Δευ06182018

Τελευταία ΕνημέρωσηΔευ, 18 Ιουν 2018 1am

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Αυτοδιοικητικα Τοπικη Αυτοδιοικηση

Silvercity.gr | Τοπικη Αυτοδιοικηση

Παιδικοί σταθμοί: Θολό τοπίο για την προκήρυξη-Διαμαρτυρίες γονέων για την καθυστέρηση

 

paidikos stathmos

Έντονες διαμαρτυρίες για τη μεγάλη καθυστέρηση στην δημοσίευση της προκήρυξης της ΕΕΤΑΑ λαμβάνει η aftodioikisi.gr. Κι αυτό γιατί, μετά και την δημοσίευση της ΚΥΑ, κανείς δεν γνωρίζει πότε θα εκδοθεί.

Γονείς που επικοινώνησαν σήμερα με την ΕΕΤΑΑ τονίζουν ότι δεν τους δόθηκε σαφής απάντηση σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα.

Όπως επισημαίνουν σε ορισμένους ειπώθηκε ότι ίσως δημοσιευθεί εντός της εβδομάδας και σε άλλους ότι είναι πιθανόν αυτό να γίνει και την ερχόμενη. Υπενθυμίζεται ότι πηγές της ΕΕΤΑΑ είχαν διαβεβαιώσει την aftodioikisi.gr ότι η προκήρυξη θα έβγαινε στον αέρα αρχικά στις 21 και στη συνέχεια έως τις 25 Μαΐου, δηλαδή, σχεδόν τρεις εβδομάδες πριν.

Φέτος αναμένεται να εισαχθούν 110.000 παιδιά και νήπια ενώ στόχος είναι τα οι αιτήσεις να υποβληθούν έως τα τέλη Ιουνίου και τα οριστικά αποτελέσματα να ανακοινωθούν εντός Σεπτεμβρίου.

Αναφορικά με τα κριτήρια  έχουν να κάνουν με το οικογενειακό εισόδημα, την κατάσταση απασχόλησης και την οικογενειακή κατάσταση.

H μοριοδότηση παρουσιάζεται αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα:

 

Πολυνομοσχέδιο: Για ποιο αυτοδιοίκητο των Δήμων μιλούν; Σε έναν λογαριασμό όλα τα ταμειακά διαθέσιμα Δημοσίου-ΟΤΑ!

dimarxeio
 
Την επέκταση της υποχρέωσης μεταφοράς του συνόλου των ταμειακών διαθεσίμων όλων των φορέων της κεντρικής κυβέρνησης, δηλαδή και των ΟΤΑ, στο Ενιαίο Λογαριασμό Θησαυροφυλακίου προβλέπει το πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε στη βουλή η κυβέρνηση.
 
Μάλιστα οι φορείς του Δημοσίου που δεν συμμορφωθούν με την απόφαση και εντοπιστούν να διαθέτουν λογαριασμούς με υπόλοιπα τα οποία υπερβαίνουν συστηματικά τις ταμειακές ανάγκες τους κατά ποσοστό μεγαλύτερο του οριζόμενου, θα τύχουν κυρώσεων με τη μορφή μείωσης του ύψους της επιχορήγησής τους από τακτικό προϋπολογισμό.

Οι διατάξεις για τη μεταφορά στον Ενιαίο Λογαριασμό Θησαυροφυλακίου του Δημοσίου στην Τράπεζα της Ελλάδος των λογαριασμών που τηρούν σήμερα οι φορείς της γενικής κυβέρνησης σε εμπορικές τράπεζες, θα διευρύνουν τη δυνατότητα του Δημοσίου για εσωτερικό δανεισμό μέσω ρέπος. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών, υπολογίζεται ότι περίπου 5-6 δισ. ευρώ βρίσκονται αυτήν τη στιγμή κατατεθειμένα σε εμπορικές τράπεζες και θα μεταφερθούν στην Τράπεζα της Ελλάδος.

Τα ρέπος (από τα ήδη κατατεθειμένα κεφάλαια φορέων της γενικής κυβέρνησης στην Τράπεζα της Ελλάδος) φτάνουν τώρα περίπου τα 22 δισ. ευρώ. Η ενίσχυσή τους ενδιαφέρει την κυβέρνηση, καθώς –σε συμφωνία με τους θεσμούς– τα χρησιμοποιεί για να «χτίσει» σημαντικό τμήμα του «μαξιλαριού» ασφαλείας, στερώντας όμως ρευστότητα από την οικονομία, στο όνομα της καθαρής εξόδου από το μνημόνιο.

Το νομοσχέδιο προβλέπει μάλιστα αυστηρές ποινές σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των φορέων της γενικής κυβέρνησης. Ειδικότερα, προβλέπεται η δυνατότητα να αποφασίσει ο υπουργός Οικονομικών καθαίρεση των μελών του Δ.Σ. του φορέα, των εκτελεστικών του οργάνων και του προϊσταμένου οικονομικών υπηρεσιών του. Επίσης, μπορεί να μειώσει το ύψος της ετήσιας επιχορήγησης του φορέα από τον τακτικό προϋπολογισμό.

Τα μόνα περιθώρια που αφήνει το νομοσχέδιο στους φορείς της γενικής κυβέρνησης για να διατηρήσουν λογαριασμούς στις εμπορικές τράπεζες είναι για να εξυπηρετούν τις ταμειακές τους ανάγκες για ένα 15νθήμερο.

Σήμερα, στην Τράπεζα της Ελλάδος είναι ήδη κατατεθειμένα 33-34 δισ. ευρώ από φορείς του Δημοσίου, εκ των οποίων τα περίπου 7 δισ. ευρώ είναι επενδεδυμένα σε τίτλους του Δημοσίου (ομόλογα, έντοκα γραμμάτια κ.λπ.) και τα υπόλοιπα περίπου 27 δισ. ευρώ είναι ρευστά. Από τα τελευταία, τα 22 δισ. ευρώ έχει δανειστεί με συμφωνίες βραχυχρόνιου δανεισμού (ρέπος) το Δημόσιο.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, ο στόχος της ρύθμισης αυτής είναι η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας στη χρήση της διαθέσιμης ρευστότητας, καθώς και η επίτευξη αξιόπιστων προβλέψεων αναφορικά με τις ταμειακές ροές της γενικής κυβέρνησης.

Αλαλούμ με ΠΔ που αναγκάζει τους δήμους να αγοράζουν… σκάφη


 

 navagoswsths

Αντιδράσεις σε Δήμους που διαχειρίζονται παραλίες έχει προκαλέσει προεδρικό διάταγμα που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 4/4/2018 (στο παρά 5’ δηλαδή του καλοκαιριού) και υποχρεώνει τις δημοτικές Αρχές, πέραν από να προσλάβουν περισσότερους ναυαγοσώστες να αγοράσουν και ναυαγοσωστικά σκάφη (!) “ειδικών προδιαγραφών” καταλλήλως εξοπλισμένα και επανδρωμένα.

Αν και το αίτημα του αρμόδιου Υπουργείου φαντάζει… μελετημένο, πρακτικά είναι αδύνατον να εφαρμοστεί, αφού για να πραγματοποιηθεί η αγορά των συγκεκριμένων «ειδικών σκαφών» απαιτείται, πέρα από το κόστος της δαπάνης και ανοιχτός διαγωνισμός που για να ολοκληρωθεί, στην καλύτερη περίπτωση (άνευ ενστάσεων) χρειάζονται 3 μήνες!

Οι παραλίες τυπικά «άνοιξαν» 1η Ιουνίου και οι Δήμοι πρέπει να εφαρμόσουν κατά γράμμα το συγκεκριμένο προεδρικό διάταγμα.

Και αυτό διότι σε περίπτωση ατυχήματος, πνιγμού ή οτιδήποτε άλλο… θα πληρώσουν τη «νύφη» οι αιρετοί της τοπικής Αυτοδιοίκησης καθώς ενδέχεται να κινηθεί δίωξη εναντίον τους για αμέλεια!

Με απλά λόγια, το συγκεκριμένο Π.Δ. πετάει πλέον το μπαλάκι της ευθύνης στους Δήμους και εντοπίζει τους «υπευθύνους».

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ», η ΚΕΔΕ αλλά και το πανελλήνιο όργανο των ναυαγοσωστών αντιδρούν ζητώντας αναστολή του Προεδρικού Διατάγματος για τη φετινή σεζόν (1 Ιουνίου – 31 Σεπτεμβρίου) και την εφαρμογή του την επόμενη χρονιά, ώστε να υπάρξει έστω, η κατάλληλη προετοιμασία.

Ίδιες πηγές αναφέρουν ότι και στις αρμόδιες Επιτροπές των Δήμων έχουν γίνει «ομηρικές» συγκρούσεις! Εκεί υπήρξαν διαξιφισμοί για το πότε μια παραλία χαρακτηρίζεται πολυσύχναστη και πότε όχι.

Ο όρος «να έχει τουλάχιστον 300 λουόμενους», αποτελεί γρίφο, διότι πολλοί αυτό τον αριθμό τον βγάζουν με το «μάτι», ενώ άλλοι μετράνε και όσους δεν κολυμπάνε αλλά και όσους πίνουν τον καφέ τους τριγύρω…!

Άλλοι πάλι επικαλούνται στοιχεία από τους πνιγμούς που έχουν σημειωθεί τα τελευταία χρόνια.

Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα δεν υπολογίζεται ούτε η γνώμη αιρετών που έχουν άμεση επαφή με τις παραλίες καθώς εκεί στεγάζονται υποδομές των Δήμων που εκπροσωπούν.

Σε κάθε περίπτωση το αρμόδιο υπουργείο φαίνεται να μην θέλει να κάνει πίσω, παρά τις πιέσεις. Κάποιοι μάλιστα, ειδικά για το θέμα των σκαφών, αφήνουν υπόνοιες για «φωτογραφικές» διαδικασίες.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι «πηγή» του Δήμου Πειραιά, που επικαλείται το ρεπορτάζ της εφημερίδας, υπολόγισε το κόστος όλης αυτής της «αλλαγής» βάσει του Π.Δ. στα 60.000 ευρώ, μόνο για τους μήνες που θα λειτουργούν οι παραλίες ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ και ΦΡΕΑΤΤΥΔΑ.

Από πλευράς Δήμου ζητήθηκε η αναβολή των διαδικασιών που προβλέπει το Π.Δ. και προσκομίστηκαν στοιχεία που αφορούν τη λειτουργία των παραλιών. Κατόπιν, ενημερώθηκε ο αρμόδιος υπουργός. Να σημειωθεί ότι σήμερα στις παραλίες του Πειραιά υπάρχουν ναυαγοσώστες για την ασφάλεια των λουόμενων. Βεβαίως, όχι με τα «δεδομένα» που προβλέπει το «σκληρό» Π.Δ., για τους λόγους που σας αναφέραμε παραπάνω.

Σύμφωνα, επίσης, με το ρεπορτάζ:

-Το «ειδικό» σκάφος που θα πρέπει να έχει κάθε Δήμος θα ζυγίζει 160 κιλά. (Σκεφτείτε λοιπόν τον κόπο ενός ναυαγοσώστη που πρέπει να το σύρει στη θάλασσα σε μια έκτακτη περίπτωση…)

-Θα πρέπει οι ναυαγοσώστες να διαθέτουν VHF, κάτι που νομικά αλλά και πρακτικά πρέπει να ξεκαθαριστεί γιατί εδώ έχουμε να κάνουμε με συχνότητες του Λιμεναρχείου.

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ

Σε συνέχεια λοιπόν όσων προαναφέραμε, παρουσιάζουμε μία προς μία τις αλλαγές που επιφέρει το συγκεκριμένο Π.Δ.

Είναι το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ 31 με ημερομηνία κυκλοφορίας 4/4/2018. Αυτό, μεταξύ πολλών άλλων, ρυθμίζει ζητήματα που άπτονται της ναυαγοσωστικής ιδιότητας.

Αναφορικά με τους Δήμους (άρθρο 7), τα καινούρια δεδομένα έχουν ως εξής:

«Κατά τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο και από ώρας 10.30 – 17.30, προσλαμβάνουν ικανό αριθμό ναυαγοσώστων. Κάθε ναυαγοσώστης ελέγχει έκταση ακτής σε ακτίνα 200 μέτρων εκατέρωθεν του βάθρου – παρατηρητηρίου ( μέχρι τώρα η απόσταση ήταν 300 μέτρα). Εφόσον ο υπόχρεος πρέπει να διαθέτει 3 τουλάχιστον ναυαγοσώστες, υποχρεούται να προσλαμβάνει και έναν συντονιστή- επόπτη ναυαγοσώστων. Επίσης, πρέπει να κατασκευάζουν παρατηρητήριο για κάθε ναυαγοσώστη και τον εφοδιάζουν με τον απαραίτητο εξοπλισμό ( ρούχα, φαρμακείο διάσωσης κλπ).

Οι Δήμοι, οφείλουν να διαθέτουν για την περιοχή δικαιοδοσίας τους ένα μηχανοκίνητο μικρό ταχύπλοο σκάφος, εγγεγραμμένο σε Βιβλίο Εγγραφής Μικρών Σκαφών ως επαγγελματικό, ολικού μήκους τουλάχιστον 5 μέτρων, χρώματος εξωτερικά πορτοκαλί, εφοδιασμένο με τα προβλεπόμενα για την κατηγορία του εφόδια. Στο μέσο των πλευρών του σκάφους, δεξιά και αριστερά, είναι γραμμένη η ένδειξη ΣΩΣΤΙΚΟ ΣΚΑΦΟΣ και, κάτωθεν αυτής, η ένδειξη RESCUE BOAT, μπλε απόχρωσης. Επιπλέον, πρέπει να είναι εφοδιασμένο με μόνιμα εγκατεστημένο προβολέα, καθώς και με VHF GPS – PLOTER- ΦΟΡΗΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΗ – ΦΟΡΗΤΟ ΑΠΙΝΙΔΩΤΗ. Στο σκάφος θα επιβαίνουν ο χειριστής του και ένας ναυαγοσώστης, όντες σε ετοιμότητα καθημερινά για παροχή άμεσης βοήθειας στις υφιστάμενες λουτρικές εγκαταστάσεις, οι οποίοι και προσλαμβάνονται από τον οικείο Δήμο».

Δείτε ολόκληρο το ΦΕΚ

Aντίθετη η ΠΕΔΑ στην απόφαση του Ε.Δ.Σ.Ν.Α. - Ρένας Δούρου για αύξηση της τιμής των απορριμμάτων ανά τόνο

xyta

Με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής, ζητείται η άμεση ανάκληση των πρόσφατων αποφάσεων της Εκτελεστικής Επιτροπής και του Διοικητικού Συμβουλίου του Ενιαίου Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής (Ε.Δ.Σ.Ν.Α.) για τη νέα, προσωρινή, αυξημένη τιμή των απορριμμάτων ανά τόνο με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2018.

Οι αποφάσεις των δύο οργάνων του Ε.Δ.Σ.Ν.Α. ελήφθησαν κατά πλειοψηφία, προβλέπουν αύξηση μεγέθους 11,36% επί της προσωρινής τιμής της εισφοράς των Δήμων Αττικής προς τον Ε.Δ.Σ.Ν.Α. με συνέπεια, η νέα τιμή από τα 45 € που ήταν να διαμορφωθεί στα 49 € ανά τόνο απορριμμάτων.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.Δ.Α. εκτιμά ότι «στις δύσκολες συγκυρίες που βιώνουν οι τοπικές κοινωνίες, μια επιβάρυνση και μάλιστα αυτού του μεγέθους θα αποδυναμώσει ακόμη περισσότερο τις οικονομικές δυνατότητες των πολιτών αφού θα υποχρεώσει τους Δήμους να αυξήσουν τα τέλη καθαριότητας.»

Το Δ.Σ. της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής αντιπροτείνει όπως τα χρήματα που αντιστοιχούν στη νέα αυξημένη τιμή των απορριμμάτων ανά τόνο, αντληθούν από το υπάρχον ταμειακό υπόλοιπο των 44 εκατ. € του Ε.Δ.Σ.Ν.Α. το οποίο παραμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα αναξιοποίητο.

Τέλος, το Δ.Σ. της Π.Ε.Δ.Α, εκφράζει την ανησυχία του, ενόψει του κορεσμού του ΧΥΤΑ Φυλής (α' και β' κύτταρο) το 2019 και της μη υλοποίησης του εγκεκριμένου περιφερειακού σχεδιασμού.

                                                

Διαταπαραξιακή ΚΕΔΕ: Ο «Κλεισθένης 1» οδηγεί σε διάλυση τους δήμους

kede diaparataxiaki2

Οι δράσεις και οι πρωτοβουλίες για την ενημέρωση των πολιτών σε όλη τη χώρα σχετικά με το Νομοσχέδιο «Κλεισθένης Ι» βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε χθες το μεσημέρι ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης με τους επικεφαλής των παρατάξεων στο Δ.Σ. της Ένωσης.

Στο πλαίσιο της συζήτησης οι επικεφαλής διατύπωσαν τις θέσεις τους τόσο για το σχέδιο νόμου όσο και για την πρωτοβουλία προβολής των θέσεων της Αυτοδιοίκησης μέσω των ΜΜΕ.

Το επόμενο διάστημα προσδιορίζεται το περιεχόμενο της καμπάνιας ενημέρωσης και το πρόγραμμα των επισκέψεων που θα πραγματοποιηθούν στις γεωγραφικές ενότητες της χώρας.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Απόστολος Κοιμήσης, επικεφαλής της παράταξης «Αυτοδιοικητικό Κίνημα», ο Γιώργος Ιωακειμίδης, επικεφαλής της παράταξης «Νέα Αυτοδιοίκηση», ο Δημήτρης Μπίρμπας, επικεφαλής της παράταξης «Ριζοσπαστική Αυτοδιοικητική Πρωτοβουλία» και ο Τάσος Κανταράς εκπρόσωπος του Συντονισμού Αιρετών.

Όπως επισήμανε ο Γ. Πατούλης μετά τη συνάντηση «η ΚΕΔΕ τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών και των τοπικών κοινωνιών για το νομοσχέδιο. Είναι ανάγκη να ενημερωθούν τόσο οι πολίτες, όσο και οι τοπικές κοινωνίες για το σχέδιο που οδηγεί σε διάλυση τους Δήμους. Δεν θα επιτρέψουμε σε καμία περίπτωση να επιτευχθεί ο στόχος του υπουργείου Εσωτερικών να οδηγηθούν οι δήμοι σε ακυβερνησία».