, και ιδίως τις κατευθυντήριες γραμμές του 2014 σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και την ενέργεια.

ΑΠΕ - ΜΠΕ