Παρ08172018

Τελευταία ΕνημέρωσηΠεμ, 16 Αυγ 2018 7pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Ειδησεις Κυπρος

Συμφωνία Κάϊρου -Λευκωσίας, για δημιουργία αγωγού από την κυπριακή ΑΟΖ προς την Αίγυπτο

thalasios agogos

Πλήρης συμφωνία επήλθε ανάμεσα σε Κάϊρο και Λευκωσία, για τη δημιουργία αγωγού από το οικόπεδο 12 τής κυπριακής ΑΟΖ προς την Αίγυπτο, σύμφωνα με είδηση που μετέδωσε απόψε η κρατική τηλεόραση του ΡΙΚ.

Διπλωματικές πηγές, σύμφωνα με το ΡΙΚ, δήλωσαν ότι η συμφωνία ανάμεσα στις δύο χώρες, η οποία έχει ήδη εξασφαλίσει και την απαραίτητη έγκριση από την Ευρωπαϊκή Ενωση, τυγχάνει τώρα τελικής επεξεργασίας σε επί μέρους σημεία και αναμένεται να υπογραφεί σε επίσημη τελετή εντός τού Φθινοπώρου.

Η συμφωνία αυτή δρομολογεί πλέον εξελίξεις πού θα διευκολύνουν σημαντικά την αξιοποίηση των κοιτασμάτων στο πεδίο Αφροδίτη του τεμαχίου 12 της Κυπριακής ΑΟΖ.

Σύμφωνα με το ΡΙΚ, στο υπουργείο Ενέργειας , πραγματοποιήθηκε σήμερα σύσκεψη του Γ. Διευθυντή του υπουργείου Στέλιου Χειμώνα με εκπροσώπους και εμπειρογνώμονες κομμάτων. Η σύσκεψη, πού δεν ανακοινώθηκε επίσημα, ήταν συνέχεια τής πρόσφατης σύσκεψης των αρχηγών των κομμάτων στο προεδρικό, υπό τον Πρόεδρο Αναστασιάδη. 

Αντικείμενο της συζήτησης ήταν το αίτημα της εταιρείας Νoble, η οποία διαχειρίζεται το κοίτασμα Αφροδίτη, για αλλαγή στην αναλογία ποσοστών στα έσοδα ανάμεσα στην Κυπριακή Δημοκρατία και την εταιρεία.

Συγκεκριμένα, ενώ τα ποσοστά εσόδων με βάση το υπάρχον συμβόλαιο είναι 60% για την Κ. Δημοκρατία και 40% για την εταιρεία, η Νoble εισηγείται αντιστροφή των ποσοστών.

Το ΡΙΚ, επικαλούμενο διασταυρωμένες πληροφορίες του, μετέδωσε ότι η τάση πού υπάρχει στη Λευκωσία είναι να ξεκινήσει διαπραγμάτευση με την Noble και μάλιστα εντός Σεπτεμβρίου με στόχο να λήξει μέχρι το τέλος τού έτους. 

Πρόθεση της Λευκωσίας δεν είναι να ικανοποιήσει το αίτημα της εταιρείας όπως αυτό κατατέθηκε, όμως αν υπάρξει κάποια διαφοροποίηση στα ποσοστά, τότε αυτή θα πρέπει να συνοδεύεται στη νέα συμφωνία και από άλλες πρόνοιες, έτσι που να διασφαλίζεται η έναρξη της εκμετάλλευσης του κοιτάσματος εντός τακτού χρονικού διαστήματος.

Τα κόμματα, σύμφωνα με τις πληροφορίες του ΡΙΚ, διατύπωσαν απόψεις, αλλά γενικά μπορεί να λεχθεί πως υπάρχει η απαραίτητη κατανόηση την έναρξης της διαδικασίας διαπραγμάτευσης με την εταιρεία.

Η διαπραγμάτευση με την Νοble θα συμπέσει χρονικά και με την πρώτη ερευνητική γεώτρηση της Εxxon Mobil, στο οικόπεδο 10 το τέταρτο τρίμηνο του έτους.

Τα σενάρια είναι η εκμετάλλευση από την Noble στο οικόπεδο 12 εντός του 2022 και στο 10 από την ExxonMobil, σε περίπτωση βεβαίως που θα βρεθεί αξιόλογο κοίτασμα, το 2026.

Επιχείρηση φίμωσης και τρομοκρατίας στα κατεχόμενα από το καθεστώς Ερντογάν

kypros katexomena

Δύο δίκες έχουν στηθεί σε δικαστήριο της ‘Αγκυρας εναντίον της τουρκοκυπριακής εφημερίδας «Αφρίκα» και των δημοσιογράφων της, Σενέρ Λεβέντ και Αλί Οσμάν.

Η πρώτη δίκη αφορά το πρωτοσέλιδο της «Αφρίκα», που έκανε λόγο για «δεύτερη τουρκική εισβολή», με αφορμή τις εξελίξεις στο ‘Αφριν. Η δεύτερη δίκη αφορά ένα άρθρο γνώμης του Σενέρ, το οποίο κυκλοφόρησε και στα ελληνικά με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Zorba The Cypriot».

Ο Τουρκοκύπριος δημοσιογράφος, Σενέρ Λεβέντ, μιλώντας στην εφημερίδα «Καθημερινή» Κύπρου, κάνει λόγο για μία δυσάρεστη τροπή στα χρονικά της Κύπρου και καλεί τόσο την κυβέρνηση του Νίκου Αναστασιάδη όσο και τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Αντόνιο Ταγιάνι, να παρέμβουν. Σημειώνει μάλιστα πως οι δίκες, αποτελούν μοχλό πίεσης της ‘Αγκυρας προς τους Τουρκοκυπρίους.

Στο κατεχόμενο τμήμα της Λευκωσίας συνεχίζεται και μια άλλη «δίκη», η οποία αναβλήθηκε για τις 20 Σεπτεμβρίου με απόφαση του «δικαστή» Τατζάν Ρεϊνάρ, ο οποίος παραιτήθηκε από το επάγγελμα του εξαιτίας των πιέσεων, που δέχθηκε το προηγούμενο διάστημα από κύκλους της ‘Αγκυρας.

Οι δύο Τουρκοκύπριοι δημοσιογράφοι έχουν αρνηθεί να καταθέσουν στο τουρκικό δικαστήριο, προβάλλοντας την άποψη ότι δεν έχουν διαπράξει κανένα αδίκημα και ότι δεν αναγνωρίζουν τις δυο δίκες.

Ο Σενέρ Λεβέντ δήλωσε στον ανταποκριτή της «Καθημερινής» Κύπρου, στην Κωνσταντινούπολη, ότι αυτήν τη στιγμή στα κατεχόμενα συζητείται το ενδεχόμενο της μεταφοράς του ίδιου και του συναδέλφου του στην Τουρκία, «με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, μια εξέλιξη που έχει θορυβήσει τον δημοσιογραφικό κόσμο της τουρκοκυπριακής κοινότητας».

militaire

Αποδοκίμασαν τον Καμμένο στην Κύπρο για την συμφωνία με τα Σκόπια -Συνελήφθησαν 12 άτομα

kamen apodok kypros

Γιούχαραν τον ΥΠΕΘΑ Π. Καμμένο στην Κύπρο για την συμφωνία με τα Σκόπια στις Πρέσπες

Δυο φορές έπεσε στόχος αποδοκιμασιών απο έλληνες πολίτες που ζούν στην Κύπρο, λόγω της συμφωνίας των Πρεσπών, ο υπουργός Αμυνας Πάνος Καμμένος. Συνολικά 12 άτομα προσήχθησαν στο αστυνομικό τμήμα.

Στον αστυνομικό σταθμό του Αγίου Δομετίου Κύπρου μετέβη το πρωί ο Υπουργός Άμυνας της Ελλάδας Πάνος Καμμένος για να καταγγείλει ότι δέχθηκε ύβρεις από τρία πρόσωπα στην διάρκεια της χθεσινοβραδινής τελετής στον Τύμβο της Μακεδονίτισσας.

Ο Πάνος Καμμένος μετείχε στην τελετή, για τα αποκαλυπτήρια του Μνημείου της Μάνας των Αγνοουμένων, με αφορμή την επέτειο της τουρκικής εισβολής.

Σύμφωνα με πληροφορίες η παρουσία του Έλληνα ΥΠΕΘΑ στην εκδήλωση εξόργισε κάποιους από τους παρευρισκόμενους οι οποίοι ύβρισαν τον Πάνο Καμμένο για την συμφωνία των Πρεσπών.

Τα συγκεκριμένα πρόσωπα συνελήφθησαν για πρόσκληση ανησυχίας και για δημόσια εξύβριση Κατηγορήθηκαν γραπτώς για τα δύο αδικήματα και αφέθηκαν ελεύθεροι. Η υπόθεση όμως είχε και συνέχεια.

Βρισιές και στη Φανερωμένης

Στο μεταξύ το περιστατικό στον Τύμβο της Μακεδονίτισσας φαίνεται ότι επαναλήφθηκε και στην επιμνημόσυνη δέηση που πραγματοποιήθηκε το πρωί στην εκκλησία της Φανερωμένης. H παρουσία του Πάνου Καμμένου συνοδεύτηκε από παρατεταμένο γιουχάισμα και ύβρεις. Για τον λόγο αυτό οδηγήθηκαν στο αστυνομικό τμήμα εννέα πρόσωπα (8 άντρες και μία γυναίκα) οι οποίοι φέρονται να εξύβρισαν τον Έλληνα Υπουργό Άμυνας.

politis.com

Η Αίγυπτος για πρώτη φορά απείλησε την Τουρκία με χρήση στρατιωτικής βίας στην κυπριακή ΑΟΖ

kypros aoz polemika

Για πρώτη φορά η Αίγυπτος χρησιμοποίησε απειλή χρήσης στρατιωτικής ισχύος προς την Τουρκία, εάν η τελευταία προχωρήσει σε προκλήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ.

Αυτό δήλωσε η πρέσβειρα της Αιγύπτου ατη Λευκωσία Μάι Τάχα Χαλίλ κατά τη διάρκεια συνεδρίου Κύπριων που ζουν στο εξωτερικό.

H Χαλίλ δήλωσε πως Κύπρος και Αίγυπτος βρίσκονται κοντά σε διακρατική συμφωνία που θα ανοίξει τον δρόμο για μεταφορά φυσικού αερίου από την Κύπρο στην Αίγυπτο.

Η Χαλίλ παράλληλα κατήγγειλε τις ενέργειες της Τουρκίας στην Μεσόγειο, αναφέροντας πως στηρίζει τις έρευνες των Ελληνοκυπρίων στην κυπριακή ΑΟΖ για να προσθέσει προειδοποιώντας την Άγκυρα στην περίπτωση που επιχειρήσει να παρεμβληθεί στην κυπριακή ΑΟΖ:

«Ελπίζουμε πως δεν θα φτάσουμε στο σημείο να χρησιμοποιήσουμε την στρατιωτική μας ισχύ. Σε αυτή την περίπτωση θα παράσχουμε κάθε είδους βοήθεια στην Κύπρο»,

Ο Ισραηλινός πρέσβης Σαμμί Ρεβέλ στη Λευκωσία ανέφερε πως υποστηρίζει τους Ελληνοκύπριους: «Η Κύπρος έχει δικαίωμα στην έρευνα και χρήση των φυσικών της πόρων. Αυτό είναι απόλυτο» για να προσθέσει όμως με νόημα:

«Ελπίζουμε να λύσουμε τα θέματα χωρίς στρατιωτικές επεμβάσεις».

Η Αμερικανίδα πρέσβειρα Κάθλιν Ντόχερτι δήλωσε:

«Η γεωγραφική θέση της Κύπρου είναι και πλεονέκτημα και πρόβλημα» για να διευκρινίσει πως στο τέλος του έτους η αμερικανική εταιρία Exxon Mobil θα αρχίσει γεωτρήσεις στην Μεσόγειο.

Παράλληλα η Αμερικανίδα πρέσβης ανέφερε πως η συμπεριφορά της Τουρκίας σε αυτό το θέμα είναι απαράδεκτη.

Ο Ηλίας Φωτόπουλος-πρέσβης της Ελλάδας ανέφερε πως: «Οι Ελληνοκύπριοι έχουν κάθε δικαίωμα στην Μεσόγειο», ενώ ο Αναπληρωτής Ύπατος Αρμοστής Ίαν Γουίτινγκ, εξέφρασε την ανησυχία του για τις δραστηριότητες της Τουρκίας στην ΑΟΖ της Κύπρου.

Η Άγκυρα, με παράνομη NAVTEX, στέλνει το ερευνητικό σκάφος Barbaros για έρευνες εντός της κυπριακής ΑΟΖ, αμφισβητώντας την εδαφική ακεραιότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας και τους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου.

Αντι-NAVTEX εξέδωσε η Λευκωσία, επιλέγοντας, παράλληλα, να κρατήσει χαμηλούς τόνους με στραμμένη την προσοχή στις κινήσεις Γκουτέρες. Άμεση ήταν η απάντηση, ωστόσο, στις τουρκικές προκλήσεις.

Στην κυπριακή ΑΟΖ ανατολικά της Αγίας Νάπας και κοντά στο Οικόπεδο 3 της Κυπριακής ΑΟΖ στέλνει για έρευνες το σεισμογραφικό σκάφος Barbaros η Τουρκία προκαλώντας προβληματισμό στην Λευκωσία, καθώς παράλληλα μετρά αντίστροφα ο χρόνος για την προαναγγελθείσα έναρξη τουρκικών γεωτρήσεων στην Ανατολική Μεσόγειο.

Η Τουρκία αιφνιδιαστικά την Παρασκευή εξέδωσε την Navtex 782/18 αναγγέλλοντας την διεξαγωγή σεισμικών ερευνών ανατολικά της Αμμόχωστου από το R/V BARBAROS HAYREDDİN PAŞA, που θα συνοδεύεται από τα βοηθητικά σκάφη M/V TANUX-1 και R/V APOLLO MOON για το διάστημα 27-30 Ιουλίου.

Οι συντεταγμένες που έδωσε η Τουρκία καλύπτουν την περιοχή όμως και εντός της κυπριακής ΑΟΖ η οποία είναι υπό τον έλεγχο της Κυπριακής Δημοκρατίας καθώς φθάνει μέχρι και ανατολικά της Αγίας Νάπας.

Το σημείο αυτό είναι πολύ κοντά στο Οικόπεδο 3 της Κυπριακής ΑΟΖ στο οποίο με πειρατικό τρόπο η Τουρκία είχε εμποδίσει την πρόσβαση στο ιταλικό γεωτρύπανο το οποίο επρόκειτο να κάνει την πρώτη γεώτρηση για λογαριασμό της ιταλικής ΕΝΙ.

Στην περιοχή αυτή έχει πραγματοποιήσει εκτεταμένες σεισμικές έρευνες το Barbaros και εκτιμάται ότι είναι μια από τις περιοχές που θα επιλέξει η Τουρκία να πραγματοποιήσει παράνομες γεωτρήσεις εάν θελήσει τελικά να κλιμακώσει τις προκλήσεις προκειμένου να «βραχυκυκλώσει» τον ενεργειακό σχεδιασμό της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Επισημαίνεται ότι αυτή η ενέργεια συνιστά παραβίαση της εδαφικής ακεραιότητας της Κυπριακής Δημοκρατίας και του Διεθνούς Δικαίου και των κανόνων ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και συγχρόνως συνιστά ποινικό αδίκημα σύμφωνα με την νομοθεσία της Κύπρου.

Οι κυπριακές Αρχές με NAVTEX που εξέδωσαν (256/18) δηλώνουν ότι η τουρκική NAVTEX 782/18 εκδόθηκε από μη εξουσιοδοτημένο σταθμό και αφορά παράνομες επιχειρήσεις στην ΑΟΖ και στην υφαλοκρηπίδα της Δημοκρατίας της Κύπρου.

Μεβλούτ Τσαβούσογλου: «Έχουμε ήδη μεταφέρει στη διεθνή κοινότητα, ότι η στάση μας στο θέμα των γεωτρήσεων και των ερευνών για τους υδρογονάνθρακες θα είναι διαφορετική»

Λίγα μόλις 24ωρα μετά τις προειδοποιήσεις Τσαβούσογλου και έπειτα από την ανανέωση της θητείας της UNFICYP που εκνεύρισε την τουρκική πλευρά, η Τουρκία περνά από τα λόγια στις πράξεις και συνεχίζει αδιάκοπα την πολιτική της έντασης στην κυπριακή ΑΟΖ.

Έχοντας από το απόγευμα της Παρασκευής εκδώσει νέα, τριήμερη, παράτυπη NAVTEX μέχρι και τις 30 Ιουλίου, δεσμεύοντας τεράστια θαλάσσια περιοχή από τα ανοικτά του Κάβο Γκρέκο μέχρι και το ακρωτήριο του Αποστόλου Ανδρέα για διενέργεια σεισμογραφικών ερευνών, η Άγκυρα έδωσε «σήμα» στο «Μπαρμπαρός» να βγει και πάλι στο σεργιάνι.

Το τουρκικό ερευνητικό σκάφος και τα δύο συνοδευτικά του, Apollon Moon και Tanux 1, έπειτα από ολιγοήμερη παραμονή τους ανοικτά της τουρκικής πόλης Σαμάνταγκ, άρχισαν από νωρίς χθες βράδυ τον πλου τους προς Αμμόχωστο.

Άμεση υπήρξε η αντίδραση της Λευκωσίας, με το Κέντρο Συντονισμού, Έρευνας και Διάσωσης να προχωρά στην έκδοση anti NAVTEX.

Πρόδρομος Προδρόμου – Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: «Παρακολουθούμε με προσοχή όλες τις κινήσεις και βεβαίως εκεί που χρειάζεται λαμβάνονται τα μέτρα εκείνα τα οποία δεν χρειάζεται να δημοσιοποιούμε».

«Έχουμε στραμμένη την προσοχή στην πρωτοβουλία του ΓΓ για επανέναρξη της διαπραγμάτευσης της και με προσοχή και με σύνεση θα αποφύγουμε τους οποιουσδήποτε αντιπερισπασμούς».

Η κυβέρνηση επιλέγει πάντως να κρατήσει χαμηλούς τους τόνους, ενόψει των κινήσεων Γκουτέρες.

pronews

ΚΥΠΡΟΣ ΑΤΤΙΛΑΣ : Ποιοι δεν άφησαν το υποβρύχιο ΓΛΑΥΚΟΣ να “ρίξει” ανοιχτά της Κερύνειας;

ypobr glaykos

Ο Πτέραρχος ε.α Μιχάλης Κωστάκος αποκάλυψε μιλώντας στο Militaire.gr τις λεπτομέρειες για την αποστολή των F-4 Phantom που δεν έγινε, αφήνοντας τους Τούρκους ανενόχλητους να ολοκληρώσουν την εισβολή στην Κύπρο. Δεν ήταν η μοναδική αποστολή που ακυρώθηκε...

Στο ραδιόφωνο της Κύπρου ΠΟΛΙΤΗΣ 107,6 είχε μιλήσει πέρυσι τέτοιες μέρες, ο τηλεγραφητής του υποβρυχίου ΓΛΑΥΚΟΣ.

Όπως έγραψε το politis.com.cy “το υποβρύχιο του ελληνικού ναυτικού ‘‘Γλαύκος’’, αν και στις 20 Ιουλίου 1974 βρισκόταν ανοιχτά της Κερύνειας, πήρε εντολή να επιστρέψει στη Ρόδο.

«Όλα τα σήματα εκείνων των έξι ωρών βρίσκονται στο ημερολόγιο πλοίου, το οποίο βρίσκεται στο φάκελο της Κύπρου», δήλωσε στον ΠΟΛΙΤΗ 107.6 ο Χαράλαμπος Γιακουβάκης, απόστρατος αξιωματικός του πολεμικού ναυτικού, ο οποίος τις πρώτες ημέρες της τουρκικής εισβολής ήταν τηλεγραφητής στην επιστασία ασυρμάτου στο υποβρύχιο του ελληνικού πολεμικού ναυτικού ‘‘Γλαύκος’’, το οποίο αν και στις 20 Ιουλίου 1974 βρισκόταν ανοιχτά της Κερύνειας, πήρε εντολή να επιστρέψει στη Ρόδο.

Ήταν ο άνθρωπος που λάμβανε τα σήματα από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού εκείνη τη μέρα.

Το μαύρο καλοκαίρι του 1974, τα υπερσύγχρονα για την εποχή υποβρύχια ΓΛΑΥΚΟΣ (S110) και ΝΗΡΕΥΣ (S111) διατάχθηκαν να πλεύσουν προς τη Κύπρο, προτού ανακληθούν δύο φορές.

«Από τις 13-14 τορπίλες του υποβρυχίου, το 50% να είχε ευστοχία θα επέφερε βαρύ πλήγμα στο τουρκικό ναυτικό», δήλωσε ο Χαράλαμπος Γιακουμάκης.

Το βράδυ της παραμονής της εισβολής του έδωσε εντολή ο κυβερνήτης του υποβρυχίου να βγει στη γέφυρα και να σβήσει τα νούμερα ‘‘S110’’, για να μη φαινόταν ότι είναι ελληνικό.!!

Βασίλης Γαβριήλ: Αν με άφηναν, θα τους είχα βυθίσει!

Στις 18 Ιουνίου έφυγε ο Βασίλης Γαβριήλ, ο Έλληνας που θα μπορούσε να είχε πνίξει τον στόλο του Αττίλα. Τον Αύγουστο του 2007 ο "Ε. Κ.". είχε την τιμή να συνομιλήσει μαζί του, να συνομιλήσει με έναν θρύλο του Πολεμικού μας Ναυτικού, που έγινε πανελληνίως γνωστός τον Ιούλιο του 1974, όταν ως κυβερνήτης του υπερσύγχρονου γερμανικής κατασκευής υποβρυχίου τσέπης "Γλαύκος" έφτασε μια ανάσα από τις ακτές της Κύπρου, την στιγμή που αποβιβαζόταν στο Νησί της Αφροδίτης ο "Αττίλας".

Στα 35 χρόνια που πέρασαν από τότε, έχει χυθεί άφθονο μελάνι και έχουν γίνει αμέτρητες συζητήσεις για το αν τα δύο τελευταίας τεχνολογίας υποβρύχια τσέπης που διαθέταμε τότε, ο "Γλαύκος" και ο "Νηρεύς" μπορούσαν να στείλουν στον πάτο της θάλασσας ολόκληρο τον τουρκικό αποβατικό στόλο.

O Βασίλης Γαβριήλ ήταν γαμβρός επ' αδελφή του Λευτέρη Χανδρινού, του θρυλικού κυβερνήτη του αρματαγωγού "Λέσβος", του μόνου ελληνικού πλοίου που πολέμησε τον Αττίλα το Ιούλιο του 1974, αναγκάζοντας τους πανικοβλημένους Τούρκους να χάσουν δύο αντιτορπιλικά.

Ο ήρωας Ε.ΧΑΝΔΡΙΝΟΣ και πως οδήγησε τους Τούρκους να βυθίσουν δικό τους πλοίο!

Oι Τούρκοι κατά τη διάρκεια του Αττίλα είχαν βυθίσει δικό τους αντιτορπιλικό!!! Σ΄ αυτή τη μεγαλειώδη γκάφα τους είχε οδηγήσει ο ήρωας Πλωτάρχης Ε.Χανδρινός ,κυβερνήτης του αρματαγωγού ΛΕΣΒΟΣ,το οποίο έγραψε λαμπρή ιστορία εκείνες τις ημέρες με τα κατορθώματά του!

Ο συνάδελφος Παντελής Καρύκας έχει γράψει για τον ηρωϊσμό του Χανδρινού και του πληρώματός του στην Κύπρο αλλά και πως ο πανικός που προκάλεσε στους Τούρκους,τους οδήγησε στην γκάφα να βυθίσουν δικό τους αντιτορπιλικό!

Το κείμενο του Παντελή Καρύκα:

Το αρματαγωγό «Λέσβος» καθελκύστηκε το 1942 ως USS «Boone County». Ήταν ένα αρματαγωγό τύπου LST 1 (Landing Ship Tanks = πλοίο αποβίβασης αρμάτων). Το σκάφος είχε εκτόπισμα, με πλήρες φορτίο, περί τους 4.000 τόνους. Είχε μήκος 100 μ. και μέγιστη ταχύτητα μόλις 12 κόμβων. Ήταν οπλισμένο με δίδυμα αντιαεροπορικά πυροβόλα Bofors των 40 χλστ.

Στην Ελλάδα δόθηκε το 1960 και ονομάστηκε «Λέσβος» (L-172). To 1974 κυβερνήτης του ήταν ο πλωτάρχης Ελευθέριος Χανδρινός. Στις 13 Ιουλίου 1974 απέπλευσε από το μικρό λιμανάκι των Κεχριών, με προορισμό την Κύπρο. Έφτασε στην Κύπρο και αφού αποβίβασε μια δύναμη αντικαταστατών των ανδρών της ΕΛΔΥΚ που υπηρετούσαν στο νησί, απέπλευσε από την Κύπρο στις 19 Ιουλίου, το απόγευμα, μεταφέροντας 450 άνδρες που είχαν ολοκληρώσει την υπηρεσία τους στην ΕΛΔΥΚ και θα επέστρεφαν στην Ελλάδα.

Το πρωί της 20ης Ιουλίου βρήκε το ελληνικό πλοίο να πλέει νότια της Λεμεσού. Εκεί ο πλοίαρχός του, πλωτάρχης τότε, Ελευθέριος Χανδρινός, έλαβε σήμα που τον ενημέρωνε για την τουρκική απόβαση και τον διέταζε να αποβιβάσει τους άντρες που μετέφερε στη Λεμεσό, αρχικά και κατόπιν στην Πάφο. Αμέσως το «Λέσβος» έπλευσε προς την Πάφο και αποβίβασε τους άντρες.

Ο πλωτάρχης Χανδρινός όμως δεν αρκέστηκε σε αυτό, αλλά παρέμεινε στην περιοχή και με τα πυροβόλα του πλοίου –αντιαεροπορικά Μπόφορς των 40 χλστ.– άρχισε να σαρώνει τις θέσεις των Τουρκοκυπρίων. Βάλλοντας σχεδόν 1.000 βλήματα, υποχρέωσε δύο τάγματα Τουρκοκυπρίων να υψώσουν λευκή σημαία. Με την υποστήριξη του «Λέσβος», οι ελληνικές δυνάμεις υπερίσχυσαν άμεσα και οι Τουρκοκύπριοι άρχισαν να παραδίδονται κατά δεκάδες. Αμέσως μετά ο Χανδρινός απέπλευσε με πορεία νότια, προς την Αίγυπτο, για να παραπλανήσει τους Τούρκους που, λογικά, θα τον αναζητούσαν προς τα βορειοδυτικά.

Καθώς το «Λέσβος» απομακρυνόταν, οι Τούρκοι είχαν πάθει κρίση πανικού, κάνοντας λόγο για την ύπαρξη ελληνικής νηοπομπής, με εννέα μεταγωγικά και πέντε συνοδά πολεμικά, που έπλεε, μεταφέροντας ενισχύσεις, προς την Κύπρο. Αμέσως τρία αντιτορπιλικά που υποστήριζαν τις αποβατικές τουρκικές δυνάμεις, τα «Kocatepe», «Adatepe» και «Fevzi Cakmak» στάλθηκαν να ερευνήσουν για ελληνικά πλοία.

Η σύγχυση ήταν μεγάλη και παράλληλα με το ναυτικό στάλθηκε και η τουρκική αεροπορία. Τουρκικά μαχητικά F-1014G και F-100 εντόπισαν τα τρία, αμερικανικής κατασκευής αντιτορπιλικά, κλάσης Gearing (μετατροπής Fram I και Fram II), ίδια, εξωτερικά, με τα αντίστοιχα ελληνικά, τα οποία θεώρησαν ελληνικά και τους επιτέθηκαν.

Τα τουρκικά πλοία κατάλαβαν ότι τα αεροσκάφη ήτα τουρκικά προσπάθησαν να ειδοποιήσουν. Όμως οι Τούρκοι πιλότοι θεώρησαν πως το γεγονός ότι από τον ασύρματο του μιλούσαν στα τουρκικά και ότι τα σκάφη έφεραν, εμφανώς, την τουρκική σημαία ήταν τέχνασμα των Ελλήνων για να τους παραπλανήσουν.

Έτσι επιτέθηκαν. Όταν τελικά κατάλαβαν το λάθος ήταν αργά. Το «Kocatepe» ήταν ένα φλεγόμενο κουφάρι, που σύντομα βυθίστηκε, ενώ και τα άλλα δύο πλοία είχαν υποστεί πολύ σοβαρές ζημιές. Οι απώλειες σε άνδρες ήταν επίσης βαριές. Από τα αντιαεροπορικά πυρά των πλοίων, τα οποία απάντησαν στις επιθέσεις που δέχονταν, τελικά, επλήγησαν πέντε τουρκικά μαχητικά, ένα εκ των οποίων κατέπεσε.
Μέχρι σήμερα, πάντως, οι Τούρκοι επιμένουν ότι υπήρξε πράγματι ελληνική νηοπομπή, η οποία «αναχαιτίστηκε με τη θυσία» του Τουρκικού ναυτικού!

Όσον αφορά των ήρωα πλωτάρχη Ελ. Χανδρινό, το κατόρθωμα του δεν αναγνωρίστηκε επισήμως, διότι η Ελλάδα, μέχρι πολύ πρόσφατα, αρνούνταν να παραδεχτεί πως το 1974 πολέμησε με την Τουρκία.

Ο αντιναύαρχος, πλέον, Χανδρινός στάλθηκε, αργότερα, ως στρατιωτικός ακόλουθος στην Τουρκία. Το 1986, υπήρξε θύμα ενός αρκετά περίεργου τροχαίου ατυχήματος, κοντά στην Κομοτηνή.

Με μεγάλη προσπάθεια κατάφερε να αναρρώσει, αλλά πέθανε, το 1994.

Ως συνήθως η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της.